Utfra hva jeg har fått med meg, har du rett, det er ikke mothman som forårsaker katastrofer, den er mer enn varsler av noe slag. Hvorfor den tar en slik form og er såpass uklar i varslene sine aner jeg ikke_Chrome_ skrev:Så vidt jeg har fått med meg advarte mothman folk om katastrofer osv...noen tror det er en engel, men har uansett ikke hørt om folk som har dødd eller fått psykiske problemer av å se den
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Mothman
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - Mothman
Antall ord: 86
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Mothman
Da bahomehene ble satt inn i jordas indre ble en del av dem, litt over 1000, hvis jeg ikke tar feil, sluppet fri på overflaten. De fikk ikke skade mennesker, men deres negative energi medfører disse tegnene.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2013 01:47
- 11
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 35 ganger
- - Mothman
Ifølge myten om hva som skjedde, så begynte de som var i kontakt med mothman å "kanalisere" informasjon, og de fikk "profetier", og de var som regel riktige, merkelig nok. Så det å si at mothman er en vampyr stemmer nok ikke, da det ikke er noe fakta som sier at den brakte med seg noe vondt i det hele tatt, kan godt skjønne at folk ble redde av å se noe sånt, men det er mer sannsynlig at den kom for å advare folk om ting enn noe annet.Hjördís skrev:Da bahomehene ble satt inn i jordas indre ble en del av dem, litt over 1000, hvis jeg ikke tar feil, sluppet fri på overflaten. De fikk ikke skade mennesker, men deres negative energi medfører disse tegnene.
Antall ord: 131
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
- - Mothman
Hjördís skrev:Da bahomehene ble satt inn i jordas indre ble en del av dem, litt over 1000, hvis jeg ikke tar feil, sluppet fri på overflaten. De fikk ikke skade mennesker, men deres negative energi medfører disse tegnene.
Hvor har du dette her fra?? Snakker du i det hele tatt om det samme fenomenet som trådstarter lurte på?
Antall ord: 63
☮
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- Mothman
Såvidt jeg vet omtales mothman som én skikkelse/figur, som i at det kun er denne ene spesielle skikkelsen som er på flere steder og blir sett av flere. Hjørdis snakker om bahomeher i flertall, sammenligner mothman med disse og koker nephilim/bahomeh-suppe på flere typer vesener/ånder/demoner. Så nei jeg tror ikke hun snakker om samme fenomen som trådstarter.
Antall ord: 65
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2012 20:09
- 12
- Kjønn (valgfri): Kjærring!
- Har takket: 268 ganger
- Blitt takket: 636 ganger
- Mothman
Jeg tror ikke dette har så mye å gjøre med noe som helst, google 'Bahomeh' og se hvor mange treff du får.. og hvor. ,)
For de som ikke gidder... 2 treff i youtube-videoer (begge lagt ut av noen fra Hellas), 1 fra et forum av noen som har sett en av disse videoene, og et brukernavn i et pokerforum.
Trekk deres egne slutninger.
For de som ikke gidder... 2 treff i youtube-videoer (begge lagt ut av noen fra Hellas), 1 fra et forum av noen som har sett en av disse videoene, og et brukernavn i et pokerforum.
Trekk deres egne slutninger.
Antall ord: 65
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |
- Mothman
Jo, jeg snakker om samme tema, og det fins flere slike vesener som ser lignende ut, men det er altså ikke offentlig kjent. Man må bare samle alle tilfellene man har sett disse vesener og da blir det bevist.
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 12
- Mothman
Med andre ord, det er en totalt ukjent sekkebeskrivelse som du synes passer av grunner ingen andre ser ut til å forstå, og som du dermed presenterer som fakta? Bare for å klargjøre litt, liksom.
Antall ord: 34
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Hide post links |
- Mothman
Alle forstår det når de leser hele historien, her står det om alle stammene:
http://963852741.wix.com/lostknowledge# ... elim/c1rmm
For meg er det fakta, men hver og en er fri til å ha sine egne meninger. Videoene du fant på Youtube var fra Hellas fordi forskeren som har skrevet om disse vesener har gjort det på gresk.
http://963852741.wix.com/lostknowledge# ... elim/c1rmm
For meg er det fakta, men hver og en er fri til å ha sine egne meninger. Videoene du fant på Youtube var fra Hellas fordi forskeren som har skrevet om disse vesener har gjort det på gresk.
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 12
- Mothman
Nei, man forstår ikke noe som helst utenom at noen har laga seg en ganske sær religiøs teori blant 20.000 andre sære religiøse teorier. Det er tolkninger av noe som har vært tolka en haug ganger før, og påstander om disse. At du synes det er logisk betyr absolutt ikke at "alle" forstår logikken. De fleste tror ikke på tilfeldige nettsteder som påstår å ha den eneste og fulle sannheten om noe.
Prøv å begynn noen setninger med 'jeg tror', sånn innimellom. Eller 'jeg mener'. Det skader ikke.
Prøv å begynn noen setninger med 'jeg tror', sånn innimellom. Eller 'jeg mener'. Det skader ikke.
Antall ord: 100
Hide post links |
- Mothman
Som sagt er det ikke bare en nettside, men et referat av bøkene som ble oversatt fra gamle manuskripter. De bøkene er hemmelige, fordi systemet hadde aldri tillatt informasjonen å komme ut. Men den informajsonen finner man også delvis i Enochs bok, i St Andres bok, i det gamle testamentet og flere andre hellige manuskripter. Men som historisk helhet fins den bare i Kopperbøkene, som ble skrevet et par hundre år før Kristus.
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2013 01:47
- 11
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 35 ganger
- Mothman
I Enoch's bok var det blandinger av mennesker og engler, fordi englene kom på jorda og fikk barn med mennesker, har absolutt ingen ting å gjøre med vampyrer eller mothman i det hele tatt.
Antall ord: 35
Don't believe everything you think.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 12
- - Mothman
Med andre ord, det er en nettside som plukker litt her og der og setter det sammen så det støtter teoriene de allerede har, og ellers henviser til hemmelige bøker og 'kopperbøkene' som jeg ikke finner noen som helst referanser til andre steder, akkurat sånn som Bahemoh'ene. Det virker ekstremt troverdig, ja.Hjördís skrev:Som sagt er det ikke bare en nettside, men et referat av bøkene som ble oversatt fra gamle manuskripter. De bøkene er hemmelige, fordi systemet hadde aldri tillatt informasjonen å komme ut. Men den informajsonen finner man også delvis i Enochs bok, i St Andres bok, i det gamle testamentet og flere andre hellige manuskripter. Men som historisk helhet fins den bare i Kopperbøkene, som ble skrevet et par hundre år før Kristus.
Er Goetia (Lesser key of Solomon) å regne som et hellig manuskript? Det nettsia kaller 'nefilimkonger', er hele gjengen med demoner derfra.. bare uten beskrivelsene av utseendet, fordi det ikke passer inn. Dette er vel 'delvis informasjon' regner jeg med.
Men det som virkelig er ekkelt med den siden er henvisningene til 'onde' folkeslag og land. Og religioner. Er dette også fra 'hemmelige bøker'? Eller god gammel tradisjonell paranoia for jøder og kommunister og russere?
Antall ord: 213
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
- - Mothman
1: Definer gjerne systemet. Eller er det "systemets" skyld at vi ikke vet om disse bøkene? Temmelig beleielig for vår greske venn at kildene hans hovedsakelig er bøker som ikke "har lov" til å se dagens lys, slik at forskningen ikke kan etterprøves, er det ikke?Hjördís skrev:Som sagt er det ikke bare en nettside, men et referat av bøkene som ble oversatt fra gamle manuskripter. De bøkene er hemmelige, fordi systemet hadde aldri tillatt informasjonen å komme ut. Men den informajsonen finner man også delvis i Enochs bok, i St Andres bok, i det gamle testamentet og flere andre hellige manuskripter. Men som historisk helhet fins den bare i Kopperbøkene, som ble skrevet et par hundre år før Kristus.
2: Jeg mener som xyrea; dette låter som en vanvittig søkt teori, og det er det haugevis av andre teser som også gjør. Folk har laget seg ideer om absolutt alt som vandrer og har vandret på jordens overflate, og mye, mye mer enn det, og lite av dette bunner i sannhet.
3: Så din påståelighet baseres på dette ene forskningsprosjektet til en tilfeldig gresk professor? Underlig at ingen andre ser ut til å ha sett "sammenhengen". Jeg er klar over at det finnes utrolig mange merkelige temaer man kan spesialisere seg på når det kommer til historisk og teologisk forskning, men som oftest finner du minst et titalls eksentriske sjeler verden over som har fordypet seg i det samme.
4: Om dette så er en hypotese som er fremlagt i virkeligheten, og ikke som et prank-prosjekt, skal man da automatisk ta det for god fisk? Jeg vet om femti-seksti konspirasjonsteorier (og vet at det finnes tusenvis av flere) som hevder å ha avdekket banebrytende sannheter, og likevel har dommedag ennå ikke gitt oss et frampek om sin anmarsj. I tillegg ses de aller, aller færreste av disse teoriene på som sikker viten eller legitime påstander, selv om "bevisene" ligger der.
5: Det har ikke forekommet en oversettelsesglipp her et sted, da; fra noe helt annet som, ved en feiltakelse, har blitt til "mothman" i translasjonen? Det du viser til, virker så langt fra den urbane myten trådstarter spurte om at jeg overhodet ikke øyner noen sammenheng..
Jeg vil ikke være ufin, men det virker som om du tror intenst at dette er sant. Dette er hovedsakelig en oppfordring til å være litt kritisk og ta enhver kilde med en klype salt.
Antall ord: 421
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2009 01:36
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 39 ganger
- - Mothman
"Bahomeh" er ikke Mothman.Hjördís skrev:Disses skapelsenes originale navn er Bahomeh. De er mørke og har store evner. De er de opprinnelige vampyrer, men istedenfor å drikke blod suget de menneskenes energi. De hersket på jorda mellom 40 000 og 33 000 f.kr. Her kan man se en video med en levende en, fra minutt 2.22:
http://www.youtube.com/watch?v=IIt-wf1RI-8
Antall ord: 70
How about that left hand, Ace?
Hide post links |