Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Anima <3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 15 Jul 2011 11:12
12

Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Anima <3 »

Jeg liker å tro at noen passer på/guider meg, men har aldri merket noe konkret.....tror jeg.. ;)

Jeg bare lurer på om noen av dere merket første gang dere ble obs på at dere har hjelpere, eller har dere bare visst at de alltid vært der?
Oppsøkte dere dem, eller dukket dem bare opp? Kan dere se/føle noe?
Antall ord: 63
Live <3 Laugh <3 Love <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har følgende tanker om dette :
Hjelperene våre er normalt ikke "tilgjengelig" for oss, - de er mer "bakgrunnsfigurer" i våre liv.
De er der for å tilrettelegge situasjoner som du skal lære av, - både på godt og vondt. Og lager derfor endel "tilfeldigheter" - for at vi skal komme opp i situasjoner hvor ting skal skje.

Noen har likevel greid å få en viss kontakt, men bare så mye som hjelperen(e) tillater.

Noen kan både se og føle hjelperenes nærvær, andre merker ingenting
De vil alltid høre på - når du fokuserer på dem, og ber om hjelp, - men svaret kommer sjelden slik du ønsker et svar der og da, men ting "kan tilfeldigvis" ordne seg på en eller annen måte.

Om du lurer, kan du forsøke å be om tegn på at de er der, - og vær da spesielt obs på forhold omkring deg, - dyr eller fugler som f.ex oppfører seg unormalt, nærgående fugler som sitter og ser på deg, osv. Om dette ikke er en dagligdags opplevelse, er det ofte et tegn på "at vi er her"...

Lykke til !
A
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anima <3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 15 Jul 2011 11:12
12

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Anima <3 »

Tusen takk for svar! :)
Jeg synes det du sier høres fornuftig ut.

Tar gjerne i mot flere synspunkter og erfaringer fra andre her inne!
Antall ord: 25
Live <3 Laugh <3 Love <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Chimera »

Asbjørn skrev:Jeg har følgende tanker om dette :
Hjelperene våre er normalt ikke "tilgjengelig" for oss, - de er mer "bakgrunnsfigurer" i våre liv.
De er der for å tilrettelegge situasjoner som du skal lære av, - både på godt og vondt. Og lager derfor endel "tilfeldigheter" - for at vi skal komme opp i situasjoner hvor ting skal skje.

Noen har likevel greid å få en viss kontakt, men bare så mye som hjelperen(e) tillater.

Noen kan både se og føle hjelperenes nærvær, andre merker ingenting
De vil alltid høre på - når du fokuserer på dem, og ber om hjelp, - men svaret kommer sjelden slik du ønsker et svar der og da, men ting "kan tilfeldigvis" ordne seg på en eller annen måte.

Om du lurer, kan du forsøke å be om tegn på at de er der, - og vær da spesielt obs på forhold omkring deg, - dyr eller fugler som f.ex oppfører seg unormalt, nærgående fugler som sitter og ser på deg, osv. Om dette ikke er en dagligdags opplevelse, er det ofte et tegn på "at vi er her"...

Lykke til !
A

Ærlig talt, måte på helgardering.... Hvis hjelperteorien skulle stemme, så kunne vi påkalle vedkommende og få hjelp når vi trengte det. Har ofte send ut rop om hjelp til "hjelperne" mine uten respons. Hva hindrer hjelpere å hjelpe de som ......
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Astarte »

Selv spurte jeg om de kunne gi meg et tegn på at de var der. Dette var i forbindelse med at jeg leste Sagaen om Isfolket, som ble min virkelige inngang til det paranormale liv ;) Det tok mange år før jeg kjente at jeg fikk et tegn, set kan jo hende de hadde fosøkt før, men at jeg ikke hadde skjønt det.

Jeg snakker med mine hjelpere, og ber dem ofte om hjelp eller veiledning. For meg handler ikke dette om å tro, men jeg vet at de er der. Det er altfor mye som har skjedd som har bevist dette for meg.

Meditasjon kan hjelpe deg i din søken etter svar, du finner mange fine tråder om det her også. Prøv søkfunksjonen eller skrik ut, så skal jeg forsøke å hjelpe deg :D
Antall ord: 140
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anima <3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 15 Jul 2011 11:12
12

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Anima <3 »

Takk for det! :)
Kan hende de har forsøkt å gi meg tegn, uten at jeg har skjønt det..
Jeg har tenkt en del på om kanskje meditasjon ville være tingen. Skal søke litt rundt, og prøve å finne den rette metoden for meg. Har forsøkt å meditere noen ganger, men det ender som regel opp med at jeg blir litt for avslappet, og sovner av..;) Om det er dårlige meditasjonsmetoder, eller søvnmangel er jeg ikke sikker på..hehe
Antall ord: 83
Live <3 Laugh <3 Love <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Astarte »

Der tror jeg mange vil kjenne seg igjen, du :roll: :lol: :lol: Jeg rotet mye før jeg fant greia som fungerte for meg. Litt blanding av mye rart jeg har lest om, kokt sammen til en fin metode som er helt min egen :bandit Men den virker hvertfall. Jeg tror tålmodighet er uendelig viktig :like
Antall ord: 53
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Asbjørn »

Chimera skrev:Ærlig talt, måte på helgardering.... Hvis hjelperteorien skulle stemme, så kunne vi påkalle vedkommende og få hjelp når vi trengte det. Har ofte send ut rop om hjelp til "hjelperne" mine uten respons. Hva hindrer hjelpere å hjelpe de som ......
Å be hjelperene om tegn på at de er der, er en ting.
Å be hjelperene om hjelp i en gitt situasjon, kommer an på hva du spør om, og om eventuell hjelp vil gi deg mer lærdom.


Tenk på følgende :
Et barn som spør foreldrene om å få være oppe hver natt, og slippe skolen, fordi skolen er kjedelig, -hvilke svar forventer man av normale foreldre ?
Endel saker vi spør om hjelp til, - er ting vi skal lære av, ting som er tilrettelagt for at vi skal kunne høste en erfaring.
Å be om hjelp da, ville i en slik situasjon kunne medføre at man ikke lærer noe i det heletatt.

Jeg tror nemlig at vi har en plan i livet, en plan som inneholder forskjellige saker vi skal komme borti, og mange av de ønskene vi kommer med går gjerne på tvers av planer som enda ikke er iverksatt, eller som utføres nå.

Uten respons, - stillhet er også en respons, - husker selv når min mor ikke svarte om jeg hadde gjort noen sprell... og så kom og spurte om noe etterpå...

Spør heller om de kan gi deg et tegn på at de er der, - noe banalt kansje, - som at sjefen istedet for å si godag, - kommenterer kjøttkakene han spiste dagen før...
Eller at noe annet uvanlig skjer.
Kansje at du har "lottorekka - 1" dvs at du har talle tallene UNDER det som vinner...

Er mange måter å teste på, men mange får ikke svar. Fordi deres livsplan ikke inkluderer bevissthet om hjelperene...

Jeg har en sak "gående" - dvs sak jeg har lagt frem for mine Hjelpere - skal heller gi tilbakemelding om jeg får respons ;)


A
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - - - - Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Chimera »

Chimera skrev:
Asbjørn skrev:
Chimera skrev:Ærlig talt, måte på helgardering.... Hvis hjelperteorien skulle stemme, så kunne vi påkalle vedkommende og få hjelp når vi trengte det. Har ofte send ut rop om hjelp til "hjelperne" mine uten respons. Hva hindrer hjelpere å hjelpe de som ......
Å be hjelperene om tegn på at de er der, er en ting.
Å be hjelperene om hjelp i en gitt situasjon, kommer an på hva du spør om, og om eventuell hjelp vil gi deg mer lærdom.


Tenk på følgende :
Et barn som spør foreldrene om å få være oppe hver natt, og slippe skolen, fordi skolen er kjedelig, -hvilke svar forventer man av normale foreldre ?
Endel saker vi spør om hjelp til, - er ting vi skal lære av, ting som er tilrettelagt for at vi skal kunne høste en erfaring.
Å be om hjelp da, ville i en slik situasjon kunne medføre at man ikke lærer noe i det heletatt.

Jeg tror nemlig at vi har en plan i livet, en plan som inneholder forskjellige saker vi skal komme borti, og mange av de ønskene vi kommer med går gjerne på tvers av planer som enda ikke er iverksatt, eller som utføres nå.

Uten respons, - stillhet er også en respons, - husker selv når min mor ikke svarte om jeg hadde gjort noen sprell... og så kom og spurte om noe etterpå...

Spør heller om de kan gi deg et tegn på at de er der, - noe banalt kansje, - som at sjefen istedet for å si godag, - kommenterer kjøttkakene han spiste dagen før...
Eller at noe annet uvanlig skjer.
Kansje at du har "lottorekka - 1" dvs at du har talle tallene UNDER det som vinner...

Er mange måter å teste på, men mange får ikke svar. Fordi deres livsplan ikke inkluderer bevissthet om hjelperene...

Jeg har en sak "gående" - dvs sak jeg har lagt frem for mine Hjelpere - skal heller gi tilbakemelding om jeg får respons ;)


A
Må korrigere meg selv litt der. I de fleste tilfellene har jeg kun bedt om tegn på at de er der, slik som du nevner, men uten resultat. Har nok desverre mista troa på at det finnes noe plan og mening med livet.... men ønsker selvfølgelig å oppleve noe som gjør at jeg skifter mening. (Det gjelder ikke bare det med hjelpere men også meditasjon og andre former for forsøk på åndelig utvikling)
Antall ord: 416

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Prismia »

Spør heller om de kan gi deg et tegn på at de er der, - noe banalt kansje, - som at sjefen istedet for å si godag, - kommenterer kjøttkakene han spiste dagen før...
Eller at noe annet uvanlig skjer.
Kansje at du har "lottorekka - 1" dvs at du har talle tallene UNDER det som vinner...
Jeg fant ut i går kveld at jeg skal teste det der :) Sa til min hjelper, som jeg aldri har hatt kontakt med men følt at har fulgt meg i flere år, at jeg ønsker å få se en Airdales Terrier (bikkjerase) i løpet av denne uken. Vi hadde en AT når jeg var lita, og den rasen er ikke så vanlig, jeg ser kanskje 1-3 styk per år. Så hvis jeg får se en i løpet av uka så regner jeg med at det er en bekreftelse :) Men som du sier Asbjørn så er det ikke sikkert at jeg får respons.. Syns det var bra det du skrev!
Antall ord: 172
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Prismia »

Vil forresten spørre om noe. Trur dere at man kan ha en hjelper som døde etter at man ble født? Eller har man flere hjelpere? At en/noen var der fra fødselen av.

Jeg har følt i flere år at mormor er sammen med meg, vet ikke hvorfor, har aldri sett noen tegn eller noe som helst som kanskje kan bekrefte det. Men trur også at det kan være fordi mamma har i alle år sagt at jeg minner henne om mora hennes, så kanskje bare innbilning. Mormor døde når jeg var 4 år, og jeg husker henne knapt.
Antall ord: 107
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Asbjørn »

Prismia skrev:Vil forresten spørre om noe. Trur dere at man kan ha en hjelper som døde etter at man ble født? Eller har man flere hjelpere? At en/noen var der fra fødselen av.

Jeg har følt i flere år at mormor er sammen med meg, vet ikke hvorfor, har aldri sett noen tegn eller noe som helst som kanskje kan bekrefte det. Men trur også at det kan være fordi mamma har i alle år sagt at jeg minner henne om mora hennes, så kanskje bare innbilning. Mormor døde når jeg var 4 år, og jeg husker henne knapt.
Jeg mener : Ja, og ja ;)
De fleste av oss har en ledsager som følger oss igjennom hele livet, - gjerne en sjel vi kjenner fra tidligere liv. ( og i andre liv kan rollene være byttet om - både begge her, og begge der, - eller en på hvert sted )

At avdøde slektninger følger med oss videre, - er noe jeg regner som sikkert, har opplevet ting som indikerer akkurat det.

A
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arwine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 22 Feb 2006 17:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus
Blitt takket: 3 ganger

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av arwine »

Hadde en bror som døde for ikke lenge siden.Hadde ett vondt liv ,med alt av rus.Jeg spurte om han kunne blinke med lyset,hvis han hadde det bra. Det gikk noen timer. Plutselig begynte den ene lampa og blinke noe veldig.Jeg tar dette på ett postivt tegn. Noen dager senere spurte jeg om det samme og lovet da å ikke spørre mer om det. Sitter ved pc en stund senere, og lyset blinker. Blinket ikke i stua(pc i annet rom).Jeg er sikker på at jeg har fått svar.Hva tror andre ? :mozilla_kiss:
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Arven »

Jeg tror du fikk svar fra broren din. Har opplevd noe av det samme selv både når mamma døde og når jeg mistet ei god venninne for kort tid siden. Jeg satt her ute et par dager etter begravelsen til venninna mi og følte at hun var til stede, så jeg ba henne om et tegn hun visste jeg ville forstå.
Bare noen minutter etterpå kom det en brunspraglet pus gjennom hekken, kom bort til meg og gned seg inntil beina mine før den snudde og gikk tilbake samme vei den kom. Jeg har aldri sett den pusen før og ikke etterpå heller. venninna mi var lidenskapelig opptatt av katter, så jeg tok det som et klart tegn.
Antall ord: 125
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Matzo777
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 14 Aug 2011 01:54
12

- Hvordan oppdaget du din skytsengel/hjelper?

Innlegg av Matzo777 »

Jeg føler for å dele dette. Hvert eneste menneske blir tildelt en skytsengel og en skytsdemon. Dette er noe gud har gjort for å sørge for at vi har fri vilje. Det er som det du ser i en tegneserie eller en film der en har en engel på den ene skuldern og en djevel på den andre. Det gir menneske valget mellom godt og ondt, altså fri vilje. Jeg syntes bare det var viktig å si, få som veit om skytsdemonen som faktisk er en stor del av "det" virkelige deg. Gjennom flere år med spirituel utvikling kan en oppleve å bli et med sin skytsengel og skytsdemon. Men dette er svært vanskelig å oppnå.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links