Jeg gir meg aldri! ALDRI, sier jeg!:mozilla_yell:Kimbara skrev: Og jeg, med andre, har forklart deg veldig tydelig hvordan dette ikke er tilfelle. Bare gi opp - vitenskapen er ikke et trossystem uansett hvordan du leker deg med ord og definisjoner. Og uansett om du velger å kalle det for tro, så er det den mest velbegrunnede "troen" vi har.
Det er ikke tilfelle bare fordi du lar vitenskapen være bekreftende for trossystemet om at vitenskapen er bekreftende. Det handler ikke om å leke med ord og definisjoner, men å se virkeligheten i øynene. Ikke teoretisk eller basert på "en korrekt forståelse på generell basis", men som ett individ som lever direkte i virkeligheten.
Jeg forstår godt skepsisen du har til bastane konklusjoner, og jeg er sikker på vi deler den på mange områder. Men altså ikke alle. Og bakgrunnen for skepsisen er vidt forskjellig.
Jeg baserer mine argumenter på egen erfaring, prøving, feiling og selv-avsløring, mens du baserer dine argumenter på "korrekt forståel...blablabla". En kollektivt akseptert virkelighet som gjelder for den kulturen vi lever i her. Dette er ikke en direkte opplevelse av virkeligheten, bare en opplevelse av "akseptert" virkelighet.
Jeg har mest rett! Gi deg sjøl!