Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Reelle orber
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Aug 2005 21:48
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ank-Morpork
Reelle orber
Har sett utrolig mange bilder av støvkorn og lignende i det siste.. Noen som har et bilde av en skikkelig orb?
Antall ord: 22
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."
"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia
Skeptiker, og stolt av det...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Her er en ...
Litt mer om plasseringen i bildet... Legg merke til bakgrunnen imellom de to røde linjene.
Ser ut som det går enslags "linje" i terrenget ned mot "røykdotten".
( de røde linjene har jeg tegnet inn)
Her er en typisk "BLITZ-orb" - merk SIRKLENE inne i den...
De fleste ORBER er støv / vanndråper o.l. og er spesielt typisk fremtredende ved bruk av blitz.
Også SOLLYS kan forårsake slike "orber".
Dette bildet synes å være tatt i overskyet vær.
Denne på de to øverste billedutsnittene er derimot litt "uvanlig", da jeg kun har sett denne ene på hele bildet.(Dette er kun utdrag av orginalbildet).
Jeg skal komme tilbake med flere detaljer, jobber med å finne etpar andre orbe-bilder som kan forklares / sammenlignes.
Somsagt ; jeg skal komme tilbake med mer etterhvert.
PS; ORB betyr kun : RUND TING / SIRKEL / SIRKLUERE .
En ordbok sier :
ORB: kretsløp, kretsbane, omringe, omkranse, omgi, klode, kule, runding, rikseple, krets , hjul, ring, sirkel, himmellegeme, periode .
( ref; orbit -satelitt som sirkulerer rundt jorden).
Med andre ord; ORB er KUN en beskrivelse, og ikke en mystisk betegnelse...
mvh Asbjørn
Litt mer om plasseringen i bildet... Legg merke til bakgrunnen imellom de to røde linjene.
Her er en typisk "BLITZ-orb" - merk SIRKLENE inne i den...
De fleste ORBER er støv / vanndråper o.l. og er spesielt typisk fremtredende ved bruk av blitz.
Også SOLLYS kan forårsake slike "orber".
Dette bildet synes å være tatt i overskyet vær.
Denne på de to øverste billedutsnittene er derimot litt "uvanlig", da jeg kun har sett denne ene på hele bildet.(Dette er kun utdrag av orginalbildet).
Jeg skal komme tilbake med flere detaljer, jobber med å finne etpar andre orbe-bilder som kan forklares / sammenlignes.
Somsagt ; jeg skal komme tilbake med mer etterhvert.
PS; ORB betyr kun : RUND TING / SIRKEL / SIRKLUERE .
En ordbok sier :
ORB: kretsløp, kretsbane, omringe, omkranse, omgi, klode, kule, runding, rikseple, krets , hjul, ring, sirkel, himmellegeme, periode .
( ref; orbit -satelitt som sirkulerer rundt jorden).
Med andre ord; ORB er KUN en beskrivelse, og ikke en mystisk betegnelse...
mvh Asbjørn
Antall ord: 191
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Nei, det ser jeg ikke.Asbjørn skrev:Litt mer om plasseringen i bildet... Legg merke til bakgrunnen imellom de to røde linjene.
Imidlertid synes jeg det ser ut som en liten tåkedott som ligger i fjellsiden. Slike har jeg sett mange av.
Hvor har du dette bildet fra?
Ellers synes jeg du ga hrun33 et godt svar.
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jan 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: helgeland
takk for et fint svar asbjørn!!
endelig sjønna e å ke en orb e for nå...ha lest litt her inne men e ha jo aldri hørt om dæ før..så e trudd jo dæ va et eller annet mystisk vesen :mozilla_wink:
endelig sjønna e å ke en orb e for nå...ha lest litt her inne men e ha jo aldri hørt om dæ før..så e trudd jo dæ va et eller annet mystisk vesen :mozilla_wink:
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Aug 2005 21:48
- 19
- Lokalisering: Ank-Morpork
Takk for svar.. Det var helt klart de mest realistiske orb-bildene jeg har sett. Spesielt det siste. Men hva er det som gjør at en orb blir fanget opp av fotokameraer og ikke det blotte øye. Kan det fanges opp av videokameraer?
Antall ord: 44
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
98-99 % av "orber" eller sirkler er rett og slett vanndråper eller støvkorn som blir opplyst av blitz eller sollys.hrun33 skrev:Takk for svar.. Det var helt klart de mest realistiske orb-bildene jeg har sett. Spesielt det siste. Men hva er det som gjør at en orb blir fanget opp av fotokameraer og ikke det blotte øye. Kan det fanges opp av videokameraer?
Tenk deg en varm sommerdag, INNE i stua, ved siden av et vindu der solen skinner inn.
Så tar du et teppe, eller annet som "støver litt", og rister det der i sollyset :
Siden DU står i skyggen, ser du hvordan støvkornene blir opplyst av sollyset.
Dette er det som vanligvis skjer når man fotograferer og får "orber" på bildet.
Med EN viktig detalj ; Støvkornet er så nært kameralinsa at det er helt ute av fokus, og blir derfor mer eller mindre rundt i form.
ENkelte slike "orber", må man finne andre forklaringer på, og noen ( deriblandt undertegnede) ser ikke bort fra at det kan være en ørliten promille som kan ha med energier / åndelig aktivitet å gjøre.
Det finnes mer detaljer om den fototekniske delen her, se
mvh Asbjørn
Antall ord: 207
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Her er orginalen ( dog forminsket, da det ellers ville "rive i stykker" forum layout'en, samt ta lenger tid å laste inn.BA skrev:Nei, det ser jeg ikke.Asbjørn skrev:Litt mer om plasseringen i bildet... Legg merke til bakgrunnen imellom de to røde linjene.
Imidlertid synes jeg det ser ut som en liten tåkedott som ligger i fjellsiden. Slike har jeg sett mange av.
Orginalen KAN legges link til dersom det er behov for det.
Orginalbildet er et fotografi (på papir) som ble sendt til meg i posten, etter å ha mottatt forespørsel om å kikke på det. Eier har ikke egen scanner.
Her er et utdrag :
Den tanken slo meg også først, MEN ; Ingen andre tåkeflekker er observert...Imidlertid synes jeg det ser ut som en liten tåkedott som ligger i fjellsiden. Slike har jeg sett mange av.
Jeg kan scanne opptil 2400 DPI, noe som vil vise bildet i bedre oppløsning, og derved skal kunne avsløre mer amatørmessige "triksing".
Slik triksing kan ikke jeg se spor etter her....
Her erutsnitt av bildet redusert i størrelse til 1/5 dels størrelse :
Denne linken går til utsnitt i 2400 DPI. ( Men DOG i JPG format. andre format kan skaffes ;-)
http://aa-mot.no/ppv/orb_2400dpi_1.jpg
HVA dette er, er en annen diskusjon, men som alltid er jeg intresert i innspill...
Denne "orb'en" / sirkelen / hva det nå er - er iallfall ikke helt det vanlige.
mvh Asbjørn
Antall ord: 289
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Feb 2006 00:45
- 18
I Danmark ville man mest sannsynlig kalt skogen på bildet for fjell, men her til lands har vi da litt andre definisjoner........ :mozilla_wink:
Da jeg vet hvor dette bildet er tatt, og for å få avklare dette med "tåkedotten i fjellsiden", kan jeg opplyse om at det er langt til nærmeste fjell! Høyden til venstre i bildet er i underkant av
70 m.o.h. (utfra Topografisk kart fra området),
og kan vel knapt beskrives som en åsrygg.
Dette bildet er definitivt ikke tatt på fjellet!!!!!
En annen sak; jeg har selv vandret mye i dette området hvor fotoet er tatt, og mange andre områder, men slike "tåkedotter" som dette har jeg ikke sett.
Kanskje BA, som har sett slikt ofte, kan fortelle hvor jeg kan få sett noe tilsvarende?
Og for å avklare det leserne nå lurer på; DET ER IKKE JEG SOM HAR TATT BILDET, EI HELLER ER DET MEG SOM ER PÅ BILDET. OG BILDET ER HELLER IKKE I MIN BESITTELSE.
Da jeg vet hvor dette bildet er tatt, og for å få avklare dette med "tåkedotten i fjellsiden", kan jeg opplyse om at det er langt til nærmeste fjell! Høyden til venstre i bildet er i underkant av
En annen sak; jeg har selv vandret mye i dette området hvor fotoet er tatt, og mange andre områder, men slike "tåkedotter" som dette har jeg ikke sett.
Kanskje BA, som har sett slikt ofte, kan fortelle hvor jeg kan få sett noe tilsvarende?
Og for å avklare det leserne nå lurer på; DET ER IKKE JEG SOM HAR TATT BILDET, EI HELLER ER DET MEG SOM ER PÅ BILDET. OG BILDET ER HELLER IKKE I MIN BESITTELSE.
Antall ord: 170
Marie d´Ponnè
Sannheten kom ikke naken til verden,
den kom i typer og bilder.
Man inntar ikke sannheten
på noen annen måte...
Den søkende må tre inn i sannheten
gjennom bildet...
Sannheten kom ikke naken til verden,
den kom i typer og bilder.
Man inntar ikke sannheten
på noen annen måte...
Den søkende må tre inn i sannheten
gjennom bildet...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Først bør du se på Asbjørns første bilde, og glemme at du vet hva som er der, men som ikke synes på bildet. Da ser du at man ikke kan se om det er fjell eller ikke. Mitt intrykk av bildeutsnittet var at vi så et fjell i bakgrunnen.Marie d´Ponnè skrev:I Danmark ville man mest sannsynlig kalt skogen på bildet for fjell, men her til lands har vi da litt andre definisjoner........ :mozilla_wink:
Slike tåkedotter i fjellsiden har jeg sett i Trollstigen, Geiranger og andre bratte fjellstigninger.
Etter å ha sett hele bildet endrer jeg oppfatning. Jeg synes ikke lenger det ser ut til å være tåkedott. Nå ser det ut som at noe kan ha kommet i veien for fotografen. Større og litt lenger vekk enn vanlig orb, siden den er mer kompakt liksom.
Kan det være noe i treet som blinker? Til tross for at det ser ut til å være overskyet kan kanskje noe sende en solrefleks? Det er den ekstra "orben" delvis bak den første, som gjør at jeg tenker på en slik refleks.
Antall ord: 304
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Des 2005 00:47
- 18
- Lokalisering: Nordland
hei
jeg har sett noen bilder av orber ...hvor di fleste er ulik dette.
Dette ser mere 3dimensjonalt å fysiskt ut.Ser ut som en bommulsdott,men tror ikke det er det.
Det er å en stripe som Asbjørn sier...ser nesten ut som en fartsstripe...som om den har vært i bevegelse på på skrå å nedover.
Å hvis det hadde vært et lo....ville den da ikke vært større?
jeg syntes den ser ekte ut,har forstørra det å det ser faktisk ut som et ansikt litt oppfor å på skrå av den.Men er ikke så lett å se
Dette ser mere 3dimensjonalt å fysiskt ut.Ser ut som en bommulsdott,men tror ikke det er det.
Det er å en stripe som Asbjørn sier...ser nesten ut som en fartsstripe...som om den har vært i bevegelse på på skrå å nedover.
Å hvis det hadde vært et lo....ville den da ikke vært større?
jeg syntes den ser ekte ut,har forstørra det å det ser faktisk ut som et ansikt litt oppfor å på skrå av den.Men er ikke så lett å se
Antall ord: 100
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Jeg ser også et ansikt, til venstre på skrå over.
Antall ord: 10
sosja
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Takker for fin info Asbjørn :mozilla_wink:
Antall ord: 8
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mar 2008 18:50
- 16
rett åver jenta? det må da være hårreisende og se bilde av deg selv og så finner du ut at det er en støvdåttlignende ting!Asbjørn skrev:Her er orginalen ( dog forminsket, da det ellers ville "rive i stykker" forum layout'en, samt ta lenger tid å laste inn.BA skrev:Nei, det ser jeg ikke.Asbjørn skrev:Litt mer om plasseringen i bildet... Legg merke til bakgrunnen imellom de to røde linjene.
Orginalen KAN legges link til dersom det er behov for det.
Orginalbildet er et fotografi (på papir) som ble sendt til meg i posten, etter å ha mottatt forespørsel om å kikke på det. Eier har ikke egen scanner.
Her er et utdrag :
Den tanken slo meg også først, MEN ; Ingen andre tåkeflekker er observert...Imidlertid synes jeg det ser ut som en liten tåkedott som ligger i fjellsiden. Slike har jeg sett mange av.
Jeg kan scanne opptil 2400 DPI, noe som vil vise bildet i bedre oppløsning, og derved skal kunne avsløre mer amatørmessige "triksing".
Slik triksing kan ikke jeg se spor etter her....
Her erutsnitt av bildet redusert i størrelse til 1/5 dels størrelse :
Denne linken går til utsnitt i 2400 DPI. ( Men DOG i JPG format. andre format kan skaffes ;-)
http://aa-mot.no/ppv/orb_2400dpi_1.jpg
HVA dette er, er en annen diskusjon, men som alltid er jeg intresert i innspill...
Denne "orb'en" / sirkelen / hva det nå er - er iallfall ikke helt det vanlige.
mvh Asbjørn
Antall ord: 321
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2008 15:10
- 16
- Lokalisering: Sør-trøndelag
Fornemmer noe til venstre jeg også.sosja skrev:Jeg ser også et ansikt, til venstre på skrå over.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Lokalisering: Asker
Men hva er en orb? Hva gjør den? Hvorfor var det ingen som nevnte orber før man så dem på bilder? Kan man i det hele tatt se dem med det blott øyet? Hvorfor er de aldri nevnt i klassisk okkult litteratur? Er det kun et nyere fenomen, og i tilfelle hvorfor?
Antall ord: 54
Hide post links |