Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVil hjelpe en ånd.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Rikkeii
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 04 Jun 2016 22:18
7
Blitt takket: 2 ganger

Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av Rikkeii »

Hei, jeg og to venner drev med et ouija board. Vi kom i kontakt med en ånd, og vi spurte hvorfor hun var der. Svaret ble "alone"... Vi spurte om det var noe vi kunne gjøre for å hjelpe henne, og hun sa "holde kontakten". Hun ville fortelle historien sin, og fortalte at hun var født i 1867, og ble drept av at noen dopet henne... Hun forklarte at hun ikke greide å finne familien sin og alle vennene, hun virket ganske forvirret egentlig, husket ikke helt navnet sitt. Alle tre fikk veldig vondt inne i seg da hun forklarte at hu var så alene, og vi har veldig lyst til å hjelpe henne! Er det en måte vi kan hjelpe henne best mulig?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av Terra »

Tja, det går jo an å si til henne at hun er død og at hun skal gå inn i lyset der venner og slektninger alt venter på at hun skal komme over til åndenes verden og dem. Det virker jo som det er en ånd som sitter fast og ikke kommer videre dit den skal ;-)
Antall ord: 57
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rikkeii
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 04 Jun 2016 22:18
7
Blitt takket: 2 ganger

Re: Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av Rikkeii »

Skjønner, men hun vet at hun er død, og sier hun har vært det i over 100 år.. Hvordan kommer hun seg inn i lyset?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av jeditrond »

Rikkeii skrev:Skjønner, men hun vet at hun er død, og sier hun har vært det i over 100 år.. Hvordan kommer hun seg inn i lyset?
Dere eller noen med erfaring innenfor dette, må vise henne vei siden hun ikke finner veien selv. Be om assistanse fra hjelpere, evt. spør Anubis om hjelp f.eks. :)
Antall ord: 60
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av tvilerlitt »

Eller, eller, eller.... kansje dette bare er en spøkefull ånd som bare holder gjøn med dere, og samtidig er på jakt etter at dere skal koble dere på og koble dere på, for en dag, dahhhhh...... Hvem veit, hva kan vel bevieses???

Skal man leke seg med åndeverdenen via oija board bør man da ikke har mer peiling enn som dere har??? Kansje best å ha med en med litt mer utviklet mediumskap neste gang dere leker med ett ouija board, man bør kunne hjelpe vileløse ånder med en gang om slike skulle dukke opp... Og så bør man kunne avslutte seansen.... og hvite hvordan å ungå at alverdens dritt kommer ned under en oija seanse - regner med at dere har lest dere opp på slike ting.....
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dezzi_515
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 22 Mai 2016 16:35
7
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av Dezzi_515 »

Min mening er at dere egentlig burde få hjelp av noen litt mer åpne og trente mennesker på feltet. Kjempebra at dere prøver å lære om den åndelige verden, men det her er nok HELT feil sted for dere å starte! Hvem sier at den ånden dere snakket med er den h*n utgir seg for å være? Her har dere null kontroll på hva dere slipper inn hvis dere ikke har en viss intuisjon som er oppe å går...
Håper dere stengte igjen etter dere?
"Hva som helst" kan skrive at de het helga og døde i 1844, hvis du skjønner...
Mitt råd er å gi denne oppgaven videre til noen som kan veillede ånden videre.

Hvis dere vil bli flinkere, så kan jeg anbefal dere å starte med meditasjon, lære kropp og sinn å kjenne. :)
Lykke til.
Antall ord: 141
"Whatever you are, be a good one."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av Terra »

Rikkeii skrev:Skjønner, men hun vet at hun er død, og sier hun har vært det i over 100 år.. Hvordan kommer hun seg inn i lyset?
Jeg sender deg en pm. ;-)
Antall ord: 35
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rikkeii
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 04 Jun 2016 22:18
7
Blitt takket: 2 ganger

Re: Vil hjelpe en ånd.

Innlegg av Rikkeii »

Takk for alle svar, har faktisk greid å hjelpe henne over. Har fått kontakt med min farfar, som har overbevist meg om at det var han, og sagt at ånden var snill, og kom seg over til lyset. Kanskje ouija board er et feil sted å starte å lære om åndeverdenen, men jeg har startet å lære med det uansett. :)
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links