Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderen liten historie fra min barndom

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2006 17:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

en liten historie fra min barndom

Innlegg av TJ25 »

Alt har vært stille hjemme etter at vi hadde besøk av denne damen som hjalp oss med å få det litt stillere.
Men jeg tenkte at jeg oxo skulle dele med dere en sann historie fra min barndom:
Jeg er oppvokst i et hus som har vært i min familie lenge, og da jeg ble født så bodde min oldemor i første egt og vi i andre egt. Min oldemor var en streng og sur dame og hadde ikke noe til overs for noen mennesker, spes barn. Hun hater broren min for han var visst så høylytt, men mamma har fortalt at det var bare ho som ikke likte barn. Vel, hun hatet unger, foruten meg! Jeg har ikke mange minner av henne, for jeg var bare fem da hun døde, men jeg husker at hun hadde laaaangt hår som hun hadde i en tull i nakken. Og jeg kan huske at jeg fikk lov til å spille på pianoet hennes (som hun oxo testamenserte til meg)
Mamma har fortalt at alle i familien var forbauset over at hun godtok meg og at jeg i det hele tatt fikk lov til å komme inn i hennes leilighet. For ingen kom inn der og ikke det var noe helt spesielt. Vil oxo nevne at jeg var vel egentlig ei skikkelig rampeunge, og broren min var den snille....
Det året oldemor døde så hadde hun hatt to hjerneslag i huset vårt og det tredje tok drepen på henne. Om hun døde i huset eller senere på sykehuset er jeg usikker på.
Dagen før oldemor døde så drømte jeg at jeg la blomster på en grav som plutselig hadde dukket opp i hagen vår. Og den samme drømmen kom natten etter oldemor døde. Det er kanskje tilfeldig , men jeg husker denne drømmen som det skulle vært i går enda det er tjue år siden
Og så over til det som virkelig er uforklarlig, for meg ihvetfall: etter oldemors død så har noen hvisket mitt navn i øret mitt i tide og utide, men alltid i huset. Jeg opplevde dette ofte, kanskje tre fire ganger i uka. Etter en stund sluttet jeg å snu meg og lete etter kilden for jeg ble så vant med det. Husker ikke når jeg fant ut at det måtte være oldemor, men den følelsen har jeg alltid hatt. Dette har jeg aldri opplevd som ekkelt, men kanskje litt plagsomt
Og det rare er at jeg har ikke hørt denne hviskingen på mange år, altså etter jeg flyttet hjemmeifra. Og for tre år siden ble huset solgt. Helt tilfeldig så kjenner mannen min de som kjøpte mitt gammle barndomshjem og de innviterte oss hjem for ca et år siden for å vise meg hvordan de hadde gjort det der. Og tror du ikke at så fort jeg kom inn den døra så hvisket det i øret mitt. Siden der er mange år siden jeg har hørt det, så skvatt jeg litt till, og så rundt meg etter mulig forklaring. Men så kom jeg på alt fra barndommen og lot det hele hvile i mitt sinn.
Dette er 100% sant, men dere må nok ta mitt ord på det. Har verken bilder eller lign til å backe opp historien. Og ingen andre har opplevd noe rart i det huset.
Ville bare dele, siden dere var så åpne på det som jeg slet litt med i mitt nåværende hus. :mozilla_tongue: Syns dere er flotte her inne, og morro å se så mange som tror og fint å få så mye gode råd. Klapp på skuldra til dere alle
Antall ord: 620

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Spennende med hus med sjel :)
Antall ord: 5
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Lokalisering: Trollheimen

Innlegg av mario andres »

høres veldig interesant dette her med hviskingen,men siste gang du var i huset,hørte du så tydelig samme stemme,da du var liten,kan godt være også din hjerne som,har spillt samme drøm igjen.bare lure på
jeg sier ikke at du løyt,men har du merke noe annet enn dette? :D
veldig fint at du deler din historie med oss,trivelig :) :)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Spennende! :D
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TJ25
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av TJ25 »

mario andres skrev:høres veldig interesant dette her med hviskingen,men siste gang du var i huset,hørte du så tydelig samme stemme,da du var liten,kan godt være også din hjerne som,har spillt samme drøm igjen.bare lure på
jeg sier ikke at du løyt,men har du merke noe annet enn dette? :D
veldig fint at du deler din historie med oss,trivelig :) :)
Jeg hørte nøyaktig den samme stemmen, og den hvisket aldri noe annet enn navnet mitt. Jeg kan huske denne stemmen godt fordi, forutenom den ene gangen jeg var på besøk i huset, så var jeg nitten år da jeg flyttet hjemmeifra. Og som nittenåring så var det nok ikke min egen barnefantasi... he he
Men noe annet har jeg nok ikke merket.... utenom det at huset hadde sjel som noen så fint sa det. Jeg hadde aldri noen plager med dette, som sagt bare litt irriterende til tider( den hviskingen kunne vekke meg om natten)
Jeg kan ikke helt si når, men jeg husker at jeg tid konsentrerte meg skikkelig og da kunne jeg føle litt som minnet om pust i øret når hviskingen kom.... for denne hviskingen kom jo i tide og utide, men alltid flere ganger.....først en gang, så noen sec senere en gang til og kanskje et min senere enda en gang og så kanskje stille i en dag el to.
Har faktisk vurdert å dra på besøk dit igjen ( vi er ikke omgangs venner med eierene lenger, men jeg kan jo spørre) bare for å teste. Vet ikke helt om jeg gidder, for magefølelsen sier at jeg vil høre hviskingen igjen og den er forsatt ikke noe skremmende.... iallefall for meg. He he, ser for meg den sure gamle oldemora mi stående helt inntil øret mitt og hvisker....
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
sitron3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2006 01:29
18

Innlegg av sitron3 »

Så spennende da! Et hus med sjel ja... høres nesten litt koselig ut dette... :) enkelte ting forandres gjerne ikke.
Stemmen tviler jeg ikke på, og har ingen grunn til å kverulere med det! Det er din opplevelse og jeg tror deg til det motsatte er bevist... noe det spørs om det noen gang vil. Har ikke hørt hvisking selv... kanskje før jeg sovner ordetnlig. men når jeg hører noen fra den andre siden er det som om de står utenfor vinduet, rett utenfor vinduet, dette om natten, og de sier det samme, roper navnet mitt.. har opplevd at noen har "skremt" meg litt og, med et "hello".. men biter ikke så lett på nå lenger.

Holdt oldemora di litt av deg eller? Har andre hørt henne og?

Sitron.-
Antall ord: 135
I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert.

George W. Bush

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TJ25
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av TJ25 »

sitron3 skrev:Så spennende da! Et hus med sjel ja... høres nesten litt koselig ut dette... :) enkelte ting forandres gjerne ikke.
Stemmen tviler jeg ikke på, og har ingen grunn til å kverulere med det! Det er din opplevelse og jeg tror deg til det motsatte er bevist... noe det spørs om det noen gang vil. Har ikke hørt hvisking selv... kanskje før jeg sovner ordetnlig. men når jeg hører noen fra den andre siden er det som om de står utenfor vinduet, rett utenfor vinduet, dette om natten, og de sier det samme, roper navnet mitt.. har opplevd at noen har "skremt" meg litt og, med et "hello".. men biter ikke så lett på nå lenger.

Sitron.-
Jeg og syns det er litt koselig å tenke på, men opplever det ikke mer nå som jeg bor i et annet hus. Jo, ho oldemor var litt av en type. Ho var kjent for å være sur og grinete og den mest frykta dama i gata... hatet unger- alt ved dem, lyden av unger, synet av unger ALT. Men ikke meg, av en eller annen grunn. Har aldri fått vite hvorfor, men kanskje fordi jeg ser hlet andeledes ut enn min familie. Jeg ser nesten adoptert ut, men dette er kun spekulasjoner.... Hvem vet...... Men tenkte det kunne bli godt motatt her, selv om det ikke er noe skummelt, så er det jo litt overnaturlig, og en koselig historie.
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
sitron3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2006 01:29
18

Innlegg av sitron3 »

TJ25 skrev:
sitron3 skrev:Så spennende da! Et hus med sjel ja... høres nesten litt koselig ut dette... :) enkelte ting forandres gjerne ikke.

Sitron.-
Jeg og syns det er litt koselig å tenke på, men opplever det ikke mer nå som jeg bor i et annet hus. Jo, ho oldemor var litt av en type. Ho var kjent for å være sur og grinete og den mest frykta dama i gata... hatet unger- alt ved dem, lyden av unger, synet av unger ALT. Men ikke meg, av en eller annen grunn. Har aldri fått vite hvorfor, men kanskje fordi jeg ser hlet andeledes ut enn min familie. Jeg ser nesten adoptert ut, men dette er kun spekulasjoner.... Hvem vet...... Men tenkte det kunne bli godt motatt her, selv om det ikke er noe skummelt, så er det jo litt overnaturlig, og en koselig historie.
Ja.. litt gosselig! hehe..
Du er vel hjertebarnet hennes da, alle andre noen forbanna drittunger.. hehe.. veldig moro!

Takk for at du deler!
Antall ord: 282
I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert.

George W. Bush

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links