Har selv et meget anstrengt forhold til logiske brister, og enhvert fenomen, eksistens, etc. må backes opp/sannsynliggjøres ved hjelp av vitenskapelige fakta/sterke hypoteser og/eller gjennom opplevelser, sansinger, syn, etc hos en god ´chunk` mennesker som innehar høy troverdighet, og som ikke er levnet mulighet til på annen måte å ´jukse` seg til den innsikt som gjenfortelles, de handlinger som utføres, etc..
Men dette til tross; Selv jeg har måttet godta at vi beklageligvis som livsform rett og slett er for primitive til å bli klok på virkeligheten med alle sine drøssevis av dimensjoner of fenomener som befinner seg lysår unna å bli oppfattet av våre sanser og begrensede intellekt. Det smerter meg fysisk å komme med følgende uttalelse, men never the less.. Enkelte logiske brister her og der er en faktisk bare nødt til å godta..
Det er ikke dermed sagt at kravene for å få aksept er spesielt lemplige (for å si det mildt).. For mitt vedkommende, har f.eks hovedsakelig egne og andres erfaringer ført til at jeg har godtatt et ´after-life` som overveiende sannsynlig, reinkarnasjon reiser mange spm, men støttes av fysikken, mens hvorvidt karma er en realitet er noe jeg ikke finner holdepunkter for å mene noe om i det hele tatt..