Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenKan jeg bestemme hvor jeg vil sveve???

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Tuttelutta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 21 Mar 2005 19:23
19

Innlegg av Tuttelutta »

DANNiBOi skrev:Det er IKKE farlig å sveve i det hele tatt. Man finner alltid tilbake til kroppen og du har ingenting å frykte, men mindre du frykter... :lol:

Du svever hver eneste gang du sover, og hittill så har du kanskje overlevd?
Alltid våkna i samme kropp vell...?
For å komme tilbake til din fysiske kropp, tenk på den. Du er da tilbake før du aner det... :wink:

Hvis du klarer å sveve, også kalt astral projeksjon, så gjør det. Er ikke alle som mestrer dette med engang og du burde nyte det. Utforsk og les bøker om det, du vil få ekstremt mye ut av å astral reise:)

Vennlig hilsen
Jeg har lånt meg en bok på biblioteket nå. Husker ikke hva den heter, og jeg har bare kikket litt i den foreløpig. Kanskje jeg finner ut hvordan jeg kan gjøre dette mer bevisst, og finne ut av hva jeg kan bruke dette til. Det hadde jo vært veldig interessant! Og jo mer en lærer om dette, desto mindre skummelt blir det sikkert. :)
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vamp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 37
Startet: 10 Jan 2005 20:49
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av vamp »

kan du finne ut ka boken heter?er veldi intressert i dette emnet så hadde vært artig å finne seg en bok om det :D
Antall ord: 24
*Everytime have a good time*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Leste nettop boken til Ingela Cole. Men fortiden har jeg gullfisk-hukommelse, så jeg husker ikke hva den het. men tror at det er noe som......"En annen verden"?????
Den handler i alle fall om at hun fortelle om sine UKO opplevelser. Den er veldig fascinerende. Med tanken på at hun engang i tiden ikke trodde på dette. Tvillingsøsteren har også gitt ut en bok. Hun heter Agneta Uppman(tror jeg). Men har forresten prøvd meg. Men vær eneste gang jeg prøver, så sovner jeg. På dagtid, går jo det ikke. Men får heller nøye meg med å høre på andres opplevelser. Selv om jeg klarte å få den lamme følelsen, som forsvant etter litt.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Vermilion Oriol skrev:Leste nettop boken til Ingela Cole. Men fortiden har jeg gullfisk-hukommelse, så jeg husker ikke hva den het. men tror at det er noe som......"En annen verden"?????
Den handler i alle fall om at hun fortelle om sine UKO opplevelser. Den er veldig fascinerende. Med tanken på at hun engang i tiden ikke trodde på dette. Tvillingsøsteren har også gitt ut en bok. Hun heter Agneta Uppman(tror jeg). Men har forresten prøvd meg. Men vær eneste gang jeg prøver, så sovner jeg. På dagtid, går jo det ikke. Men får heller nøye meg med å høre på andres opplevelser. Selv om jeg klarte å få den lamme følelsen, som forsvant etter litt.
Ikke gi deg du!! Prøver så godt jeg kan når jeg har tid jeg, men tror jeg blir litt reservert. Får en merkelig "prikking" i hele kroppen og så kjennes det som om armene vil "ta av". :lol:

Men da "våkner" jeg fort igjen. Vel...får vel bare prøve videre...
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Tom_33 skrev:
Vermilion Oriol skrev:Leste nettop boken til Ingela Cole. Men fortiden har jeg gullfisk-hukommelse, så jeg husker ikke hva den het. men tror at det er noe som......"En annen verden"?????
Den handler i alle fall om at hun fortelle om sine UKO opplevelser. Den er veldig fascinerende. Med tanken på at hun engang i tiden ikke trodde på dette. Tvillingsøsteren har også gitt ut en bok. Hun heter Agneta Uppman(tror jeg). Men har forresten prøvd meg. Men vær eneste gang jeg prøver, så sovner jeg. På dagtid, går jo det ikke. Men får heller nøye meg med å høre på andres opplevelser. Selv om jeg klarte å få den lamme følelsen, som forsvant etter litt.
Ikke gi deg du!! Prøver så godt jeg kan når jeg har tid jeg, men tror jeg blir litt reservert. Får en merkelig "prikking" i hele kroppen og så kjennes det som om armene vil "ta av". :lol:

Men da "våkner" jeg fort igjen. Vel...får vel bare prøve videre...
Ja...øvelse gjør mester. Selv for de utålmodige.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hadde vært gøy å fått det til skikkelig ihvertfall...uansett hva som egentlig skjer så virker det artig!! *s*
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Tom_33 skrev:Hadde vært gøy å fått det til skikkelig ihvertfall...uansett hva som egentlig skjer så virker det artig!! *s*
Jeg ergrer meg over at det finnes de som kan oppleve verden, gratis. Man bare legger seg ned, for å dra til Kina. Mens vi andre må ut med flere tusen. Skulle ønske at jeg hadde den muligheten.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Tom_33 skrev:Hadde vært gøy å fått det til skikkelig ihvertfall...uansett hva som egentlig skjer så virker det artig!! *s*
Ja, det er sinnsykt interessant. Men det ER en forskjell på lucid drøm og astralreise. Jeg opplevde det senest for noen timer siden. Jeg merket at jeg var på vei ut. Jeg opplever det faktisk smertefullt. Jeg lå i sengen og steg opp og så min samboer ligge med siden av. Med klær på. Plutselig får hun noe som minner om et epeleptisk anfall( les exorcisten). Ikke kult i det hele tatt. Jeg bråvåknet sefølgelig. Da ligger hun i senger og sover som vanlig!?!
Men 2 aspekter som er interessant;

Synet er forandret under sånne opplevelser. Alt blir litt skurrete. Akkurat som om man ser verden gjennom en tynn geleplate som beveger seg litt i bølgeform. Håper noe skjønner hva jeg mener.

Det andre interessante er at når jeg våkner så er kroppen litt i ulage. Litt svimmele og gele i beina. Hjernen går lissom på halv gass. Det opplever jeg aldri ellers!
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vermilion Oriol skrev:
Tom_33 skrev:Hadde vært gøy å fått det til skikkelig ihvertfall...uansett hva som egentlig skjer så virker det artig!! *s*
Jeg ergrer meg over at det finnes de som kan oppleve verden, gratis. Man bare legger seg ned, for å dra til Kina. Mens vi andre må ut med flere tusen. Skulle ønske at jeg hadde den muligheten.
Øvelse gjør mester. De aller fleste har ikke så stor kontroll på det heller. Jeg blir veldig skeptisk når folk forteller om fantastiske reiser som de har 100% kontroll på. Jeg har hatt kanskje 20-25 astralreiser/ lucid drøm og sliter fortsatt med å få kontroll over sansene.

Da snakker jeg om folk som en nybegynnere altså. Da tror jeg heller det er snakk om en bevisst drøm ikke astralreise!
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Har lurt litt på det med lucid dr. i forhold til A.R. (ny off. fork.) *s*.

Har vel kommet til det samme som deg Wiz, Lucid dreaming er kult, men det er en helt annen følelse idet man starter en UKO. Selv om jeg ikke har kommet meg helt ut ennå så er det en klar forskjell i prefasen. Lucid dr. har jeg vært borti en del, stilig det også.. :lol:
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Men altså jeg opplever smerte når jeg går ut av meg sjøl. Det gjør fysisk vondt. Åssen opplever du det.

Engang så hadde jeg flere lucide drømmer på rad. Veldig spesielt. Det var som om jeg hadde på meg en genser. Og den genseren var vond å ta av. Jeg klarte å vrenge den av meg mentalt og i det den slipper taket fra hodet så åpner det seg en verden hvis du skjønner. Alt slipper og jeg er vektløs og kan gjør hva jeg vil. Jeg ligger lissom i senga og akkurat når det slipper så sier det snapp og vips så er jeg et annet sted.
For meg er alt dette veldig forvirrende egentlig.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Har ikke kommet skikkelig ut ennå, det jeg vet da. Men jeg har hatt noen LD'er som har vært synnsikt morsomme. Egentlig litt usikker på om det var det det var. Og å fly ER gøy!!! :lol:

Kjenner ingen fysisk smerte, men virker heller ikke som jeg får noen slik "pop"-opplevelse som noen beskriver...vanskelig å forklare, men det virker som om "prikingen" på en måte bare løfter armene ut, lenger har jeg ikke kommet... *s*
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kan jeg bestemme hvor jeg vil sveve???

Innlegg av Eaglespirit »

Tuttelutta skrev:Å, hjelpes meg.... Er det virkelig sånn at man kan bestemme hvor man vil"sveve" når man kommer ut av kroppen på natten? Hm... Interessant... Men kan det være farlig? Finner man alltid tilbake til kroppen?

Hvis jeg tillater meg å sveve lenger enn opp til taket, så havner jeg i senga til naboen som bor over meg... Og det vil jeg IKKE... :lol:


ja, Du kan bestemme hvor du vil sveve , men hvis ønsket om en spesiell
plass er sterkere havner du som regel der. Er ikke farlig, men kan være
skremmende av og til.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
DANNi

Innlegg av DANNi »

Vermilion Oriol skrev: Vel, DanniBoi, hadde gitt meg en side. Men det var ikke så mye å finne der enn en hendvisning til Mysticnet.com(tror jeg). Søk heller etter Gnosticweb, og se om du finner noe med mystic i seg. Siden er foresten på engelsk.
Den skjønte jeg ikke... Hvis du går her: www.gnosticweb.com så kommer du til en fullkommen side, og vil du ta et gratis og veldig bra kurs i astral projeksjon passer denne siden veldig bra. ANBEFALES!
Men som Vermilion Oriol sa så er http://www.mysticweb.org/ veldig bra for informasjon om astral reise..
Jaja.. :)

Bøker.. tja.. "Astral projeksjon for beginners" har jeg liggende ved siden av meg. Den får du på bokkilden.no tror jeg..

Assa, lucid drømming, drømming og astral projeksjon er egnetlig alt det samme. Lucis drømming, du er i det astrale planet, men underbevisstheten spiller noen puss med deg også. Opplevelsen din er da en blanding mellom subjektiv perspektiv og objektivt. Drømming er bare subjektiv opplevelse av det astrale planet. En ordentlig astral projeksjon / UKO, da er du så god at du klarer å oppfatte denne verden på et objektiv nivå. Altså du ser det som det virkelig er og at du holder fantasien i sjakk da...

Nei, man finner alltid tilbake til kroppen. Som tuttelutta sier så trenger hu bare å tenke på det så er hu tilbake. Faktisk, hvis dere går med på at drømming faktisk er en ubevisst UKO, så astral reiser du jo søren meg hver eneste natt. Du forlater faktisk kroppen din hver gang du sovner. Og gjennom hele livet ditt, hver morgen, så har du funnet veien tilbake uten å ha skadet deg. Selv med mareritt så overlever du. Dette er også en reise, men til et annet plan. Som ikke er fullt så hyggelig.. :P

En annen ting som slo meg da jeg satt og duppa av på skolen, var at. Jeg har lest og hørt at når du astral reiser så fylles du opp med energi. Dette har jeg veldig tro på. I det astrale planet så finnes ikke tid og rom. Altså, i forhold til fysiske planet, så trenger du bare å duppe av så er du fylt med energi. For på den andre siden så var du jo der i en evighet på det lille sekundet hodet falt... Hvis dere henger med.

For før jeg duppa av på skolen var jeg sååå trøtt og sliten at jeg ikke gadd noe. Så sovnet jeg, men siden jeg ikk hadde støtta hodet så bråvåknet jeg så fort at jeg nesten kjente at jeg forlot kroppen. Men da jeg våkna, etter et kvart sekund med "søvn" var jeg så ubeskrivelig full av energi. Var som om jeg hadde ligget å sovet hele natta. Jeg var kjempevåken og i skikkelig form til å fortsette dagen. Helt utrolig, og det var da dette slo meg med at man faktisk bare trenger å duppa av og det tilsvarer flere timer søvn... Veldig interessant...

Men ihvertfall, til alle dere med interesse for astral projeksjon.. Det er ingenting farlig med det. Du dør ikke! Stepp inn i den astrale verden med rene hensikter og i godt sinn. Litt viktig at du ikke er forbanna og irritert når du prøver, for da blir verden du går inn i det på en måte full av skremmende ting. Så lenge du er glad når du øver og evt. klarer det har du ingenting å frykte. Det værste som kan skje er faktisk bare at du blir skremt.

Så lenge du er redd så er det sjanse for at du vil bli skremt, men hvis du dropper denne unødvendige negative energien, som frykt er, så vil du få de meste utrolige positive opplevelser!!! Jeg gleder meg ihvertfall...
Helt sant, ikke vær redd, er ingen grunn til det. Uansett hva dere tror eller har hørt. Den verden blir til det du tror den er. Verden der formes av dine følelser, så vær glad og du vil få en superglad verden tilbake :D:D:D:D
Er det ikke sånn her i denne verden og a..?

Vennlig hilsen
Antall ord: 710

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
DANNi

Innlegg av DANNi »

Forresten Vermilion Oriol, det er ingen verdens ende... :p ;) hehe..

Men du kan prøve... :twisted:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !