UFO, Kornsirkler & fenomenDe fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

ufo skrev:Satellittbilder kunne kanskje avslørt hvordan kornsirkeler blir til.

Om man la endel arbeid og penger i dette så hadde det sikkert vært en smal sak å
overvåke større områder over lengre tid. Sjekket bilder fra mange omløp.

Svært gode bilder, trenger vel ikke spionsatellitters oppløsning når korsirklene blir såpass i omfang. Med alle kanalene/spektrene disse satellittene opererer i ville man sikkert reg. om det var mennesker i området - jordet - når kornsikrklene ble til.

Noen som har sjekket om man finner kornsirkler på Google earth sine opptak ?
Ja, godt poeng, og man vet jo hvilke områder det dukker opp suverent flest kornsirkler, så hadde ikke vært en dum ide, kanskje myndighetene i usa allerede gjør dette?, militære helikoptere pleier å være på flekken kort tid etter en kornsirkel har dukket opp, det må være noe muffins.

http://www.cropcircleconnector.com/anas ... circle.jpg
Antall ord: 161
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Ashtar skrev:
ufo skrev:Satellittbilder kunne kanskje avslørt hvordan kornsirkeler blir til.

Om man la endel arbeid og penger i dette så hadde det sikkert vært en smal sak å
overvåke større områder over lengre tid. Sjekket bilder fra mange omløp.

Svært gode bilder, trenger vel ikke spionsatellitters oppløsning når korsirklene blir såpass i omfang. Med alle kanalene/spektrene disse satellittene opererer i ville man sikkert reg. om det var mennesker i området - jordet - når kornsikrklene ble til.

Noen som har sjekket om man finner kornsirkler på Google earth sine opptak ?
Ja, godt poeng, og man vet jo hvilke områder det dukker opp suverent flest kornsirkler, så hadde ikke vært en dum ide, kanskje myndighetene i usa allerede gjør dette?, militære helikoptere pleier å være på flekken kort tid etter en kornsirkel har dukket opp, det må være noe muffins.

http://www.cropcircleconnector.com/anas ... circle.jpg
Spionsatellitter gjør det helt sikkert. Uansett så kan ikke dette fenomenet gå upåaktet hen mht. myndighetene. De velger nok å la være å kommentere dette. Noen VET. Intuisjonen min sier det. De fleste har vel lest om alle de hemmelige installasjonene som finnes rundt i verden. Ikke minst de hos stormaktene. Tenk på hva de klarer å fotografere fra spionsatellitter i 2008. (Samt fra annen teknologi vi kanskje ikke vet noe om). Da burde ikke kornsirkler være noe unntak.
Antall ord: 243
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2007 21:06
17
Blitt takket: 1 gang

s

Innlegg av miss »

bere for å gjøre dere ops på en naturlig fenomen med kornsirkler er at det er ganske normalt at når ting vokser høyt på strå trenger det ikke mer en noe rein til så legger stråene seg
har dere tenkt på det

ops foresten så jeg et tilfelle som minner om det som vist i media her i rogaland
bare det var gress og en naturlg forklaring bak
Antall ord: 71
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: s

Innlegg av UFO »

miss skrev:bere for å gjøre dere ops på en naturlig fenomen med kornsirkler er at det er ganske normalt at når ting vokser høyt på strå trenger det ikke mer en noe rein til så legger stråene seg
har dere tenkt på det

Joda, det med at kornet lett legger seg på ettersommeren når det regner godt er ikke så rart.

Det blir litt pussig når det oppstår elegante symmetriske mønstre som blant annet måler 250 meter tvers over. Det er nok ikke regnet ansvarlig for ;-)

At slike mønstre kan oppstå så perfekt, så stort over så liten tid som en sommernatt, uten at noen registrerer at det blir laget - ja det blir noe helt annet.
Antall ord: 126
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien

Innlegg av First Day »

BA. skrev:
First Day skrev:Föreställ dig att du har den tavlan på väggen.
Du känner inte till någon kod överhuvudtaget.
Vad ser du : du ser en person i centrum ovanför peronen ser du olika formationer som sträcker sig i en rad från huvudet och uppåt. Längst upp har du ytterligare formationer och längst ner ser du en kvadrat och andra symboliska ting.

För mig symboliserar det sampel mellan det okända och en människa. Troligt är att det rör sig om uppdateringar och underlags undersökningar för vidare bearbetning. Det ansikte som fanns avbildat endast några hundra meter från denna kornsirkel är troligen en "phantombild" av personen ifråga. (är det verkligen detta ansikte du kommenterat tidigare. Jag trodde du kommenterat "ansiktet från mars" (alien foto).

Jag vet att du har svårt att ta till dig att det faktiskt existerar livsformer vid vår sida och att det alltid har funnits. Troligen redan under dino-tiden.
Med anlkedning av det hade det varit värdefullt om du kunde tolka bilden på ditt eget vis och kommenterat förhållandet till den andra ansiktsbilden på samma åker.

Hela min tes bygger på att det okända ej kunnat tolka det binära systemet utan endast sett/avscannat bilden som produserats fram av data tekniker.

Att det skulle vara männsikor som skapat dessa bilder under samma natt ser jag som en synnerligen svår uppgift.
Jeg er en enkel person, og tenker ikke så mye symbolikk.

"Alien Face" ligner ikke på "Face on Mars", så det var Chiboltonfjeset jeg tenkte på, siden du nevnte Chibolton. :)

Jeg har ikke vanskelig for å forstå at du tror dette, men jeg ser ingen grunner til å tro det.

Hvor er fossilfunnene? Hvorfor har vi ikke funnet noen som helst rester etter dem, når vi har funnet mange rester etter f.eks. Cro Magnon, som bare levde en kort tidsperiode sammenliknet med disse?

"Face on Mars" og "Arecibo-kopien" er nok ikke så store problemer, men det finnes adskillig større og mer avanserte figurer som imponerer mer. Tidsbruket for disse figurene tar jeg med en klype salt.

Fossil : ???
Det finns mängder av livsformer som är ryggradslösa.

Så här ligger det till
De s.k. Chilboltn photograms är.
Förberdelser inför nästa stora cykel (beskrivning över funktionen/now how).
Den ansiktsbild som skapats bredvid förklaring till funktionaliteten är en
phantombild av personen ifråga som är aktuell.

BA, jag och du ligger så långt ifrån varandra när det gäller utvärderingar av olika förekomster av uppgifter som våra medmänniskor.
Du verka ha svårt att acceptera/granska uppgifter som organisationer lämnar.
Ex. 100-tusentals människor säger sig ha sett stora sjöodjur.
Miljarder av människor säger sig tro på icke för oss kända livsformer. Såsom Gud
Allah, och andra med olika påhittade namn.
Miljoner av människor säger sig ha sett UFO av skilda slag.
Det finns 100-tusentals anhängare av kornsirkel föreningar.

Allt detta förkastar du i en enda mening.
Du måste väl ändå förstå att det ligger väldigt mycket sanning i vad folk säger.
Antall ord: 561
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Ashtar skrev:
BA. skrev:De dikter og de unnlater å fortelle vesentlige ting.
Kan du dokumentere at det er diktet opp da?, og fortelle hva de "vesentlige tingene" er?
De vesentlige tingene er f.eks. at videofilmen som de viste, fra Olivers Castle, er falsk.
Det de diktet opp kan jeg ikke huske akkurat nå, men jeg mener å huske at det var noe med disse utregningene deres.
BA. skrev:Jeg snakker om avanserte kornsirkler. Denne historien om the mowing devil vitner ikke om særlig avanserte kornsirkler, tvert imot, hele kornåkeren var slått. Ikke noe korn som ble lagt ned, ingen mønstre eller noe som minner om dagens kornsirkler.
Greit nok at den fra 1678 ikke var noe særlig til kornsirkel, jeg trodde egentlig heller ikke det, men det er allikevel rapportert kornsirkler før 1970 tallet, som sagt, hyppig rapportert fra 1920.
Hvor hyppig? Hvor mange kornsirkler var det i 1920, hvordan har utviklingen vært siden det?
BA. skrev:Det er sannsynligvis mennesker som lager de ekte kornsirklene.
Ord mot ord, jeg mener jeg har best argumentasjoner for at det IKKE er mennesker som lager de.
Vis meg det beste argumentet for at det er andre fremmede vesener som lager dem.
BA. skrev:Dette er bare spekulasjoner, men uansett så hadde de over dobbelt så lang tid som de forutsetter.
Det aller meste her inne er spekulasjoner, men tviler på at alle vitnene skulle lyve om det.
Og hvorfor mener du at de hadde dobbelt så lang tid som de forutsetter?.
Fordi man sover stort sett over 8 timer om natten. Med mindre bonden sto opp for å sjekke åkeren for kornsirkler, så hadde de adskillig bedre tid enn det programmet forutsetter.
BA. skrev:Det er nok alle kornsirklene som er laget av mennesker. :)

Circlemakers.org kan lage flotte kornsirkler, og noen danske studenter laget en som på første forsøk ble vurdert som så fantastisk at den umulig kunne være laget av mennesker.
Circlemakers.org kan lage noen flotte forfalskninger ja :D igjen, de nevner aldri hvor lang tid de bruker og under hvilke forhold, hva kan være grunnen til det?
De tjener penger på det de gjør, og det er den eneste grunnen til at de gjør det.
De gjør det nok også fordi de synes det er morsomt. Når de i tillegg tjener penger på å gjøre noe morsomt, så er de vel fornøyde. :)

De sier ikke så ofte engang hvilke kornsirkler de laget. Det kan være mange grunner til slikt, men f.eks. at de kan bli bøtelagt for kornsirklene kan vel være en grunn.

Imidlertid oppgir disse danske studentene at de brukte 90 minutter på å lage denne kornsirkelen, som først ble erklært genuin av "forskere".
BA. skrev:Nei, det er ikke for vanskelig å forklare, men det tar for lang tid.
Det tar ikke særlig mye lengre tid, og det krever heller ikke voldsomt mye energi, så inntil du svarer på ALLE mine påstander og meninger kan du bare la være å pirke og svare på mine innlegg, for da syns jeg ikke diskusjonen blir fullstendig, jeg tar alltid tak i alle dine påstander(som regel) så da regner jeg med at du gjør det samme, du er vel bare ikke i stand til å gi det en forklaring,så du prøver å ignorere det i håp om at jeg overser det?.
Min tid har du ikke oversikt eller råderett over. Se igjennom trådene her, så ser du at det meste, om ikke alt har jeg diskutert tidligere, så det er ikke problem med å svare på dette som er saken.

I dette tilfellet måtte jeg gå ifra, og avsluttet derfor innlegget der og da.

Nå kan jeg ihvertfall diskutere noe mer av disse påstandene. :)
Fenomener i en kornsirkel.

Det finnes også en rekke "fenomener" i kornsirkler, EKTE kornsirkler.
Som f.eks:

Elektromagnetisk stråling

Med kraftige magneter har man gått over sirkler og funnet metallpartikler, små magnetiske jernpartikler, med avansert spredningsmønster.
Med Emp målere har man sett at måleren har gått helt opp til 10 ganger så mye i forhold til utsiden, og deretter synket til normal bakgrunnstøy så fort man har kommet ut av sirkelen.
Videokameraer,fotoapparater og diverse annet elektrisk utstyr har blitt slått ut eller blitt defekt etter å vært inne i kornsirkelen, og Elektromagnetisk stråling kan gjøre dette!.
Folk har også begynt å føle seg uvel, og har fått forandringer i hormonnivåer, en dame fikk et fall på 40% i hormonivået rett etter å ha vært inne i en sirkel.
Dette vil jeg gjerne se bekreftet av uavhengige forskere. Hittil har jeg kun sett slikt dokumentert av BLT, som ikke opptrer særlig uavhengig eller seriøst. Deres artikler har såvidt jeg kjenner til aldri blitt peer reviewed, og de jukser også med bilder av såkalte tresirkler i Tsjekkoslovakia.

At utstyr kan slutte å virke kan skje hvorsomhelst, også inne i kornsirkler, men i denne "dokumentaren" ser vi hvordan de står med både videokamera, fotoapparater, båndspillere og annet elektronisk utstyr som virker inne i kornsirkelen.
Proteinnivå

Det er ofte oppdaget opptil 50 prosent økning i proteinnivået inne i kornsirkler i forhold til utsiden, som kan være grunnen til at kornene iblant vokser fortere etter dannelsen.
Dette vil jeg også gjerne se bekreftet av uavhengige forskere.
Kornegenskaper

"Ofte er ett eller flere av leddene på selve kornstammen strukket, gjerne til det dobbelte eller mer av normal lengde, det kan tyde på at kornet brått er varmet opp og at fuktigheten inne i kornstammen har skapt ett damptrykk som gjør at leddene har strukket seg.
På enkelte av leddene i stammen kan også dampen ha spredd seg ut og laget tydelige hull,dette kan være en indikasjon på at kornene er blitt utsatt for brå og kraftig mikrobølgeeffekt.
Igjen vil jeg gjerne ha dette bekreftet.
Et annet tegn man kan finne,spesielt i hvetekorn er når kornet er tørrt og gulnet på sensommeren,da er kornakslene stivnet i en bøyd stilling pga vekten og er umulig å rette ut, men inne i kornsirkelen er akslene allikevel blitt rettet ut og har stivnet igjen i en rett stilling"
Vis meg bilder av korn inne i en sirkel, der kornaksene som ikke er lagt ned står rett opp, mens kornaksene på utsiden av sirkelen er bøyd.

Hvis kornet er lagt ned før tyngdekraften har bøyd kornaksene, så vil nedlagte kornaks være i samme stilling som før de ble nedlagt, mens stående kornaks vil bøye seg for tyngdekraften.
I det området i england hvor de fleste kornsirklene dukker opp er det masse andre "fenomener" og historiske steder, stonehenge,steinsirkler,forhistoriske pyramider,svevende lyskuler,såkalte "hvite hester", mye rart, Kanskje det kan være grunnen til at mange sirkler dukker opp i det området, at det er noe spesielt med stedet.
Kanskje, og da synes jeg du skal vise sammenhengen. Jeg ser ikke hva som er sammenhengen mellom Stonehenge og kornsirklene, men om du kan vise at det er en sammenheng så ville det vært fint.
Det er vel bare å godta og innse at det er noe ekstraordinært med dette,hva det er i dont know,men menneskeskapt? nei det tviler jeg på, kan det være naturlige fenomener som lager disse? Etter diverse motiver og formasjoner å dømme, kan ikke dette være tilfelle.
Så det mest opplagte må være de små grønne mennene langt der ute som gir oss tegn gjennom kornåkerne. :-k
Det er ikke noen reell grunn til å tro det må være noe ekstraordinært. Hvis vi ser bort fra BLT's "forskning", så er det ingenting som ikke mennesker kan gjøre ved disse sirklene.
Antall ord: 1326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

First Day skrev:Fossil : ???
Det finns mängder av livsformer som är ryggradslösa.
Vi har ikke funnet noen rester av vesener som lever i skjul for menneskene. Vi har funnet rester av nålevende og utdødde dyreraser, men ikke noe som tyder på intelligente vesener med utvikling av kultur og som kan leve side om side med oss i skjul.
Så här ligger det till
De s.k. Chilboltn photograms är.
Förberdelser inför nästa stora cykel (beskrivning över funktionen/now how).
Den ansiktsbild som skapats bredvid förklaring till funktionaliteten är en
phantombild av personen ifråga som är aktuell.
Kan du dokumentere dette, eller er det bare noe du tror? Disse Chiboltonfigurene er mest sannsynlig laget av mennesker. De er, som jeg har vist, basert på menneskenes misforståelser, og andre livsformer ville ikke kjent til disse misforståelsene engang.
BA, jag och du ligger så långt ifrån varandra när det gäller utvärderingar av olika förekomster av uppgifter som våra medmänniskor.
Miljarder av människor säger sig tro på icke för oss kända livsformer. Såsom Gud

Du måste väl ändå förstå att det ligger väldigt mycket sanning i vad folk säger.
Foskjellen er at du tror på både hva de sier å ha opplevd og at dette er paranormalt, mens jeg tror på hva de sier, men at det har naturlige årsaker.

Disse som sier de har sett stor sjømonster, har sikkert sett noe de assosierer med dette, men i motsetning til deg så prøver jeg heller å finne naturlige forklaringer som stemmer med deres observasjon. Enten det er tømmerstokker eller badende elefanter.
Antall ord: 355

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

First Day skrev:BA, jag och du ligger så långt ifrån varandra när det gäller utvärderingar av olika förekomster av uppgifter som våra medmänniskor.

BA skrev: Foskjellen er at du tror på både hva de sier å ha opplevd og at dette er paranormalt, mens jeg tror på hva de sier, men at det har naturlige årsaker.

Disse som sier de har sett stor sjømonster, har sikkert sett noe de assosierer med dette, men i motsetning til deg så prøver jeg heller å finne naturlige forklaringer som stemmer med deres observasjon. Enten det er tømmerstokker eller badende elefanter.
Hva eksakt er det du legger i å tro på hva disse sier?
Her ser jeg et forsøkt på å være litt diplomatisk med en slik uttalelse, men straks i neste setning avfeier du det igjen. Du tror altså på at disse menneskene er overbeviste, at de har sett noe de selv mener er paranormalt. Da ligger ikke forskjellen mellom deg og First Day i kun det å tro at dette er paranormalt vs. naturlig årsaker.
Da har du samtidig forkastet meningene og/eller troen og erfaringene til de som har gjort de observasjonene det er snakk om. Likevel kan du stille deg bak et så kverulant utsagn som at du tror på at de har sett noe. Hva dette noe er stiller du deg likegyldig til. Tydeligvis.
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Hva eksakt er det du legger i å tro på hva disse sier?
Her ser jeg et forsøkt på å være litt diplomatisk med en slik uttalelse, men straks i neste setning avfeier du det igjen. Du tror altså på at disse menneskene er overbeviste, at de har sett noe de selv mener er paranormalt. Da ligger ikke forskjellen mellom deg og First Day i kun det å tro at dette er paranormalt vs. naturlig årsaker.
Da har du samtidig forkastet meningene og/eller troen og erfaringene til de som har gjort de observasjonene det er snakk om. Likevel kan du stille deg bak et så kverulant utsagn som at du tror på at de har sett noe. Hva dette noe er stiller du deg likegyldig til. Tydeligvis.
Diplomati er ikke min spesialitet her. ;)

I første omgang tror både First Day og jeg at det som beskrives stemmer med hva de opplever. Dette er vel det du tenker på som diplomati. Det er det ikke, det er akkurat slik jeg forestiller meg situasjonen.

Dernest sier jeg at First Day tror opplevelsen skyldes noe paranormalt, mens jeg ikke tror det.
Hvorvidt de som beskriver sine opplevelser er overbeviste, blindt troende eller skeptiske har jeg ikke tatt stilling til i dette innlegget. Jeg har heller ikke fokastet noen meninger eller erfaringer, selv om jeg tror på at mennesker kan ta feil.

I et hypotetisk eksempel som dette jeg nevnte i dette innlegget, er det også hypotetiske årsaker som ligger til grunn for opplevelsen. Det er ikke å stille seg likegyldig, men å akseptere at eksemplet var hypotetisk og ikke reelt.
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

Man skulle kunna säga att universum svarar på den vibration man sänder ut, på den attraktionspunkt man har, på tankarna man tänker och på hur man känner sig. Universum svarar inte på något som har manifesterats tidigare, utan istället på vibrationen man sänder ut nu. Universum skiljer inte mellan att faktiskt ha en miljon dollar och att tänka att man har en miljon dollar.

Attraktionspunkten handlar om vad du tänker, inte om vad som manifesteras.

Processen Virtuell verklighet går inte ut på att försöka laga något som gått sönder. Den handlar om att avsiktligt aktivera en "scen" i ditt eget sinne som får dig att sända ut vibrationer som matchar den och då du övar på att visualisera sådana tilltalande scener kan vibrationerna från dessa positiva känslor bilda ett nytt utgångsläge.

Det är det utgångsläget som beskrivs i Chilbolton, där individen ifråga lämnar ifrån sig vibrationer som ger återklang i universum. De flesta sänder ut merparten av sina vibrationer som svar på saker, människor och förhållanden som de iaktar. En positiv önskan/känsla kan således starta en process med det okända där fröet får gro och växa till sig.

BA: att lära sig allt det här handlar inte om att kontinuerligt vara ajour med olika forsknings resultat, utan istället handlar det om att öka din emotionella intelligens.
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

First Day skrev:Man skulle kunna säga att universum svarar på den vibration man sänder ut, på den attraktionspunkt man har, på tankarna man tänker och på hur man känner sig. Universum svarar inte på något som har manifesterats tidigare, utan istället på vibrationen man sänder ut nu. Universum skiljer inte mellan att faktiskt ha en miljon dollar och att tänka att man har en miljon dollar.

Processen Virtuell verklighet går inte ut på att försöka laga något som gått sönder. Den handlar om att avsiktligt aktivera en "scen" i ditt eget sinne som får dig att sända ut vibrationer som matchar den och då du övar på att visualisera sådana tilltalande scener kan vibrationerna från dessa positiva känslor bilda ett nytt utgångsläge.

Det är det utgångsläget som beskrivs i Chilbolton, där individen ifråga lämnar ifrån sig vibrationer som ger återklang i universum. De flesta sänder ut merparten av sina vibrationer som svar på saker, människor och förhållanden som de iaktar. En positiv önskan/känsla kan således starta en process med det okända där fröet får gro och växa till sig.
Når den "emosjonelle intelligensen" ikke samsvarer med hva forskning viser, så bør man forholde seg til vitenskapen.

Emosjonell intelligens, eller magefølelsen på godt norsk er basert på hva vi har blitt opplært til å tro. Når et barn vokser opp i et ultrakonservativt jødisk hjem i Israel, så sier dennes emosjonelle intelligens at palestinere er farlige selvmordsbombere, og at de bør fjernes fra Israels lovede land. For mange andre er ikke dette noen intelligent tanke i det hele tatt, for oss er fred og fordragelighet den intelligente løsning.

Universet er ikke et tenkende vesen, så det skiller ikke mellom noen ting. Det følger naturlovene. En million USD er ingen penger før du har dem i hendene. Tanken på en million USD gjør deg ikke rik.

Ellers følger jeg deg ikke. Du er for langt ute på ett eller annet jorde.
BA: att lära sig allt det här handlar inte om att kontinuerligt vara ajour med olika forsknings resultat, utan istället handlar det om att öka din emotionella intelligens.
Det du snakker om ovenfor ser ut som New Age-svada, og er ganske uinterressant. Når det gjelder kornsirklene derimot, så lønner det seg å være klar over hva forskning viser og hva vitenskapen har funnet.
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

BA. skrev:
First Day skrev:Man skulle kunna säga att universum svarar på den vibration man sänder ut, på den attraktionspunkt man har, på tankarna man tänker och på hur man känner sig. Universum svarar inte på något som har manifesterats tidigare, utan istället på vibrationen man sänder ut nu. Universum skiljer inte mellan att faktiskt ha en miljon dollar och att tänka att man har en miljon dollar.

Når den "emosjonelle intelligensen" ikke samsvarer med hva forskning viser, så bør man forholde seg til vitenskapen.

Emosjonell intelligens, eller magefølelsen på godt norsk er basert på hva vi har blitt opplært til å tro. Når et barn vokser opp i et ultrakonservativt jødisk hjem i Israel, så sier dennes emosjonelle intelligens at palestinere er farlige selvmordsbombere, og at de bør fjernes fra Israels lovede land. For mange andre er ikke dette noen intelligent tanke i det hele tatt, for oss er fred og fordragelighet den intelligente løsning.

Universet er ikke et tenkende vesen, så det skiller ikke mellom noen ting. Det følger naturlovene. En million USD er ingen penger før du har dem i hendene. Tanken på en million USD gjør deg ikke rik.

Ellers følger jeg deg ikke. Du er for langt ute på ett eller annet jorde.
Det du snakker om ovenfor ser ut som New Age-svada, og er ganske uinterressant. Når det gjelder kornsirklene derimot, så lønner det seg å være klar over hva forskning viser og hva vitenskapen har funnet.

Det du har skrivit här : är det vad du "känner" parallellt med din egen logiska funktion.
Eller låter du återigen vetenskapen ge svaren.

Re: Universet er ikke et tenkende vesen
I det här svaret verkar du tänka själv utan inblandning av vetenskapen.

"det finns många livsformer som verkar i universum, även de du inte kan se. Men med lite träning och meditation kan även du få uppleva detta." :mozilla_innocent:

Känslans, betydelse är en aning åsidosatt i vårt moderna samhälle.
DE faktorer som kan starta vibrationer, kan också i framtiden bli vägledande om de samverkar med universum och alla dess invånare. :mozilla_kiss:
Antall ord: 565

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Da har du rett ,men ka sa foreldene dine, fattigdommen, du må slit hele livet for å overleve, Du er ikke upåvirka av dine fortiden din du heller. Bare tenk på røkke, som bare kjøper seg ut av kværner, og kjøper et kompleks på oppdal :mozilla_tongue: .Alt har med tankegang å gjøre , men det betyr ikke at det mye i mellom himmel og jord
Antall ord: 107
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Skjedd no feil med sitereinga no trur æ
Antall ord: 7
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

De vesentlige tingene er f.eks. at videofilmen som de viste, fra Olivers Castle, er falsk.
Det de diktet opp kan jeg ikke huske akkurat nå, men jeg mener å huske at det var noe med disse utregningene deres.
Hvem har nevnt noe om olivers castle videoen?, om du skal påstå at den er falsk, så må du komme med begrunnelse,bevis.
Det er ingen som har klart å bevise at den videoen er falsk.
Det at du ikke kan "Huske" hva de diktet opp tyder bare på at det du skriver er tull.
Hvor hyppig? Hvor mange kornsirkler var det i 1920, hvordan har utviklingen vært siden det?
Vet ikke,Om du søker litt rundt omkring på nettet, så finner du små antydninger til at avanserte kornsirkler dukket opp lenge før 1970-tallet.
Siden mange mener doug&dave startet hele fenomenet, det er feil.
Hvem som helst kunne gått ut og sagt at det var de/jeg/vi som stod bak alle kornsirklene, og det var nok det de utnyttet i håp om å få berømmelse.
http://ourworld.compuserve.com/homepage ... pcirc1.htm
Bla litt ned og les og se f.eks sirkelen de laget på opprfordring,det trengs ingen professor for å se at den er stygg.
Overalt blir det fortalt at doug&dave bare er bløffmakere.

Tatt fra Ildsjelen forum, virker veldig troverdig:

"Den første skriftlige beretningen om en kornsirkel (med tegning!) er fra 1600-tallet. Fra 1880 er det jevnlige beretninger og fra 1920, flere hvert år. Første foto av en engelsk sirkel er fra 1932. Gå inn på www.kornsirkler.org og klikk på "Om kornsirkler" for mer info om dette.

I 1991 fikk mange kornsirkelentusiaster seg litt av en nedtur da to engelskmenn i 60-åra Doug Bower og Dave Chorley, sto fram i aviser og på TV og erklærte at de hadde laget alle kornsirkler i England fram til da. Journalister og folk flest visste såpass lite om fenomenet at de faktisk tok de to på alvor. Nyheten ble gjengitt i aviser i flere land (bl.a. i Norge) og alle som ikke liker uløste gåter kunne puste lettet ut; Mysteriet var løst!
Først flere uker senere, da de to herremennene ble konfrontert med at det hadde vært rikelig med kornsirkler i England siden 1920, modererte de seg og sa at de bare hadde laget sirklene som hadde oppstått fra 1980 og til da. Da de på direkten i et TV-program igjen ble konfrontert, denne gangen med at det bare i 1987 hadde vært flere enn 700 kornsirkler og ofte flere på samme natt over et område på flere titalls mil i utstrekning, modererte de seg nok en gang. Nå het det at de hadde bare laget sirklene i et visst område i Sør-England. Disse to innrømmelsene var avisene derimot lite interessert i å skrive om.
De to fikk også anledning til å demonstrere sine ferdigheter på jordene foran TV-kameraene. De lagde noen enkle sirkler og ringer som fra bakkenivå kunne se greie nok ut for en uinnvidd. Personer med noe kunnskap om fenomenet hadde imidlertid ingen problemer med å se at de primitive sirklene de klarte å frambringe ikke en gang kunne måle seg med mange av de enkleste mønstrene som var funnet i engelske kornåkrer."
Vis meg det beste argumentet for at det er andre fremmede vesener som lager dem.
Det burde du da ha skjønt allerede, om du da ikke har oversett det meste av det jeg har skrevet, om det er tilfelle så får du bla oppover og lese innleggene mine.
Det er ikke nødvendigvis ETT eneste argument som er det beste argumentet, men alt kombinert.
Fordi man sover stort sett over 8 timer om natten. Med mindre bonden sto opp for å sjekke åkeren for kornsirkler, så hadde de adskillig bedre tid enn det programmet forutsetter.
Det er jo nettopp det jeg fortalte, de reiste ditt veldig tidlig på morgenen, rett etter det ble lyst, så nei, de hadde ikke adskillig bedre tid enn det de forutsetter.
De gjør det nok også fordi de synes det er morsomt. Når de i tillegg tjener penger på å gjøre noe morsomt, så er de vel fornøyde. Smile

De sier ikke så ofte engang hvilke kornsirkler de laget. Det kan være mange grunner til slikt, men f.eks. at de kan bli bøtelagt for kornsirklene kan vel være en grunn.

Imidlertid oppgir disse danske studentene at de brukte 90 minutter på å lage denne kornsirkelen, som først ble erklært genuin av "forskere".
Sier ikke så ofte hvilke kornsirkler de har laget? http://www.circlemakers.org/exhibit_a.html
Og om de aldri sier hvilke kornsirkler de har laget, hvordan kan folk vite om de lager kornsirkler i det hele tatt?, og ikke minst de mer avanserte kornsirklene?

Om de danske studentene brukte 90 minutter på en kornsirkel med en diameter på ca 3 meter, altså 1 og en halv time, og milk hill formasjonen, med en diameter på 240 meter, så kan vi ta regnestykket, 240 m delt på 3 m=80, og deretter 80*90 minutter=7200 minutter = 120 timer=5 dager.
Og den dukket opp over natten?..selv 2 dager ville vært for kort tid for den. :mozilla_cool:

Min tid har du ikke oversikt eller råderett over. Se igjennom trådene her, så ser du at det meste, om ikke alt har jeg diskutert tidligere, så det er ikke problem med å svare på dette som er saken.

I dette tilfellet måtte jeg gå ifra, og avsluttet derfor innlegget der og da.

Nå kan jeg ihvertfall diskutere noe mer av disse påstandene.
Nei, takk og pris for det, det er vel ikke noe å problem å bare svare, men å gi et ordentlig,utfyllende,seriøst og bra svar er noe du tydeligvis sliter med nå.
Dette vil jeg gjerne se bekreftet av uavhengige forskere. Hittil har jeg kun sett slikt dokumentert av BLT, som ikke opptrer særlig uavhengig eller seriøst. Deres artikler har såvidt jeg kjenner til aldri blitt peer reviewed, og de jukser også med bilder av såkalte tresirkler i Tsjekkoslovakia.

At utstyr kan slutte å virke kan skje hvorsomhelst, også inne i kornsirkler, men i denne "dokumentaren" ser vi hvordan de står med både videokamera, fotoapparater, båndspillere og annet elektronisk utstyr som virker inne i kornsirkelen.
"Dokumentaren"`? Du skriver det jo selv, at noe er dokumentert betyr at det er bevisst rett, hvorfor skal du da tvile?, og hvorfor du mener BLT ikke opptrer seriøst må du forklare, også at de jukser med bilder?. kjenner jeg ikke til

Dette vil jeg også gjerne se bekreftet av uavhengige forskere.
Det er dokumentert,så du får kontakte BLT.
La oss forestille oss at du hadde fått dette bekreftet, hva ville svaret ditt vært da?
Igjen vil jeg gjerne ha dette bekreftet.
Igjen, dokumentert.
Vis meg bilder av korn inne i en sirkel, der kornaksene som ikke er lagt ned står rett opp, mens kornaksene på utsiden av sirkelen er bøyd.

Hvis kornet er lagt ned før tyngdekraften har bøyd kornaksene, så vil nedlagte kornaks være i samme stilling som før de ble nedlagt, mens stående kornaks vil bøye seg for tyngdekraften.
Http://www.musikkforum.net/Kornmo.wmv
ferska :lol:
Kanskje, og da synes jeg du skal vise sammenhengen. Jeg ser ikke hva som er sammenhengen mellom Stonehenge og kornsirklene, men om du kan vise at det er en sammenheng så ville det vært fint.
Jeg vet jo ikke hva sammenhengen er,det var bare en tanke, kanskje derfor jeg skrev Kanskje ?? Kanskje...
Stonehenge er et historisk sted, blant mange andre historiske saker og ting,og stonehenge er også et slags mysterium.
Det er ikke noen reell grunn til å tro det må være noe ekstraordinært. Hvis vi ser bort fra BLT's "forskning", så er det ingenting som ikke mennesker kan gjøre ved disse sirklene.
Jo jeg tror det er det.
Antall ord: 1364
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links