a) Aner ikke hvem som ga meg dette, mine "hjelpere" mente jeg var mer enn klar nok og kastet meg bare ut i det en kveld, en ilddåp om du vil. Resten har jeg mått finne ut på egen hånd, metoder osv.TomL skrev:Jeg svarte generelt på tema, og vet selvsagt ikke noe om enkeltpersoner. Kanskje var noe av det jeg skrev egnet til å misforsås.
Det jeg ville fram til er a) hvem ga mennesker innsikt i hvor de skulle sende ånder, og b) hvem fortalte mennesker hvor ånder skulle hen og c) hvordan har enkelte mennesker fått krefter til å sende ånder hit og dit?
Hvis man hadde fått disse evnene medfødt, må man jo være mer enn et vanlig menneske. Da må man ha fått krefter utover det vi "alminnelige" har.
Vi har jo fra "Åndenes makt" sett at det er av og til at det ikke nytter å fjerne ånder. Det må bety at ånder kanskje ikke lar seg overtale. Da finnes det altså ikke noen effektiv måte å få dem vekk på.
b) Nok en gang måtte jeg finne ut av dette selv, jeg ble bare kastet ut på dypt vann, hadde en eller annen vag forestilling om "den andre siden" og at for å komme dit måtte det nødvendigvis være en dør eller noe som de døde måtte gjennom. Så da laget jeg en dør, eller rettere sagt så for meg en dør/ port/ annet som ledet dit. Så langt ser det ut til å ha fungert tilfredsstillende.
c) Hvordan? Tja, om det er et medfødt talent ligger det jo der, det må bare trenes opp som alt annet. Man kan være en god sanger, men selv disse må øve opp talentet sitt for å bli virkelig gode. Men hvorfor noen kan dette og andre ikke kan det vet jeg ikke. Det blir litt som dette med hvorfor er noen dyktige matematikere/sangere/kunstnere? Jeg kan hverken skryte på meg gode mattekunnskaper, og sang bør jeg styre langt unna, kunst i form av maleri/ tegning er jeg heller ikke noen racer på, men jeg har et visst talent med det skrevne ord.
Jeg anser ikke meg selv for å være noe mer enn andre mennesker, ja, evnene er kanskje medfødt på noe vis. Men det samme kan jo sies om folk som kan male, synge eller er noen jævler i matematikk? Tror forøvrig alle har en viss tilknytning til den universelle energien, jeg liker å sammenligne den med kraften i Star Wars I SW-universet er jo ikke alle jedi eller sith selv om de er s.k. force-sensitive. Det samme går for det "åndelige", alle er sensitive i varierende grad, men noen utvikler seg noen hakk videre derfra til å kunne bruke sensitiviteten til alt fra healing til å fjerne kranglevorne ånder I noen tilfeller må den som renser være staere enn ånden som ikke vil gå over, er man ikke det får man det ikke til. Kanskje det må mer energi til, altså en person som er ennå mer i kontakt med "kraften", det vet jeg ikke ennå, er ikke sikkert at jeg noen gang finner ut av hvorfor noen lykkes der andre har feilet ift. husrens.