BA. skrev:Man kan måle følelser.
Ok, det visste jeg ikke? Hvordan måles følelser?
Du faller i samme fella som så mange andre her. Du antar at alle som ikke tror på dette heller ikke har hatt opplvelser. Det er totalt feil. Vi har sannsynligvis hatt like mange opplevelser som dere, men vi finner ikke på overnaturlige forklaringer hvis vi ikke finner de naturlige.
Her må jeg igjen prøve å fortelle hvordan jeg ser på ting.
For meg finnes det ikke noe som er "overnaturlig" ALT er naturlig, selv slike ting som du kaller for "overnaturlig"... Så jeg leter ikke etter overnaturlige forklaringer, jeg VET at det er like naturlig som alt annet.
Mangel på forklaring betyr bare at naturlig forklaring mangler, det kan ikke på noen måte brukes som argument for en overnaturlig forklaring.
Igjen, det finnes ikke noe som er overnaturlig etter mitt syn. Åndelige opplevelser er like naturlige som alle andre opplevelser.
Det enkleste er ofte det beste.
Nettopp! Man trenger ikke forklare alt som eksisterer.
"Mother Mary speaks words of wisdom, let it be, let it be"
Ikke:
"Mother Mary speaks words of wisdom, try to figure it out, try to figure it out"
Verden er klar for det meste. Det er ikke kunnskap som er problemet vårt, men mangel på kunnskap, hvis de ikke har kommet fram med noe enda, så er det nok fordi de ikke har de resultatene de ønsker enda. Enten fordi de er seriøse og det statistiske grunnlaget for en konklusjon er for smått, eller hvis de ikke er seriøse, så kan det være fordi seriøse forskere ikke vil ta i materialet med ildtang.
Hva har du for grunnlag å si at verden faktisk er klar for denne typen beviser?
At du og jeg er klar for det er en ting. Og jeg vill veldig gjerne at disse bevisene blir lagt frem på en seriøs måte, som en gang for alle viser at åndelige energier eksisterer, at de kan manifestere seg rent fysisk midt iblandt oss, osv. Men jeg vil ikke påstå at hele verden er klar for det enda.
Men sett deg in i senariot. TV og andre medier legger frem slike bevis, med seriøs forsking i ryggen. Beviser i form av video-opptak, osv. Jeg drar den så langt som den kan dras, og fremsetter et senario der en manifistert ånd er gjest hos Oprah, og Letterman, osv. (jada den er drøy, men la oss leke med tanken)
Hvordan tror du "verden" vill reagere? Nå tenker jeg ikke på deg og meg, som mest sansynlig hadde suttet som klistret ved TV'n for å se på dette med glede og begeistring.
(En skeptiker er skeptisk intill bevis foreligger)
Men hva med de fanatisk troende? Både kristne og muslimer. Hele samfunn og stater som er bygget opp på en overbevisning om en religion, som da ville vært lagt i grus (mer eller mindre)
Det hadde kunnet slutte i en katastrofe som vi ikke kan forestille oss!
Min påstand er at religionen sitt hovedformål er å kuve folket. Slik at de med makt får enda mer mer makt. Ville de fanatiske lederne gi fra seg makten frivillig?
Vil bare med dette tenkte senariot vise at det ikke er sikkert at det er bevis som mangler, men at det kan være andre ting som gjør at man ikke kan legge frem bevisene...