Andre paranormale sakerAntichrist?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Isan »

Mystical skrev:Nostradamus nyter stor respekt i verden han!
Ikke spesielt stor, nei. Man har gått igjennom spådommene hans, de av dem som man i det hele tatt er i stand til å få noe utav, for å se hvor mye som kan stemme - også hvis man legger litt godvilje til. Da finner man en svært dårlig treffprosent.

Mye av det som sies å stemme, er blitt tilpasset i ettertid. Det florerer av det på nettet.

Det skal være noen vers med betegnelsen Hister, som mange velger å tolke som Hitler. Men Hister er en annen betegnelse på Donau. Så de versene er antakelig ment å beskrive en flom eller noe i Donau.

Sier som TomL, vi har ikke noe sterkt belegg for å anta at Antikrist er noe reelt bare fordi det er omtalt i ei gammel bok.
Antall ord: 138
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Horus^ »

Nå leste jeg ikke hele tråden og alle svarene som har blitt postet her, men jeg tror jeg kan nå de fleste i det jeg vil meddele utifra egen erfaring og opplevelse. Men jeg velger å svare til den originale poster her.


Vi som mennesker er en del av "guds bilde", dvs vi har ei sjel(en del av gud) i oss. I begynnelsen var "ordet". Vi kan se på dette som en historie alle plutselig ble vitne til, ved fødsel, eller når det skulle være.

Ifølge kvantefysikken, så er jo egentlig alt bare en illusjon. Tid er en illusjon, det er bare noe som skjer, når man "multitasker". I dagens samfunn, så er det vanskelig å forstå slike begrep, pga vi er bundet av at "livet" består av å tjene penger, bli populær, osv.

Det som skjer i samfunnet i dag, er en oppvåkning, men det er ikke alle som klarer å se hva som skjer, pga deres travle liv. Til en hver tid, så har man en masse tanker i hodet, hvor man må gjøre ditt og datt for å oppnå ditt og datt. Lykke er ikke enkelt, iallefall ikke i lengden.

Det vi må erkjenne, eller forstå, er det at til mer vi har å gjøre, til mindre lykkelige vil vi komme til å være. Nå sier jeg ikke at man skal være arbeidsledig, og bare fly med vinden. Men jo mindre materialistisk knyttet vi er, jo lykkeligere vil vi bli, for vi kan oppleve ett øyeblikk av lykke mye lengre, enn en stresset person, som har "kalenderen full".

På samme måte som vi har forskjellig oppfatning av lykke, har vi også forskjellig oppfatning av tid. Man sier at øynene er sjelens speil, og via dem, så åpenbares alt. Djevelen kommer inn her, ved at man tror at om dårlige ting skjer, så er det pga djevelen, selv om man egentlig er herre over sitt eget liv og hva som skjer med det. Om man klarer å se sannheten i øynene er noe annet. Se for deg at man kan leve i ett øyeblikk av "ekstase"(lykke), for all tid. Og når man først velger å gå ut ifra den tiden, så er det for å hjelpe noen andre, som har "falt".

Nå går vi tilbake til Adam og Eva og fallet, hvor de spiste av den "forbudte frukt", hvor de fikk se hvordan ting var. Det var ikke det at de ble bannlyst, men de slutta å høre etter, men at de ble skilt ifra "seg selv", ved at de trodde de gjorde noe galt. Det ble krangling, fordi de ikke skjønte hvorfor, eller hvordan de ble tatt utav det "øyeblikket" de var i.

Det er nettop her "djevelen" kommer inn i bildet. Lucifer(lysbringeren) er/var (siden tid ikke er annet enn noe vi bruker til å måle med) guds mest betrodde engel og kan ikke fortelle annet enn sannhet.
Problemet starter først når mennesket fikk "tvil/frykt" i seg. Har man gjort noe galt, så forventer man en "reprimande". Men unnskyldninger har blitt en teknikk for mennesker til å "beskytte" seg på. Vi leter etter "sannheter" høyt og lavt, uten å egentlig forstå at i hvert øyeblikk, så ligger både tilgivelse og lykke.
Det er ikke noe som heter liv og død. Hva hukommelsen vår tilsier, så skulle vi vel gjerne vært død, flere ganger for dag.
Det er her man kan begynne å se sammenheng mellom alle religioner, og hva det egentlig går ut på. Buddhisme osv. Det handler om å frigjøre seg selv ifra all redsel om tap, at man har gjort noe "galt" osv.

Vi som mennesker har "gud" i oss, så vi skaper vår fremtid slik vi ønsker den og tror den vil bli. Derfor kan man aldri si at gud sviktet, for man har ikke sett sin indre styrke og den grunn til at gud aldri kan svikte oss. Vi er GUD. Men takket være ting vi ikke er "stolte" av, så hindrer vi oss selv i vår egen utvikling. Selvbilde og selvtillit handler lett å slett om at vi følger for blindt det vi ser, og dermed føler oss mindreverdige. Bakdelen med selvtillit og bilde er at vi bruker det som ett våpen. Vi skaper forskjeller blant oss selv. Har man sett "lyset", så skjønner man hva det egentlig går ut på.

PS! Djevelen er like ekte som deg selv, hvis du ønsker å se på deg selv som ett individ. :)
Antall ord: 764
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2885
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1556 ganger
Blitt takket: 1168 ganger
Kjønn:

Re: Antichrist?

Innlegg av Terra »

Mystical skrev: 26 Feb 2015 11:10 (inspirert av tråden "Messias")

Det er mange som begynner å lure på om det er noe i diverse spådommer som er gjort i Bibelen og at det kan virke som om mye av det stemmer.
Jeg må innrømme at jeg startet livet med innstillingen at Bibelen var noe som var veldig fjernt fra meg og bare myter - men nå har jeg begynt å lure........

I alle fall virker det som om Bibelhistorien faktisk er alt annet enn kjedelig og omtaler blant annet muligens aliens.
Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt særlig tid og anledning til å gå bibelen nærmere i etter i sømmene og er ingen ekspert.

Vil bare nevne at mange tror at en skikkelse som kalles Antichrist som er en sterk motstander til Messias skal komme.
Eller har han allerede kommet på banen?
Jeg har sett at det er flere som peker ut Obama som denne Antichrist :)
En litt snedig sammentreff kan i den anledning er være, synes jeg, at det visst kan settes likhetstegn mellom demonen Antichrist og "guden" Apollon.
Obama er født i løvens tegn og dette tegnet er faktisk knyttet til (den romerske)guden Apollon på samme måte som stjernetegnene vekten og tyren er "styrt" av gudinnen Venus!

.....så hvem vet; Man vil vel tro at skikkelsen Antichrist vil komme som en ekstra sterk og karismatisk person, noe som Obama vel kan karakteriseres som?

Det er mye snakk om "falske profeter" som er et uttrykk som kommer fra Bibelen.
Slike personer kan vi vel identifisere mange av i verden i dag.
Antichrist vil vel komme som en person som "tar kaka" av alle disse falske profetene.

Spekulasjoner blir vel dette, men det er i alle fall interessant.
Angående antikrist, kom over denne videoen i dag på søk etter noe annet og deler gjerne. Litt spesielt i og med at de tar opp ting fra åpningen av OL i Frankrike. Rytter på en hvit hest ;)

The ANTICHRIST Just Been Revealed To The World And No One Notices
https://www.youtube.com/watch?v=9V44U-aAieE
Antall ord: 358
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Antichrist?

Innlegg av Asbjørn »

Dersom man leser igjennom åpenbaringen, er det mange saker som indikerer at vi er i de siste tider.
Åpenbaringen, eller skal vi si en "profeti", en "synsk opplevelse", a la nostradamus, med mange flere, forteller om visjoner som er sett fra fremtiden.
Vi ser mange av disse tegnene til daglig, og vi har gode bevis på at grådighet gjennomsyrer mange, prisene går til himmels, folk får dårligere og dårligere råd, sult herjer også innad i land som skulle kunne håndtere dette bedre, bla.a. i Norge.
Politikere er kjøpt og betalt, - altså gjennom korrupte,
Bilde
Dette bildet viser litt av hvilke politikere i Norge som er gjennomkorrupte,
de støtter World Economic Forum, - et konsortium av grådige sjeler, - altså som har solgt sin sjel til ondskapen, under motto "Jeg, meg, oss - de andre er bare slaver for oss, og skal tjene oss".
Tenk på det når det kommer valg igjen, vi må ikke gjenvelge disse politikerene, da de som WEF representanter er for globalisme, og ikke individualsime.
De ønsker å undertrykke, og redusere antallo mennesker ( selvfølgelig unntatt seg selv).

A
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2885
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1556 ganger
Blitt takket: 1168 ganger
Kjønn:

Re: Antichrist?

Innlegg av Terra »

Har vi en oversikt over partier som ikke er med? 😉
Antall ord: 10
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2885
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1556 ganger
Blitt takket: 1168 ganger
Kjønn:

Re: Antichrist?

Innlegg av Terra »

Angående profetier...
This Shocking Prophecy Reveals What's Coming VERY SOON…
https://www.youtube.com/watch?v=7PQSHV4NpHY
Antall ord: 19
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Antichrist?

Innlegg av Asbjørn »

Terra skrev: 11 Aug 2024 14:24 Har vi en oversikt over partier som ikke er med? 😉
De partier som er NEI til EU, og NEI til WHO er de man må satse på !

Tror ikke det er noen egen liste på det.


A
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links