Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDavidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Paranoia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 01 Mai 2013 18:20
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 3 ganger

Davidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?

Innlegg av Paranoia »

Hei!
Nå har jeg sitti å meditert i nesten en time, og det som var så rart var at det festet seg et bilde i hodet mitt, og jeg har på følelsen at det er meningen jeg skal finne ut hva det kan bety. Jeg fikk opp et bilde av Davidstatuen. Men ikke helt! Han satt nemlig i en stilling lik denne:
Bilde

men hadde ansiktet, uttrykket, kroppen og fargen til den vanlige Davidstatuen. Nemlig denne:

Bilde

Det trenger ikke bety noe, men når det brenner seg inn slik i hodet mitt, så er det som regel en grunn til det. Finnes det i det hele tatt en sittende Davidstatue? Hjelp! :)
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Davidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?

Innlegg av Svartepus »

Tenkeren tenker og Davidstatuen er symbolet på en perfekt mannekropp, så kanskje du fikk opp bildet som et symbol på perfekt balanse i tanke og kropp? Statuer er jo også veldig faste og rolige, noe som passer med meditasjon.
Det var ihvertfall det første jeg tenkte :)
Antall ord: 47
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranoia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 01 Mai 2013 18:20
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Blitt takket: 3 ganger

- - Davidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?

Innlegg av Paranoia »

Svartepus skrev:Tenkeren tenker og Davidstatuen er symbolet på en perfekt mannekropp, så kanskje du fikk opp bildet som et symbol på perfekt balanse i tanke og kropp? Statuer er jo også veldig faste og rolige, noe som passer med meditasjon.
Det var ihvertfall det første jeg tenkte :)
Perfekt balanse i tanke og kropp? Er ikke så dumt tenkt det, altså! Kan passe bra med tanke på hvor fokusen min ligger med meditasjonen å gjøre :) Takk for godt forslag!
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links