Jeg bare lurer på om noen av dere merket første gang dere ble obs på at dere har hjelpere, eller har dere bare visst at de alltid vært der?
Oppsøkte dere dem, eller dukket dem bare opp? Kan dere se/føle noe?
Moderatorer: Asbjørn, mod engler
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Asbjørn skrev:Jeg har følgende tanker om dette :
Hjelperene våre er normalt ikke "tilgjengelig" for oss, - de er mer "bakgrunnsfigurer" i våre liv.
De er der for å tilrettelegge situasjoner som du skal lære av, - både på godt og vondt. Og lager derfor endel "tilfeldigheter" - for at vi skal komme opp i situasjoner hvor ting skal skje.
Noen har likevel greid å få en viss kontakt, men bare så mye som hjelperen(e) tillater.
Noen kan både se og føle hjelperenes nærvær, andre merker ingenting
De vil alltid høre på - når du fokuserer på dem, og ber om hjelp, - men svaret kommer sjelden slik du ønsker et svar der og da, men ting "kan tilfeldigvis" ordne seg på en eller annen måte.
Om du lurer, kan du forsøke å be om tegn på at de er der, - og vær da spesielt obs på forhold omkring deg, - dyr eller fugler som f.ex oppfører seg unormalt, nærgående fugler som sitter og ser på deg, osv. Om dette ikke er en dagligdags opplevelse, er det ofte et tegn på "at vi er her"...
Lykke til !
A
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Å be hjelperene om tegn på at de er der, er en ting.Chimera skrev:Ærlig talt, måte på helgardering.... Hvis hjelperteorien skulle stemme, så kunne vi påkalle vedkommende og få hjelp når vi trengte det. Har ofte send ut rop om hjelp til "hjelperne" mine uten respons. Hva hindrer hjelpere å hjelpe de som ......
Hide post links |
Må korrigere meg selv litt der. I de fleste tilfellene har jeg kun bedt om tegn på at de er der, slik som du nevner, men uten resultat. Har nok desverre mista troa på at det finnes noe plan og mening med livet.... men ønsker selvfølgelig å oppleve noe som gjør at jeg skifter mening. (Det gjelder ikke bare det med hjelpere men også meditasjon og andre former for forsøk på åndelig utvikling)Chimera skrev:Asbjørn skrev:Å be hjelperene om tegn på at de er der, er en ting.Chimera skrev:Ærlig talt, måte på helgardering.... Hvis hjelperteorien skulle stemme, så kunne vi påkalle vedkommende og få hjelp når vi trengte det. Har ofte send ut rop om hjelp til "hjelperne" mine uten respons. Hva hindrer hjelpere å hjelpe de som ......
Å be hjelperene om hjelp i en gitt situasjon, kommer an på hva du spør om, og om eventuell hjelp vil gi deg mer lærdom.
Tenk på følgende :
Et barn som spør foreldrene om å få være oppe hver natt, og slippe skolen, fordi skolen er kjedelig, -hvilke svar forventer man av normale foreldre ?
Endel saker vi spør om hjelp til, - er ting vi skal lære av, ting som er tilrettelagt for at vi skal kunne høste en erfaring.
Å be om hjelp da, ville i en slik situasjon kunne medføre at man ikke lærer noe i det heletatt.
Jeg tror nemlig at vi har en plan i livet, en plan som inneholder forskjellige saker vi skal komme borti, og mange av de ønskene vi kommer med går gjerne på tvers av planer som enda ikke er iverksatt, eller som utføres nå.
Uten respons, - stillhet er også en respons, - husker selv når min mor ikke svarte om jeg hadde gjort noen sprell... og så kom og spurte om noe etterpå...
Spør heller om de kan gi deg et tegn på at de er der, - noe banalt kansje, - som at sjefen istedet for å si godag, - kommenterer kjøttkakene han spiste dagen før...
Eller at noe annet uvanlig skjer.
Kansje at du har "lottorekka - 1" dvs at du har talle tallene UNDER det som vinner...
Er mange måter å teste på, men mange får ikke svar. Fordi deres livsplan ikke inkluderer bevissthet om hjelperene...
Jeg har en sak "gående" - dvs sak jeg har lagt frem for mine Hjelpere - skal heller gi tilbakemelding om jeg får respons
A
Hide post links |
Jeg fant ut i går kveld at jeg skal teste det derSpør heller om de kan gi deg et tegn på at de er der, - noe banalt kansje, - som at sjefen istedet for å si godag, - kommenterer kjøttkakene han spiste dagen før...
Eller at noe annet uvanlig skjer.
Kansje at du har "lottorekka - 1" dvs at du har talle tallene UNDER det som vinner...
Hide post links |
Hide post links |
Jeg mener : Ja, og jaPrismia skrev:Vil forresten spørre om noe. Trur dere at man kan ha en hjelper som døde etter at man ble født? Eller har man flere hjelpere? At en/noen var der fra fødselen av.
Jeg har følt i flere år at mormor er sammen med meg, vet ikke hvorfor, har aldri sett noen tegn eller noe som helst som kanskje kan bekrefte det. Men trur også at det kan være fordi mamma har i alle år sagt at jeg minner henne om mora hennes, så kanskje bare innbilning. Mormor døde når jeg var 4 år, og jeg husker henne knapt.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |