Drømmer, NDO & ut av kroppenKontroll over sine Drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev: Og jeg, med andre, har forklart deg veldig tydelig hvordan dette ikke er tilfelle. Bare gi opp - vitenskapen er ikke et trossystem uansett hvordan du leker deg med ord og definisjoner. Og uansett om du velger å kalle det for tro, så er det den mest velbegrunnede "troen" vi har.
Jeg gir meg aldri! ALDRI, sier jeg!:mozilla_yell: ](*,)

Det er ikke tilfelle bare fordi du lar vitenskapen være bekreftende for trossystemet om at vitenskapen er bekreftende. Det handler ikke om å leke med ord og definisjoner, men å se virkeligheten i øynene. Ikke teoretisk eller basert på "en korrekt forståelse på generell basis", men som ett individ som lever direkte i virkeligheten.

Jeg forstår godt skepsisen du har til bastane konklusjoner, og jeg er sikker på vi deler den på mange områder. Men altså ikke alle. Og bakgrunnen for skepsisen er vidt forskjellig.

Jeg baserer mine argumenter på egen erfaring, prøving, feiling og selv-avsløring, mens du baserer dine argumenter på "korrekt forståel...blablabla". En kollektivt akseptert virkelighet som gjelder for den kulturen vi lever i her. Dette er ikke en direkte opplevelse av virkeligheten, bare en opplevelse av "akseptert" virkelighet.

Jeg har mest rett! Gi deg sjøl! :mozilla_tongue:
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

wow, jon blund... det var en kraftfull erklæring! :mozilla_innocent:

Jeg er redd for at du leker i den Uendelige dualistiske historie nå.. men fra meg har du som de andre som ikke viker - all honør for å stå i DiN sannhet... *smaks*

vakkert...
Antall ord: 43
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Her kan man tydelig se hvordan en viss hardcore skeptiker gir dårligere og dårligere argumenter og svar. Hadde han ikke vært så trangsynt, så hadde jeg tipset han om en bok der det som står har blitt funnet ut i høye bevisste drømmer. Skrevet av en psykolog og internationellt orientert forsker på området. Veldig, veldig spennende bok!
Sist redigert av Mick Wild på 21 Sep 2008 12:48, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 64
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17

Innlegg av jon blund »

keke skrev:wow, jon blund... det var en kraftfull erklæring! :mozilla_innocent:

Jeg er redd for at du leker i den Uendelige dualistiske historie nå.. men fra meg har du som de andre som ikke viker - all honør for å stå i DiN sannhet... *smaks*

vakkert...
Takk for støtten Keke :D

Du har rett, det har røtter i det uendelig dualistiske dette her... Men det er morsomt det også da!!! \:D/
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Jeg gir meg aldri! ALDRI, sier jeg!:mozilla_yell: ](*,)
Hehe, jeg forstår deg godt.
Det er ikke tilfelle bare fordi du lar vitenskapen være bekreftende for trossystemet om at vitenskapen er bekreftende. Det handler ikke om å leke med ord og definisjoner, men å se virkeligheten i øynene. Ikke teoretisk eller basert på "en korrekt forståelse på generell basis", men som ett individ som lever direkte i virkeligheten.
Det eneste jeg har sett av argumentasjon for at vitenskapen er tro, er definisjonslek. Forskjellen mellom hypotese/teori og tro blir totalt oversett.
Det er ikke noe vits i å diskutere dette videre her, da det finnes andre tråder som direkte tar for seg vitenskap VS tro.
Jeg forstår godt skepsisen du har til bastane konklusjoner, og jeg er sikker på vi deler den på mange områder. Men altså ikke alle. Og bakgrunnen for skepsisen er vidt forskjellig.

Jeg baserer mine argumenter på egen erfaring, prøving, feiling og selv-avsløring, mens du baserer dine argumenter på "korrekt forståel...blablabla". En kollektivt akseptert virkelighet som gjelder for den kulturen vi lever i her. Dette er ikke en direkte opplevelse av virkeligheten, bare en opplevelse av "akseptert" virkelighet.
Jeg har forstått at du baserer deg på egenkonklusjoner og subjektiv meningsytring, og ser deg tilfreds med dét. Så lett tar ikke jeg på ting. Men igjen er ikke dette en diskusjon som hører hjemme i denne tråden.
Antall ord: 245
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mick Wild skrev:Her kan man tydelig se hvordan en viss hardcore skeptiker gir dårligere og dårligere argumenter og svar. Hadde han ikke vært så trangsynt, så hadde jeg tipset han om en bok der det som står har blitt funnet ut i høye bevisste drømmer. Skrevet av en psykolog og internationellt orientert forsker på området. Veldig, veldig spennende bok!
Og her gir du selv et utmerket eksempel på at hos "visse" personer frafaller argumentasjonen helt og glir over i personangrep.
Den samme gamle leksa; roper at den stygge fæle skeptikeren ikke argumenterer bra - uten å kunne komme med noen gode motargumenter selv :)
Antall ord: 110
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Mick Wild »

Der ser man. Han går rett i fella og reagerer på mitt forsøk på å terge han, istedenfor å vise interesse i noe som kanskje vitenskapelig beviser det jeg sier.

En ting er sikkert Kimbara. Du kommer ikke til å få oppleve det jeg opplever før du åpner opp. Men det skal nok mye til. Men det er ens eget valg. Å velge den rasjonelle måten der man ikke kommer noe sted, eller den måten der man faktisk velger å finne ut av ting, selv om det kanskje krever mer enn bare hjernen. For hjernen er ett svagt redskap i forhold til bevisstheten. Og for de som bare bruker hjernen, så blir det å oppleve de større sakene en umulighet. Det blir som å forstå ett vanskelig mattestykke uten å ha lært noe matematikk.
Men en viktig sak er å ikke spore av med det åndelige, sånn at man plutselig finner seg selv med masse krystaller og spår i en spåkule. Da har utviklingen stagnert. Det gjelder å holde seg på sporet og ikke stoppes av distraherende element.
Antall ord: 178
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mick Wild skrev:Der ser man. Han går rett i fella og reagerer på mitt forsøk på å terge han, istedenfor å vise interesse i noe som kanskje vitenskapelig beviser det jeg sier.
Oioioi...Ikke si at du nettopp benyttet deg av det eldgamle trikset!?
Hehe, det er alltid fint å ha muligheten til å forsøke å redde seg inn ved å late som om man har satt opp en snedig felle for motdebattanten. Dessverre forandrer ikke det på det faktum at du ikke kom med noen motargumenter, og at det du formidlet med innlegget ditt utelukkende var tomprat.
En ting er sikkert Kimbara. Du kommer ikke til å få oppleve det jeg opplever før du åpner opp. Men det skal nok mye til. Men det er ens eget valg. Å velge den rasjonelle måten der man ikke kommer noe sted, eller den måten der man faktisk velger å finne ut av ting, selv om det kanskje krever mer enn bare hjernen. For hjernen er ett svagt redskap i forhold til bevisstheten. Og for de som bare bruker hjernen, så blir det å oppleve de større sakene en umulighet. Det blir som å forstå ett vanskelig mattestykke uten å ha lært noe matematikk.
Nei, vær så snill og spar meg for det der. Du er ikke noe spesiell, lille venn. Du er et menneske av kjøtt og blod, og du er underlagt de samme fysiske lovene som alle andre.
Selv om du har tilegnet deg selv en tro så betyr ikke det at du er mer "åpen" eller "lukket" enn alle andre. Jeg skjønner at det sikkert er kult å overbevise seg selv om at man har funnet store sannheter og kommet "høyere" i tankegangen enn alle de andre kjedelige og lukkede menneskene, men å bruke denne selvopphøyende tankegangen i en diskusjon for å forsøke å "vinne" blir for dumt.

Da kan jeg like gjerne si "Hei, Mick Wild - du må åpne deg for vitenskapen. Du må da forstå at du ikke skjønner en dritt der du lever i din snevre overbevisning basert på egne tanker!".
Men en viktig sak er å ikke spore av med det åndelige, sånn at man plutselig finner seg selv med masse krystaller og spår i en spåkule. Da har utviklingen stagnert. Det gjelder å holde seg på sporet og ikke stoppes av distraherende element.
Hehe, så de som tror på kraften i krystaller har plutselig stagnert, mens du, som tror på uendelig kunnskap gjennom drømmer, har forbeholdt deg retten til å kunne utpeke deg selv som den store sannhetsformidleren?
Antall ord: 425
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Mick Wild skrev:Her kan man tydelig se hvordan en viss hardcore skeptiker gir dårligere og dårligere argumenter og svar. Hadde han ikke vært så trangsynt, så hadde jeg tipset han om en bok der det som står har blitt funnet ut i høye bevisste drømmer. Skrevet av en psykolog og internationellt orientert forsker på området. Veldig, veldig spennende bok!
*Kremt*
Har du mye i mot å dele tittel og forfatter med oss andre?? :mozilla_wink:
Antall ord: 82
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Mick Wild »

Astarte skrev:
*Kremt*
Har du mye i mot å dele tittel og forfatter med oss andre?? :mozilla_wink:

Absålutt ikke:) Men jeg vil ikke ha den offentlig på forumet.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall

Innlegg av Appelsin »

Har ofte hatt ”våkne drømmer” med forskjellige grader av våkenhet. Noen ganger er jeg så klar på at jeg drømmer, at jeg begynner å fortelle andre personer i drømmen at de er en del av min drøm, noe de som oftest ikke vil erkjenne.

Når jeg har våkne drømmer kan jeg kontrollere ting rundt meg - både hva som skal skje i drømmen, jeg kan flytte på ting med tankens kraft (telekinese) og jeg kan også av og til styre handlingene, atferden og psykologien til andre vesener (msk, dyr osv) rundt meg. Men det å kontrollere drømmene funker ikke viss jeg prøver for hardt, eller er for lite spontan. Der er faktorer som styrer manipulasjonen min og som jeg ikke har helt klart for meg.

I den fysiske virkeligheten foregår alt vanligvis i en mye tregere, mer stabil og logisk versjon enn i drømmeverden. Men jeg tror nok at virkeligheten er mye mer psykologisk betinget enn hva mange sikkert tør innrømme. Persepsjon er et viktig stikkord. Psyken er mektige greier.
Antall ord: 184
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: Kontroll over sine Drømmer

Innlegg av Mick Wild »

Jeg vil si av egen erfaring att virkeligheten i en sterk bevisst drøm er mer virkelig enn den virkeligheten vi lever i på dagen. I høye bevisste drømmer er det ikke engang noe å diskutere om, der ER drømmens virkelighet lysår mer virkelig enn den fysiske virkeligheten. Bevisste drømmer er veldig spennende og veldig morsomt. Man kan utforske allt man vill i en bevisst drøm. Vil man oppleve å fly? Ja, da kan man oppleve det. Vil man utforske mysterier og saker man lurer på? Ja, da får man utforsket det, og får svarene man søker.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Kontroll over egne drømmer kan også gjøres ganske enkelt med å lytte til

Hemi sync - Lucid dreaming.

Pakken Lucid dreaming, Hemi sync, har en Mp3 som varer i 7 timer (blant flere).
Den mp3'en på 7 timer har hjulpet meg med å få Lucid Dream. En kan bare lytte på Mp3'en før en sovner, å ha den på over natten, hvis en ønsker, produktet er designet for det, så det er helt tryggt. Utrolig enkel vei til å få Lucid Dream iallefall.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Skmur
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2008 14:28
16

Innlegg av Skmur »

Heihei. :]
Hvis dere er interesserte i å få kontroll over drømmene deres vil jeg anbefale ldnorge.org. Der finner du flere gode teknikker og nyttige tips, og best av alt: Det er på norsk. ^^
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2007 15:14
17
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Metal maniac »

Chronii skrev:Opplevde en gang at jeg skjønte at det var en drøm, mens jeg sov. Da fikk jeg helt kontroll over hva som skjedde, og det endte med at jeg robbet et par butikker, bare for moro skyld. Går det an å få til dette bevisst, eller er det tilfeldig om det skjer?
Ja, det er mulig å kontrollere sine drømmer.
En gjeng munker i Asia har lært seg å kontrollere drømmene sine slik at dem kan gjøre hva dem vil i drømmene sine.

Når man drømmer og er bevist over at man drømmer, kalles det en "våken drøm". Det er da altså slik at det bevisste sinnet ditt har fått mer kontroll over drømmen, enn det ubevisste sinnet.
Når man drømmer, er det en blanding av bevist og ubevist sinn som sammarbeider. Noen ganger hender det at det ubevisste sinn tar ovehånd, og det er da man opplever at drømmen ikke har noen tidsmessig sammenheng, siden at det ubevisste plan ikke har noen "regler" på hvordan tid fungerer. Det er forresten derfor enkelte har drømt om fremtiden.
Antall ord: 196
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links