Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisIllusjonister VS klarsynte

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Illusjonister VS klarsynte

Innlegg av RL-Crew »

Finner det noen paranormale evner som er så overbevisende og vanskelig å gjennomføre i praksis uten noen form for overnaturlige evner at selv Derren Brown, David Blaine eller David Copperfield ikke ville klart å gjenskape bragden?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HEIA2

Innlegg av HEIA2 »

Kommer an på hva en definerer som paranormale evner, men nei. Jeg tror ikke det
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RL-crew2

Innlegg av RL-crew2 »

test
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I skogen

Re: Illusjonister VS klarsynte

Innlegg av tintin »

RL-Crew skrev:Finner det noen paranormale evner som er så overbevisende og vanskelig å gjennomføre i praksis uten noen form for overnaturlige evner at selv Derren Brown, David Blaine eller David Copperfield ikke ville klart å gjenskape bragden?
Tvilsomt, men det finnes nok av dem som tror at de kan det :mozilla_sealed:
Antall ord: 51
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Å ikke våge er å miste en del av seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

alle har vell evnen til å gjøre hva somhelst paranormalt sålenge man er åpen å JOBBER for det.
Antall ord: 18
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HEIA2

Innlegg av HEIA2 »

Men er det paranormalt det de gjør, eller klusser de bare med hodet ditt?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

Dj_Devil skrev:alle har vell evnen til å gjøre hva somhelst paranormalt sålenge man er åpen å JOBBER for det.
Det er vel forsåvidt sant det, men jeg er da av den oppfattning at eventuelle paranormale evner er en gude gave, og at man ved å publisere/promotere seg selv vil bli ett "blaff". Om man da i utgangspunktet hadde noe i seg, så vil dette bli svekket etter flere tusen man lurer ut av folk. bla bla...

:mozilla_cool:
Antall ord: 81
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Å ikke våge er å miste en del av seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Innlegg av RL-Crew »

Spørsmålet/poenget mitt er for de osm fortsatt lurer:

Finnes det evner som illusjonister ikke kan fake at de har. Hvis det ikke gjør det så stiller det paranormale seg i et svakt lys.

eks: Man tar en illusjonist og en klarsynt og får begge til å ta et korttrisk. Hvis illusjonisten klarer å gjenskape resultatet til den klarsynte, er det ikke da sannsynlig at den klarsynte ikke er klarsynt?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HEIA2

Innlegg av HEIA2 »

RL-Crew skrev:Spørsmålet/poenget mitt er for de osm fortsatt lurer:

Finnes det evner som illusjonister ikke kan fake at de har. Hvis det ikke gjør det så stiller det paranormale seg i et svakt lys.

eks: Man tar en illusjonist og en klarsynt og får begge til å ta et korttrisk. Hvis illusjonisten klarer å gjenskape resultatet til den klarsynte, er det ikke da sannsynlig at den klarsynte ikke er klarsynt?
Nei, det er jo ikke dermed sagt at den klarsynte virkelig ikke har evner selv om noen er god på å trikse med kort.
Men jeg kommer ikke på noen evner de ikke kan fake. Det må i så fall være en reading...?
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HEIA2

Innlegg av HEIA2 »

Når det er sagt er det ganske utrolig når Derren Brown, dersom det ikke er arrangert, klarer å gjette adressen til folk uten et snev av følsomhet.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Innlegg av RL-Crew »

HEIA2 skrev:
RL-Crew skrev:Spørsmålet/poenget mitt er for de osm fortsatt lurer:

Finnes det evner som illusjonister ikke kan fake at de har. Hvis det ikke gjør det så stiller det paranormale seg i et svakt lys.

eks: Man tar en illusjonist og en klarsynt og får begge til å ta et korttrisk. Hvis illusjonisten klarer å gjenskape resultatet til den klarsynte, er det ikke da sannsynlig at den klarsynte ikke er klarsynt?
Nei, det er jo ikke dermed sagt at den klarsynte virkelig ikke har evner selv om noen er god på å trikse med kort.
Men jeg kommer ikke på noen evner de ikke kan fake. Det må i så fall være en reading...?
Har du sett det klippet med Derren Brown der han tar en "reading" på en person på gata? Han som jobbet som vakt på politistasjonen og drømte om å bli golfproff. I tillegg til det så er ikke readinger troverdige i mange sammenhenger fordi folk blir imponert over veldig lite. Det må i såfall være en reading pr telefon under kontrollerte omgivelser.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HEIA2

Innlegg av HEIA2 »

RL-Crew skrev:
HEIA2 skrev:
RL-Crew skrev:Spørsmålet/poenget mitt er for de osm fortsatt lurer:

Finnes det evner som illusjonister ikke kan fake at de har. Hvis det ikke gjør det så stiller det paranormale seg i et svakt lys.

eks: Man tar en illusjonist og en klarsynt og får begge til å ta et korttrisk. Hvis illusjonisten klarer å gjenskape resultatet til den klarsynte, er det ikke da sannsynlig at den klarsynte ikke er klarsynt?
Nei, det er jo ikke dermed sagt at den klarsynte virkelig ikke har evner selv om noen er god på å trikse med kort.
Men jeg kommer ikke på noen evner de ikke kan fake. Det må i så fall være en reading...?
Har du sett det klippet med Derren Brown der han tar en "reading" på en person på gata? Han som jobbet som vakt på politistasjonen og drømte om å bli golfproff. I tillegg til det så er ikke readinger troverdige i mange sammenhenger fordi folk blir imponert over veldig lite. Det må i såfall være en reading pr telefon under kontrollerte omgivelser.
Ja, det var det jeg tenkte på. Men han skal jo få folk til å sovne pr. telefon også hehe
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Innlegg av RL-Crew »

HEIA2 skrev:
RL-Crew skrev:
HEIA2 skrev:
RL-Crew skrev:Spørsmålet/poenget mitt er for de osm fortsatt lurer:

Finnes det evner som illusjonister ikke kan fake at de har. Hvis det ikke gjør det så stiller det paranormale seg i et svakt lys.

eks: Man tar en illusjonist og en klarsynt og får begge til å ta et korttrisk. Hvis illusjonisten klarer å gjenskape resultatet til den klarsynte, er det ikke da sannsynlig at den klarsynte ikke er klarsynt?
Nei, det er jo ikke dermed sagt at den klarsynte virkelig ikke har evner selv om noen er god på å trikse med kort.
Men jeg kommer ikke på noen evner de ikke kan fake. Det må i så fall være en reading...?
Har du sett det klippet med Derren Brown der han tar en "reading" på en person på gata? Han som jobbet som vakt på politistasjonen og drømte om å bli golfproff. I tillegg til det så er ikke readinger troverdige i mange sammenhenger fordi folk blir imponert over veldig lite. Det må i såfall være en reading pr telefon under kontrollerte omgivelser.
Ja, det var det jeg tenkte på. Men han skal jo få folk til å sovne pr. telefon også hehe
Det klarer svigermor også :mozilla_cool:
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HEIA2

Innlegg av HEIA2 »

hehehe
Det er hun sikkert ikke alene om.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HEIA2

Innlegg av HEIA2 »

Har du sett The Heist? Jeg la ut link på den for en stund siden. Der må jeg si jeg ble litt nysgjerrig på dette opplegget med omprogrammering inni det store teltet.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links