Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
sahara skrev:JA, DET ER DEN!!! :mozilla_laughing: DET HAR MAN SELV GJORT!
Før man blir innkarnert til jorden, skriver man et slags "livsmanus". Dette inneholder alt fra hvordan man skal se ut, personlighet, familie, venner, livsoppgave, alle hendelser, samt hvordan man skal dø og hvordan. Det ligger jo i underbevisstheten hos oss alle, men vi glemmer jo hva vi har skrevet og selv bestemt etter vi har fått kropp og blitt plassert her nede. Jeg tror nok alle vet når man dør-rett før dette inntreffer. Tror ikke hun "holdt seg i livet", det var nok meningen det skulle skje sånn.
Huff, har jeg selv valgt hvordan jeg skulle se ut? Da må jeg ha gjort meg selv den største bjørnetjenesten noensinne... Å velge seg ut et utseende som var lett å mobbe på mange måter var vel ikke spesielt lurt. Skjønner ikke meningen med det, for det har ødelagt halve livet mitt.
Lurer også på hva slags livsoppgave jeg har gitt meg selv. Jeg har store problemer med å "finne meg sjæl" og min misjon i denne verden... Jeg misunner dem som staker ut veien sin som 16-åring, følger den og lever lykkelig med rett jobb og rett liv...
Antall ord: 211
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
sahara skrev:JA, DET ER DEN!!! :mozilla_laughing: DET HAR MAN SELV GJORT!
Før man blir innkarnert til jorden, skriver man et slags "livsmanus". Dette inneholder alt fra hvordan man skal se ut, personlighet, familie, venner, livsoppgave, alle hendelser, samt hvordan man skal dø og hvordan. Det ligger jo i underbevisstheten hos oss alle, men vi glemmer jo hva vi har skrevet og selv bestemt etter vi har fått kropp og blitt plassert her nede. Jeg tror nok alle vet når man dør-rett før dette inntreffer. Tror ikke hun "holdt seg i livet", det var nok meningen det skulle skje sånn.
Huff, har jeg selv valgt hvordan jeg skulle se ut? Da må jeg ha gjort meg selv den største bjørnetjenesten noensinne... Å velge seg ut et utseende som var lett å mobbe på mange måter var vel ikke spesielt lurt. Skjønner ikke meningen med det, for det har ødelagt halve livet mitt.Lurer også på hva slags livsoppgave jeg har gitt meg selv. Jeg har store problemer med å "finne meg sjæl" og min misjon i denne verden... Jeg misunner dem som staker ut veien sin som 16-åring, følger den og lever lykkelig med rett jobb og rett liv...
:mozilla_smile: Rart det der ja, men husk at ALT har en mening. Du er en SJEL i en kropp..dette jordlivet ditt er som en skole-du skal lære og du skal utvikles. Hva oppgaven din er finner du ut av etterhvert..men husk da: Det er ikke meningen man skal vite ALT heller, da hadde det ikke vært noe poeng for oss å være her nede.
Det er kun på andre siden man har fullstendig viten
Antall ord: 293
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.
Mandi skrev:Ja det tror jeg. Har sett flere på jobb ( hjemmesykepleien) som har ventet med å trekke det siste åndedraget til familie e.l har kommet.
Det du sier her er helt sant.
Mammen min hadde kreft, og lå flere måneder på hospits.
Vi var jevnlig og besøkte henne, og hun var i ganske god stand til å snakke, på tross av sykdommen.
Men en dag, ringte hun oss ungene, mens vi var på jobb.
Vi måtte komme.
Vi kom, og mamma var blitt mye mye verre.
Hun greide så vidt å snakke, men snakket om en del viktige ting, i ca en halv time.
Hun takket oss for alle gode minner osv.
Etter denne halvtimen med mamma, så greide hun kun å stønne frem ja eller nei besvarelser. Hun var ikke i stand til å snakke mer etter dette.
Slik lå hun i 3 dager etterpå, før hun døde i armene våre.
Hecate skrev:Dersom det finnes en kontrakt, så er det forutbestemt til en viss grad.
Noen sier en får flere mulige utveier, men kan velge og avstå de første gangene, men siste gang er det over og ut. Ser jeg tilbake på livet til en del mennesker jeg kjente, så ser jeg tydelig at det er et visst antall ganger de har lurt døden. Min egen mor hadde minst 4 slike, før hun trakk sitt endelige sukk. Ei venninne av meg hadde 3, før hun kastet inn håndkledet.
Mulig det er tilfeldig, men...?
Dersom det er noe i denne teorien, så er det opptil en selv hvilken utvei en skal ta. Det kan ha noe med hvilke valg en gjør i livet, hvike tilbøyeligheter en har o.s.v.
Ja, enig. :mozilla_smile:
Antall ord: 141
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Jeg tror at noen bare vet når dei skal dø.
Eks min oldefar hadde ligget syk lenge og var mer eller mindre borte. men en kveld ble han klarere og om kvelden før min bestemor gikk å la seg lå han i sengen sin med foldede hender og ropte på sin kone. Han sa A::::: nå kommer jeg til deg. Slik lå han mer eller mindre hele natten. Tidleg neste morning var han død.
Hecate skrev:Dersom det finnes en kontrakt, så er det forutbestemt til en viss grad.
Noen sier en får flere mulige utveier, men kan velge og avstå de første gangene, men siste gang er det over og ut. Ser jeg tilbake på livet til en del mennesker jeg kjente, så ser jeg tydelig at det er et visst antall ganger de har lurt døden. Min egen mor hadde minst 4 slike, før hun trakk sitt endelige sukk. Ei venninne av meg hadde 3, før hun kastet inn håndkledet.
Mulig det er tilfeldig, men...?
Dersom det er noe i denne teorien, så er det opptil en selv hvilken utvei en skal ta. Det kan ha noe med hvilke valg en gjør i livet, hvike tilbøyeligheter en har o.s.v.
Mange mennesker har en intuisjon om sin egen død. Det er ikke noe uvanlig fenomen. Alle som har jobbet med terminale pasienter, herunder også barn, og eldreomsorg, opplever at mange av dem vet når det er på tide å rusle. De oppfører seg anneledes. Rørete pasienter kan plutselig bli helt klare, noen får en bedring i tilstanden, eller at de snakker mye eller gjør unna en del ting de føler er viktig. Ofte sier de eller gjør ting som ingen forstår før etterpå, som nevnt over her.
jeg tror på at folk på en eller annen måte vet når tiden er omme. hvordan tror dere man får vite det? via engler/hjelpere? man føler det på seg? døde slektninger forteller om det? kan budskapet ha vært skjult i en drøm?
jeg har selv fått beskjed av en nær død slektning at jeg kom til å dø ung, men om dette var fri fantasi eller om dette faktisk var en beskjed fra den andre siden tørr jeg ikke tenkte så mye på.
jeg tror nå på at døden er forutbestemt til en viss grad slik du skriver hecate. hvis livet vårt er forutbestemt, kan ikke denne bestemmelsen være 100% presis, siden vi alle står over forskjellige valg opp igjennom livet vårt. så hvis ikke livet vårt er akkurat slik vi bestemte det på forhånd, kan vel også den foutbestemte døden unvike fra manuskriftet, eller hva?
For det første så har vi det med å definere døden som noe negativt. Tror vi er del av noe uendelig større som har en mening med alt. Egoet vårt vil jo sjelden dø. Men ubevisst tror jeg at vi er med på å påvirke når vi dør ja. Det innebærer våre tanker om livet, vår tro, vår intensjon, følelser, livslyst osv. Og valgene vi gjør oss påvirker igjen vår tro,våre følelser osv....
Jeg tenker likevel at det blir galt å si at vi selv er skuldig vår egen død ved våre valg. Valgene vi gjør her i livet påvirker oss på forskjellige måter. Alle sjeler har sine egne intensjoner og veier.
Antall ord: 133
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Mhm. Det er jeg med på ja. Saken er at jeg ikke tror at døden er 100 % forutbestemt. Sjelen er ikke upåvirkelig siden vårt "bevisste jeg" også er en del av sjelen. Komplisert dette her hehe.
For å skjønne litt bedre hva jeg mener så kan kanskje drømmene våre illustrere det litt. Når en drømmer så er en som regel ikke bevisst sitt "våkne jeg". En er ikke bevisst de valgene som en har tatt for neste dag foreksempel. Men selve drømmen kan også være med på å påvirke og eventuelt forandre det du hadde tenkt å gjøre neste dag.
Antall ord: 110
jaha, nå skjønner jeg bedre hva du mener appelsin. jo det er klart det at det bevisste jeget har noe å si for livet vi lever nå og alle de forskjellige valgene vi tar. men tror du at hvis man skjener ut altformye fra "planen" at man blir satt på rett spor igjen, om ikke frivillig så kan man bli tvunget fordi livssituasjonen forandrer seg på en eller annen måte? uff, livet hadde vært så mye lettere hvis man visste hva meningen med dette livet var, og hvilke valg som var riktige.
livingdeaddoll skrev:jeg har hørt om folk er døden nær, velger å vente på å ta farvell med sine kjære før de dør. hvordan kan dette stemme med at døden er forutbestemt?
ei jeg veit om hadde ei venninde som hadde kreft. hun var på jobbreise i utlandet, da plutselig den syke ble skikkelig ille. legene skjønte ikke og kunne ikke forklare hvorfor denne jenta fortsatt var i live. da hun andre var kommet hjem fra jobbreisen besøkte hun venninda si på sykehuset. hun fortalte den syke om alt hun hadde opplevd på turen. og like etter at hun dro fra sykehuset døde den syke. det var som om den syke hadde gjort alt hun kunne for å holde seg i live for å ta et farvell med venninda si.
hun skulle jo ha vært død dager før venninda kom hjem, men allikevell klarte hun å utsette døden.
Jeg tror ikke døden er forutbestemt jeg! Tror heller at når tiden nærmer seg, så føler vi det på en måte. Hvis vi er syke eller hardt skadet altså.... Akkurat som om det er en ny bevissthet du går inn i!
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her