UFO, Kornsirkler & fenomenDe fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

First Day skrev:Det du har skrivit här : är det vad du "känner" parallellt med din egen logiska funktion.
Eller låter du återigen vetenskapen ge svaren.
Jeg forholder meg igjen til vitenskapen.
Re: Universet er ikke et tenkende vesen
I det här svaret verkar du tänka själv utan inblandning av vetenskapen.

"det finns många livsformer som verkar i universum, även de du inte kan se. Men med lite träning och meditation kan även du få uppleva detta." :mozilla_innocent:
Nei, for universet er universet, og levende organismer i universet er ikke universet selv. Selv om det finnes levende organismer i et vannglass er ikke vannglasset selv levende.
Känslans, betydelse är en aning åsidosatt i vårt moderna samhälle.
DE faktorer som kan starta vibrationer, kan också i framtiden bli vägledande om de samverkar med universum och alla dess invånare. :mozilla_kiss:
Følelsenes betydning er overvurdert i dagens samfunn. Politikere velger å spille på følelser framfor logikk, og retorikk handler mer om å frembringe de ønskede følelser enn å gi gode argumenter.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Eaglespirit skrev:Universet er ikke et tenkende vesen, så det skiller ikke mellom noen ting. Det følger naturlovene. En million USD er ingen penger før du har dem i hendene. Tanken på en million USD gjør deg ikke rik.
Da har du rett ,men ka sa foreldene dine, fattigdommen, du må slit hele livet for å overleve, Du er ikke upåvirka av dine fortiden din du heller. Bare tenk på røkke, som bare kjøper seg ut av kværner, og kjøper et kompleks på oppdal :mozilla_tongue: .Alt har med tankegang å gjøre , men det betyr ikke at det mye i mellom himmel og jord
Selvfølgelig må du tenke positivt. Det er som når du er ute og kjører. Hvis du fokuserer på grøfta, så havner du i grøfta, men hvis du fokuserer på veien, og dit du vil, så klarer du oftere å holde deg på veien.

Likevel er slik som "The Secret" svada. Det hjelper ikke å ønske seg en diamantring hvis du ikke har midler til å skaffe ringen.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Om du tar dig tid att dra igång tankarna på din föväntan redan innan du går in i ditt nya segment kommer du att kunna anslå segmentets ton mer exakt än om du först går in i segmentet och börjar iakta det som det redan är.

Bara en liten tankeställare. :)
Antall ord: 58
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Ole Jonny Brænne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 19:05
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Ole Jonny Brænne »

Ashtar skrev:Hvem har nevnt noe om olivers castle videoen?, om du skal påstå at den er falsk, så må du komme med begrunnelse,bevis.
Det er ingen som har klart å bevise at den videoen er falsk.
Ikke annet enn han som filmet den har tilstått at den er falsk. :)
http://www.cropcirclesecrets.org/cpr_ocfinal.html
Antall ord: 59
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tosideravsammesak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Apr 2008 00:23
16

Innlegg av Tosideravsammesak »

Falske tilståelser er jo ikke så nytt, spesielt ikke under et visst press....har han reprodusert videoen i påsyn av uavhengige vitner? det ville kanskje ha overbevist meg....kanskje.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

De fleste mennesker er skapt av Gud.
Gud skapte amøben. Vi utviklet oss til å bli sjimpanser, så orangutanger, så gorillaer, så huleboere, så sjiraffer, og noen av oss fikk ikke lang nok hals, så vi ble mennesker og hunder. Det er derfor hunden er menneskets beste venn. Men vi lærte oss å gå etter å krype - og barbere oss - derfor forble noen hunder (i mangel av høvel og stylter).

Etterhvert utviklet også mennesker seg til å bli roboter.
Eksempler på dette kan vi se i dokumentarene "I, Robot" og "Robocop".
Enkelte har fått erstattet deler av kroppen sin med elektriske og mekaniske proteser. Hvis de mangler en arm etter en trafikkulykke kan de få tilpasset en ny arm ved hjelp av teknologien som idag foreligger. Et eksempel på dette kan vi se i dokumentaren "The Terminator". Kampen til denne mannen har vært lang og hard, men han har klart seg fint - og er den dag idag faktisk guvernør i California.

Imidlertid fremsto noen og sa at dette ikke var dokumentarer og innrømmet å ha laget filmene "The Terminator", "I, Robot" og den elendige "Robocop".
Da påberopte de seg å ha skapt alle roboter.
Og vi mennesker trodde ikke lengre på at det fantes noe slikt som roboter.
Hah! Sludder og vås... denne science-fiction-kåte verden!
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tosideravsammesak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Apr 2008 00:23
16

Innlegg av Tosideravsammesak »

Interresant, ludoburgero. litt snodig skrevet men men..
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Jeg er som mange andre her også åpen for at det finnes liv i universet. Jeg tror samtidig det er viktig å ikke over generalisere men å klare å kunne se nyanser:

En artikkel som jeg mener er bra innenfor temaet som også er nynasert er denne:
http://www.uprootmedia.org/ufomysteriet33au.html
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Jeg er som mange andre her også åpen for at det finnes liv i universet. Jeg tror samtidig det er viktig å ikke over generalisere men å klare å kunne se nyanser:

En artikkel som jeg mener er bra innenfor temaet som også er nynasert er denne:
http://www.uprootmedia.org/ufomysteriet33au.html
KB, nå begynner du med spamming igjen.

Tror det er flere enn meg som hadde blitt glade hvis du holdt deg til èn tråd hvis du vil vise en link. Du får fram det du mener uansett.
Så slipper vi at det er UFO-tråder over halvparten av "siste fra forumet", hvor alle består av dine innlegg som viser til den samme linken.
Antall ord: 119
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Hyggelig med svar :)

Ashtar: jeg er enig i det du skriver om Korn sirkelene. Jeg så selv dokumentaren og synes at den var bra. Spesiellt i forhold til dette med elektro magnetisk stråling som målere kan vise til inne i sirkelene. Når da de flinkeste av forskerne klør seg i hodet, så er jeg helt enig i at tau og planke teorien ikke holder lengre :D
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Ashtar skrev:
De vesentlige tingene er f.eks. at videofilmen som de viste, fra Olivers Castle, er falsk.
Det de diktet opp kan jeg ikke huske akkurat nå, men jeg mener å huske at det var noe med disse utregningene deres.
Hvem har nevnt noe om olivers castle videoen?, om du skal påstå at den er falsk, så må du komme med begrunnelse,bevis.
Det er ingen som har klart å bevise at den videoen er falsk.
Det at du ikke kan "Huske" hva de diktet opp tyder bare på at det du skriver er tull.
"Dokumentaren" om kornsirkler nevnte denne videoen, og la den fram som om den var ekte.

Han som laget filmen har selv erkjent at han laget den, og at den var falsk da han ble konfrontert med bevisene.

Det at jeg ikke kan huske nøyaktig hva som som er oppdiktet kan også tyde på at jeg ikke har sett filmen på en stund, og det kan tyde på at jeg har dårlig hukommelse, og det kan tyde på en masse annet. Bl.a. det som du velger å sette som eneste mulighet, nemlig at jeg bare tuller.
Hvis du sjekker mine andre innlegg her, så ser du hvor ofte jeg tuller, og hvor ofte jeg husker feil, osv. Slikt kan gi en antydning om hva som kan være årsaken denne gangen.
Hvor hyppig? Hvor mange kornsirkler var det i 1920, hvordan har utviklingen vært siden det?
Vet ikke,
Hvis du ikke kan oppgi noe om utviklingen av antallet kornsirkler, så er det kanskje bare tull du kommer med da, om at de har vært hyppig rapportert siden 1920.
Om du søker litt rundt omkring på nettet, så finner du små antydninger til at avanserte kornsirkler dukket opp lenge før 1970-tallet.
Nei, du får isåfall søke det opp og sitere/linke til slik dokumentasjon siden det er din påstand.
Siden mange mener doug&dave startet hele fenomenet, det er feil.
Hvem som helst kunne gått ut og sagt at det var de/jeg/vi som stod bak alle kornsirklene, og det var nok det de utnyttet i håp om å få berømmelse.
Men ikke alle kunne gå ut og lage kornsirkler. Ikke alle hadde det verkrøyet som skulle tilfo å lage dem.
http://ourworld.compuserve.com/homepage ... pcirc1.htm
Bla litt ned og les og se f.eks sirkelen de laget på opprfordring,det trengs ingen professor for å se at den er stygg.
Overalt blir det fortalt at doug&dave bare er bløffmakere.
Den er vel ikke stygg. Her sammenligner du en tilig og enkel variant med de moderne og mest avanserte kornsirklene. Det blir som å sammenligne en velociped med sykkelen til Lance Armstrong. Det er ikke helt sammenlignbart.

Likevel synes jeg denne figuren D&D gjorde var enormet flott til å være gjort i småfylla. Tenk hva de kunne utrettet edrue. :D
Tatt fra Ildsjelen forum, virker veldig troverdig:

"Den første skriftlige beretningen om en kornsirkel (med tegning!) er fra 1600-tallet. Fra 1880 er det jevnlige beretninger og fra 1920, flere hvert år. Første foto av en engelsk sirkel er fra 1932. Gå inn på www.kornsirkler.org og klikk på "Om kornsirkler" for mer info om dette.
Det er ikke troverdig, da de oppgir at det er rapportert kornsirkler fra 1600-tallet. Jeg har vist at "the Mowing Devil" ikke var noen kornsirkel, men en perfekt slått åker. Ildsjelen har tydeligvis ikke gjort leksa si, og trykker den ønskede misoppfatningen at dette er snakk om en kornsirkel.

Jeg gikk inn på http://kornsirkler.org/Intro/Introduksjon.htm for å se på kornsirkler fra 1678 til idag. Gjett hvor mange kornsirkler jeg fant. Ingen. Kun denne gamle "Mowing Devil" igjen. Ellers begynner det på 1970-tallet
I 1991 fikk mange kornsirkelentusiaster seg litt av en nedtur da to engelskmenn i 60-åra Doug Bower og Dave Chorley, sto fram i aviser og på TV og erklærte at de hadde laget alle kornsirkler i England fram til da. Journalister og folk flest visste såpass lite om fenomenet at de faktisk tok de to på alvor. Nyheten ble gjengitt i aviser i flere land (bl.a. i Norge) og alle som ikke liker uløste gåter kunne puste lettet ut; Mysteriet var løst!
Først flere uker senere, da de to herremennene ble konfrontert med at det hadde vært rikelig med kornsirkler i England siden 1920, modererte de seg og sa at de bare hadde laget sirklene som hadde oppstått fra 1980 og til da. Da de på direkten i et TV-program igjen ble konfrontert, denne gangen med at det bare i 1987 hadde vært flere enn 700 kornsirkler og ofte flere på samme natt over et område på flere titalls mil i utstrekning, modererte de seg nok en gang. Nå het det at de hadde bare laget sirklene i et visst område i Sør-England. Disse to innrømmelsene var avisene derimot lite interessert i å skrive om.
Disse to spøkefuglene innrømmet at de hadde laget kornsirkler siden 1978. De første årene hadde de ikke gitt det utslaget de håpet på, men på 80-tallet begynte de å lage mer avanserte sirkler, og fikk da også oppmerksomheten på kornsirklene.

De tok meg bekjent ikke på seg at de hadde laget alle, men at de hadde laget kornsirkler siden 1978. At det etterhvert har kommet fler som også har laget kornsirkler er det vel ikke noen tvil om. Slik de kunne gå ut og lage kornsirkler med det verktøyet de hadde for hånden, så ser jeg heller ingen grunn til å tvile på at dette var de som begynte med kornsirklene.
De to fikk også anledning til å demonstrere sine ferdigheter på jordene foran TV-kameraene. De lagde noen enkle sirkler og ringer som fra bakkenivå kunne se greie nok ut for en uinnvidd. Personer med noe kunnskap om fenomenet hadde imidlertid ingen problemer med å se at de primitive sirklene de klarte å frambringe ikke en gang kunne måle seg med mange av de enkleste mønstrene som var funnet i engelske kornåkrer."
Tull og tøys. Den gangen var det ikke så avanserte kornsirkler ennå. De var mer avanserte enn de på begynnelsen av 80-tallet, men denne var ikke primitiv i forhold til den tids kornsirkler. Når det de skulle lage bare var en demonstrasjon av metoder, så var heller ikke poenget å lage den mest avanserte og feilfrie kornsirkelen.
Vis meg det beste argumentet for at det er andre fremmede vesener som lager dem.
Det burde du da ha skjønt allerede, om du da ikke har oversett det meste av det jeg har skrevet, om det er tilfelle så får du bla oppover og lese innleggene mine.
Det er ikke nødvendigvis ETT eneste argument som er det beste argumentet, men alt kombinert.
Alt kombinert, så ser vi at mennesker kan lage kornsirkler, vi vet at det er mye juks i forbindelse med kornsirklene og vi vet at "dokumentaren" om kornsirkler ikke er til å stole på.

Hva sier så dette? For meg gir ikke dette noen grunn til å tro noe annet enn at mennesker, som vi vet kan lage avanserte kornsirkler, også lager alle andre kornsirkler.
Fordi man sover stort sett over 8 timer om natten. Med mindre bonden sto opp for å sjekke åkeren for kornsirkler, så hadde de adskillig bedre tid enn det programmet forutsetter.
Det er jo nettopp det jeg fortalte, de reiste ditt veldig tidlig på morgenen, rett etter det ble lyst, så nei, de hadde ikke adskillig bedre tid enn det de forutsetter.
Jeg tror jeg får se filmen igjen snart for å få dette på det rene.
De gjør det nok også fordi de synes det er morsomt. Når de i tillegg tjener penger på å gjøre noe morsomt, så er de vel fornøyde. Smile

De sier ikke så ofte engang hvilke kornsirkler de laget. Det kan være mange grunner til slikt, men f.eks. at de kan bli bøtelagt for kornsirklene kan vel være en grunn.

Imidlertid oppgir disse danske studentene at de brukte 90 minutter på å lage denne kornsirkelen, som først ble erklært genuin av "forskere".
Sier ikke så ofte hvilke kornsirkler de har laget? http://www.circlemakers.org/exhibit_a.html
Og om de aldri sier hvilke kornsirkler de har laget, hvordan kan folk vite om de lager kornsirkler i det hele tatt?, og ikke minst de mer avanserte kornsirklene?
Det er forskjell på å ikke så ofte si noe, og å aldri si noe. Jeg sa at de ikke så ofte sier hvilke de lager engang. De kan likevel gjøre det fra tid til annen.
Om de danske studentene brukte 90 minutter på en kornsirkel med en diameter på ca 3 meter, altså 1 og en halv time, og milk hill formasjonen, med en diameter på 240 meter, så kan vi ta regnestykket, 240 m delt på 3 m=80, og deretter 80*90 minutter=7200 minutter = 120 timer=5 dager.
Og den dukket opp over natten?..selv 2 dager ville vært for kort tid for den. :mozilla_cool:
Det er nok ikke så greit å sette op et slikt regnestykke. I en kornsirkel på 3m diameter er det kanpt plass til 2 som arbeider sammen, mens på en kornsirkel med diameter 240m er det plass til ganske mange. Det er en faktor som reduserer tidsforbruket betraktelig, så kommer det til at det ikke bare er diameteren som teller, men arealet, og da øker tidsforbruket betraktelig igjen, mens det at det er i ytterkantene man må være mest nøyaktig gjør at en liten sirkel, der alt er ytterkanter fører til at man arbeider tregere enn i en stor sirkel med stort areal som bare kan legges ned. Vi vet ikke hvor mange som har vært i sving i de forskjellige kornsirklene, men vi kan anta at det var adskillig flere i Milk Hill enn i den lille i Danmark.
Min tid har du ikke oversikt eller råderett over. Se igjennom trådene her, så ser du at det meste, om ikke alt har jeg diskutert tidligere, så det er ikke problem med å svare på dette som er saken.

I dette tilfellet måtte jeg gå ifra, og avsluttet derfor innlegget der og da.

Nå kan jeg ihvertfall diskutere noe mer av disse påstandene.
Nei, takk og pris for det, det er vel ikke noe å problem å bare svare, men å gi et ordentlig,utfyllende,seriøst og bra svar er noe du tydeligvis sliter med nå.
Nei, jeg sliter ikke, men det er ikke så mye mer å si enn at jeg gjerne vil se en uavhengig bekreftelse av BLTs arbeider.
Dette vil jeg gjerne se bekreftet av uavhengige forskere. Hittil har jeg kun sett slikt dokumentert av BLT, som ikke opptrer særlig uavhengig eller seriøst. Deres artikler har såvidt jeg kjenner til aldri blitt peer reviewed, og de jukser også med bilder av såkalte tresirkler i Tsjekkoslovakia.

At utstyr kan slutte å virke kan skje hvorsomhelst, også inne i kornsirkler, men i denne "dokumentaren" ser vi hvordan de står med både videokamera, fotoapparater, båndspillere og annet elektronisk utstyr som virker inne i kornsirkelen.
"Dokumentaren"`? Du skriver det jo selv, at noe er dokumentert betyr at det er bevisst rett, hvorfor skal du da tvile?, og hvorfor du mener BLT ikke opptrer seriøst må du forklare, også at de jukser med bilder?. kjenner jeg ikke til
Som du ser bruker jeg konsekvent ironimerker rundt "dokumentar" når det gjelder dette programmet. Det er bevist feil ved mye av det de sier, og knapt noe er rett i det hele tatt.

Jeg har i forrige sitat skrevet noe om hvorfor jeg ikke anser BLT som seriøse. F.eks. at de meg bekjent ikke har noen artikler som er peer reviewed.
Dette vil jeg også gjerne se bekreftet av uavhengige forskere.
Det er dokumentert,så du får kontakte BLT.
La oss forestille oss at du hadde fått dette bekreftet, hva ville svaret ditt vært da?
Nei, det er ikke dokumentert av uavhengige forskere. Det er bare BLT som påstår dette, og mange som gjengir disse påstandene.
Igjen vil jeg gjerne ha dette bekreftet.
Igjen, dokumentert.
Feil.
Vis meg bilder av korn inne i en sirkel, der kornaksene som ikke er lagt ned står rett opp, mens kornaksene på utsiden av sirkelen er bøyd.

Hvis kornet er lagt ned før tyngdekraften har bøyd kornaksene, så vil nedlagte kornaks være i samme stilling som før de ble nedlagt, mens stående kornaks vil bøye seg for tyngdekraften.
Http://www.musikkforum.net/Kornmo.wmv
ferska :lol:
  1. Hvor har jeg påstått noe du har fersket meg på?
    1. Vi ser ikke stående korn med rette aks.
    2. Vi ser ikke stående korn inne i og utenfor sirkelen.
  2. Kornet som er lagt ned kan være lagt ned før tyngdekraften bøyer aksene
Kanskje, og da synes jeg du skal vise sammenhengen. Jeg ser ikke hva som er sammenhengen mellom Stonehenge og kornsirklene, men om du kan vise at det er en sammenheng så ville det vært fint.
Jeg vet jo ikke hva sammenhengen er,det var bare en tanke, kanskje derfor jeg skrev Kanskje ?? Kanskje...
Stonehenge er et historisk sted, blant mange andre historiske saker og ting,og stonehenge er også et slags mysterium.
Hvis du ikke kan se sammenhengen du heller, så synes jeg det er unødvendig å forsøke å skape inntrykk av at det skulle være en sammenheng.
Det er ikke noen reell grunn til å tro det må være noe ekstraordinært. Hvis vi ser bort fra BLT's "forskning", så er det ingenting som ikke mennesker kan gjøre ved disse sirklene.
Jo jeg tror det er det.
    Hva da?
    Antall ord: 2340

Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Nå er det også blitt filmet helikoptere som tar bilder av kornsirkelene kort tid etter de er blitt oppdraget. Dersom de er er laget med planke og tau. Hvorfor skulle det militære ha en så enorm interesse av fenomenet?

Og hvordan forklarer du den elektro magnetiske målingen som er blitt gjort inni sirklene. Og at elektroniske apperater slutter å virker, det er også usansynnlig med tau/planke teorien.

I tillegg har korn sirkelene budskap. De er blitt avkodet, hvor meldingene som kom frem var: Pass dere for en falsk "presence" og vær klar over løgnene som dere blir servert.

I tillegg finnes det mange mange uavhengige kilder, svært seriøse. Som har informasjon og dokumenter, filmer, analyser målinger osv. Som stemmer overens med hverandre.

En person kan enten velge å lytte på Disse kildene som det finnes masse av som utrykk kort fortallt "ja ET finnes, og utenomjordiske fartøy finnes. Og disse har høy teknologi som kan forandre på olje industrien og samtidig løse verdens globale miljø problemer, samtidig kan det også brukes til våpen og krigføring. Det er også brukt mye penger for å skjule denne teknologien og dets eksistens".

Også kommer nye kilder opp og sier: " Ets finnes ikke". "Alt er bare fantasi". De millionene som mener selv de har sett Utenomjordiske farkost har bare hallusinert". Det finnes ikke bevis. de bevisene som finnes finnes ikke allikevel. Troverdige folk er ikke troverdige. seriøse forksere er vist useriøse siden de snakker om slike ting.

Jeg forstår skeptikerne godt jeg. Men ettersom jeg har hatt flere observasjoner selv så tror jeg på det. det som er ofte er en feiltakelse er at folk over analyserer. En annen feiltakelse er at de som nå i årevis har sagt det er tull kan ikke plutselig si at de begynner å tro. nei det går utover egoet dems. Det blir som en politiker som må forsvare noe de har sagt selv om de hat tatt feil, fordi de ikke kan inrømme at de har tatt feil....

Enkelte ser også ut til å "øve" seg på å diskutere og argumentere på nett forum og da er jo paranomrale emner en lett gruppe å diskutere mot. Å plukke fra hverandre påstandene i små biter.

Jeg kan godt innrømme at det finnes mye VAS innenfor ufo fenomenet. At det finnes falske korn sirkeler. at det finnes en mengde mennesker som går ut for å filme "ufo"'er som viser seg å være en pins hekta til et maleri med blå bakgrunn. Masse masse tull finnes.

Men jeg tror også det finnes seriøs cover up. Folk forteller jo at de er blitt truet på livet. Og hvorfor skal disse menneskene lyve? hvorfor vil de risikere rykter for seg selv og sin familie

Hvorfor er det filmet helikoptere rundt korn sirkeler.
    Hvorfor er det folk som har forsnakket seg på nyhetssendinger som sier kjappt etterpå at de mente noe annet enn de de sa (hvor forsnakkelsen ligger på bånd)

Hvorfor finnes det astronomer som snakker om cover up?
    Hvorfor finnes det filmer av objekter som er UFORKLARELIGE
    Hvorfor finnes det filming av VESNER som er uforklarelige
    hvorfor finnes det tekniske analyser av bilder og filmer som sier at hva du ser er ekte.
    Hvorfor finnes det så komplekse korn sirkler?
    Hvorfor finnes det lyd og videopptakk fra nasa hvor det snakks om kjøretøy som har fulgt romrakketen dem i et par døgn?
    hvorfor sier flere på dette forumet at de har sett noe de tror er utenomjordiske.
    Jeg har selv med egne øyne sett noe jeg tror er en menneskeskapt ufo. Siden jeg så undersiden og alt veldig tydelig og detaljert.

CIA har jo drevet med cover up før, og dette er jo bevist. hvorfor skulle det ikke skje igjen?

Polls viser at 80% av innbyggerne i usa tror at myndighetene skjuler noe for dem.
    14% sier selv de har sett noe som de tror er et utenomjordisk fartøy.

Det har vært et møte i FN hvor de har snakket om temaet UFO? Hmm.. hva kan dette skyldes.. Kanskje fordi at.... 2+2= 4, noen?
    Antall ord: 696

Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links

Bruker avatar
    First Day
    Standard bruker
    Standard bruker
    Startet: 18 Feb 2007 21:12
    17
    Lokalisering: Norra Skandinavien
    Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

KB skrev:Nå er det også blitt filmet helikoptere som tar bilder av kornsirkelene kort tid etter de er blitt oppdraget. Dersom de er er laget med planke og tau. Hvorfor skulle det militære ha en så enorm interesse av fenomenet?

Og hvordan forklarer du den elektro magnetiske målingen som er blitt gjort inni sirklene. Og at elektroniske apperater slutter å virker, det er også usansynnlig med tau/planke teorien.

I tillegg har korn sirkelene budskap. De er blitt avkodet, hvor meldingene som kom frem var: Pass dere for en falsk "presence" og vær klar over løgnene som dere blir servert.

I tillegg finnes det mange mange uavhengige kilder, svært seriøse. Som har informasjon og dokumenter, filmer, analyser målinger osv. Som stemmer overens med hverandre.

En person kan enten velge å lytte på Disse kildene som det finnes masse av som utrykk kort fortallt "ja ET finnes, og utenomjordiske fartøy finnes. Og disse har høy teknologi som kan forandre på olje industrien og samtidig løse verdens globale miljø problemer, samtidig kan det også brukes til våpen og krigføring. Det er også brukt mye penger for å skjule denne teknologien og dets eksistens".

Også kommer nye kilder opp og sier: " Ets finnes ikke". "Alt er bare fantasi". De millionene som mener selv de har sett Utenomjordiske farkost har bare hallusinert". Det finnes ikke bevis. de bevisene som finnes finnes ikke allikevel. Troverdige folk er ikke troverdige. seriøse forksere er vist useriøse siden de snakker om slike ting.

Jeg forstår skeptikerne godt jeg. Men ettersom jeg har hatt flere observasjoner selv så tror jeg på det. det som er ofte er en feiltakelse er at folk over analyserer. En annen feiltakelse er at de som nå i årevis har sagt det er tull kan ikke plutselig si at de begynner å tro. nei det går utover egoet dems. Det blir som en politiker som må forsvare noe de har sagt selv om de hat tatt feil, fordi de ikke kan inrømme at de har tatt feil....

Enkelte ser også ut til å "øve" seg på å diskutere og argumentere på nett forum og da er jo paranomrale emner en lett gruppe å diskutere mot. Å plukke fra hverandre påstandene i små biter.

Jeg kan godt innrømme at det finnes mye VAS innenfor ufo fenomenet. At det finnes falske korn sirkeler. at det finnes en mengde mennesker som går ut for å filme "ufo"'er som viser seg å være en pins hekta til et maleri med blå bakgrunn. Masse masse tull finnes.

Men jeg tror også det finnes seriøs cover up. Folk forteller jo at de er blitt truet på livet. Og hvorfor skal disse menneskene lyve? hvorfor vil de risikere rykter for seg selv og sin familie

Hvorfor er det folk som har forsnakket seg på nyhetssendinger som sier kjappt etterpå at de mente noe annet enn de de sa (hvor forsnakkelsen ligger på bånd)

hvorfor finnes det tekniske analyser av bilder og filmer som sier at hva du ser er ekte.
    Hvorfor finnes det lyd og videopptakk fra nasa hvor det snakks om kjøretøy som har fulgt romrakketen dem i et par døgn?
    hvorfor sier flere på dette forumet at de har sett noe de tror er utenomjordiske.
    Jeg har selv med egne øyne sett noe jeg tror er en menneskeskapt ufo. Siden jeg så undersiden og alt veldig tydelig og detaljert.

CIA har jo drevet med cover up før, og dette er jo bevist. hvorfor skulle det ikke skje igjen?

Polls viser at 80% av innbyggerne i usa tror at myndighetene skjuler noe for dem.

Det har vært et møte i FN hvor de har snakket om temaet UFO? Hmm.. hva kan dette skyldes.. Kanskje fordi at.... 2+2= 4, noen?
    Betänk att det finns stridpiloter som sett ljusklot komma alldeles intill cockpit och håller samma hastighet en tid för att därefter accelerera och försvinna.
    Är det ingen som tar till sig att det är en livsform som kan aktivera ljus omkring sig.
    Densamma skapar även korncirkel och kan göra ljusformationer såsom fartyg, spaceship, stora sjöodjur etc.

Analysera data över observationer så kanske någon kommer till samma slutsats som mig.
    Det är dock inget att vara rädd för utan man vill bara vis att man existerar.
    Antall ord: 794
    The substans of your thoughts is the key.
    Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links

Bruker avatar
    Kimbara
    Standard bruker
    Standard bruker
    Startet: 01 Mar 2007 11:02
    17
    Kjønn (valgfri): satyriasis
    Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Nå er det også blitt filmet helikoptere som tar bilder av kornsirkelene kort tid etter de er blitt oppdraget. Dersom de er er laget med planke og tau. Hvorfor skulle det militære ha en så enorm interesse av fenomenet?
    Hvor har du dette fra, og hvordan vet du det er militæret? Og om det er militæret, hvorfor er det så rart. Det er ofte militærbaser i nærheten av slike steder som disse sirklene blir laget. Om de tar bilder er det ingen som kan si noe om bare ved å observere helikoptrene.
    Den påståtte strålingen er jo bare en påstand. Når man lager dokumentarer hvor man filmer inne i sirklene man påstår avgir skadelig stråling så burde det ringe en bjelle.
    Og mennesker er ikke i stand til å formidle budskap?
    Disse har isåfall ikke stått fram enda.
    Påstander.
    Fordi det er slik. Det finnes ikke bevis, enkelt og greit. Påståtte uslåelige fysiske bevis "forsvinner" veldig beleilig før noen forskere får undersøkt det. Påståtte videobevis bekreftes av falske "eksperter" (og disse "ekspertene" har aldri noe å utsette på disse videoene, nei de er alltid et genuint bevis).

Det finnes alltid bedre og mer sannsynlige forklaringer.
    Nå synser du om den generelle skeptikers ego og personlighet. Vær forsiktig med slikt.
    Dette er bare synsing, og du insinuerer både det ene og det andre. Det er en dårlig hersketeknikk du benytter deg av der - å degradere en diskutants seriøsitet eller tillegge en agenda i deres innlegg.
    Men likevel stoler du på løgnere, og er ukritisk til dokumentarer.
    Årsaker til løgn og røverhistorier kan man bare spekulere i, men bare fordi DU ikke syns det virker slik, så er det ikke dermed sagt at de ikke lyver.
    Hvordan tror du de luftfotografiene ble tatt?
    Dette kjenner jeg ikke til, men kanskje de bare enkelt og greit sa feil? Husk at selv nyhetsopplesere er mennesker, og de kan også ha en tro.
    Hvorfor finnes det religiøse leger? Hvorfor lyver folk?
    Ingenting er uforklarlig, men det finnes en del ting vi ikke har gitt noen forklaring på ennå. Det kan være fordi filmen er av dårlig kvalitet, og kun gjengir verden i 2-D, noe som gjør det vanskelig å bedømme avstander o.l.
    Hvilke filmer?
    Disse såkalte "tekniske analysene" er ikke mye å skryte av. Jeg har tilgode å se en objektiv analyse som fastslår at det dreier seg om flygende tallerkener.
    Hvorfor finnes det pyramider, avansert digital teknologi, nydelig kunst og komplisert geometri?
    Hvilket opptak?
    Folk sier mye rart her på forumet. Folk har sett spøkelser, "orbs", mirakler, osv, osv. Mennesker tror på mye forskjellig, og det er lett å tolke ting man ikke er sikker på hva er til å bli noe overnaturlig.
    Du har altså tolket det du så, og tror det var en "menneskeskapt ufo".
    Det er forskjell på å drive cover-up i politiske saker, krig og forskning, og å føre en verdensomspennende episk konspirasjon som involverer fremmede raser og teknologi.
    Dette indikerer intet annet enn hva disse prosentandelene tror.
    Har du noe møtereferat tilgjengelig? Noen annen info enn det du påstår her?
    Antall ord: 1204
    When did ignorance become a point of view?
    -Dilbert

Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Vi er uenige i dette. Greit nok det.

Du har mange intereassante poenger. Ja jeg har kilder fra dette møtet. Det er også blitt snakket om dette møtet på radio. Noen her som har hørt om FN møtet hvor de snakket om UFO fenomenet? Hadde vært morsomt hvis det kom frem her i tilegg.

Jeg kommer tibakel spørsmålene dine kimbara.

Men nå vil jeg fortelle kort, veldig kort hva jeg tror om hele ufo fenomenet. Kildene mine er disclosureproject og andre.

Jeg tror det finnes et korrupt militær i usa. Et som lyver, svindler og bidrar. En sub gruppe som har egne interesser som å tjene penger og ha makt. Denne grubben har kontakter militært og industriellt. Slik at i fremtiden nå så tror jeg planene deres vil være å Spre desinformasjon om ET's At noen er pene og se på, imens andre er små, stygge og lukter vondt. En slags rasisme.

Så blandt sivilie grupper diskuteres det mellom "gode og onde" Et's.

Jeg tror det hemmelgihe militære i usa har oppdaget liv i universet, skutt ned fartøy. Slik som f.eks Roswell. Og kopiert denne teknologien slik at de selv kan operer med noe som ligner en ufo. Altså en menneskeskapt ufo. - Disse vil i fremtiden bli brukt til å spre frykt og hat mot Et's slik at folk skal få en "ytre fiende" som Ronald Reagan også har snakket om i ulike taler. Dette har allerede skjedd over lengre tid. Bare se på usa. Hvor mange som er opptatt av det der.

Hva tjener det korrupte militære på å Dekke over, skjule og hemmeligjøre ufo fenomenet?
    for det første så har ufo'er teknologi som gjør det mulig å fjerne miljø problemene vi har på jorden. Teknologien kan tilby ren energi som ikke foruenser. - Dette har konsekvenser for milliard industriene som olje og gas. Og dersom disse nye teknologiene blir offentlig kjent, så vil folk heller bruke dette enn olje og gas som både koster og forurenser. Det er en grunn for hvorfor ufo fenomenet skjules. Det er mange penger i spill.

En annen grunn er at disse subgruppene har eksperimentert mye med atferds kontroll, og tanke kontroll. Og har funnet ut at denne utenomjordiske teknologien er veldig avanset og utviklet og kan værekan brukes som våpnener. Våpen utvikling og makt er en annen grunn til at de ikke vil dele disse militære hemmlighetene. Uavhengige kilder viser at CIA har eksperimentert på mennesker og ulike midler for å kunne styre menneskers oppførsel. en kilde kan f.eks være denne:
    http://www.regjeringen.no/Rpub/NOU/2003 ... DDPDFS.pdf

Med disse menneskeskapte ufo'ene så kan de skape indre bilder hos folk med elektromagnetiske stråler. Det finnes også flere uavhengige kilder på dette. dette kan vi skjønne brukes veldig taktisk i krigs sammenhenger. Dersom våpnenen blir så avanserte at de kan påvirke tankene til folk trådløs og på avstand så kan det bli for sent. Tror det er viktig at folk er klar over dette. og det er først når ting skjules oat makt og misbuk kan fortsette.

I 2001 kom flere mennessker høyt oppe i militæret, fra nasa og folk i det politiske system frem for å fortelle verden om hva som foregår. At liv i universet skjules. At det finnes ufo'er. Og at vi har kopiert dem opp og bruker kunnskapene på krigstaktikker. Fremfor å balansere verdens kontintenter med velstand. Forurensningen som tydeligvis lønner seg hvis vi fortsette å bruke olje og gas har også et alternativ.. men som er blitt holdt skjult.

Det finnes også relgiøse grupper. kanskje sekter som vi også har hørt om i det siste som fremstiller Ets som fæle og at vi må rense oss fra dem.... Så finnes det også grupper som snakker om dommedag og lignende. Dette er med på å spre frykt. Splitt og herks brukt av de militære gruppene slik at de kan ha kontroll, makt og kan fortsette å tjene penger ettersom vi "trenger" dem.

Det er mange i usa som snakker om abductions og slik. Det skjer som regel når de ligger i sengene før de skal sove. De har kanskje da blitt påvirket av elektromagnetiske bølger som er et våpen system som er designet for å skape opplevelser og intrykk.

Hele UFO fenomenet står forklart her. Denne gruppen er opptatt av å "avsløre" å få frem denne informasjonen til media og folk flest slik at det kan snakkesåpent rundt det. Og prøver å få en slutt på hemmeligholdelesen. Her er kilden som jeg mener forklarer det store bildet på en veldig bra måte:

http://www.raven1.net/greer1.htm

Skrevet av Dr. Greer som har samlet nå over 500 mennesker fra militæret, nasa, og flyåpnenet og andre grupper som har vært involvert i cover up eller som har jobbet på baser hvor de har kopiert opp og forsket på ufo'er. Gruppen heter forresten disclosureprosject.
    Antall ord: 851

Link:
    BBcode:
    HTML:
    Hide post links
    Show post links