Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Barn og "spøkelser"
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Feb 2005 12:35
- 19
Barn og "spøkelser"
Jeg har to sønner, en på 6 år og en på 2 og et halvt. Eldste mann brukte fra han var 2 år gammel og påstå at det var en mann på soverommet. Han satte seg gjerne opp i sengen, pekte opp og sa mann i taket - noe jeg slo unna son drømmesyner som hang igjen, eller kanskje en lissom-venn. Nå det siste året har yngste mann også påpekt denne mannen i taket (samme fremgangsmåte som storebror) og jeg har latt han snakke om det, men ikke oppmuntret ham i det hele tatt. Det har nå gått så langt at han kan ligge og stryke i lufta over seg - da koser han mannen. Han snakker til mannen innimellom og sier ofte godnatt eller ber mannen om å gå ut for han skal sove. Han har også vært litt småirritert i det siste for "mannen" har hatt med seg mange på rommet, og yngstemann legger da hendene for øynene og ber de gå hjem og låse døra.
En stund tilbake, skulle vi en dag opp i andre etg. for å besøke mormor - da pekte han på et lite vindu som går inn til et rom som blir brukt til oppbevaring av esker (fordi jeg ikke liker meg på det rommet i det heletatt - har vært redd det siden jeg var liten ) og sier "der bor mannen" jeg fikk litt hakeslepp da, for som sagt finner jeg dette rommelt litt ekkelt, og jeg og søsteren min ville hest ikke være der inne som små - vi liker oss rett og slett ikke der. En venninde av meg har sagt at hun ser en gammel mann i huset her, så jeg lurer jo litt på om det kanskje kan være noe i at minstemann ser noe, men vil gjerne trøste meg med at det er en fantasi venn (Er vel litt feig).
Hvordan skal jeg handtere dette? Skal jeg la han fortsette og snakke om og med mannen, han virker jo ikke redd. (Selv om mamma er litt skremt).
En stund tilbake, skulle vi en dag opp i andre etg. for å besøke mormor - da pekte han på et lite vindu som går inn til et rom som blir brukt til oppbevaring av esker (fordi jeg ikke liker meg på det rommet i det heletatt - har vært redd det siden jeg var liten ) og sier "der bor mannen" jeg fikk litt hakeslepp da, for som sagt finner jeg dette rommelt litt ekkelt, og jeg og søsteren min ville hest ikke være der inne som små - vi liker oss rett og slett ikke der. En venninde av meg har sagt at hun ser en gammel mann i huset her, så jeg lurer jo litt på om det kanskje kan være noe i at minstemann ser noe, men vil gjerne trøste meg med at det er en fantasi venn (Er vel litt feig).
Hvordan skal jeg handtere dette? Skal jeg la han fortsette og snakke om og med mannen, han virker jo ikke redd. (Selv om mamma er litt skremt).
Antall ord: 351
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Hmmm...
Det virker jo ikke som om mannen er "farlig", for da hadde vel begge guttene vært redd for ham. Dersom mannen respekterer sønnen din og går ut når han skal sove og slikt, så tror jeg ikke det er noe i veien for at de kan fortsette å ha kontakt. Det jeg imidlertid synes var rart var at han dro med seg mange flere ånder inn til gutten....Kan jo ha vært guttens hjelpere som viste seg, men....?
Du burde høre med et medium for å være helt sikker på hva du vil gjøre. Det viktigste er ihvertfall å ta gutten din på alvor, hvilket jeg er sikker på at du gjør!
Lykke til!
Det virker jo ikke som om mannen er "farlig", for da hadde vel begge guttene vært redd for ham. Dersom mannen respekterer sønnen din og går ut når han skal sove og slikt, så tror jeg ikke det er noe i veien for at de kan fortsette å ha kontakt. Det jeg imidlertid synes var rart var at han dro med seg mange flere ånder inn til gutten....Kan jo ha vært guttens hjelpere som viste seg, men....?
Du burde høre med et medium for å være helt sikker på hva du vil gjøre. Det viktigste er ihvertfall å ta gutten din på alvor, hvilket jeg er sikker på at du gjør!
Lykke til!
Antall ord: 121
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Du må nok ta sønnene dine på alvor der, det stemmer sikkert at de ser mannen i taket *smiler*
Jeg vil anbefale deg om å ta kontakt med Olav Moldestad eller noen andre som kan få mannen til å reise dit han skal.. Selv om han er snill mot guttene har han ikke noe å gjøre i huset der dere bor.. Han vil sikkert ha oppmerksomhet for å bli hjulpet over på andre siden.. Derfor viser han seg for guttene slik at du skal få opp øynene for å hjelpe han.. Det at det er flere der kan være fordi de vet dere snart får hjelp til å sende dem over.. Rart det der...
Hadde det vært en hjelper ville ikke han vist seg på den måten for guttene.. Hjelpere er her for å hjelpe og ikke skremme.
Snakk med mannen du også å be han slutte å være på rommet til guttene. Fortell at du har skjønt at han er der å at du vil hjelpe han osv...
Ønsker dere lykke til!
Jeg vil anbefale deg om å ta kontakt med Olav Moldestad eller noen andre som kan få mannen til å reise dit han skal.. Selv om han er snill mot guttene har han ikke noe å gjøre i huset der dere bor.. Han vil sikkert ha oppmerksomhet for å bli hjulpet over på andre siden.. Derfor viser han seg for guttene slik at du skal få opp øynene for å hjelpe han.. Det at det er flere der kan være fordi de vet dere snart får hjelp til å sende dem over.. Rart det der...
Hadde det vært en hjelper ville ikke han vist seg på den måten for guttene.. Hjelpere er her for å hjelpe og ikke skremme.
Snakk med mannen du også å be han slutte å være på rommet til guttene. Fortell at du har skjønt at han er der å at du vil hjelpe han osv...
Ønsker dere lykke til!
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Neida, han er ikke redd mannen i det hele tatt - så det er jo greit. Jeg tenkte mer på at jeg kanskje ikke skulle snakke med gutten om det for ikke å oppmuntre han til å "se" mer, altså at han syns det er moro med respons fra oss på det han ser og begynner å dikte opp mer - men jeg vil heller ikke tie det ihjel hvis han faktisk har noen evner - får vel prøve å finne en middelveiHeia skrev:Hmmm...
Lykke til!
Om han ser en eller flere vet jo bare han, jeg har tross alt bare utsagnene til en på 2 og et halvt og forholde meg til - skille mellom fantasi og virkelighet er vel ganske tynt når de er så små. Men jeg klarer ikke å avfeie de helt som bare tull heller -
Antall ord: 254
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg har et par venninder som er litt mer bevandret i det alternative enn meg - skal snakke litt mere med dem igjen. Har liksom ikke lyst til å virke som en hysterisk redd husmor med spøkelser i huset heller Og paradaoksalt nok så vet jeg ikke om jeg tør/vil be ham om å slutte å være på rommet. Tenk om han liker seg der da? Det ser jo litt ut som minstegutten faktisk koser seg og har det moro med å snakke med mannen. Blir liksom litt redd for å gjøre noe galt på den ene eler andre måten....ToneG skrev:Du må nok ta sønnene dine på alvor der, det stemmer sikkert at de ser mannen i taket *smiler*
Ønsker dere lykke til!
Antall ord: 273
Hide post links |
En dame jeg vet om også opplevde akkurat det samme med sin sønn, han snakket med en mann på loftet og på soverommet sitt. prata og lo.
En gang hørte de ham si : GÅ UT FY SKAM DEG!
Damen fikk nok en dag og sa ettertrykkelig fra at ungene hennes måtte få være i fred. Det førte ikke til at de forsvant, men de flyttet ihvertfall til en annen del av huset, og gutten sover i fred.
En gang hørte de ham si : GÅ UT FY SKAM DEG!
Damen fikk nok en dag og sa ettertrykkelig fra at ungene hennes måtte få være i fred. Det førte ikke til at de forsvant, men de flyttet ihvertfall til en annen del av huset, og gutten sover i fred.
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Jan 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): Jente :)
- Lokalisering: Porsgrunn
- Blitt takket: 1 gang
Du kan ikke gjøre noe galt ved og tilby deg å hjelpe han vel.. Om han har noe i huset og gjøre kan han når som helst komme tilbake..
Syns du skal få Olav eller noen andre med evnen til å kommunisere med han til å hjelpe til... Da får du iallefall svar på hvorfor han er der..
Han vil nok forstå hvorfor du gjør det! Å han blir sikkert glad fordi noen bryr seg ;-)
Syns du skal få Olav eller noen andre med evnen til å kommunisere med han til å hjelpe til... Da får du iallefall svar på hvorfor han er der..
Han vil nok forstå hvorfor du gjør det! Å han blir sikkert glad fordi noen bryr seg ;-)
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2005 16:07
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Moss
Jeg er helt enig med Tone Det er ikke galt å hjelpe en ånd over til den andre siden, er det vel?
Antall ord: 21
Daneil - Hmmmm!
Hide post links |
Nei det er nok det rette å gjøre. Og om de liker seg i huset?? De har vel kanskje ikke innsikt i da, hvor mye bedre det er på den andre siden. Så om de er litt motvillige, vil de nok være evig takktemlige etterpå.Daneil skrev:Jeg er helt enig med Tone Det er ikke galt å hjelpe en ånd over til den andre siden, er det vel?
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ok! Skal ta det dere sier til etterretning! Men jeg nekter å kommandere den stakkars mannen ut og vekk, ettersom jeg ikke har evner til å guide han rundt husveggen engang - det får jeg nok hente hjelp til ja. Så får han heller hospitere hos meg en liten stund til....
Tusen takk for svar!
Tusen takk for svar!
Antall ord: 54
Hide post links |
Nimue_ skrev:Ok! Skal ta det dere sier til etterretning! Men jeg nekter å kommandere den stakkars mannen ut og vekk, ettersom jeg ikke har evner til å guide han rundt husveggen engang - det får jeg nok hente hjelp til ja. Så får han heller hospitere hos meg en liten stund til....
Tusen takk for svar!
Du kan jo snakke til han på en vennlig måte, da vettu, forklare ham saken, selv om du ikke gjør noe direkte forsøk på å drive han ut, kan du kanskje få han til å være mer diskret. Han er nok ikke særlig aggressiv siden sønnen din pleier å "Kose mannen"
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Han gjør faktisk det, ja . Han stryker i lufta, så det ser ut som han stryker over et hode. Ser for meg at mannen står på kne ved siden av sengen med hodet hvilende på sengekanten, og minste mann som stryker han over håret - hvis du skjønner.Leah skrev:Nimue_ skrev:Ok! Skal ta det dere sier til etterretning! Men jeg nekter å kommandere den stakkars mannen ut og vekk, ettersom jeg ikke har evner til å guide han rundt husveggen engang - det får jeg nok hente hjelp til ja. Så får han heller hospitere hos meg en liten stund til....
Tusen takk for svar!
Du kan jo snakke til han på en vennlig måte, da vettu, forklare ham saken, selv om du ikke gjør noe direkte forsøk på å drive han ut, kan du kanskje få han til å være mer diskret. Han er nok ikke særlig aggressiv siden sønnen din pleier å "Kose mannen"
Antall ord: 163
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Sep 2004 10:50
- 20
- Lokalisering: Torvastad
heia
Mannen virker ikke farlig ut. Han vil nok passe på barna dine. Barn er veldig åpen for slikt som dette here. Om du ikke vil at mannen skal være der må du kontakte noen som kan hjelpe deg med det.
Min sønn har opplevd dette og det gikk bra med han men vi valgte å få bort Ånden.
Min sønn har opplevd dette og det gikk bra med han men vi valgte å få bort Ånden.
Antall ord: 59
Tone Grønnevik
Hide post links |
Hei;
Hadde tidligere ett livlig liv her i huset. Eg sanset det, men tenkte at bana ikke ville gjøre det.
Men sønnen min hadde det ikke bra her hjemme;
- han ville aldri legge seg i senga si, det gikk 2-3 timer hver kveld. Han grein konstant ved legging.
- han såg vettskremt ut- ned mot fotenden av senga.
- i stua måtte han "passes på" som han selv sa
- han har alltid danset mye, men en dag var det slutt. for det var ikke lov her i huset sa han
- han var en tynget gut som likte seg bedre ute enn hjemme
- til slutt sa han til andre at det var falrig hjemme.
Til slutt fikk vi hjelp. Mannen sa at han sjelden såg barn som var så preget av situasjonen som sønnen min. Ettersom vi hjalp åndene videre, det tok en hel dag, ble sønnen min lettere og lettere til sinns. "Nå er det lov å danse" sa han.
Mitt råd; ta barna på alvor, og hjelp åndene videre. selv om det ikke virker så gale til begynne med kan ting lett snu seg.
Lille Du
Hadde tidligere ett livlig liv her i huset. Eg sanset det, men tenkte at bana ikke ville gjøre det.
Men sønnen min hadde det ikke bra her hjemme;
- han ville aldri legge seg i senga si, det gikk 2-3 timer hver kveld. Han grein konstant ved legging.
- han såg vettskremt ut- ned mot fotenden av senga.
- i stua måtte han "passes på" som han selv sa
- han har alltid danset mye, men en dag var det slutt. for det var ikke lov her i huset sa han
- han var en tynget gut som likte seg bedre ute enn hjemme
- til slutt sa han til andre at det var falrig hjemme.
Til slutt fikk vi hjelp. Mannen sa at han sjelden såg barn som var så preget av situasjonen som sønnen min. Ettersom vi hjalp åndene videre, det tok en hel dag, ble sønnen min lettere og lettere til sinns. "Nå er det lov å danse" sa han.
Mitt råd; ta barna på alvor, og hjelp åndene videre. selv om det ikke virker så gale til begynne med kan ting lett snu seg.
Lille Du
Antall ord: 193
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 13 Jul 2005 21:40
- 19
- Lokalisering: Eidsvoll
Hei vi har også en lille søn på 2 et halvt han ser også ting min datter på 15 ser også, men han så også nogen i taget vores og ander steder i huste, men min lille gut var vet skremt, så vi har måtte få det fjernet, nu har vi stadig ting i huset men ikke noget som skremmer gutten, man han fortæller os stadig om den ene og den anden av og til.
Antall ord: 78
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.
Hide post links |