Drømmer, NDO & ut av kroppendøden forutbestemt?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

døden forutbestemt?

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg har hørt om folk er døden nær, velger å vente på å ta farvell med sine kjære før de dør. hvordan kan dette stemme med at døden er forutbestemt?

ei jeg veit om hadde ei venninde som hadde kreft. hun var på jobbreise i utlandet, da plutselig den syke ble skikkelig ille. legene skjønte ikke og kunne ikke forklare hvorfor denne jenta fortsatt var i live. da hun andre var kommet hjem fra jobbreisen besøkte hun venninda si på sykehuset. hun fortalte den syke om alt hun hadde opplevd på turen. og like etter at hun dro fra sykehuset døde den syke. det var som om den syke hadde gjort alt hun kunne for å holde seg i live for å ta et farvell med venninda si.
hun skulle jo ha vært død dager før venninda kom hjem, men allikevell klarte hun å utsette døden.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Har også hørt om tilfeller hvor noen klemmer hverandre ekstra eller sier noe usedvanlig før de dør.
Kan hende de får en annerledes følelse? Ikke vet jeg.

Men at vilja har mye og si...Det er sant!
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

men går det virkelig ann å utsette døden, hvis den er forutbestemt? går det ann å leve på lånt tid? kan et menneskes vilje og stahet få døden til å vente?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Mandi »

Ja det tror jeg. Har sett flere på jobb ( hjemmesykepleien) som har ventet med å trekke det siste åndedraget til familie e.l har kommet.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

ja, uff, når du har en sånn jobb vet du vel litt om dette..
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Mandi »

hehe jeg syns det har vært veldig fint å lære om døden på den måten. De er så fredfulle og ikke redde når de ligger og venter på å dø. Jeg er ikke redd for det når den tid kommer. Selv om jeg krysser fingra for at det blir lenge til.

Husker når jeg var lita, så kunne jeg få anfall av ren døds angst. Ved å tenke på å dø og ikke no mer. Men det er jeg over!
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Stinemor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2005 10:55
19
Lokalisering: Østlandet

Re: døden forutbestemt?

Innlegg av Stinemor »

Hei!
Utrolig interessant tema... Det er så mange eksempeler på døende som har tatt farvel med familie og venner, og de som er igjen har skjønt det først i ettertid. Man tenker liksom at på en eller annen måte må de ha visst det.
Når et menneske dør, så finnes det jo ganske mange tegn man kan se etter. For eksempel blir føttene kalde, og det sprer seg oppover i resten av kroppen. Det kan visstnok skje i relativt god tid før man dør.
Med mange dyr er det jo også sånn at de trekker seg bort fra andre for å dø alene. Så hvis dyr har visshet om sånt, så er det jo ikke så rart hvis vi mennesker skulle ha det også :)

Husker ikke helt hvor jeg har lest det her, men det er gjort undersøkelser om dødsrater i forbindelse med en religiøs feiring i India. Da viste det seg at i en tid før feiringen sank dødstallet veldig, og holdt seg lavt gjennom hele høytiden, for så å plutselig stige etterpå igjen. Så psyken vår kan helt klart spille en stor rolle for hvor lenge man kan klare å holde seg i live.
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Okkultist

Innlegg av Okkultist »

At døden er forutbestemt tror jeg nok. Iallefall innen en viss td, men det kommer nok an på hvordan man har levd.

Hvis man har en slags "plan" med dette livet og gjør det utrolig bra i forhold til forventet så seg jeg ingen grunn til at denne personen skal si ha det bra etter planen.

De fleste mennesker som er alvorlig syke kan bestemme døden selv ved non dager. Man holder gjerne ut. Jeg husker bestefaren min som var alvorlig kreftsyk. Vi var på ferie i utlandet mens han lå i Norge på sykehuset og bare ventet på døden. Han holdt ut til den dagen vi kom hjem og hele familien var samlet på sykehuset. Så tok han kvelden med alle rundt seg.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheTech

Innlegg av TheTech »

Når jeg drømmer og jeg vil stoppe å drømme, velger jeg en rar utvei. Jeg hopper fra høye bygninger eller drukner meg selv i vannet. Jeg får hele tiden en rar følelse av døden. Så vokner jeg...
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Okkultist

Innlegg av Okkultist »

TheTech skrev:Når jeg drømmer og jeg vil stoppe å drømme, velger jeg en rar utvei. Jeg hopper fra høye bygninger eller drukner meg selv i vannet. Jeg får hele tiden en rar følelse av døden. Så vokner jeg...
Kødder du eller?
Haha...men hvis du har muligheten til dette så bør du utvikle den egenskapen. Lucid dream er jo konge.

Prøv å reis langt tilbake i tid. Jeg har vært tilbake på donosaurenes tid. Andre planeter etc...

Drukne har jeg også gjort i drømmeland, men det var heller ufrivillig og ganske ubehagelig når man "vet" at man dør.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheTech

Innlegg av TheTech »

Okkultist skrev:
TheTech skrev:Når jeg drømmer og jeg vil stoppe å drømme, velger jeg en rar utvei. Jeg hopper fra høye bygninger eller drukner meg selv i vannet. Jeg får hele tiden en rar følelse av døden. Så vokner jeg...
Kødder du eller?
Haha...men hvis du har muligheten til dette så bør du utvikle den egenskapen. Lucid dream er jo konge.

Prøv å reis langt tilbake i tid. Jeg har vært tilbake på donosaurenes tid. Andre planeter etc...

Drukne har jeg også gjort i drømmeland, men det var heller ufrivillig og ganske ubehagelig når man "vet" at man dør.
Nei ingen kødd. Men da jeg var mindre kunne jeg ikke "styre" drømmene mine. Jeg bare gjorde noe jeg ikke ville.

Noen ganger har jeg kansje mareritt, kansje none springer etter meg, men jeg bae sier stopp. Alt stopper. Ingenting skjer.

Hva er Lucid dream forresten?
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Okkultist

Innlegg av Okkultist »

TheTech skrev:
Okkultist skrev:
Kødder du eller?

Nei ingen kødd. Men da jeg var mindre kunne jeg ikke "styre" drømmene mine. Jeg bare gjorde noe jeg ikke ville.

Noen ganger har jeg kansje mareritt, kansje none springer etter meg, men jeg bae sier stopp. Alt stopper. Ingenting skjer.

Hva er Lucid dream forresten?
Jeg skal lage en ny tråd om det.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dersom det finnes en kontrakt, så er det forutbestemt til en viss grad.
Noen sier en får flere mulige utveier, men kan velge og avstå de første gangene, men siste gang er det over og ut. Ser jeg tilbake på livet til en del mennesker jeg kjente, så ser jeg tydelig at det er et visst antall ganger de har lurt døden. Min egen mor hadde minst 4 slike, før hun trakk sitt endelige sukk. Ei venninne av meg hadde 3, før hun kastet inn håndkledet.
Mulig det er tilfeldig, men...?

Dersom det er noe i denne teorien, så er det opptil en selv hvilken utvei en skal ta. Det kan ha noe med hvilke valg en gjør i livet, hvike tilbøyeligheter en har o.s.v.

Mange mennesker har en intuisjon om sin egen død. Det er ikke noe uvanlig fenomen. Alle som har jobbet med terminale pasienter, herunder også barn, og eldreomsorg, opplever at mange av dem vet når det er på tide å rusle. De oppfører seg anneledes. Rørete pasienter kan plutselig bli helt klare, noen får en bedring i tilstanden, eller at de snakker mye eller gjør unna en del ting de føler er viktig. Ofte sier de eller gjør ting som ingen forstår før etterpå, som nevnt over her.
Antall ord: 231
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Tviler på at døden er forutbestemt, til det ligg det for mange variabler og muligheter for påvirkning, på vår vei gjennom livet...

Dei som vil kjempe, når døden nærmer seg, overlever eller får leve litt til og så har vi dei som bare ligg der og venter på eit under...
Antall ord: 57
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sahara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2004 00:30
20
Lokalisering: Østfold, Halden

Re: døden forutbestemt?

Innlegg av sahara »

livingdeaddoll skrev:jeg har hørt om folk er døden nær, velger å vente på å ta farvell med sine kjære før de dør. hvordan kan dette stemme med at døden er forutbestemt?

ei jeg veit om hadde ei venninde som hadde kreft. hun var på jobbreise i utlandet, da plutselig den syke ble skikkelig ille. legene skjønte ikke og kunne ikke forklare hvorfor denne jenta fortsatt var i live. da hun andre var kommet hjem fra jobbreisen besøkte hun venninda si på sykehuset. hun fortalte den syke om alt hun hadde opplevd på turen. og like etter at hun dro fra sykehuset døde den syke. det var som om den syke hadde gjort alt hun kunne for å holde seg i live for å ta et farvell med venninda si.
hun skulle jo ha vært død dager før venninda kom hjem, men allikevell klarte hun å utsette døden.
JA, DET ER DEN!!! :mozilla_laughing: DET HAR MAN SELV GJORT!
Før man blir innkarnert til jorden, skriver man et slags "livsmanus". Dette inneholder alt fra hvordan man skal se ut, personlighet, familie, venner, livsoppgave, alle hendelser, samt hvordan man skal dø og hvordan. Det ligger jo i underbevisstheten hos oss alle, men vi glemmer jo hva vi har skrevet og selv bestemt etter vi har fått kropp og blitt plassert her nede. Jeg tror nok alle vet når man dør-rett før dette inntreffer. Tror ikke hun "holdt seg i livet", det var nok meningen det skulle skje sånn.
Antall ord: 263
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links