Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon trokke det

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev:
Nei, det er ikke selve filosofien Reiki jeg er ute etter å få mer info og mer utdyping fra - men hvor mye det påvirker deg og hvorfor det gir deg så mye og hvordan den påvirker deg til å tenke selv osv? Jeg har lest om hva Reiki er og sånt. Også den artikkelen her. Den er også konstruktiv ang at en skal gå sin egen vei ang det åndelige. Det er fint.
Vel Kramergutten ....

Jeg er altså ikke her inne for å diskutere MEG. Jeg er her inne for å diskutere saker. Men likevel står veldig mye om meg og min holdnig til Reiki i manualen, i og med at det er jeg som har skrevet og begrunnet det som står i den.

Utover det tror jeg ikke at jeg kan se noen grunn til at jeg skal greie ut om meg selv. Ikke bare er det uinteressant, men også så har jeg nok andre og mer adekvate steder å henvende meg dersom jeg trenger å prate om meg selv.

Men igjen - en reikidiskusjon tar jeg gjerne. Og jeg er sikker på at blandt annet Lone også bidrar med glede. Så sett i gang dersom det er noe spesielt du lurer på. Om det er hvordan vi tenker eller hvordan vi bruker det eller hva det måtte være. Du må gjerne være kritisk også, bare forbered deg i tilfelle på et laaaaaangt svar.

Atmi
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Første innlegget ditt har jeg lite å kommentere til. Jeg gadd rett og slett ikke lese hele. Det er så tullete.

Fikk med meg noe om at jeg ror fordi jeg forklarer deg hva å ikke tro blindt på noe. Jeg tror nok det er du som i mange tilfeller må prøve å forstå meningen med ord og uttrykk for der er en del du ikke forstår.

Utover det gidder ikke jeg svare på dine mangfoldige negative påstander og tolkninger av det jeg sier. Du er tydeligvis ute av stand til å ganske enkelt svare på det som blir sagt. Du lar være å svare på det som blir sagt, og kommer i stede med et surt oppgulp som ikke hører hjemme noen steder.

Ang ditt neste innlegg
Jeg er kritisk til rangering av mester og sånn hierarki. Utover det ser det greit ut for min del ang det jeg har studert. At en skal få en tittel og gå sånne grader og skape et slags hierarki er noe jeg reagerer på. En leser at Petter Olsen(et fiktivt navn) er reikimester 2 eller hva det er. Sånne betegnelser er noe jeg reagerer på. Hva du er - betyr ikke noe for meg - men hva du gjør er det viktigste. De som er ekte sjamaner sier ikke at de er sjamanmester 2 eller 3. Hva synes du om disse rangeringsgreiene?Eller hvordan skulle det ha vært annerledes? Jeg er skeptisk til folk som kaller seg for reikimester 2 - 3 eller whatever. Selv om de kan være dyktige i det de gjør så betyr ikke titlene noenting for min del. Det er uvesentlig og unødvendig. Men ellers ser Reiki konstruktivt ut for meg.
Nei - men det er helt opp til deg. De forskjellige gradene av reiki viser ganske enkelt til hvor mye reiki du er trent i . Om du er trent i personhealing (grad en) fjernhealing (grad to) eller om du har satt deg ytterligere inn i reiki og lært deg å undervise og innvie andre til det.

Mester er en grad som brukes i all undervisning. Blandt annet har vi mastergrad også på norske skoler. Det viser til noen som kan mye om emnet og teoretisk er ferdig utlært. Utover det blir ingen ferdig utlært i noe som helst. Akkurat slik er det også med en reikimester.

Reiki er bygget opp på en måte der det går i flere grader. Der kan være delte meninger om det er bra eller ikke bra. Hvorfor ikke bare ta hele sulamitten med en gang. Saken er den at for dem som får det for fort så skaper det i noen tilfeller forvirring. Har hatt en del slike henvendelser som er grunnen til at jeg fortsatt velger å bruke de opprinnelige gradene. Eller - de er vel ikke helt opprinnelige, for i utgangspunktet var Reiki EN opplevelse ikke noe som kom gradvis. Men ved viderelæring ble gradene til veldig tidlig.

Der er også en del diskusjoner rundt dette med innvielse og nødvendigheten av den. Om man ikke kunne gjort det samme uten innvielsen og at det kun er et begrep for å tjene penger eller virke spesielle. For meg er innvielsen veldig tydelig og avklart. Det varierer hvor mye folk merker til det, men veldig mange merker veldig mye. Og der skjer en konkret endring etter innvielsen. Derfor er det jeg selv kjenner på min kropp det som avgjør min mening og holdning i forhold til det.

Når det gjelder symbolene som også er et tema mange ganger - da er det viktig å si at symbolene ikke er noe som er nødvendig for å gjøre Reiki. Symbolene er uttrykk som beskrive spesielle gjøremål - eks fjernhealing eller plassere healingen på bestemte steder. Det er fullt mulig å gjøre dette uten symbolene - men som i mange andre tilfeller er det lettere å lære når vi kan sette bilde på ting. Det er ikke alle som er like vandt med å bruke seg selv og skille mellom eks fjernhealing og healing i peroson. Det er ikke heller alle som syns det er veldig enkelt å bare fokusere på et bestemt punkt for å sende healing akkurat der - derfor er symbolene til stor hjelp og noe som veldig mange etter trening slutter å bruke innenfor Reiki.

Atmi
Antall ord: 723

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kjære Kramer

Jeg ser også du sier noe om at jeg ikke liker å tape debatte - i sammenhengen sier du også noe om at det jeg sier er hårreisende eller bullshit eller hva det nå var du sa.

Først - det at du definerer det jeg sier på en slik måte, det bekrefter det jeg sier. At du faktisk er ute av stand til å høre hva folk sier, fordi du er mer opptatt av å gulpe opp dritt i tilbakemelding.

Og at jeg ikke vil tape debatt? Har du ikke hørt noe som helst. Hvor mange ganger har jeg forsøkt å fortelle deg at jeg er lei av ditt forsøk på å vinne en debatt - vi er på et diskusjonsforum.

Jeg kan ikke hjelpe for at du ikke klarer å diskutere en sak fordi at du vil vinne en debatt. Jeg har aldri debattert med deg, jeg diskuterer en sak og fremlegger mine meninger. Du fremlegger ikke dine meninger, du debatterer med et ønske om å virke som om du er flink i kjeften. I sammen sammenheng driter du deg stadig ut ved å vise at du ikke en gang har satt deg inn i betydningen av elementære norske ord. Som ? (spørsmålstegn) - spå - ikke tro blindt - åndeutdrivelser. Alt dette er faktisk helt vanlige norske vendinger som du ikke vet betydningen av.
Du spurte om ang sykdommer og dette med åndeutdrivelse - det hører for meg ut som demonutdrivelse av ånder som skjedde i kristendommens navn. Ang ganning og negative ånder og sånt - så bruker jeg andre ord enn åndeutdrivelse. Og det har ikke med sykdommer å gjøre som vi snakket om.
Dersom jeg hadde ment demonutdrivelse i kristendommens navn så hadde jeg selvfølgelig sagt akkurat det. Hva du syns det høres ut som - det er helt uvesentlig. Faktisk er det veldig vanlig at du syns ting høres ut som masse rart.

Sorry Kramer - men jeg gidder selvfølgelig ikke dette lenger.

Atmi
Sist redigert av Atmi123 på 17 Apr 2005 16:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev: Bullshit alt det du sier her. Men det var bra du ikke gadd å svare mer detaljert - det er bra for oss begge. :lol:
Ja - du kjære kramer. Hadde alle hatt så god folkeskikk og ydmykhet som deg. Da hadde nok vi nok hatt en fredelig verden. Du må ellers kanskje finne en pute å sette på hodet ditt, jeg mistenker nemlig at du har slått hodet i taket der du flyver rundt over alle andre så mange ganger at kanskje det ikke virker så godt lengre.
Kramer73 skrev: Dvs en slags rankinggreier som Vesten har i akademier og sånt. Mens blant naturmennesker og sjamaner så har de ikke voldsomme rangerings- eller hierarkier. Det er mye mer enkelt og mer konstruktivt. Men sånn som samfunnet vårt er bygget opp så er det uungåelig at det er sånn hierarkiordninger i alle sammenhenger. Men ikke blant dem som driver på med sjamanisme o.l. 8)
Ja - tolk det gjerne som rankinggreier om du vil. For min del anser jeg ikke en 3 klassing som høyere rangert enn en 1 klassing jeg. Men du om det.
Kramer73 skrev: Jeg har ikke noe imot reiki-filosofien men jeg reagerer på disse gradene. Men,men..det er en debatt som er vanskelig å ha om en har forskjellige holdning til ranking og ordninger. Jeg mener det er uheldig å ha ranking og ordninger i en livsfilosofi og en religion 8)
Jojo - men det må du vel ha. Jeg har forklart hvordan gradene i reiki virker og at det har med hva type healing de er opplært til å gjøre. At du syns en som har lært kun å heale i person rangerer under en som også kan heale over avstand eller en som kan innvie andre i Reiki. Det er igjen ditt forhold til hva som er og ikke er verdigrunnlag for mennesker. Der er en del andre som ikke rangerer på den måten. Men du må selvfølgelig få vurdere mennesker ut fra de kriteriene du velger selv.
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev:
Hehe...og du respekterer ikke at jeg ville ta resten over PM nå..jaja...så du hører ikke etter :lol:
Selvfølgelig fremlegger jeg mine meninger om alt jeg skriver til deg. Men du skal få dette til å høres om noe helt annet. Hva som er hensikt bak slike holdning kan en spekulere i. Men du liker ikke å innrømme visse ting. Men nok om det. Vi får heller avslutte debatten NU....jeg har det siste ord og ikke du! :twisted: :lol:
Ta resten over PM? Sitter du nå å lyver igjen? Eller er det noe du har sagt i det innlegget du VET at jeg ikke har lest?

Ellers har jeg ikke mottatt noen pm jeg - og er vel i grunn ikke interessert i noe resten. Hvorfor skal jeg det. Sitte å lese masse med pm der Kramer forteller meg hvor idiot jeg er? Ærlig talt guttebasse.

Siste ordet? Haha - du er så utrolig. Det skinner så klart gjennom at du egentlig ikke er interessert i meninger og holdniger og utvikling innenfor din tro i det hele tatt. Du er kun interessert i å hevde din tro og å kritisere alle som mener noe annet enn deg eller som stiller spørsmål ved det du hevder. Siste ordet? Faktisk sa du det samme en gang vi diskuterte på Gaia - at du ville ha siste ordet.

Jeg driter vel i hvem som har siste ordet Kramer, Og denne diskusjonen ville vært slutt for lang tid siden dersom du hadde klart å skive et eneste innlegg på en sivilisert måte uten masse drittslenging.

Og når du gjør slik - da gjør jeg og slik.

Du vet - jeg gidder ikke behandle deg med respekt når jeg ikke mottar det. Og faktisk - det er jo jeg som har rett og er i stand til å se ting fra flere sider. Og du som ikke er det. Så... vel.

Har du noe å si, si det gjerne på pm.

Men kommer du med mer drittslenging og uttrykk som om jeg prater tullball og bullshit. Da vil jeg selvfølgelig svare deg. Vil du ha siste ordet - da bør du sørge for at det blir et folkelig ord, hvilket innebærer bruk av elementær folkelighet, respekt og høflighet.

Atmi
Antall ord: 380

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Ser du ikke også at det er en liten ego-kamp mellom oss?
Nei. Jeg har ikke behov for å heve mitt ego. Jeg har kun behov for å si mine meninger uten at de blir snudd til det ukjennelige. At DU føler det går på ditt ego, det er ikke mitt problem.
Javel..så indirekte sier du at hele rangeringssystemet til Reiki ikke er nødvendig?
Jeg sier ikke noe indirekte. I innlegget mitt der jeg svarte deg om Reiki. Der sa jeg klart og tydelig hva jeg mente var meningen med gradene og hvorfor jeg velger å bruke dem. Jeg sa det helt direkte.
Du må forstå at folk kan være skeptiske til noen som kaller seg for mester i et eller annet slag.
Jeg kan ikke huske å ha sagt at jeg ikke forstår det. Tverdt imot har jeg sagt at du selvfølgelig må måle menneskelig verdi på den måten som passer best for deg. Hvis jeg ikke forstår noe, da sier jeg .....forstår jeg ikke.
Og du sier også indirekte at det egentlig ikke er nødvendig med slik ordning og at de kunne bare ha blitt kalt for reikimester når de var på 3 rangeringsstigen.
Her fatter jeg faktisk ikke hva du mener. Det har seg faktisk slik at folk blir kalt mesternår de er på 3 i rangeringsstigen (som du kaller det). Mester er når de har lært alt det teoretiske om Reiki.
Hvorfor kunne det ikke vært sånn? Det ser mer konstruktivt ut. At du er reikimester grad 3 - høres overdrevet ut på en måte. Men det er som sagt min holdning til ordninger og rangeringer. Så jeg respekterer din holdning
Der er ingen reikimester grad en eller to eller tre. Der er en grad som er reikimester, den kalles i også grad tre eller mestergrad. Det er ganske enkelt forskjellige navn på graden. Noen sier grad tre, andre sier mestergrad. Men grad tre er altså mestergraden. Som i 10 klasse kan du si 10 klasse eller avgangsklasse. Der er ingen som tolker dette som avgangsklasse 10.

Nå er der forøvrig noen reikiretninger som bruker flere grader. Fordi de deler opp teorien litt annerledes. Da går det ann å være reikimester - altså ha mestergraden. Men du er ikke blitt opplært til å innvie andre mennesker. Altså - det går å ha all teorien, uten å være lærer i Reiki.

Atmi
Antall ord: 412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev:Ego-døden er et fint emne ang spirituelle..ego-kamper har det vært nok av i denne tråden. Det er tydeligvis andre som også trenger denne type prosesser:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=2921

Og lære hva det innebærer.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=3002

Å lære seg å ikke ta noe personlig er også ikke så lett nei...

Sånn da fikk jeg siste ord for denne gang. 8)
Så fint for deg at du tror du kjenner mine meninger, hensikter og følelser bedre enn jeg gjør. Det må være kjekt å være deg. For din del så håper jeg i grunn at du slipper å finne virkelighetens verden, for det kan kanskje gi deg et sjokk.

Alle er ikke som deg. Jeg diskuterer ikke meg her inne - som jeg sa tidligere i dag. Fordi at der er mer riktige steder dersom det er min intensjon. Jeg diskuterer saker her inne og forventer kun at det skal bli behandlet som det jeg sier og ikke snudd til noe annet.

Hvis du har vondt i ditt ego fordi du har et ønske om å heve deg selv ytterligere (pass forøvrig på hodet ditt i forhold til taket), så er ikke det noe jeg kan stå til ansvar for eller svare for på noen måte.

Fordi at jeg ikke har prøvd å få deg til å se annerledes ut, og ikke har prøvd å vri på det du sier til det ukjennelige. Men har god samvittighet med viten om at når jeg svarer deg frekt så er det fordi jeg syns du fortjener å bli svart med samme mynt når du er så uhøflig - på grunn av det så har mitt ego det helt ypperlig. Ellers takk.
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Bare pass på å ikke jobbe med mennesker du Kramer. For dersom der er barn eller personer som har problemer du gjør disse tolknngene med - da kan det føre til uopprettelige skader.

For du har rett og slett ikke peiling.

Det er feil - haha. Ganske utrolig i grunn, at du gjentatte ganger gjør dette her. Hevder å vite mer om en person enn personen vet selv. I tillegg til at du har fått tilbakemelding flere ganger om at det ikke stemmer.

Men men - deg om det. Som sagt. På en måte håper jeg for din del at du aldri forstår det, for jeg er redd sjokket kan virke ødeleggende på deg. Men bare pass deg når du jobber med folk, i barnehagen og sånn. At barna selv får definere sine følelser - det svarer seg i forhold til at du skal definere så feil som du gjør. Kan få store konsekvenser det.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev:
Atmi skrev:Bare pass på å ikke jobbe med mennesker du Kramer. For dersom der er barn eller personer som har problemer du gjør disse tolknngene med - da kan det føre til uopprettelige skader.

For du har rett og slett ikke peiling.

Det er feil - haha. Ganske utrolig i grunn, at du gjentatte ganger gjør dette her. Hevder å vite mer om en person enn personen vet selv. I tillegg til at du har fått tilbakemelding flere ganger om at det ikke stemmer.

Men men - deg om det. Som sagt. På en måte håper jeg for din del at du aldri forstår det, for jeg er redd sjokket kan virke ødeleggende på deg. Men bare pass deg når du jobber med folk, i barnehagen og sånn. At barna selv får definere sine følelser - det svarer seg i forhold til at du skal definere så feil som du gjør. Kan få store konsekvenser det.
God bedring med ego-avviklingen din om du ønsker å ha en slik avvikling. :roll: Stolthet er kjekt å ha - men ikke på den måten du viser det. For stolt til å innrømme visse ting.
Jeg sendte også nå en PM til deg om at det beste er at vi skriver PM fra nå av - dette blir for dumt - latterlig egentlig.
Ja, det begynner å nærme seg to dager siden jeg sa at jeg ikke ville ha noen diskusjon. Det respekterte du ikke - litt sent å komme nå og be om å kutte ut, er det ikke.

Dessuten har jeg sagt klart fra at klart du kan få siste ordet dersom det betyr så mye for deg. Du må bare klare å si det siste ordet uten at det inneholder feilaktige definisjoner av meg og min person. Når du klarer å behandle meg med folkeskikk. Da skal jeg ikke svare. Da har jeg ikke noe å svare for. Men når du stadig vekk kommer med feilaktige opplysninger da må de selvfølgelig rettes på.

Så du - slutt med dine feilaktige opplysninger og konklusjoner - og det hele er over. Jeg har ikke og har heller ikke hatt noe ønske om å gå inn i noen gedigen kveruleringsdiskusjon med deg. Du sørget bare for at det ble slik ved å komme med feilaktige påstander om og om igjen.
Antall ord: 386

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev:Atmi, jeg innrømmer at vi skulle ha sluttet diskusjonen for lenge siden. Jeg innrømmer også at jeg har litt forskjellig definisjon på ting og tang.Og at det gjør at kommunikasjonen blir uklar. Det innrømmer jeg gjerne. Men du bør innrømme at du overdriver din rolle som moralist på forumet. Og for det andre du tar ting mer personlig enn du bør gjøre. Og flisespikkeri og bagateller er heller ikke din sterkeste side.
Jeg tror det beste for forumet at vi aldri debattere mot hverandre igjen,fordi det er noe som ligger der og ødelegger for en god kommunikasjon og det er på begge sider. Noe ubevisst også helt sikkert.
Endrer dette her litt fordi det ble så langt.

Men er det virkelig så klin umulig for deg å skrive et innlegg uten masse med formaninger om hva jeg skal gjøre? Prater om moralist, det er da uten tvil du som moraliserer med meg. Hele tiden faktisk.

La det ligge vel. Og gi meg retten til selv å definere meg og mitt.

Atmi
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Du klarte altså ikke å få siste ordet visst. Jaja. Sånn kan det gå.

Jeg trenger ikke gjenta hva jeg mener om tolkningene dine, det er avklart for lenge siden.

Likevel står jeg selvfølgelig for det jeg har sagt og dersom du skulle føle behov for å avslutte uten å komme med påstander - så skal jeg ikke svare.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

jeg forventer ikke at dere skal tro. det er lov og ha egene meninger sanne eller oppdiktet jeg bare skriver det jeg vet
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dersom tid bare eksisterer i vår verden og sjelen er uendelig, så vil alt foregå samtidig i samtlige dimensjoner. Det er bare det at vi, i denne dimensjonen av oss, oppfatter at ting skjer i en viss rekkefølge. Så når vi har levd før, betyr det kanskje at vi oppfatter det slik i denne dimensjonen, men vårt høyere selv vet at alt skjer i en singularitet.
Om jeg er forvirret?
Mildt sagt :lol:
Antall ord: 78
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

her i vår dimensjon er det første stedet din sjel ser, så og se noe som har skjedd før i en annen dimensjon er egentelig verken praksis eller teoretisk mulig. men derimot kan du se det som skulle skje akkurat der og derfor få et flash back. Menesker er født til og ta valg på sin vei og valgene er alerede tatt for deg før du tar dem dette er programert i din hjerne og sjel, men menesker har fri vilje og kan derfor ta egene valg mot sine føleser og dette kan føre til opplevelser som kan gi intrykk at du har opplevd det før
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links