Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderForskjellige metoder for å sende ånder over til den andre si

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

TomL skrev:Jeg svarte generelt på tema, og vet selvsagt ikke noe om enkeltpersoner. Kanskje var noe av det jeg skrev egnet til å misforsås.

Det jeg ville fram til er a) hvem ga mennesker innsikt i hvor de skulle sende ånder, og b) hvem fortalte mennesker hvor ånder skulle hen og c) hvordan har enkelte mennesker fått krefter til å sende ånder hit og dit?
Hvis man hadde fått disse evnene medfødt, må man jo være mer enn et vanlig menneske. Da må man ha fått krefter utover det vi "alminnelige" har.
Vi har jo fra "Åndenes makt" sett at det er av og til at det ikke nytter å fjerne ånder. Det må bety at ånder kanskje ikke lar seg overtale. Da finnes det altså ikke noen effektiv måte å få dem vekk på.
a) Aner ikke hvem som ga meg dette, mine "hjelpere" mente jeg var mer enn klar nok og kastet meg bare ut i det en kveld, en ilddåp om du vil. Resten har jeg mått finne ut på egen hånd, metoder osv.

b) Nok en gang måtte jeg finne ut av dette selv, jeg ble bare kastet ut på dypt vann, hadde en eller annen vag forestilling om "den andre siden" og at for å komme dit måtte det nødvendigvis være en dør eller noe som de døde måtte gjennom. Så da laget jeg en dør, eller rettere sagt så for meg en dør/ port/ annet som ledet dit. Så langt ser det ut til å ha fungert tilfredsstillende.

c) Hvordan? Tja, om det er et medfødt talent ligger det jo der, det må bare trenes opp som alt annet. Man kan være en god sanger, men selv disse må øve opp talentet sitt for å bli virkelig gode. Men hvorfor noen kan dette og andre ikke kan det vet jeg ikke. Det blir litt som dette med hvorfor er noen dyktige matematikere/sangere/kunstnere? Jeg kan hverken skryte på meg gode mattekunnskaper, og sang bør jeg styre langt unna, kunst i form av maleri/ tegning er jeg heller ikke noen racer på, men jeg har et visst talent med det skrevne ord.

Jeg anser ikke meg selv for å være noe mer enn andre mennesker, ja, evnene er kanskje medfødt på noe vis. Men det samme kan jo sies om folk som kan male, synge eller er noen jævler i matematikk? Tror forøvrig alle har en viss tilknytning til den universelle energien, jeg liker å sammenligne den med kraften i Star Wars :) I SW-universet er jo ikke alle jedi eller sith selv om de er s.k. force-sensitive. Det samme går for det "åndelige", alle er sensitive i varierende grad, men noen utvikler seg noen hakk videre derfra til å kunne bruke sensitiviteten til alt fra healing til å fjerne kranglevorne ånder :) I noen tilfeller må den som renser være staere enn ånden som ikke vil gå over, er man ikke det får man det ikke til. Kanskje det må mer energi til, altså en person som er ennå mer i kontakt med "kraften", det vet jeg ikke ennå, er ikke sikkert at jeg noen gang finner ut av hvorfor noen lykkes der andre har feilet ift. husrens.
Antall ord: 555
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Skogalven »

jeditrond skrev:
TomL skrev:Jeg svarte generelt på tema, og vet selvsagt ikke noe om enkeltpersoner. Kanskje var noe av det jeg skrev egnet til å misforsås.

Det jeg ville fram til er a) hvem ga mennesker innsikt i hvor de skulle sende ånder, og b) hvem fortalte mennesker hvor ånder skulle hen og c) hvordan har enkelte mennesker fått krefter til å sende ånder hit og dit?
Hvis man hadde fått disse evnene medfødt, må man jo være mer enn et vanlig menneske. Da må man ha fått krefter utover det vi "alminnelige" har.
.
Jeg kan bare svare for meg selv, og som du nok vil oppdage bryr jeg meg svært lite om å forklare hvorfor jeg kan akkurat det jeg kan. :dontknow

a) For meg blir det å i det hele tatt spørre "hvem som har gitt meg innsikt", å gå for langt. Jeg er innbitt ateist, og mener at det ikke er én som har gitt dette svaret. For da sier jeg samtidig at det finnes en slags, la oss i mangelen på annet kalle det, en gud (m/eller uten stor bokstav). Og noe slikt tror jeg ikke på. Jeg bare kan det. Jeg ante ikke at jeg kunne det, men etter at flere hadde gjort forsøk på å fjerne en, la oss kalle det, svart voldelig energi, på et kontor jeg jobbet, uten å klare det for mer enn 2 uker av gangen, bestemte jeg meg for å forsøke. det har vært "rolig" der siden 1992, da jeg renset stedet, uten ane hvordan jeg skulle gjøre det....

b) Der er vi inne på noe av det samme, men som jeg har nevnt: Jeg bryr meg ikke om hvor disse åndene/energiene, eller hva de kalles, havner, så lenge de ikke plager noen lengre. Og DET har jeg ennå tilgode å oppleve at noen jeg har fått bort har gjort.

c) Når det gjelder det å få bort disse tingene, er jeg om ikke MER MENNESKE enn andre, jeg har bare andre kunnskaper, og har har større evner. Akkurat som Christiano Ronaldo har større evner inne fotball, enn de aller fleste. Mozart vart et musikalsk geni. Og stefaren min er så god innen matematikkpedagogikk at han lever av å reise jorda rundt å holde foredrag. Jeg har kunnskap/krefter innen én ting, nei faktisk tre: Jeg er et unikum innen hunderdressur. Og jeg utfører helbredende massasje, uten å å lært noe spesielt om menneskekroppen. Andre er sjakkmestere, og atter andre skjønner svært lite av det meste. Mitt poeng er at jeg kan mitt,d og misunner folk som kan andre ting, men jeg gjør ikke noe poeng ut av det. Jeg tenker sjeldent over det. Jeg gjør ingen penger på det, (hmm... kanskje burde jeg det?).

Jeg ser rett og slett bare på det som noe jeg tilfeldigvis kan, og bryr meg ikke om hva som skjer med dem jeg "sender bort". jeg burde kanskje vært mer (ansvars)bevist, men ser ingen grunn til det.... :wx
Antall ord: 507
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Skogalven »

[quote="Bearchild"]Lat som om jeg er død da.
Jeg svinser rundt i huset til datteren min for å passe på at alt går rett for seg. Innimellom slenger jeg bortom broren min og familien- de bor på den andre siden av landet men avstander er sikkert ikke- eksisterende for meg.
Av og til er jeg uenig i ting som foregår. Kanskje det er noen som får urettmessig juling?
Jeg kan ikke gripe inn, men omgivelsene vil allikevel sanse at jeg er der. At det er noen der.

Etter en stund er det noen som ringer til Jeditrond. Eller Skogsalven. "Det er noen som går igjen i huset her, hjelp!".

Kanskje jeg er i godlune og gidder å hilse på hvem-det-enn-er som skal komme og rydde opp. Muligens bare for å viderebringe noen beskjeder, hvem vet. Men når så opprydderen begynner å snakke om at jeg skal gå inn i lyset til alle som venter på meg, da er det bråstopp altså.

Hallo!? Hvis jeg vil være hos familien min er det mitt valg og ingen jypling eller forståsegpåer som mener h*n vet hva som er best for meg skal komme her og komme her!
Jeg skal nok gardere meg med hummer og kanari av entiteter på "den andre siden" og sørge for at vi blir flere om den saken. :diablo[/quot

Egentlig skjønner jeg ikke helt bakgrunnen for å komme med en slik kommentar, men det får så være. Skal vise deg nok respekt til å svare:

Hvis du er igjen i et hus, og skaper uhygge, skremmer barn, lager uro, så er du direkte nd om du synes det er ditt valg å være der. Og ja, kall meg gjerne jypling, hvis det gir deg noen glede.

Hvis noen ønsker at jeg skal renske et hus, så gjør jeg det. jeg tar ikke imot noen beskjeder, og jeg videreformidler dem ihvertfall ikke. Og jeg går ikke inn i noen "tolkerolle" ovenfor ånden og de som bor i huset. Jeg fjerner den som er der, ferdig med det. g det har faktisk denne jyplingen alltid klart, selv om vedkommende var ond nok til å mene at det var hans rett til å "skremme livskiten" av de som bodde der......

Og, hvis du ikke er sikrere på deg selv enn at du må gardere deg med hummer og kanari på den andre siden, for å vise at jyplingen tar feil, sier det for det første at du ikke har mye tro på deg selv, og for det andre at du ikke engang gidder lese innleggene mine: Jeg tror ikke på noen annen side....... Er du borte, er du borte. Slik "jobber" jeg.... :laughing
Antall ord: 453
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Skogalven skrev: Egentlig skjønner jeg ikke helt bakgrunnen for å komme med en slik kommentar, men det får så være. Skal vise deg nok respekt til å svare:
Nei, det kan godt tenkes vi snakker om vidt forskjellige ting selv om vi egentlig diskuterer det samme?
Hvis du er igjen i et hus, og skaper uhygge, skremmer barn, lager uro, så er du direkte nd om du synes det er ditt valg å være der. Og ja, kall meg gjerne jypling, hvis det gir deg noen glede.
Ond faktisk. Jøss. Nå ble det helt opplagt for meg at vi snakker om vidt forskjellige ting. :lol:
Men beklager om du forstod at jeg mente deg som jypling. Det var mer en generell betegnelse på "hvemsomhelst" som snaut er ferdig med sitt jordiske liv som skal komme og fortelle meg- som kanskje er 135 år eller noe- hva som er best for meg. Eneste grunnen til at du og Jeditrond ble med i "dragsuget" er fordi det er dere som har fortalt hva og hvordan i denne tråden.
Så nei- jeg er hverken ond eller føler noen spesifikk glede av å kalle konkrete personer for jyplinger.

Hva er forresten din definisjon på "ond"?
Hvis noen ønsker at jeg skal renske et hus, så gjør jeg det. jeg tar ikke imot noen beskjeder, og jeg videreformidler dem ihvertfall ikke. Og jeg går ikke inn i noen "tolkerolle" ovenfor ånden og de som bor i huset. Jeg fjerner den som er der, ferdig med det. g det har faktisk denne jyplingen alltid klart, selv om vedkommende var ond nok til å mene at det var hans rett til å "skremme livskiten" av de som bodde der......
Jaha. Jeg kjenner ingen umiddelbar respekt....
Og, hvis du ikke er sikrere på deg selv enn at du må gardere deg med hummer og kanari på den andre siden, for å vise at jyplingen tar feil, sier det for det første at du ikke har mye tro på deg selv, og for det andre at du ikke engang gidder lese innleggene mine: Jeg tror ikke på noen annen side....... Er du borte, er du borte. Slik "jobber" jeg.... :laughing
Ikke småtterier! Jeg er ond, har lite tro på meg selv. Her kommer personkarakteristikker som perler på snor! Og du snakker om respekt? Jeg tror forøvrig ikke du har lest innleggene mine så nøye heller, for noe av det jeg etterspør er faktisk respekt for hvem det nå enn er du sender avgårde.
Ikke vet du hvem eller hva du sender vekk, ei heller hvor de/ det havner? Og ikke tror du på "noen annen side". Da lurer jeg på hva i all verden du egentlig tror det er du gjør? Kanskje du hadde fått samme resultat med Jif.
Antall ord: 468
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Skogalven »

Bearchild skrev:
Skogalven skrev:

Hva er forresten din definisjon på "ond"?

En som med viten og vilje gjør noe den vet vil dære ubehagelig/skremmende for andre, men gjør det kun for at den har lyst til det allikevel
Hvis noen ønsker at jeg skal renske et hus, så gjør jeg det. jeg tar ikke imot noen beskjeder, og jeg videreformidler dem ihvertfall ikke. Og jeg går ikke inn i noen "tolkerolle" ovenfor ånden og de som bor i huset. Jeg fjerner den som er der, ferdig med det. g det har faktisk denne jyplingen alltid klart, selv om vedkommende var ond nok til å mene at det var hans rett til å "skremme livskiten" av de som bodde der......
Jaha. Jeg kjenner ingen umiddelbar respekt....

Er det en ting jeg IKKE bryr meg om, så er det respekt fra deg, eller noen andre. Kun takknemlighet for de jeg hjelper.

Jeg tror forøvrig ikke du har lest innleggene mine så nøye heller, for noe av det jeg etterspør er faktisk respekt for hvem det nå enn er du sender avgårde.
Ikke vet du hvem eller hva du sender vekk, ei heller hvor de/ det havner? Og ikke tror du på "noen annen side". Da lurer jeg på hva i all verden du egentlig tror det er du gjør? Kanskje du hadde fått samme resultat med Jif.

Nei, når noen er et sted de ikke burde være, og blir sendt derfra, synes jeg det ikke er mitt ansvar å sørge for at de kommer til et trygt og godt sted der de kan ha det riktig så fint... SÅ egoistisk er jeg på vegne av alle de jeg har hjulpet.... Og jeg tror ikke, jeg vET jeg hjelper levende mennesker, som desperat trenger det. DET holder for meg ;) Og jeg har hjulpet både jøder, protestanter, ateister og muslimer, og da trodde de at de jeg hjalp havnet på rett sted. Spiller liten rolle hva jeg tror......
Antall ord: 338
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Når mennesker opplever "noe skummelt" i hjemmene sine dreier det seg- etter mitt syn- ofte om at de ikke ser hva som egentlig foregår. At de opplever dette som skremmende har da ingen verdens ting med at det er noe ondt som foregår!
Man kan sammenligne det med å komme inn i et rom der noen nettopp har kranglet. Veldig mange er i stand til å oppfatte at det har foregått noe spesielt i rommet- om det er lukt, feromoner eller "energier" etter krangelen spiller egentlig mindre rolle, poenget er at noen er i stand til å merke sånt.
Hva som har foregått i rommet derimot er vanskeligere å gjøre seg opp en mening om.

I mitt eksempel over her later jeg som om jeg er død og har tilhold hos familien (for å passe på dem, ikke skremme dem.. hallo!). Og så skjer det noe urettferdig og jeg- i spøkelsesform- blir sinna uten å kunne gjøre noe. Hvis jeg finnes der som et spøkelse og sinne kan registreres uten at man fysisk ser de som er sinte, så er det vel ikke utenkelig at noen "føler" sinnet mitt og opplever det som litt skummelt?
Og deretter mener at spøkelset må fjernes.

Hadde det ikke da vært mer realt om sånne som hevder å ha kontakt med åndeverden og kan sende spøkelser dit pepper`n gror og forhørt seg litt om årsaken til sinnet først? Hvis jeg- fortsatt i spøkelsesform- er forbanna på f.eks min datters eks som bryter seg inn om natta og banker avkommet mitt så gjør det da for pokker ikke meg til en ond skapning.

Du aner ikke hvem eller hva du sender avgårde eller hvor du sender dem men snakker allikevel om noe "trygt og godt der de (hvem de?) kan ha det fint"? Jeg vet ikke om jeg vil kalle det egoistisk en gang.. bare rett og slett uvitende.
Antall ord: 330
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av TomL »

Skogalven skrev: Jeg skjønner ikke hva du egentlig svarer på/kommenterer her. Jeg ser ikke på meg som nen halvgud, selv om jeg tilfeldigvis kan sende ånder over til den andre siden, eller hva man skal kalle det. Og å trekke inn engleskoler, og at vi ikke klarer holde orden på kloden? Hva er poenget? Jeg kan rense hus, men ufred, religionskrangler etc. kan jeg gjøre svært lite med. Og har heller ikke hevdet det. Jeg holder det til det jeg nå engang kan, uvisst av hvilken grunn. Jeg aner ikke hvorfor/hvordan jeg får ånder/energier til å dra pokker i vold, og ærlig talt, bryr meg ikke, så lenge de gjør det. Ikke tror jeg på engler, eller noen gud heller. Høres ulogisk ut, ja, men det er min virkelighet.......
Det jeg spør om er hvordan vi mennesker/noen mennesker kan vite hvor de skal sende åndene. Det er jo snakk om sfærer og universer ingen levende har sett. HVIS man har sett disse, må man nødvendigvis være mer enn et "vanlig menneske".. Ikke sant?
Det samme gjelder dette med å dirigere engler hit og dit som noen driver med. Det er jo en annen side av samme sak. Hvordan og hvor får noen denne makten, utover vanlig menneskelig evne - til å dirigere engler?
Jeg har litt vanskelig for å se at en menneskehet som driver med mye rart på kloden - virkelig har evnen til å produsere individer som kan gjøre noe utenfor vår håndgripelige verden.
Antall ord: 256
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Skogalven »

Bearchild skrev:Når mennesker opplever "noe skummelt" i hjemmene sine dreier det seg- etter mitt syn- ofte om at de ikke ser hva som egentlig foregår. At de opplever dette som skremmende har da ingen verdens ting med at det er noe ondt som foregår!
Man kan sammenligne det med å komme inn i et rom der noen nettopp har kranglet. Veldig mange er i stand til å oppfatte at det har foregått noe spesielt i rommet- om det er lukt, feromoner eller "energier" etter krangelen spiller egentlig mindre rolle, poenget er at noen er i stand til å merke sånt.
Hva som har foregått i rommet derimot er vanskeligere å gjøre seg opp en mening om.

Kode: Velg alle

Jeg skjønner jo at du absolutt skal ha meg til å innrømme at jeg ikke aner hva jeg driver med. No prblr: Jeg aner det ikke, jeg bare vet at jeg får det til.
I mitt eksempel over her later jeg som om jeg er død og har tilhold hos familien (for å passe på dem, ikke skremme dem.. hallo!). Og så skjer det noe urettferdig og jeg- i spøkelsesform- blir sinna uten å kunne gjøre noe. Hvis jeg finnes der som et spøkelse og sinne kan registreres uten at man fysisk ser de som er sinte, så er det vel ikke utenkelig at noen "føler" sinnet mitt og opplever det som litt skummelt?
Og deretter mener at spøkelset må fjernes.

Kode: Velg alle

Så lenge "spøkelset" føler truendes mot de sm bor der, og de vil fjerne det, så jA. "Spøkelset" bor ikke der lengre. Ferdig med det. Da skal det heller ikke plage de som tross alt bor der.
Hadde det ikke da vært mer realt om sånne som hevder å ha kontakt med åndeverden og kan sende spøkelser dit pepper`n gror og forhørt seg litt om årsaken til sinnet først? Hvis jeg- fortsatt i spøkelsesform- er forbanna på f.eks min datters eks som bryter seg inn om natta og banker avkommet mitt så gjør det da for pokker ikke meg til en ond skapning.

Kode: Velg alle

Jeg er ikke ute etter å være real, i denne sammenhengen. Er du død, bør du la de levende få være i fred. Gjør du ikke det, er det DU som ikke er real.
Du aner ikke hvem eller hva du sender avgårde eller hvor du sender dem men snakker allikevel om noe "trygt og godt der de (hvem de?) kan ha det fint"? Jeg vet ikke om jeg vil kalle det egoistisk en gang.. bare rett og slett uvitende.

Kode: Velg alle

igjen: Du leser ikke hva jeg skriver. Jeg har aldri nevnt at jeg sender dem til et sted som er trygt og godt. Jeg gir blanke i hvor de er, så lenge de ikke plager de levende. Capiche! Tydeliivis ikke.

Kode: Velg alle

Så, mitt siste innlegg om dette:
- Jeg sender ånder som ikke er ønsket, uten å ane hvordan jeg klarer det.
- Jeg bryr meg ikke om hvor de havner. De er døde g skal holde seg for gde til å plage levende.
- Jeg bryr meg ikke i det hele tatt hva DU mener om saken, men har prøvd å svare, fr å vise respekt. Det nytter tydeligvis ikke, så takk for meg her....  :salute: [/color]
Antall ord: 568
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Kiara »

Vel.. nå har jeg sittet her i en time og prøvd å forklare hvordan jeg begynte med dette, og hvordan jeg gjør det. Men når jeg postet innlegget var jeg blitt utlogget, og allt forsvant da! :fis Ikke at jeg skrev så voldsomt masse, men tar litt tid å prøve å skrive det så lett som mulig, uten å skrive for mye rot.. Så nå orker jeg iallefall ikke begynne på nytt.. Får seg om jeg maner meg opp en annen gang.. :dontknow Kjedelig når en endelig skal prøve å bidra med innlegg! :(
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Skogalven »

Kiara skrev:Vel.. nå har jeg sittet her i en time og prøvd å forklare hvordan jeg begynte med dette, og hvordan jeg gjør det. Men når jeg postet innlegget var jeg blitt utlogget, og allt forsvant da! :fis Ikke at jeg skrev så voldsomt masse, men tar litt tid å prøve å skrive det så lett som mulig, uten å skrive for mye rot.. Så nå orker jeg iallefall ikke begynne på nytt.. Får seg om jeg maner meg opp en annen gang.. :dontknow Kjedelig når en endelig skal prøve å bidra med innlegg! :(
Kjenner den! Eller så forsvinner det når jeg poster. Har lært meg å kopiere teksten med gjevne mellomrom..... :diablo
Antall ord: 114
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Asbjørn »

Utlogging skjer når en ikke har aktivert "Logg meg på automatisk hver gang" avkrysningsboksen når en logger inn.

Systemet har to typer timeout, og om du overskrider en av de, faller man ut.
En timeout er maksimal innloggingstid, før man får en ny "session".
Den andre timeouten har med tid man har tildelt for å skrive innlegg.

Personlig kopierer jeg gjerne teksten før jeg klikker OK, og lagrer den i notepad eller annen text-editor, dersom jeg skulle risikere å bli kastet ut.
Noen ganger kan det ( avhengig av nettleser) være mulig å klikke seg bakover på sidene,
har opplevet at teksten da kan hentes frem igjen, dersom nettleseren har mellomlagret det en har skrevet.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av TomL »

Jeg bruker Google Chrome, og den mellomlagrer - slik at jeg ofte får fram tidligere skrevet tekst. Men det virker av og til ikke om man nettopp har startet nettleseren.
Ellers er det alltid smart å følge Asbjørns råd - også om det å kopiere det man har skrevet før man trykker for å legge det inn.. Se det som en sikkerhetskopi.
Antall ord: 62
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Kiara »

I forhold til det jeg har lest om, og hørt beskrevet av kjente medium, så er de døde som er gått over til den siden de skal være, ikke mulig å fjerne med en husrens. Det er de som ikke er gått over.. henger igjen.. som går an å sende over.

Metodene er forskjellige, men har sett at veldig mange bruker lignende måter å gjøre det på.
Jeg har ikke stor erfaring med rensing, men har gjort det noen få ganger iløpet av siste årene. Og skulle gjerne hatt mere trening.. men så er jeg den typen som ikke liker å gå rundt å fortelle ukjente hva jeg interesserer meg for, og hva jeg har gjort. Så da er det vanskelig å få flere hus å praktisere på!

Jeg begynte å søke etter å lære om dette etter at jeg i voksen alder stadig mer kom ufrivillig ut for paranormale oppleveser. Og var en gang til en healer som sa at han mente jeg skulle jobbe med healing, og eller rensing av hus. Hvorfor? Han bare så at det lå for meg. Jeg selv hadde aldri tenkt tanken engang før! Og fattet ikke hvordan jeg skulle gripe det an.. Vel, etter kort tid dukket det faktisk opp et kurs rett i nærheten av meg, som jeg da meldte meg på. Og merket fort at jeg allerede kunne ting som jeg ikke visste at jeg kunne. Og disse var lette for meg å bruke under kurset. Det ble en døråpner til videre læring. Og jeg har søkt mye etter hvordan andre gjør det, og bekreftelse på at jeg gjør det riktig. Men har lært at metodene må føles riktig for en selv.

Jeg er ikke så opphengt i å øve eller meditere lenger. Jeg har lyst, men det passer sjeldent når jeg har lyst og tid, i og med at jeg ikke bor, og er alene så mye. Og en trenger fred og ro for dette. Men jeg syns likevel at selv om jeg f.eks. ikke healer så ofte, så har det god effekt når jeg gjør det. Og katten min som ble syk i fjor, kom selv å ba om healing i nedre mageområdet,, la seg tilrette på rygg, og lå slik helt stille en halvtimes tid.. dette gjentok han noen ganger i fjor. Det viste seg at han hadde nyreproblemer! Han ble ikke medisinert, men måtte få riktig for! I år har han forlangt healing bare en gang så langt.. Og han virker utrolig frisk og sprek, til vår alles lykke!
Ga healing på hestens bakbein, da han måtte ha tråkket over, og var hoven og varm i benet, og hadde veldig vondt. Han som er en litt utolmodig av seg, stod veldig i ro under hver behandling!

De husrensene jeg har utført, så bruker jeg først å koble meg opp.. altså jeg åpner kronechakraet, og ber om hjelp av hjelpere og erkeenglene under jobben jeg skal gjøre. Så visualiserer jeg hvor jeg jobber med å få ånden bort fra der den oppholder seg i huset. Etterpå renser jeg overallt, krik og krok i huset, visuelt. For å få bort restenergier, og sperre mot ny inntreden i boligen! Har fungert bra sålangt!

Jeg ser ikke på meg som en med spesielle evner.. Jeg bruker hjelp fra energier utenfor vår dimensjon, til å utføre jobben. Ellers så er jeg veldig følsom for energier. Kan kjenne de, og av og til lukte de, og veldig ofte se de, selv om det er utydelig og går veldig fort.

Ps. Bearchild, jeg jager aldri familiemedlemmer som er her og kiker innom! ;) De er faktisk velkommen på besøk av og til.. :D

Kan ikke gi noen god forklaring på hvordan dette virker.. men det bare gjør det, for min del. :wx
Antall ord: 649

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Kiara »

Takk for hjelpa Asbjørn! :D Fant det ved å gå bakover.. :lykkelig :lykkelig
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Igjen, det er fullt mulig jeg snakker om andre ting enn andre. Jeg driver ikke med husrensing og har jo strengt tatt ingen forutsetning for å vite hva det går ut på eller hvordan det foregår.. jeg prøver bare å se for meg hva jeg tror det er snakk om. :lol:
Men jeg tar jo utgangspunkt i at man snakker om døde mennesker som har en eller annen form for bevissthet siden de velger(?) å oppholde seg enten her eller der? Kanskje jeg personifiserer spøkelsene for mye..?
Det virker ihvertfall for min del noe respektløst å "jage vekk" noe eller noen man ikke engang vet hvem er uten å forsøke å finne ut hvorfor de i det hele tatt er der. I mitt hode er "respekt" og "kommunikasjon" en viktig ingrediens for å bli enige om en løsning. Ikke en eller annen privat deportasjonsgeskjeft basert på "fordi jeg kan det".
Antall ord: 150
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !