Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hvem tror og hvem tror ikke?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2013 16:25
- 10
Hvem tror og hvem tror ikke?
Jeg tenkte det kunne være greit å få svar på dette spørsmålet i forhold til de som ønsker å svare på dette. Jeg tror klart på mye forskjellig. Jeg tror på en Gud, jeg tror på ånder, demoner og engler. Jeg er noe usikker på dette som folk refererer til som hjelpere. Jeg tror også at virkeligheten utenfor vår jordiske virkelig trolig er mer utrolig enn det vi kan forestille oss.
Og når jeg stiller et slikt spørsmål så håper jeg at jeg får svar som er relevant for spørsmålet.
Og når jeg stiller et slikt spørsmål så håper jeg at jeg får svar som er relevant for spørsmålet.
Antall ord: 99
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
- Hvem tror og hvem tror ikke?
Jeg er en realist. Jeg tror ikke det er noen vits i å finne opp ukjente krefter og supernormale forklaringer når vi kan forklare noe naturlig. Jeg tror at det vi kan observere er det eneste som finnes.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Jeg er helt enig med Jeppski. Bare at alt dette naturlige ikke har fått navn enda og at vi i mens vi venter på vitenskapelige navn og forklaringer kaller ting for spøkelser, gjenferd, engler osv.
Antall ord: 37
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
- - Hvem tror og hvem tror ikke?
Ja, men da er du jo ikke enig med meg. Jeg sier at det er latskap ut av denne verden å si at noe er spøkelse eller gjenferd. Da har du forklart et fenomen med noe som strengt tatt ikke forklarer fenomenet. Fordi jeg har ikke sett eller hørt om et overnaturlig fenomen som ikke kan forklares naturlig, eller som holder standarden som vitenskapen setter for bevis for ekstraordinære påstander.Bearchild skrev:Jeg er helt enig med Jeppski. Bare at alt dette naturlige ikke har fått navn enda og at vi i mens vi venter på vitenskapelige navn og forklaringer kaller ting for spøkelser, gjenferd, engler osv.
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Jeg er kanhende ikke enig med deg, men jeg er enig i det du skrev først.
Antall ord: 17
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Nov 2006 01:15
- 18
- Har takket: 603 ganger
- Blitt takket: 389 ganger
Jeg tror det rett og slett er en mening med at vi ikke skal vite alt. Eller skal jeg si, for mye ?
Det er kanskje en grunn til det. Mao. Det virker som om alt er satt i system - av ett eller annet/noe.
Jeg er den som tror på sjebnen, ihvertfall i grove trekk. At livet for hver enkelt av oss er bestemt før vi fødes. Små avstikkere/valg på livets vei er "tillatt" og random, men ikke den "røde tråd" for individets liv.
Jeg tror også på reinkarnasjon, men undrer meg fortsatt på hvorfor vi ikke skal vite, huske, at vi har levet et/flere tidligere liv. Hvor ?? Tja si det. En annen dimensjon kanskje ?
At vitenskapen ikke har bevis for noe paranormalt betyr så absolutt ikke at ting IKKE eksisterer over vår fattevne.
Konklusjonen må være: Være åpen for ALT. Ikke stenge ute ens egen ituisjon
Det er kanskje en grunn til det. Mao. Det virker som om alt er satt i system - av ett eller annet/noe.
Jeg er den som tror på sjebnen, ihvertfall i grove trekk. At livet for hver enkelt av oss er bestemt før vi fødes. Små avstikkere/valg på livets vei er "tillatt" og random, men ikke den "røde tråd" for individets liv.
Jeg tror også på reinkarnasjon, men undrer meg fortsatt på hvorfor vi ikke skal vite, huske, at vi har levet et/flere tidligere liv. Hvor ?? Tja si det. En annen dimensjon kanskje ?
At vitenskapen ikke har bevis for noe paranormalt betyr så absolutt ikke at ting IKKE eksisterer over vår fattevne.
Konklusjonen må være: Være åpen for ALT. Ikke stenge ute ens egen ituisjon
Antall ord: 156
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Sep 2013 22:39
- 11
- Kjønn (valgfri): Beach **;)
- Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Jeg tror på alt jeg har opplevd selv. En Gud/Engler/Sjelen/Himmelen/Reinkarnasjon/Aura
Jeg tror ikke på djevler/helvete/alver/nisser osv.
Jeg tror ikke på djevler/helvete/alver/nisser osv.
Antall ord: 24
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin
-Ursula K. Le Guin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Jeg tror på hva det skal være. Forteller du meg at du kom for sent til avtalen vår fordi en drage sperret for bussen, så tror jeg deg, jeg. Hvis du forsøker å få meg til å tro at jeg gjennomsnittlig svelger ni edderkopper og to og en halv meter snegler i løpet av et år, så lykkes du nok. Sier du at huset ditt er hjemsøkt av seksti sinte dverger, så kjøper jeg den også.
Antall ord: 80
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Jeg tror på spøkelser, hjelpere, ånder, engler, en høyere kraft, og ser ikke bort fra at det finns smånisser eller noe sånt..
Antall ord: 26
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Tror ikke på Gud med stor g, altså noe religiøst. At det finnes en skaperkraft av noe slag kan jeg gå med på, men å tilbe denne blir for meg feil. Engler tror jeg egentlig ikke på, men etter å ha fått besøk av en som kanskje faller innenfor denne kategorien får jeg si at jeg heller i retning av at noe slikt finnes, men at jeg fortsatt ikke liker ordet engler pga. den religiøse biten rundt dette Nisser, spøkelser o.l. Jepp, de har jeg opplevd selv, demoner derimot tror jeg ikke på utenom de man lager selv Hjelpere/guider tror jeg også på.
Antall ord: 109
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
- - Hvem tror og hvem tror ikke?
Jeppski skrev:Jeg er en realist. Jeg tror ikke det er noen vits i å finne opp ukjente krefter og supernormale forklaringer når vi kan forklare noe naturlig. Jeg tror at det vi kan observere er det eneste som finnes.
Som i det som vi bare kan observere her og nå, eller alt som kan observeres i lengden? Altså gjennom hele tidslinjen vår. For det vi kan observere nå, er jo bare en brøkdel av det vi sannsynligvis er i stand til å observere om 300 år frem i tid. For alt du vet, så kan det være at vi kan observere spøkelser når den tid kommer.
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2013 01:47
- 11
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 35 ganger
Antall ord: 7
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
Hide post links |
inkognito78 skrev:Jeg tenkte det kunne være greit å få svar på dette spørsmålet i forhold til de som ønsker å svare på dette. Jeg tror klart på mye forskjellig. Jeg tror på en Gud, jeg tror på ånder, demoner og engler. Jeg er noe usikker på dette som folk refererer til som hjelpere. Jeg tror også at virkeligheten utenfor vår jordiske virkelig trolig er mer utrolig enn det vi kan forestille oss.
Mye enig i det du skriver her, jeg ser heller ikke bort i fra at det finnes mørke krefter siden det også er lyse krefter, det handler om balanse ... Ordet Gud, litt vrient, men en universal intelligens og kraft.. Ang guider og hjelpere så var det noen i en gruppe som hadde klart å komme i kontakt med hjelpere etter å leste dette http://www.larsrolle.net/Artikler/hjelpere.htm og syns livet ble lettere etter å ha fått den kontakten. Jeg har ikke fått den kontakten, men skal prøve, tenkte jeg... og da jeg tok orbe bilder så var det ofte 1-3 orber ved soveromsdøra og fikk vite at det var hjelpere.
Antall ord: 217
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jul 2005 01:19
- 19
- Har takket: 9 ganger
- Blitt takket: 41 ganger
Jeg vil ikke begynne å definere ting som er helt ukjent for meg. Jeg vet ikke hva det er, derfor putter jeg det ikke i bås.
Jeg vet det er mer mellom himmel og jord enn vi vet, fordi vi hele tiden utvider vår kunnskap og oppdager nye ting.
Jeg tror litt. Eller jeg håper.
Jeg finnes derimot ikke religiøs. Det blir for sneversynt for meg å dedikere hele mitt liv til noe som er krenkende for mennesket som rase. Dessuten er det ganske humoristisk å tenke at enkelte er selektive i sin religiøse tro, akkurat som om de står fritt til å velge å tro på noe men ikke alt. De setter derfor standarden over hva som er synd og ikke, og det er da ironisk nok mennesket som blir den dømmende makt...som i seg selv er den største synd.
Ja ja.
Jeg vet ikke hva som skjer når vi dør. Jeg er åpen for flere muligheter. Men jeg er ikke redd for å dø. Hvis man bare forsvinner i intet, så er det ingenting å være redd for, fordi man da ikke eksisterer og er klar over hvilken tilstand man har havnet i.
Spøkelser? Kanskje. Engler? Tvilsom pga den religiøse biten. Energier? Kanskje. Mer sannsynlig enn spøkelser. Flere dimensjoner? Ja, det er jo på en måte bevist teoretisk.
Og i midten av alt dette står jeg.
Jeg vet det er mer mellom himmel og jord enn vi vet, fordi vi hele tiden utvider vår kunnskap og oppdager nye ting.
Jeg tror litt. Eller jeg håper.
Jeg finnes derimot ikke religiøs. Det blir for sneversynt for meg å dedikere hele mitt liv til noe som er krenkende for mennesket som rase. Dessuten er det ganske humoristisk å tenke at enkelte er selektive i sin religiøse tro, akkurat som om de står fritt til å velge å tro på noe men ikke alt. De setter derfor standarden over hva som er synd og ikke, og det er da ironisk nok mennesket som blir den dømmende makt...som i seg selv er den største synd.
Ja ja.
Jeg vet ikke hva som skjer når vi dør. Jeg er åpen for flere muligheter. Men jeg er ikke redd for å dø. Hvis man bare forsvinner i intet, så er det ingenting å være redd for, fordi man da ikke eksisterer og er klar over hvilken tilstand man har havnet i.
Spøkelser? Kanskje. Engler? Tvilsom pga den religiøse biten. Energier? Kanskje. Mer sannsynlig enn spøkelser. Flere dimensjoner? Ja, det er jo på en måte bevist teoretisk.
Og i midten av alt dette står jeg.
Antall ord: 238
Carpe Noctem! :[
Hide post links |
Det er svært lite jeg tror på som en absolutt sannhet, men jeg kan tro på noe som en mulighet.
Antall ord: 21
Hide post links |