Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMågerø spøkelset, og andre spøkelser..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

På mågerø ja... Ikke tidenes plass.... Jobbet selv på ørland hovedflystasjon, vi hadde ett par spøkelser der også.
Antall ord: 20
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Måkerøy fort ble bygd i 1933, så veldig gammel vil jeg ikke si at denne leiren er.
http://www.mil.no/luft/start/omlf/stasjoner/magero/#j

Dette er nok et prank fra dine medsoldater. :D

Jeg har aldri hørt om dette spøkelset til tross for at jeg i min ungdom oppholdt meg mye på Tjøme og ved Mågerø.

Imidlertid har jeg hørt enormt mange historier om "Fritz". Det navnet går igjen i alle de historiene vi laget om tyskere som gikk igjen. :)
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

BA skrev:Måkerøy fort ble bygd i 1933, så veldig gammel vil jeg ikke si at denne leiren er.

Jeg har aldri hørt om dette spøkelset til tross for at jeg i min ungdom oppholdt meg mye på Tjøme og ved Mågerø.

Imidlertid har jeg hørt enormt mange historier om "Fritz". Det navnet går igjen i alle de historiene vi laget om tyskere som gikk igjen. :)
i din ungdom???? erru sååå gammal a'? :D
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:Måkerøy fort ble bygd i 1933, så veldig gammel vil jeg ikke si at denne leiren er.

Har vært på tjøme hver sommer siden jeg var 7 år og har aldri hørt om noe spøkelse i den leieren. Kjenner også en som jobber der fast. Men navnet "fritz" er det noe kjent med ja.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
waize
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jul 2005 12:02
19
Lokalisering: Storsteinnes, Troms

Innlegg av waize »

og fritz ble et kallenavn på alle tyskerne. hvertfall av det jeg har lest om britiske soldater og krigen i norge
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links