Ja, noen kan "se" gjenferd/ånder. Jeg kjenner mange som gjør det. Selv fornemmer jeg kun ånder, som en sterk energi som gir meg frysninger....og intens varme eller bitende kulde. Følelsene kan en også fange opp, som f.eks sorg/sinne/glede...eller fysiske smerter som tilhørte den avdøde da de levde (eller døde). Men dette er ånder som er bundet her til Jorden av en eller annen grunn. De har altså ikke gått over til den andre siden enda. Men jeg har hørt om sjeler på den andre siden som har kommet innom på kort besøk og vist seg for slektninger, dette tror jeg er mer sjeldent. Min far så engang onkelen min stå ute i hagen, dette var kort tid etter han døde. Det var kanskje for å vise seg en siste gang for å si farvel, før han gikk over.joakimlill skrev:Hei , ny her og lurte på om man egentlig kan se døde mennesker, som en slags levende person??
Grunnen til at jeg spør, er det at der jeg er fra så har jeg snappet opp fryktelig mange historier opp gjennom årene.. og funderer litt på om de er sanne..
Håper på svar =)
Det kan være mange rare vesener på astralplanet (der hvileløse ånder vandrer). Noen ser vel ut som demoner. Jeg kjenner folk som har møtt slike og sett dem tydelig. Jeg har kun følt dem...som veldig lavfrekvente...ofte gir de hodepine. Andre vesener jeg har vært borti er "svartkapper", med gule eller røde øyner...litt som katteøyner. Jeg har ikke sett dem selv, men klar'synte' venner av meg har.
Men å fornemme nærværet og kjærligheten til avdøde som har gått over på den andre siden....er noe annet. Dette opplever jeg ofte fra både familiemedlemmer og andre. Jeg kjenner bølger av varme i ansiktet og i hjertet, og blir rørt. Det er jo bare kroppen som dør...sjelen går videre til høyere dimensjoner som ikke er begrenset til tid og sted. Det er derfor vi fortsatt kan få kontakt.