Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan man se døde mennesker på ordentlig?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
joakimlill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Sep 2010 23:23
14

Kan man se døde mennesker på ordentlig?

Innlegg av joakimlill »

Hei , ny her og lurte på om man egentlig kan se døde mennesker, som en slags levende person??
Grunnen til at jeg spør, er det at der jeg er fra så har jeg snappet opp fryktelig mange historier opp gjennom årene.. og funderer litt på om de er sanne..

Håper på svar =)
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
HofferMagic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Sep 2010 23:24
14
Kjønn (valgfri): Gutt

Re: Kan man se døde mennesker på ordentlig?

Innlegg av HofferMagic »

Eg har sjøl sitt personer ( ånder eller spøkelser som folk vil kalle det) som går igjenn. Eg kan ikkje sei det er som og sjå ein heilt vanlig person, men du kan sjå dem.
:)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Dette er nok et spm du ikke vil få noe fasitsvar på. Fordi det er vanskelig å vite hvem som har fasiten. Jeg har aldri sett døde mennesker, el.l. Aldri. Derfor ville nok mitt personlige svar til deg bli Nei. Men samtidig kan jeg jo ikke vite om andre virkelig har sett, eller ikke.

Hoffermagic, hvis du kan fortelle litt om det du har sett, blir jeg glad :)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joakimlill
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av joakimlill »

Ja man vet jo aldri noe fast svar men kan fortelle en opplevelse pappa har snakket om en gang,

Min far når han var en 18-19 år, så skulle han gå til en kompis.
Når han gikk nedover veien så så han plutsli en person som gikk 10-15 meter nedenfor seg.. han ropte til han , for å finne ut hvem det var men han snudde seg ikke og heller ikke svarte.. så pappa gikk fortere , så han nærmet seg , og når han var like bak den personen så snudde han seg og såg på pappa..
Da var dette en person som døde når pappa var sånn ca 9-10 år..
Så plutselig forduftet han..

Pappa ble helt fortustet og har enda ikke forstått hva han så..
Pappa er 53 år nå og har snakket om dette 2 ganger i sitt liv og ikke mere.. så det gikk veldig inn på han..
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HofferMagic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Sep 2010 23:24
14
Kjønn (valgfri): Gutt

Innlegg av HofferMagic »

Eg bur i eit 100 år gammelt hus som har veldig god historie. Eg har hørt, sett og følt ein person i dette huset. Eg hører tunge skritt ( hørte det seinest igår), eg har følt tydelig at det er noe her som at det er blitt kaldere og noe kalt som har vore borti meg som ein kald hand. Det med at eg har sett det har vore synet av ein skikelse som har gått gjennom rommet( heilt svart) eg har og sett ansikte på det eg trur er ein mann i vunduet mitt og seinest i går såg eg det i dørsprekken. Eg har hørt at det døde ein mann i dette huset så min teori er at det er han som går igjenn. Han vil vertfall ikkje gjøre meg noe vont så er ikkje plaget av det:) siden det sjer ofte:)
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2008 21:58
16

Innlegg av Dave100 »

Nei, de du eventuelt ser er demoner.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Min teori er at det kommer an på. Tror det kreves noe av både den avdøde og mottakeren. Den avdøde trenger endel energi for å klare å manifistere seg, og mottakeren må være åpen nok for å kunne se. Men det er min teori da.
En venninne av meg er ganske åpne for å kjenne energier, og hun har også sett engang. Hun stod og snakket med søsteren sin, og plutselig så hun en annen jente der, hun skjønte først ikke hva som skjedde, men da hun oppdaget at det ikke var søsteren hun så på, forsvant jenta. Hun så henne like tydelig som ethvert annet "levende" menneske.
Selv har jeg aldri sett, annet enn skygger noen ganger. Men har flere ganger sett med mitt indre øye.
Antall ord: 131
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Henriette86
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2010 20:34
14
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Mørkeskogen

Innlegg av Henriette86 »

Dave100 skrev:Nei, de du eventuelt ser er demoner.

:geek:
Antall ord: 9
Det er mer der ute enn vi tror..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dave100 skrev:Nei, de du eventuelt ser er demoner.
Dette er din personlige tro.

Kan du bevise påstanden ?
Og ikke kom med bibelen eller andre religiøse bøker, kom med vitenskapelige fakta !
Det er det folk som ikke skjønner noe av dette kommer med til oss som har en annen tro.

Personlig vet jeg at det er forskjellige grader av hvor mye enkelte kan se.
De fleste "ser" ikke , men "føler" / får "bilder" av den / de energier som er på stedet.
Dette KAN teoretisk sett være demoner, - men erfaringen mange sitter med er at demoner ikke er så hyppig forekommende som enkelte mener.

Hos noen mennesker er signalene så klare og sterke at man kan beskrive detaljer som kun de nærmeste visste om.
Andre har visse "inntrykk", - uten detaljer,
og andre igjen har "tomt" - dvs de merker ingenting..

Noen ser i "bilder" - andre får "tanker" , og andre får "følelser" av og fra de som eventuelt går igjen.

Vitenskapen kan ikke bevise noe av dette pr idag, - dels fordi vitenskapen jobber inne vår 4 dimensjonale verden - ( den 4 dimensjon er tid - som vi er bundet av ).
Det åndelige ligger utenfor våre kjente dimensjoner, - noe som også gjør at man kan se "ned" på tidslinjen, og se både fremover og bakover på den... ( fra f.ex 5 dimensjon ).
Dette er nok forklaring på de som er fortid og fremtid.

Det er ikke den fysiske kroppen som tar inn dette, - men tildels ånden / og iallfall sjelen, som har evne til å bevege seg utenfor våre kjente dimensjoner.
Så spørsmålet er hvor god kontakt man har med sin egen ånd og sjel.

Når det gjelder vitenskapen oppi dette her, - så anser vitenskapens mestre at det finnes mange flere dimensjoner enn de 4 vi er bundet innenfor, - noen snakker opp mot 11, andre 16, og jeg har hørt noen snakke om over 30 dimensjoner...
Men for vitenskapen er dette bare teorier, og forklaringsmodeller.
Men merkelig nok ; når det kommer til det paranormal krever de bevis.... - når det vi og har er teorier, og egne erfaringer.

A
Antall ord: 362

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 13 Aug 2010 10:43
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Innlegg av Atmi »

Jeg reagerer på kristenhatet her inne. Det har jeg nå sagt utallige ganger, men det endrer ikke det faktum at jeg opplever det er en uttalt kristenforakt på dette forumet. Jeg opplever at dette utarter seg i en grad hvor det stopper mulighetene for en paranormal diskusjon, fordi at noen av meningne er ikke lov å sette ord på.

Det er liksom ikke greit å si "dersom du ser døde så er de demoner" - men det er greit å si "fra 5 dimensjon kan man se frem og tilbake på tidslinjen". Disse er like lite beviselige begge to. Teoriene er mange, bevis har vi ikke.

Det er svært mange som mener at å kommunisere med ånder eller døde mennesker er satans lureri. Vi tror ikke det, men vi må søren meg kunne respektere at andre tror det. I akkurat denne tråden hadde jeg nok satt pris på en litt mer utdypning av påstanden enn bare en påstand helt alene. (personlig tolket jeg utsagnet som en umoden, respektløs morsomhet) Men likevel syns jeg ikke det rettferdiggjør en utelukking av vedkommedes rett til å uttale seg.

Hvis vi skal diskutere ikke beviselige ting så syns jeg det må være rom for alle å diskutere, ikke bare noen.

Men det var min mening. Kristendom er i stor grad en spirituell retning, enten vi liker det eller ikke. De har drevet på i flere tusen år og har en stor tilhengerskare. Det er helt på jordet at vi ikke skal tillate deres meninger. Nei, vi trenger ikke godta forakt fra deres side, det blir feil - for de vet at vi her inne har en annen tilnærmingsmåte. Men søren heller - her sitter vi å klager på kristendommens dominans og uhøvlete, respektløse behandling av mennesker opp gjennom tidene. Så skal vi være akkurat like intolerante og fordømmende selv.

Jeg vil i hvert fall gjerne gjøre klart at jeg syns ikke det er greit. Jeg har selv opplevd at kristne mennesker kan ta helt av og jeg kjenner jeg blir målløs, fornærmet og enda ganske såret til tider når de nærmest kaller meg satans yngel. Men jeg vet også at mennesker som dominerer og/eller ikke er helt friske finnes i stor grad innenfor det alternative miljøet også. Det er ikke noe som kun finnes hos de kristne. Mennesker som bruker det de kan for å få makt, kritisere, dominere - de finnes i alle samfunnslag, også det vi selv definerer oss å være en del av. Blant annet kommer det svært tydelig frem når vi viser en ugudelig intoleranse overfor alle som tilhører en religion, da spesielt kristendommen.

Vi snakker stadig om lys og engler og bruker uttrykk som Mikael og Maytreya - vi driver med healing og kommuniserer med Gud (som del av oss) - jeg ønsker virkelig, VIRKELIG, at det snart blir et fokus på å se hvor mye vi faktisk har hentet fra de forskjelige religionene, eller hvor mye de har hentet fra oss - hvor mye som er felles. For det er mye felles, veldig mye felles - vi kaller det bare ikke en religion.

Blir irritert av dette her jeg. Sorry Asbjørn, at det gikk utover deg denne gangen. Men søren heller - hvem skal kunne ha rett til å definere at noen andre har feil - vi kan ikke hevde det, for det vet vi ikke. Men det vi kan mene noe om, det er maktovergrep, intoleranse og forakt. Og akkurat nå skal jeg rett og slett gå og legge meg - for jeg blir sur av dette, og når jeg blir sur og roper ut som her, da dømmer jeg selv. Er det ikke mulig å kunne diskutere alle meninger - at alle får komme frem? MÅ det virkelig være slik at noe skal forhåndsstemples som utelukket på grunn av at vi tror det kommer fra en bok vi ikke ønsker å forholde oss til? Blir ikke det ganske teit?
Antall ord: 665

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Så lenge ingen her kan påstå å SE noe mistenkelig, så stiller jeg meg skeptisk.

Å "få syn", eller "se bilder på netthinnen" eller "føle" eller "ane" blir for diffust. Alle kan føle og ane seg til absolutt hva som helst, bare fantasien er god nok, og beviser ingenting.

Demoner tror jeg absolutt nada på, men for de som vil tro på det, så er det greit for min del.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Selv har jeg sett forskjellig,men konkret HVA,er vanskelig å si konkret. Gjenferd,ånd?
Men har som sagt sett de mørke skyggene,lysende store blå kuler(opptrer en ad gangen).knøtte små lysende partikler svevende rundt foran meg....Ja altså forskjellig. Å se et dødt menneske i den skikkelsen det en gang hadde,har jeg ikke opplevd enda,iallefall.

Og som andre også nevner-har jeg også hørt skritt,gange i trapper,banking på dører. Slike opplevelser har altså jeg :)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Atmi: Er veldig enig med deg! Nå har jeg også mange erfaringer med folk som er veldig kristne, at de er både tolerante, og er snille og greie, og at de aller fleste av dem både tror på healing og gjenferd!!! Men det er vel oftest slik fordi de selv har opplevelser som blir totalt uforklarlig, eller noen nære som opplever sånnt.

Ekstreme fanatikere finnes i alle folkegrupper, og ødelegger masse for resten!

Ellers så er min personlige erfaring at jeg har sett, flere ganger! Og en gang var vi to som så det samme, samtidig. Så det var i hvertfall ikke innbilning! Min sønn hadde hyppige besøk på rommet sitt en periode (han så), så derfor har vi gjort tiltak for at han ikke skal forstyrres der. Og det har funket bra!

Ellers så har jeg mest hørt lyder som er ingen forklaring på, og følt og luktet ånder. Men nå har opplevelsene avtatt betraktelig etter at jeg har skiftet arbeidsplass... ;)

Men at det finnes demoner tror jeg ikke på, men hvem vet? Uansett om ikke jeg har opplevd det så...... Men jeg velger heller å tro at det er folk som når de levde var ondskapsfulle, og som ikke har klart å gi slipp på denne dimensjon, som fortsetter å være ondskapsfulle etter sin død også! Men det er min mening... :mozilla_undecided:
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joakimlill
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av joakimlill »

Altså, jeg fikk egentlig ikke no svar på det jeg spurte etter.. ble mer en diskusjon..
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 126 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Innlegg av tvilerlitt »

joakimlill skrev:Hei , ny her og lurte på om man egentlig kan se døde mennesker, som en slags levende person??
Grunnen til at jeg spør, er det at der jeg er fra så har jeg snappet opp fryktelig mange historier opp gjennom årene.. og funderer litt på om de er sanne..

Håper på svar =)
Ja, man kan se dem som en slags levende person, de har f.eks. gjerne de klærene som de hadde da de var i live og slikt. Dette skal du ikke behøve å tvile på. Men det blir jo på en litt annen måte enn da de var i live da.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links