Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan dyr gå igjen som oss mennesker?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Slettet_Xxhmj

Kan dyr gå igjen som oss mennesker?

Innlegg av Slettet_Xxhmj »

Kan egentlig dyr gå igjen som oss mennesker, eller er det liten sjanse for at dyret ditt går igjen?

Jeg har hørt historier om at folk har hørt rasling i matskålene til dyra sine når dem ikke er der. Spesielt når man har katter. Jeg vet ikke.
Jeg har nå 3 katter og en hund. Men er ikke raslingen i katteskåla jeg mener. Nå kommer det hele:

Jeg er fosterforeldre for katter, jeg tar imot de viktigste kattene hvis det er nødvendig for at folk trenger min hjelp. Jeg tok da imot en kattemor med 4 kattunger. Vi knyttet oss veldig til moren, vi hadde aldri vært borti en så snill og fredelig katt som det. Men så skjer det noe veldig brått, ho blir skadet og dør av skadene. Men 3 av 4 kattunger lever den dag i dag. Vi har den ene pusen hos oss, pga ho er ganske lik moren sin i både oppførsel og utsende. Men poenget er at samboer av og til ser en svart klump flyr fram og tilbake nede på gulvet. Han ser det bare i sidesynet. Så han rekker ikke å se hva det er før det forsvinner. Ho likte å være med på badet da jeg skulle bade før. Å da pleide ho å pirke meg på skulderen når jeg lå i badekaret. Den dag i dag kan jeg også merke denne prikkingen på skulderen selv om ingen av kattene er der. Og noen ganger føler jeg noen går i beina på meg selv om kattene er ute eller et annet sted. Ho var veldig flink til å gå i beina på folk. For når jeg får den følelsen, er jeg redd for å tråkke på noe som ikke er der..

Så jeg lurer på om det er mulig at katten går igjen? Vi hadde ho her bare i 7 uker, før ho gikk fra oss. Men på den tiden så knyttet vi oss, spesielt samboer seg til denne katten. Så det var utrolig trist å miste ho, selv om vi gjorde alt for å få ho til å bli frisk igjen. Men som ikke funket fordi ho hadde indre blødninger og skader..

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Kan dyr gå igjen som oss mennesker?

Innlegg av jeditrond »

Joda, dyr kan nok gå igjen og denne katten knyttet nok sterke bånd til dere også :) Det er jo også en mulighet for at hun bare er innom på besøk fra den andre siden :)
Antall ord: 36
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Hvis mennesker går igjen, hvorfor ikke også dyr?

Jeg opplevde noe lignende som trådstarter for en stund siden, jeg var på besøk hos min mor og rundet hjørnet fra kjøkkenet ut til gangen, da får jeg plutselig se noe lite mørkt som farer langs gulvet inntil veggen.

Det varte bare et par sekunder og jeg så det i sidesynet, stusset litt på hva det kunne være, størrelsen kunne stemme overens med en katt, men var det bare overgangen fra et lysere rom til et mørkere som fikk meg til å se noe som ikke var der?

Moren min mistet en katt som ble overkjørt for et år tilbake like i nærheten, så kanskje det var den som var på besøk :p
Sist redigert av Tyrell på 13 Nov 2013 17:13, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg ble fortalt i en annen tråd at man ikke kunne komme tilbake som et tre. Kan noen forklare meg logikken med å komme tilbake som visse levende organismer og ikke andre levende organismer?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Jeg tror at hvis man først har vært menneske så går man ikke tilbake til å bli født som et tre. Man utvikler seg videre.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

så hvor går man videre fra å være et menneske da?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

- - Kan dyr gå igjen som oss mennesker?

Innlegg av gjest_3 »

Vermilion Oriol skrev:så hvor går man videre fra å være et menneske da?
Jeg tror man bare utvikler seg til å bli et bedre og bedre menneske.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Fordi mennesker står øverst på utviklingsstigen eller noe sånt? Det burde vært stikk motsatt. Det er vel ingen dyr som er så dumme som mennesket.. :p

Til trådstarter; jeg tror også dyr kan "gå igjen". Eller kommunisere telepatisk fra den andre siden.
Rent generelt tror jeg dyr har en mye bedre utviklet evne til telepatisk kommunikasjon enn mennesker, og hvis det faktisk finnes en form for liv/ bevissthet etter døden og man befinner seg i en slags sidedimensjon skjønner jeg ikke hvorfor ikke dyr skal kunne "bytte frekvens" og besøke oss.

Jeg har forøvrig også sett et av disse "skyggevesnene".. en skygge på størrelse med en katt som forsvant i full fart gjennom stua og ut på gangen. Det som var litt spesielt var at hunden min også så skyggen og løp etter den i full fart! :)
Antall ord: 146
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Bearchild skrev:Fordi mennesker står øverst på utviklingsstigen eller noe sånt? Det burde vært stikk motsatt. Det er vel ingen dyr som er så dumme som mennesket.. :p

Det har nødvendigvis ikke noe med intelligens å gjøre, men de aller fleste sjeler foretrekker å forbli menneske når de først har vært det. Noen høyt utviklede sjeler velger også å komme tilbake som dyr.

Dette er noe jeg har lest i en bok og syns det virket logisk. Må ta med at det var bedre forklart der enn jeg får til her :)
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Xxhmj

Hei, det er meg igjen. Har ikke vært her og sett svarene, men kom meg inn etter enda en opplevelse. Det er godt å vite at også dyr kan gå igjen.

Jeg har en sånn rutine på morran, står opp med samboer kl 5. Går på butikken kl 7 (ikke alltid) Kommer tilbake for frokost og skal legge meg på sofaen å se på tv. Legger maten fra meg og går for å skru av lysene rundt i huset. Kattene er stengt inne i gangen/badet/soverommet der de pleier å være om nettene. Bikkja pleier å være med meg overalt. Skal til å setta meg ned i sofaen da jeg hører noen på spisebordet. Der ligger det en tallerk der hunden ikke skal få tak i kattematen hvis dem er her ute. Den vippa, akkurat som en katt gikk på den og den smalt ned i bordet igjen. Bikkja løper mens jeg kommer etter for å se, å der var tallerkenen enda, på samme sted, tror jeg da. Men godt ingenting knuste. De som har katter vet nok hva den lyden er. Når en katt går på en tallerken som vipper fordi de tråkker på den og når de slipper, går den ned i benken/gulvet eller noe sånt.

Syntes det var så rart. Så nå sitter jeg på sofaen, frokosten er urørt. Men hvis det er vår Lille Snusken, så er det ikke noe å være redd for. Men man blir jo litt skremt når man er alene hjemme.
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

Jeg kjenner til sånne lyder fra katter, ja, har hatt katt i nesten 16 år, så har opplevd mye rare lyder fra kjøkkenet, gjerne nattestid :) Hvis du føler at det kan være Lille Snusken som er på besøk er sjansen stor for at det er det :)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Sep 2013 22:39
11
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av TereseBee »

Føler ikke helt for å ta opp tre-diskusjonen her også når dere er så intenst bestemt på at menneker kan bli trær.

Til trådstarter: Ja, dyr besøker oss av og til. Våre to tidligere hunder ser jeg gå rundt i huset hele tiden. De følger med på alt som skjer med oss enda, og forvirrer vår nåværende hund :kosepus
Antall ord: 68
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

TereseBee skrev:Føler ikke helt for å ta opp tre-diskusjonen her også når dere er så intenst bestemt på at menneker kan bli trær.
:lol:
Men siden du alikavel tar det opp hadde det vært interessant å høre hva som skiller diverse levende organismer og hvorfor man kan/ ikke kan bli det ene eller det andre. Utenom at noen guider har sagt at sånn er det liksom? :dontknow
Antall ord: 71
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

Får føye til min egen historie her, min katt gjennom 17 år forsvant i september, har lenge hatt forhåpninger om at han var i live og både Dyrebeskyttelsen og lokalavisa har vært prøvd uten hell. Så en kveld ut av det blå så og si kommer det en "skygge" i øyekroken min ut på skrivestua mi, når jeg snur meg for å se nærmere om hvem/hva dette var er det borte. Men holdningen og kursen skyggen hadde var akkurat den samme som katten min pleide å ha når han syntes jeg satt for mye ved pc'n og bestemte seg for å komme og hente meg :) Det andre virkelig rare jeg opplevde var når jeg var på besøk hos miss_sunset en ukes tid eller noe senere og så katten min hos henne i stua hennes et kort øyeblikk. Hun har katt selv, men den likner ikke min overhodet og den var ute og jaget fugler. Så ja, jeg tror så absolutt at våre dyrevenner kan både gå igjen og komme på besøk fra den andre siden om de ønsker det :)
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Xxhmj

Det var jo skikkelig fint! Men det er jo fint og både vondt da, hvis du ikke så den etter det og den går igjen? :/ Men godt å vite at den er der. Jeg kan også fortelle det at jeg var veldig knyttet til en pus da jeg var liten, som vi måtte avlive etter slåsskamp, var ingenting vi kunne gjøre med han, fordi han hadde det vondt.. Men for 2 år siden da jeg var på jobb, så jeg han gikk ved siden av meg. Ble skremt først, men så så jeg jo hvem det var. Så da fikk jeg liksom ro i meg.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links