Drømmer, NDO & ut av kroppenLucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

angvaaald
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 23 Sep 2009 00:55
14

Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av angvaaald »

Hei! Jeg har aldri opplevd noe lignende, så jeg vil gjerne fortelle om en drøm jeg hadde for to netter siden som jeg tror har satt en støkk i meg for resten av livet. Jeg har noen spørsmål til hva som kan ha skjedd, så her kommer historien først;

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra Hovefestivalen, og da man først kommer i en myk seng etter et hardt festivalopphold, kom søvnen nesten litt for lett. Søvnen inntok med en gang jeg la hodet ned på puta.

Jeg startet med å drømme at vi var tilbake på festivalen, og vennene mine og jeg bare tuslet rundt som vanlig. Plutselig skjønte jeg at jeg drømte, og jeg tenkte jeg kunne manipulere dette som jeg ville. Jeg har ikke opplevd det å være bevisst på drømmene mine på en så virkelig måte før, det var en ubeskrivelig følelse! Alt var hyggelig og fint i starten, og jeg rettet på mange ting som jeg skulle ønske ikke hadde skjedd under festivalen. Heh, fylla..! :)

Så bestemte jeg meg for å prøve å fly. Plutselig blacket jeg ut, og våknet på en måte inni drømmen min (inception, hold deg fast!). Så sier vennene mine at det er på tide å drikke igjen, så jeg åpner en øl. Med det samme begynner jeg å føle meg svimmel, og faller hele tiden. Det føles ut som jeg mister kontroll, og jeg blacker ut... igjen! Så får jeg et glimt av at jeg kysser en fyr jeg absolutt ikke kunne tenke meg å gjøre noe med, før jeg våkner opp igjen(fortsatt i drømmen min...komplisert dette her!) Jeg var overbevist at det bare var en drøm, men vennene mine forteller meg at det skjedde, og jeg ble så full. På dette tidspunktet begynner mange små blackouter å skje, b.l.a. at jeg faller bakover på stoler, mister mobilen til venninna mi i vannet, og faller i vannet selv og drukner. Etter alle disse små hendelsene våkner jeg på en møte opp i den første drømmen min igjen hele tiden. Så drømmer jeg at jeg står på en av scenene, og alle i publikum stirrer på meg med vidåpne øyne, et skremmende blikk. Som om de var ute etter meg. Etter denne lille "episoden", forteller jeg vennene mine panisk i drømmen: "Jeg vet dette er en drøm, jeg kan våkne opp!" De sier til meg: "Nei, dette er ingen drøm, hva snakker du om?" Jeg var bevisst gjennom alt dette på at jeg drømte, men jeg klarte ikke å komme meg ut av det. Etter mange harde og slitsomme forsøk klarer jeg til slutt å få sperret opp øynene mine. Da ligger jeg i senga og stirrer opp i taket og puster tungt. Jeg klarer ikke å bevege en muskel.

Her kommer det skumle; Plutselig i taket mitt, danner det seg en mørk skikkelse som kommer nærmere meg. Jeg puster tyngre og tyngre, og mens jeg puster hører jeg en forferdelig og høy lyd inne i hodet mitt, som om noe skal til å eksplodere. Skikkelsen stirrer rett på meg, og jeg er panisk og klarer ikke bevege en muskel. Så hører jeg en mørk, demonisk stemme hviske meg i høyre øre: "KAN DU HØRE STEMMEN MIN?" Jeg kunne føle ånden til vedkommende på øret mitt.

På dette tidspunktet klarer jeg med et gisp å sprette opp, og endelig våkne helt. Jeg klarer så vidt å puste, og det føltes ut som noen hadde kvalt meg våken. Jeg var skrekkslagen, og hver gang jeg prøvde å sove etter det, falt jeg inn i samme "lucid dreaming" stadie, så jeg måtte vekke meg selv opp i de tidlige stadiene av drømmene før det skjedde igjen. Det var ikke en natt med god søvn for å si det sånn, og dette er by far en av de mest skremmende opplevelsene i mitt liv.

Derfor har jeg noen spørsmål: Jeg har lest mye i min tid om slike ting. B.l.a. om dette såkalte "skyggefolket" som er ute etter kroppen din når sjelen din er "på reise". Om sjelen min var på reise vet jeg ikke, og det kan ha vært panikken som fikk hjernen min til å se de tingene som jeg er mest redd for i verden. Men jeg vet at mange andre har sett slike mørke skikkelser også i slike situasjoner, så jeg lurer bare på hva slags tanker dere har? Jeg er en nokså logisk person, og det skal ganske mye til før jeg tyr til overnaturlige forklaringer på ting, men denne opplevelsen var intens... og ikke på en god måte. Men det skjer vel ikke igjen med det første, så ærlige svar settes pris på, jeg er ikke redd for å høre det!

Hvis du leste alt dette, takk skal du ha! :)
Antall ord: 848

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Kiara »

Jeg har ingen erfaring med søvnparalyse selv. Men ser jo at noen opplever det du gjorde, med å se og høre noe som virker ondt. Jeg vet ikke hva som skjer, når slike ting kommer inn i drømmen eller våken tilstand..

Så bare en tanke jeg har.. siden jeg selv ikke er plaget med slikt, så kanskje uten at jeg vet sikkert, at jeg ikke opplever slikt, fordi jeg bruker mye beskyttelses teknikker rundt meg selv. Kanskje det er det som holder mer ro og fred rundt meg? Jeg har brukt det til meg, til å rense huset for negative og uønskede energier, beskytte ungen min, og min kjære! Jeg bruker det ofte fordi jeg føler behov for å holde ånder på avstand på jobben bla. da jeg ofte føler at nærværet der blir for plagsomt. Ikke at jeg er redd, for ingen gjør meg noe, bare det at når jeg føler noe begynner å bli for nærgående,, sier jeg neitakk! Du får ikke henge på meg!

Mitt barn, som nå er ganske så stor blitt.. ble også kvitt mareritt, når vi beskyttet han og rommet hans! Så tenkte at det skader ikke om du prøver noe slikt.. Det står en god del skrevet på forumet om sånne teknikker, bare søk og les litt om det! Hvis du da ikke får det til, så kan vi prøve å forklare mere.. :)
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Lilja »

Det kan nok være kombinasjonen lite og dårlig søvn, mye alkohol og forferdelig mange inntrykk på kort tid som gjorde denne opplevelsen så ekstrem.

Et skudd i blinde, kanskje, men utifra det du forteller, får jeg inntrykk av at du kanskje ikke er like stolt av alt du gjorde på festivalen :dontknow Og at dette blir bearbeidet på drømmeplan.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- - Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Kiara »

Lilja skrev:Det kan nok være kombinasjonen lite og dårlig søvn, mye alkohol og forferdelig mange inntrykk på kort tid som gjorde denne opplevelsen så ekstrem.

Et skudd i blinde, kanskje, men utifra det du forteller, får jeg inntrykk av at du kanskje ikke er like stolt av alt du gjorde på festivalen :dontknow Og at dette blir bearbeidet på drømmeplan.
Enig med Lilja! Var også inne på samme tanker.. Men hvis dette fortsetter, så kan du forsøke å gjøre noe med det. Er ikke noe særlig å bli plaget med slikt, hvis det fortsetter. ;)
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Jeppski »

Errhm, du skriver selv at det var en søvnparalyse, hvorfor dra inn ånder? Du skriver jo selv at du var veldig trøtt og sliten, det er som oftest da jeg opplever søvnparalyse. Noe som ikke er en åndelig opplevelse, men en vanlig og ganske naturlig opplevelse.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av CandyMilla »

Under søvnparalyse er det veldig vanlig å ha hypnagoge hallusinasjoner. Dette vet jeg mye om da jeg har narkolepsi og dette forekommer opptil flere ganger pr natt.
Tidligere trodde jeg det var ånder jeg så, og det er ikke så rart fordi det føles veldig virkelig. Men dette er kun en kombinasjon av at visse deler av hjernen og kroppen sover, mens en annen del fortsatt er våken.

Grunnen til hallusinasjonene er mest sannsynlig fordi REM-søvnen kommer tidligere enn det som er normalt, og når man da begynner å drømme kan man ofte oppleve å se drømmene med øynene.

Jeg sier ikke at du har narkolepsi, men dette forekommer veldig ofte hos de med diagnosen. Men, kan også forekomme hos andre en gang i blant.

Nå går jeg på medisiner som så og si har fjernet både paralysene og hallusinasjonene, men disse kommer tilbake igjen hvis jeg ikke tar medisiner.
Antall ord: 157
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Arven »

Jeppski skrev:Errhm, du skriver selv at det var en søvnparalyse, hvorfor dra inn ånder? Du skriver jo selv at du var veldig trøtt og sliten, det er som oftest da jeg opplever søvnparalyse. Noe som ikke er en åndelig opplevelse, men en vanlig og ganske naturlig opplevelse.
Det åndelige er en naturlig del av alt som finnes i denne virkeligheten og det er således helt på sin plass å " dra inn" ånder også
Antall ord: 77
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Kiara »

Tja.. hvem vet om søvnparalyse og andre ting i en herlig sammenblanding er ditt eller datt? Hvordan kan vi vite hva som er hva, når vi ikke kan bevise det? For det kan vi ikke!

I dette tilfellet så kan jo selvsagt stor utmattelse, og hva person har bedrevet.. ha utløst kaoset. Men hvorfor har aldri jeg opplevd søvnparalyse? Jeg er jo superkandidat til å ha for lite søvn, med mitt søvnmønster som jeg bytter på hver 3-5 dag, hele året, da jeg snur fra natt til dag, og omvent.. Og jeg får skjeldent nok søvn, og er nesten konstant sliten og trøtt! Festet voldsomt mye, har jeg da også gjort i tenårene!

Men alle jeg kjenner, som har hatt søvnparalyse, har ikke hatt noe skrekkbesøk av ånder! Hadde aldri hørt om det før jeg leste om folk her, som opplevde dette! Har folk i min famile også som har narkolepsi.. og det er typisk at disse drømmene er drømmer som går igjen, samme drømmen, om og om igjen.. Det er typisk for narkolepsi! Men har ikke hørt at disse drømmene dreide seg om ånder, i det hele tatt.. kunne være så enkelt,, men ekkelt som en plagsom veske! Pluss at narkolepsi, er ikke bare drømmer.. hovedproblemet er at de er trøtt, og kan sovne av i alle situasjoner, uønsket!

Men hvorfor får noen såkallt søvnparalyse? Jeg kjenner til en i det virkelige liv, som har hatt det et fåtall ganger.. Og det er ikke de med narkolepsi! For disse hadde bare gjentagende drømmer, ikke søvnparalyse!

hehe.. ser at jeg skrev.. alle jeg kjenner som har hatt søvnparalyse.. Men er ikke så mange,, bare to til,, og de lå våken eller våknet under en operasjon, og klarte ikke si ifra, enda de kjente allt som ble gjort med de! grøss...
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Jeppski »

Kiara skrev:Tja.. hvem vet om søvnparalyse og andre ting i en herlig sammenblanding er ditt eller datt? Hvordan kan vi vite hva som er hva, når vi ikke kan bevise det? For det kan vi ikke!
Da kan det jo hende søvnparalysen er på grunn av det flygende spagetti monsteret, vi kan jo ikke motbevise det! Nei, slik logikk kan man ikke bruke ...
Kiara skrev:I dette tilfellet så kan jo selvsagt stor utmattelse, og hva person har bedrevet.. ha utløst kaoset. Men hvorfor har aldri jeg opplevd søvnparalyse? Jeg er jo superkandidat til å ha for lite søvn, med mitt søvnmønster som jeg bytter på hver 3-5 dag, hele året, da jeg snur fra natt til dag, og omvent.. Og jeg får skjeldent nok søvn, og er nesten konstant sliten og trøtt! Festet voldsomt mye, har jeg da også gjort i tenårene!

Men alle jeg kjenner, som har hatt søvnparalyse, har ikke hatt noe skrekkbesøk av ånder! Hadde aldri hørt om det før jeg leste om folk her, som opplevde dette! Har folk i min famile også som har narkolepsi.. og det er typisk at disse drømmene er drømmer som går igjen, samme drømmen, om og om igjen.. Det er typisk for narkolepsi! Men har ikke hørt at disse drømmene dreide seg om ånder, i det hele tatt.. kunne være så enkelt,, men ekkelt som en plagsom veske! Pluss at narkolepsi, er ikke bare drømmer.. hovedproblemet er at de er trøtt, og kan sovne av i alle situasjoner, uønsket!

Men hvorfor får noen såkallt søvnparalyse? Jeg kjenner til en i det virkelige liv, som har hatt det et fåtall ganger.. Og det er ikke de med narkolepsi! For disse hadde bare gjentagende drømmer, ikke søvnparalyse!

hehe.. ser at jeg skrev.. alle jeg kjenner som har hatt søvnparalyse.. Men er ikke så mange,, bare to til,, og de lå våken eller våknet under en operasjon, og klarte ikke si ifra, enda de kjente allt som ble gjort med de! grøss...
Må vel bare si at det er veldig uheldig at du ikke har opplevd søvnparalyse, det er en veldig interessant opplevelse. Men nå er det ikke alle som er så heldige at de opplever det, uansett hvor sliten og trøtt man de er, og hva man opplever er veldig individuelt. Noen får f.eks. en forferdelig angst, noen hallusinerer, noen hører ting, noen blir kidnappet av romvesen, mens andre blir bare paralysert. Så hvis noen sier at de så ånder under søvnparalysen, er det ikke særlig overraskende.

Grunnen til hvorfor er ikke godt kjent enda, men jeg kjenner meg igjen med det å være veldig trøtt og stress. Synes å huske at de med narkolepsi er spesielt utsatt dog.

Jeg vil også tro det ikke er grunn til å skremme TS med narkolepsi, mange jeg kjenner har opplevd søvnparalyse. Inkludert meg selv, men ingen av oss har narkolepsi. Men det er jo ikke lov å leke lege her inne, så hva vet jeg.
Antall ord: 535

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av CandyMilla »

Nå prøvde jeg ikke å skremme noen med narkolepsi liksom, men å gi en forklaring på hva som skjer i kroppen når man har paralyse og drømmer samtidig. OG at paralyse oftere forekommer hos de med narkolepsi, men også enkelte ganger hos de uten narkolepsi.

Alle er lammet når man sover, men som regel har man sovet 1,5 timer før man starter drømmesøvn. Derfor merker man ikke at kroppen lammes. Det er jo for å unngå at man agerer i drømme.
Antall ord: 87
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Kiara »

Jeg begynner å drømme før jeg sovner helt.. derfor kjenner jeg meg ikke igjen i "normene".. Sover svært lett fra jeg begynner å sovne, og ligger i en drømmeverden, inntill både to og tre timer, og kan ligge å drømme, mens jeg hører alle lyder rundt meg! Derfor er det lite som skal til før jeg skvetter til,, alltså en del, eller hele kroppen rører brått på seg.. så er jeg lys våken.. Men iallefall, så passer ikke de søvnmønstrene jeg har lest om til meg, overhodet! Sånn er det alltid! Jeg starter søvn med drømming, før jeg faller i dyp søvn..
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Jeppski »

Kiara skrev:Jeg begynner å drømme før jeg sovner helt.. derfor kjenner jeg meg ikke igjen i "normene".. Sover svært lett fra jeg begynner å sovne, og ligger i en drømmeverden, inntill både to og tre timer, og kan ligge å drømme, mens jeg hører alle lyder rundt meg! Derfor er det lite som skal til før jeg skvetter til,, alltså en del, eller hele kroppen rører brått på seg.. så er jeg lys våken.. Men iallefall, så passer ikke de søvnmønstrene jeg har lest om til meg, overhodet! Sånn er det alltid! Jeg starter søvn med drømming, før jeg faller i dyp søvn..
Jeg finner det hardt å tro at du drømmer før du sovner helt mtp. at det går vanligvis 90 minutter med søvn før man kommer i REM-søvn. Men, if you say so ...
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Lilja »

Jeg ligger også ofte og drømmer lenge før jeg sovner skikkelig, og en kjapp googling ga inntrykk av at dette ikke er så uvanlig.
Hypnagoge hallusinasjoner er navnet på svært livlige drømmer under innsovning eller under oppvåkning. Drømmene er ofte skremmende.
(Lommelegen.no)
Våkendrøm, hypnagoge hallusinasjoner, er sanseopplevelser, som ikke har rot i virkeligheten. Hallusinasjonene finner sted i overgangen mellom våken tilstand og søvn.
(Forskning.no)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp

Innlegg av Svartepus »

Jeppski skrev: Jeg finner det hardt å tro at du drømmer før du sovner helt mtp. at det går vanligvis 90 minutter med søvn før man kommer i REM-søvn. Men, if you say so ...
Hvordan kan man da drømme under en middagslur på 15 min? Jeg må i såfall være en freak of nature, for jeg drømmer under smådupper på adskillig kortere tid enn 90 minutt.

Jeg har forøvrig opplevd søvnparalyse flere ganger, og jeg har ikke narkolepsi så vidt jeg vet. Jeg har til og med opplevd søvnparalyse midt inni drømmer, så jeg har et rimelig aktivt drømmeliv. Noen søvnparalyseepisoder har vært dritskremmende med høye lyder i ørene og stummende mørke, og selvsagt den mindre deilige panikken over å ikke kunne røre så mye som et øyelokk. Ofte opplever man ting man er veldig redd for under søvnparalyse. Andre ganger har jeg skjønt hva som foregår og bare slappet av. Da har jeg enten våknet eller sklidd tilbake inn i vanlige drømmer igjen. Jeg må innrømme at jeg aldri har ansett det som noe åndelig. Men det er bare min personlige mening om saken. Hjernen er en liten luring og kan få oss til å se og høre utrolig mye rart. Jeg har til og med opplevd å sovne sittende foran laptopen, og "våknet" til synet av masse rart mønster som dannet seg over laptopskjermen. Jeg satt ei stund og så på dette før jeg våknet ordentlig og skjønte at hjernen min hadde tøyset med meg.

En teori jeg har er at dersom man luciddrømmer bruker man såpass mye hjernekapasitet og "våkne hjernebølger" at man lett sklir halvveis ut av drømme og nærmer seg våken tilstand. I denne mellomtilstanden opplever man søvnparalyse da hodet jobber på høygir mens kroppen enda sover. Ikke så mye mer mystisk enn det. Tror jeg ;)
Antall ord: 341
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Lucid dreaming endte i forferdelig søvnparalyse. Hjelp?

Innlegg av Jeppski »

Da har jeg lært noe nytt i dag òg.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links