Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFørstegangsopplevelse og årene etterpå

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Isaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Nov 2014 16:16
9
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Kongsberg
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Førstegangsopplevelse og årene etterpå

Innlegg av Isaks »

Tenkte jeg skulle skrive litt om mine opplevelser før jeg begynte å hjelpe andre "over til den andre siden".

Første gang jeg opplevde noe "utenom det vanlige" var i kjelleren på barndomshjemmet mitt. Jeg var omtrent 14 år og vi hadde en hel del gamle familiebilder på lager i kjelleren etter min bestemors død noen år tidligere. Dette var et gammelt hus fra ca. 1870, og hadde en gammel og like utrivelig kjeller som den var gammel. Allikevel syns jeg det var noe spennende med å være der nede. Kjelleren var full av gamle gjenstander og det var spindelvev absolutt overalt. Det hendte ofte at jeg gikk ned der for å kikke på de gamle tingene. Én av gangene jeg var der nede så hendte noe utenom det vanlige.

Det siste gjenlevende familiemedlemmet på morssiden av familien min hadde nettopp gått bort. Kjente henne ikke, og ante ikke at det hadde skjedd engang. Da jeg var i kjelleren så ble tre gamle bilder kastet mot meg idet jeg gikk inn i det innerste rommet. Jeg skvatt selvfølgelig og løp opp, men fikk samlet mot til å gå ned igjen. Bildene viste seg å være brudebildet av hun som nettopp hadde gått bort + to enkeltbilder av moren og faren hennes. Det bekreftet moren min da jeg spurte, men hun nektet å tro på at de hadde flydd ut av hyllen og landet foran føttene mine.

Resten av oppveksten opplevde jeg uforklarlige ting som at dører åpnet og lukket seg uten at det var noen der + dørklinker som bevegde seg utrolig raskt opp og ned midt på natten. En gang husker jeg også at det la seg en person ved siden av meg på natten, men da jeg snudde meg rundt med en gang, var det ingen der. Da var jeg rundt 17. år, og skjønte at det var noe helt unaturlig som skjedde i huset.

En gang i løpet av barndommen opplevde jeg noe jeg aldri trodde jeg skulle oppleve. Jeg var ateist, og trodde ikke på noe overnaturlig. Men en sen kveld, mens jeg lå og så på TV, så så jeg plutselig et vanvittig lys over sengen min. I lyset så så jeg skikkelser og hørte plutselig en mørk stemme. Stemmen spurte "hvem er din gud?" - jeg svarte "Gud", stemmen spurte videre "hvem er hans sønn?" og jeg svarte "Jesus". Til slutt spurte stemmen, "hvem er den siste?", og jeg svarte "Den Hellige Ånd!". Etter det følte jeg en utrolig ro, og "følte meg kristen" dagen etterpå. Jeg har tenkt ofte på denne hendelsen, og jeg har både tvilt og trodd. Til slutt endte det med at jeg valgte å tro.

Jeg gikk da til en gammel katolsk prest som er en venn av familien og fortalte absolutt alt jeg har opplevd gjennom oppveksten. Han sa at han kunne se på meg at det jeg sa var sant - og for første gang var det noen som trodde på meg helt og holdent. :) Han valgte deretter å lære meg å bekjempe de onde makter som jeg hadde opplevd. I starten var det veldig skummelt, og jeg klarte det ikke, men med trening gikk det bare bedre og bedre. I 2011 gikk dessverre min gamle venn og "mentor" bort.

Etter det har jeg fortsatt hans arbeide, og jeg føler en stor tilfredshet, men også ansvar ved å forvise onde ånder og sende gode ånder som er på "avveie" videre til et bedre sted. Familien min har gradvis akseptert det jeg har opplevd, men jeg kan takke den gamle katolske presten for alt jeg har lært, og alt jeg fortsatt utretter og hjelper de som trenger det!

Håper folk syns historien min var interessant! Kommenter gjerne eller send PM om du kjenner til noe lignende eller har noen meninger om det jeg har skrevet. :)
Antall ord: 647
Veritas Liberabit Vos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Førstegangsopplevelse og årene etterpå

Innlegg av g.r.y »

Du har virkelig en spennende historie, syntes jeg!

- Jeg hadde selv min første & sterkeste paranormale opplevelse ved en avdød slektning (oldefar, og den som i sin tid bygde huset & drev en vellykket forretning i underetasjen) som kom på besøk..
Som deg, var det heller ingen hjelp i å fortelle mine foreldre om 'Ant', som han 'presenterte' seg som. (-Hans døpe-navn var Anton, og pengene til å investere ble opptjent i Amerika, hvor de gjerne korter ned navnene til en stavelse; -Ant). Fordi jeg visste det ikke var noe poeng i å nevne dette for mine foreldre (-eller noen andre i fanilien, for den saks skyld), og at det var et fullstendig paradox i forhold til det jeg fikk servert som en uomtvistelig sannhet; 'Spøkelser finnes ikke', opplevdes dette her som skremmende.
Disse besøkene opphørte ikke med barndommen. Jeg fikk oldefar på besøk frem til jeg var et par og tyve, og huset ble solgt samtidig som jeg flyttet hjemmenfra. Problemet var imidlertid at jeg var fullstendig intetanende om hva dette her kunne være mens jeg bodde der, og da gjør mitt beste for å unngå disse 'møtene', og fortrenge følelsen av dette nærværet..
Til tross for at denne 'Ant' hadde satt et sterkt preg på meg, og jeg i alle disse årene hadde et sterkt ønske om å finne ut av det, skulle det gå enda en 7 års tid uten at jeg kom et fnugg nærmere en forklaring enn jeg var som 2-3 åring (he, he). Det første steget mot et svar kom forsåvidt samtidig med at dette for første gang ble luftet for et annet menneske.
- Jeg var blitt kjent med ei som drev med Tarot, og ble fortalt at jeg var som en 'åpen bok'. Som det interessante 'kasus' som jeg var, ble jeg invitert hjem til henne for å legge kort, og å se nærmere på dette her, -og det var etter noen timer her, jeg for første gang i livet åpnet munnen hva 'Ant' angikk.
Langt fra alle svar ble gitt denne dagen, men det var slik jeg fikk vite at dette dreide seg om en hjelper av noe slag, -og dermed noe godt istedet for fryktsomt.
Denne informasjonen, med følelsen av at bitene plutselig falt på plass, medførte en følelse av tap, og et slags savn jeg antagelig vil ha med meg til dagen jeg dør. Min oldefar's besøk var jo både fryktet & noe jeg på et vis var flau over. -Og så plutselig blir alt snudd på hodet, og jeg kunne gitt hele verden for å møte ham igjen!..

- Til tross for at jeg ikke har noen tro på religionenes 'gud', syntes jeg det er svært interessant å høre om opplevelser av typen du hadde som ung. For meg, blir det imidlertid et spm om hvorvidt det er 'virkelige' henvendelser, og ikke hjernen som spiller en et puss, en slags drøm, etc, og hvis 'ja'¨, hva eller hvem det kommuniseres med.. -For dette 'ja'et innebærer jo at noen/noe faktisk er i stand til å kommunisere via telepati! -Og det neste spm da, blir om det er fra folk med et mildt sagt velutviklet talent for dette her, eller om adressenten har 'utenomjordisk opprinnelse', for å se det sånn..
- Om det var jeg som hadde en slik opplevelse, er det vel neppe noen hemmelighet at jeg med all sannsynlighet hadde gått ut av meg selv for å få kartlagt hvorvidt det kan ha vært en representant for en høyrestående livsform. -Noe som for meg faktisk ville kunne defineres som noe tilnærmet en religiøs opplevelse.. ;)

Ja, dette ble da noe vannvittig mye babbel fra min side, og' dette her, da!.. :P
:stars :sunny :stars
Antall ord: 636
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2817
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Førstegangsopplevelse og årene etterpå

Innlegg av Terra »

Interessante historier, takk for at dere deler! :)
Jeg er selv godt kjent med lyder av både låser som låses opp, lys som slukkes og tennes, dører som åpner seg, dørhåndtak som beveger seg selv om det ikke er noen der... Bare så alt for kjent... Min "husrens" har vært av enkleste art. Ved å kommunisere med avdøde som har blitt sittende fast mellom dimensjoner. Altså ikke noen onde ånder jeg har drevet bort, bare vanlige mennesker som har dødd og ikke kommet videre til åndeverdenen der deres kjære venter dem. Skytsengler har hjulpet til med å føre over, jeg har bare vært et mellomledd og hjulpet til. Gjort den stakkars ulykkelige og rastløse sjel oppmerksom på at de er døde og at det venter dem noe mer i åndenes verden (på den andre siden/i himmelen eller hva en ønsker å kalle dette stedet man havner for å utvikle seg videre etter sin død). Men roen og stillheten etterpå har vært til å føle på og veldig god. :)
Antall ord: 180
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Isaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Nov 2014 16:16
9
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Kongsberg
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Førstegangsopplevelse og årene etterpå

Innlegg av Isaks »

g.r.y skrev:Du har virkelig en spennende historie, syntes jeg!
- Til tross for at jeg ikke har noen tro på religionenes 'gud', syntes jeg det er svært interessant å høre om opplevelser av typen du hadde som ung. For meg, blir det imidlertid et spm om hvorvidt det er 'virkelige' henvendelser, og ikke hjernen som spiller en et puss, en slags drøm, etc, og hvis 'ja'¨, hva eller hvem det kommuniseres med..
:stars :sunny :stars
Alt du skrev var utrolig spennende, og jeg tviler ikke på at du møtte "Ant", eller at du fikk en "lesing" med Tarot-kort. Har selv prøvd det, og det har virket veldig sannsynlig. Forskjellen er vel at jeg tror på at en høyere makt - Gud - har hjulpet meg med å se inn i kortene. ;)

I min erfaring - når gode ånder (som forfedre) kontakter en, så er det av en grunn. De vil gjerne videreføre noe som har vært en tradisjon i familien, gi en beskjed, eller "styre en på riktig kurs". Noen ganger er dette helt i strid med hva en selv ønsker og mener - det er da en bør gjøre noe med det. Her er det vel å merke at man ikke bør prøve noe selv, uten opplæring eller grundige studier - det kan gå veldig ille! (Mener ikke dette om deg g.r.y - bare i tilfelle noen andre skulle lese dette).

Når du skriver "religionenes gud" og dette med "et puss", så tror jeg du har misforstått meg, eller jeg ikke har forklart det godt nok. :) For det første - jeg var 100% våken da opplevelsen min skjedde, for det andre så aksepterer jeg at det finnes andre religioner og trossamfunn. Jeg har ingen tro på at én enkelt religion nødvendigvis har fasiten, selv om jeg er kristen - jeg tror vi alle kan lære av hverandre, men at man må tro på noe "høyere". For min del er kristendommen og det jeg lærte fra katolisismen det viktigste redskapet i min gjerning som "hjelper" for folk. Jeg syns at folk skal få tro hva de vil, skrive hva de vil, og mene hva de vil - hvis det jeg har lært kan hjelpe flere, så er det all den takknemligheten og gleden jeg kan ønske meg! :)

Mvh, Isaks
Antall ord: 392
Veritas Liberabit Vos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Førstegangsopplevelse og årene etterpå

Innlegg av jeditrond »

Viktig det du skriver der Isaks, vi har alle vår tolkning av det åndelige og ingen av dem tar egentlig feil. Det er mer hva slags "briller" vi ser det med :) Du har en kristen tolkning og bruker dens verktøy, jeg har en salig blanding av jedi/buddhisme/khemittisme med egenutviklede verktøy. Resultatet blir det samme, ånden blir sendt dit den hører hjemme og de gjenværende får et langt roligere og forhåpentligvis harmonisk hjem. De kan selvsagt rote det til for seg selv og invitere nye, tunge ånder eller bare slite med ymse problemer som på sikt setter seg i veggene og senere påvirker dem. Men sånt kan også gjøres noe med, men på sikt bør man jo ta en prat med klientene og fortelle dem litt om hvordan tankemønstre kan bidra til uønsket dårlig stemning. Så slipper man å få rykte på seg for å gjøre en dårlig jobb :)

I noen tilfeller har det også vist seg at klienten ikke fortalte hele sannheten, dels fordi hun trodde jeg ville anse henne som gal hvis hun fortalte at hennes avdøde voldtektsmann hjemsøkte henne. Men jeg kunne jo merke fyren selv, så hun var jo ikke gal :) En ufyselig fyr, feig når han ble konfrontert med hva han hadde gjort, i hans øyne hadde han ikke gjort noe galt :( Men han turde ikke "angripe" meg, bare offeret. Så jeg holdt ham fast til han innså at han faktisk hadde gjort noe veldig, veldig galt, da gikk han over frivillig.
Antall ord: 265
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Isaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Nov 2014 16:16
9
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Kongsberg
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Førstegangsopplevelse og årene etterpå

Innlegg av Isaks »

jeditrond skrev:Viktig det du skriver der Isaks, vi har alle vår tolkning av det åndelige og ingen av dem tar egentlig feil. Det er mer hva slags "briller" vi ser det med :) Du har en kristen tolkning og bruker dens verktøy, jeg har en salig blanding av jedi/buddhisme/khemittisme med egenutviklede verktøy. Resultatet blir det samme, ånden blir sendt dit den hører hjemme og de gjenværende får et langt roligere og forhåpentligvis harmonisk hjem. De kan selvsagt rote det til for seg selv og invitere nye, tunge ånder eller bare slite med ymse problemer som på sikt setter seg i veggene og senere påvirker dem. Men sånt kan også gjøres noe med, men på sikt bør man jo ta en prat med klientene og fortelle dem litt om hvordan tankemønstre kan bidra til uønsket dårlig stemning. Så slipper man å få rykte på seg for å gjøre en dårlig jobb :)

I noen tilfeller har det også vist seg at klienten ikke fortalte hele sannheten, dels fordi hun trodde jeg ville anse henne som gal hvis hun fortalte at hennes avdøde voldtektsmann hjemsøkte henne. Men jeg kunne jo merke fyren selv, så hun var jo ikke gal :) En ufyselig fyr, feig når han ble konfrontert med hva han hadde gjort, i hans øyne hadde han ikke gjort noe galt :( Men han turde ikke "angripe" meg, bare offeret. Så jeg holdt ham fast til han innså at han faktisk hadde gjort noe veldig, veldig galt, da gikk han over frivillig.
Jeg kjenner meg så igjen i det du sier, Jeditrond. Det er så fint å høre om andre som aksepterer ulike metoder for å hjelpe andre - uansett tro/overbevisning! :) Ja, det er dessverre noen som, gjennom å gi slipp på noen, inviterer noen andre inn. Som du er inne på - det er en viktig jobb for oss som kjemper i mot å lære de opp til å holde andre ånder ute. Noen lar seg, dessverre, påvirkes mer enn andre.

Så får vi gjøre det beste for de det gjelder - uansett hvilke teknikker eller overbevisninger vi har! :)
Antall ord: 363
Veritas Liberabit Vos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Førstegangsopplevelse og årene etterpå

Innlegg av jeditrond »

Isaks skrev:Jeg kjenner meg så igjen i det du sier, Jeditrond. Det er så fint å høre om andre som aksepterer ulike metoder for å hjelpe andre - uansett tro/overbevisning! :) Ja, det er dessverre noen som, gjennom å gi slipp på noen, inviterer noen andre inn. Som du er inne på - det er en viktig jobb for oss som kjemper i mot å lære de opp til å holde andre ånder ute. Noen lar seg, dessverre, påvirkes mer enn andre.

Så får vi gjøre det beste for de det gjelder - uansett hvilke teknikker eller overbevisninger vi har! :)
Jeg skjønte rimelig kjapt etter min ilddåp som husrenser at mine metoder ikke nødvendigvis var de samme som andre i "bransjen" brukte. Så på meg virker det som husrenseren må utvikle sine egne verktøy så og si, dels basert på egen "tro". Jeg ser jo at det fungerer uansett, det viktigste en som driver med dette kan ha er tro på seg selv. Har man ikke den kan man påkalle Odin, denge løs på sjamantrommer lese Fadervår, skvette vievann osv. Det vil ikke funke uten tro på ens egen evne til å gjennomføre jobben, det blir som en bilmekaniker som har alskens fancy verktøy, men ikke har troen på at h*n kan mekke bil :D

Som du skriver får vi bare gjøre vårt beste til å lære opp folk til å ikke invitere ubudne gjester i tide og utide, uansett hvilke teknikker og verktøy vi bruker :)
Antall ord: 255
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links