RL-Crew skrev:Jeg ville nå heller spurt om det finnes overnaturlige/paranormale fenomener som ikke kan forklares, f.eks. vitenskapelig forklares?
De paranormale evner, som du her snakker om, må de utføres av personer?
Hva med dyr?
Hva med ånder?
Det er ingen overnaturlige fenomener som ikke kan forklares vitenskapelig. Men det finnes masse udokumenterte hendelser som ikke kan foklares. Men det har vært diskutert SÅÅÅÅ sinnsykt mye overalt. Det er heller ikke gitt at det vitenskapen ikke kan forklare med dagens teknologi og innsikt er paranormalt.
Derfor tok jeg en vri på det. For jeg synes det er ganske interessant at det meste faktisk kan jukses med. Og hvis noen har evnen til å jukse så har andre det også.
Du nevner ånder og det går jeg ikke innpå siden du allerede har bestemt deg for at de finnes. Det er ikke sikkert. Å bevise mirakler utført av ånder ville jo vært fantastisk, men pr dags dato så hadde jeg vært strålende fornøyd med mye mindre.
Ingenting er sikkert.
Den dagen du innser at du ikke engang kan ta det fysiske rundt deg for gitt, og den dagen du begynner å tenke dypere over hva alt egentlig er, og om det finnes en sammenheng, istedenfor å neglisjere og eliminere vekk muligheter slik du gjør, så er jeg mer interessert i å diskutere dette med deg
Grunnen til at dette er diskutert i det vide og breie, finnes det vel kanskje ikke noen større grunn for, ifølge deg, enn at folk VIL tro på noe overnaturlig fordi de har et kjedelig liv?
Vel, det finnes flere av oss som har opplevd ting.
Det er ikke sikkert at noe er paranormalt, bare fordi ikke dagens teknologi og vitenskap ikke kan bevise/motbevise det, sier du?
Vel, hva er paranormalt da?
Du er altså et menneske med dagens syn på det,
men hvis noen skal finne på å si at du heller er en plante,
så vil du med andre ord godta dette hvis vitenskapelige teorier støtter det i framtida?
Eller kanskje du er et menneske til det motsatte er bevist?
Vel, jeg vet ikke hva jeg er. Men jeg vet vi kaller det et menneske.
Er du med på tanken min?
Spør du meg er det trist at noen påstår at noe ikke eksisterer bare fordi de ikke har sett det selv. Jeg leste en gang en bok av en kjent filosof fra 1800-tallet som var inne på det temaet. Det handlet om en mann som påstod at det ikke fantes noe slik som elefanter. Han hadde hørt om dyrene, men aldri sett dem. Derfor eksisterer ikke elefanter.
For ham.
Men værsågod, for all del, ha din virkelighet.
Du får i det minste ha den for deg selv, og det kan du jo ikke benekte