Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelsene er avslørt
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2005 03:00
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
- Har takket: 1 gang
Spøkelsene er avslørt
Spøkelsene er avslørt!!!!
Sjekk denne linken.
http://www.forskning.no/Artikler/2003/mai/1053532763.29
Sjekk denne linken.
http://www.forskning.no/Artikler/2003/mai/1053532763.29
Antall ord: 17
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Mange som ble skuffet nå eller
Antall ord: 6
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2005 03:00
- 19
- Lokalisering: Østfold
- Har takket: 1 gang
Ja sikkert mange som ble skuffet, men det er vel like
stor skepsis til denne artikkelen som det er skepsis
her inne i forumet
stor skepsis til denne artikkelen som det er skepsis
her inne i forumet
Antall ord: 24
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Re: Spøkelsene er avslørt
Noen spøkelser er nok avslørt, men hva med dem som kollektivt "ser" ting i moderne omgivelser ?Odina skrev:Spøkelsene er avslørt!!!!
Mvh Dan
Antall ord: 27
Google er din venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Se https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 586#154586 og https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 035#122035
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2005 15:13
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Litt tynt etter min mening, men nå har vi ikke sett hele studiet!
Antall ord: 13
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hva er tynt? Denne undersøkelsen viser bare at i dette tilfellet var det heller ikke spøkelser. Dette er ikke alene grunnlaget for å si at det ikke finnes noen i det hele tatt.
For å ta en metafor jeg hørte for en stund siden. En mann var sikker på at reinsdyrene kunne fly, så han sendte en utfor stupet. Det falt ned, og viste ikke noe flygeegenskaper. Hva beviste det, ingenting annet enn at dette dyret ikke kunne fly akkurat nå.
Da sendte han ut et dyr til, som også falt rett ned. Fortsatt er det ikke bevist at ikke reinsdyr kan fly, men vi har bevist at to reiinsdyr ikke kunne fly på disse to tidspunktene.
Hvor mange reinsdyr skal han sende ut før man aksepterer at ikke reinsdyr kan fly?
Hvor mange spøkelsesslott skal man undersøke før man aksepterer at det ikke finnes spøkelser?
For å ta en metafor jeg hørte for en stund siden. En mann var sikker på at reinsdyrene kunne fly, så han sendte en utfor stupet. Det falt ned, og viste ikke noe flygeegenskaper. Hva beviste det, ingenting annet enn at dette dyret ikke kunne fly akkurat nå.
Da sendte han ut et dyr til, som også falt rett ned. Fortsatt er det ikke bevist at ikke reinsdyr kan fly, men vi har bevist at to reiinsdyr ikke kunne fly på disse to tidspunktene.
Hvor mange reinsdyr skal han sende ut før man aksepterer at ikke reinsdyr kan fly?
Hvor mange spøkelsesslott skal man undersøke før man aksepterer at det ikke finnes spøkelser?
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2006 22:28
- 18
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Sep 2006 14:59
- 18
- I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)
Skulle likt å sende disse psykologene til et sted det virkelig spøker..
Antall ord: 12
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Bwoahhahaha!liluth skrev:Skulle likt å sende disse psykologene til et sted det virkelig spøker..
Som om ikke dette skulle vært et slikt sted
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2005 23:34
- 19
Jeg mener å ha sett litt fra denne undersøkelsen på Discovery.
Blandt annet så ble forskjellige mennesker stengt inne i kjelleren, i mørket, helt alene. Selvsagt setter fantasien i gang noe helt vanvittig! Er vel ikke for ingenting at mange er mørkeredde, hjernen setter raskt i gang med mye morro da. Det beviser ikke noe mer enn at fantasien kan være djevelsk noen ganger!
Jeg har selv en vanvittig livlig fantasi, og jeg kan i perioder være skikkelig mørkeredd. Men en sjelden gang i blandt har jeg hatt opplevelser som jeg ikke kan gi fantasien skylden for, samme hvor febrilsk jeg prøver å rasjonalisere det...
Blandt annet så ble forskjellige mennesker stengt inne i kjelleren, i mørket, helt alene. Selvsagt setter fantasien i gang noe helt vanvittig! Er vel ikke for ingenting at mange er mørkeredde, hjernen setter raskt i gang med mye morro da. Det beviser ikke noe mer enn at fantasien kan være djevelsk noen ganger!
Jeg har selv en vanvittig livlig fantasi, og jeg kan i perioder være skikkelig mørkeredd. Men en sjelden gang i blandt har jeg hatt opplevelser som jeg ikke kan gi fantasien skylden for, samme hvor febrilsk jeg prøver å rasjonalisere det...
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Sep 2006 10:15
- 18
- Lokalisering: Drammen
Eh, skuffet? Nei, jeg synes dette er helt greit, og jeg forstår det er en soleklar skeptiker som har skrevet dette med å gjøre narr med disse "uhu!".. det er tåpelig..
men tenk på demoner og polterguist (?) som flytter på ting, skuver stoler langs gulvet, kaster ting?
kasnkje små frysninger og enkelte hallusinasjoner kan forklares med dette, men fysisk bevegelse av gjenstander, kan IKKE forklares med dette!
men tenk på demoner og polterguist (?) som flytter på ting, skuver stoler langs gulvet, kaster ting?
kasnkje små frysninger og enkelte hallusinasjoner kan forklares med dette, men fysisk bevegelse av gjenstander, kan IKKE forklares med dette!
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Da får vi bare sende enda ett reinsdyr utfor stupet.
Antall ord: 11
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
hehe, venter du på at Rudolf skal dukke opp da ?BA skrev:Da får vi bare sende enda ett reinsdyr utfor stupet.
Det er bare Julenissen som kan kommandere ham . . .
Asbjørn
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Des 2003 12:18
- 20
Er det mulig å gjøre en slik sammenligning? Må bare riste på hodet over slik argumentasjon...Denne undersøkelsen er en kvasiforklaring fra psykologer som ikke forklarer noe som helst i forhold til fenomenet gjenferd. Gjenferds-begrepet har så mange aspekter ved seg at denne artikkelen er svada.BA skrev:Hva er tynt? Denne undersøkelsen viser bare at i dette tilfellet var det heller ikke spøkelser. Dette er ikke alene grunnlaget for å si at det ikke finnes noen i det hele tatt.
Antall ord: 202
Hide post links |