Hei!
Nå har jeg sitti å meditert i nesten en time, og det som var så rart var at det festet seg et bilde i hodet mitt, og jeg har på følelsen at det er meningen jeg skal finne ut hva det kan bety. Jeg fikk opp et bilde av Davidstatuen. Men ikke helt! Han satt nemlig i en stilling lik denne:
men hadde ansiktet, uttrykket, kroppen og fargen til den vanlige Davidstatuen. Nemlig denne:
Det trenger ikke bety noe, men når det brenner seg inn slik i hodet mitt, så er det som regel en grunn til det. Finnes det i det hele tatt en sittende Davidstatue? Hjelp!
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Davidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2013 18:20
- 11
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Blitt takket: 3 ganger
Davidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?
Antall ord: 110
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- Davidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?
Tenkeren tenker og Davidstatuen er symbolet på en perfekt mannekropp, så kanskje du fikk opp bildet som et symbol på perfekt balanse i tanke og kropp? Statuer er jo også veldig faste og rolige, noe som passer med meditasjon.
Det var ihvertfall det første jeg tenkte
Antall ord: 47
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2013 18:20
- 11
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Blitt takket: 3 ganger
- - Davidstatue, sittende i tenkepositur. Et symbol for hva?
Perfekt balanse i tanke og kropp? Er ikke så dumt tenkt det, altså! Kan passe bra med tanke på hvor fokusen min ligger med meditasjonen å gjøre Takk for godt forslag!Svartepus skrev:Tenkeren tenker og Davidstatuen er symbolet på en perfekt mannekropp, så kanskje du fikk opp bildet som et symbol på perfekt balanse i tanke og kropp? Statuer er jo også veldig faste og rolige, noe som passer med meditasjon.
Antall ord: 80
Hide post links |