Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon trokke det

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Reinkarnasjon trokke det

Innlegg av Dragonheart »

Reinkarnasjon er umulig. en opp levelse av et tidligere liv er umulig siden du lever kun en gang her på jorden før du reiser videre.

Jeg tror på det paranormale og er forsker og jeger innen dette men reinkarnasjon er en ting som ikke kan forekomme noen gang det at dere kjenner menesker dere aldrig har møtt eller ser en ting dere mener dere har sett før uansett om dere har vert der eller ikke kalles spådommer at du ser at du vil møte dem eller se det du ser. Derfor kan det virke som om du har levd en gang før
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Hva slags forskningsresultater legger du til grunn for den påstanden?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Wiz2 skrev:Hva slags forskningsresultater legger du til grunn for den påstanden?
Ja, det vil jeg også høre mer om!!!
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Wiz2 skrev:Hva slags forskningsresultater legger du til grunn for den påstanden?
Han skriver jo "siden du lever kun en gang her på jorden før du reiser videre."

Dermed er jo den saken ute av verden. :lol:

Nei, fra spøk til revolver. Du kan ikke legge forskningsresultater til grunn for dette, men manglende forskningsresultater for det motsatte tyder på at han har rett. :)
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Det må jo være noen revolusjonerende forskningsresultater han har siden han vet så mye om alt fra kornsirkler til reinkarnasjon.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det var visstnok noen på forumet her som hadde en teori på dette. I følge Graham Bishop så eksisterer ikke reinkarnasjon. Er det noen som vet hva han legger til grunn for det?

Uansett, hvis vi ikke blir gjenfødt på jorden så skjønner jeg ikke hvordan gjenferd kan eksistere?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Uff. Nå er vi slemme mot ham. :oops:

Vi bør egentlig ikke latterliggjøre ham slik med en gang, men heller be ham forklare hva han mener.
Det finnes andre nykommere her som kommer med hardere påstander enn Dragonheart, uten å bli latterliggjort på denne måten. Forskjellen er at Dragonheart motsa noen myter som mange her liker.

Dragonheart:
Vil du forklare lit bedre hva du mener. "Siden du lever kun en gang...." er ikke noen forklaring, men en ny påstand.
Hvis du kan sannsynliggjøre denne nye påstanden, har du vist bedre hva du mener.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Reinkarnasjon trokke det

Innlegg av Pusejenta »

Dragonheart skrev:Reinkarnasjon er umulig. en opp levelse av et tidligere liv er umulig siden du lever kun en gang her på jorden før du reiser videre.
Jeg ser gjerne at du utdyper dette og lurer også på hvilket grunnlag du har for å komme med denne påstanden?
Antall ord: 49
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Slemme er vi ikke. Man skriver ikke inn sannheter på forumet her som alle bare aksepterer uten videre...vi er da tross alt ikke kristne.. 8)

Gleder meg til å høre fortsettelsen på dette. Han skal sefølgelig få muligheten til å forklare "sannheten"!
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Kramer73 skrev:Men hva reinkarnasjon innebærer er det delte meninger om. Det blir en annen debatt.
Den signerer jeg! :D
Antall ord: 20
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Hvordan forklarer man da regresjon? Fantaserer de menneskene som har hatt glimt av såkalte tidligere liv? Hvorfor stemmer da disse fantasiene med virkeligheten?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Husk, det finnes ikke bevis på reinkarnasjon. Men her et det snakk om en person som tror på en sjel, men ikke reinkarnasjon!

Nå får jo han bevisbyrden mot seg, men det er egentlig feil. Verken sjel eller gjenfødelse er bevist gjennom vitenskapelig forskning. Sånn sett blir dette bare hypotetisk hjernegymnastikk!
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

..og den eneste som tilsynelatende ikke har noe mer å utdype om innlegget er innleggeren selv? :roll:
Antall ord: 15
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Kramer73 skrev:
Verken sjel eller gjenfødelse er bevist gjennom vitenskapelig forskning. Sånn sett blir dette bare hypotetisk hjernegymnastikk!
Og du husker vel hva jeg har sagt om dette før da ang min holdning til vestlig vitenskap. En vitenskap uten åndelig/sprituell grunnmur kan aldri fullt ut akseptere eller bevise eksistensen av det. Mens sjamanvitenskap,urbefolkningsvitenskap,spiritistisk vitenskap osv osv...aksepterer det fullt ut. Men igjen en vanskelig debatt om dette som heter aksept av grunnleggende sannheter om hva som eksisterer for oss mennesker.
Ja, altså vitenskapen sier direkte at de aldri vil akseptere sjelen, gud eller spøkelser så lenge de ikke kan måle det med noe. Men dette har vært oppe før. Veldig spent på svar nå DragonHeart!
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Wiz2 skrev:Slemme er vi ikke. Man skriver ikke inn sannheter på forumet her som alle bare aksepterer uten videre...vi er da tross alt ikke kristne.. 8)
Jo, det gjør man. Hvis sannheten er den samme som majoriteten støtter.
Hvor mange protesterer f.eks. når det kommer en nykommer og sier "Jeg forfølges av gjenferd"?
Dette er en påstand på linje med ovenstående, eller at noen sier "Alle har hjelpere".
Gleder meg til å høre fortsettelsen på dette. Han skal sefølgelig få muligheten til å forklare "sannheten"!
Ja, det gjør jeg også. :D
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links