Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKjærlighet ved første blikk

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av nuttapia »

Noen her som har opplevet det?

Noen som har kjent varmen og lyset, lysten på livet på en hel annerledes måte i det man så inn i en annen persons øyne?

Jeg synes det er spennende tema, pga at mange har sett "kjærligheten ved første blikk". IKke for at det trenger å ha så mye overnaturlig ved seg, men jeg lurer på hva folk tenker og føler.

Har DU møtt den?
Antall ord: 75
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av Astarte »

Ja, faktisk. Sånn hadde vi det begge to, men vi var begge i andre forhold. Vi ble nære venner, men avsluttet våre daværende forhold av andre grunner. Så var vi mye sammen som bestevenner, helt til det.....vel.....gikk som det måtte gå :oops: :lol:

Vi har nå vært sammen i ti år, med opp- og nedturer. Et sterkt forhold, har vi ofte hørt. To veldig sterke personligheter med tilhørende støynivå :roll: :lol: :bandit
Antall ord: 78
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av Heksepusen »

Å ja den følens tror jeg vi begge kan si at vi hadde.
Vi har hvert sammen i 9 år med både opp og ned turer, Jeg snakker vel for oss begge når jeg sier at den samme følesen har vi begge to for hverander enda selv om det er mange års allderfoskjell og personliheten er er sterke og til tider veldig forskjellig, men det er da ikke noe hindring .
Men føelsen er jo ubeskrivelig.
Om det var forutbestemt av sjebnen eller noe annet tror jeg ikke at jeg vil spekulere i.
Så at kjælighet ved første blikk ekistere det kan jeg si med sikkerhet i alle fall i mitt tilfelle.
Antall ord: 117
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av RaggSokken »

jeg tror folk har en tilhørlighet til visse mennesker, f.eks man bare FØLER noe. Og at det er meningen man skal kobles med disse menneskene, kjærlighet? tja kan vel kalles det
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har følt noe slikt.

Det skjer noe med en når man på det rette tidspunkt, for første gang, ser hverandre inn i øynene og alt bare virker å stemme... samtidig som man merker at man blir nysgjerrig og at øynene lokker...

Slik en tiltrekningskraft bare øyne i seg selv kan ha.
Jeg tror på tiltrekning og jeg tror også på nysgjerrighet. Utforskertrang og lyster.
Om man kan kalle det kjærlighet ved første blikk, blir noe annet. Kjærligheten er jo der hele tiden og venter på å bli oppdagd, men enkelte mennesker passer bedre sammen enn andre. Det finnes jo så mange kombinasjoner å prøve, og mange mennesker føler jo de har nok med seg selv. Men jeg tror også det finnes mange av disse som "har nok med seg selv" som passer sammen med hverandre også. Jeg tror det finnes en for alle der ute, og kanskje ikke bare én, men det finnes nok den tilnærmede perfekte kombo også..?

Disse menneskene som er skapt for hverandre, som det jo sies...
kanskje de klarer å finne kjærlighet ved første blikk... kanskje? :)
Antall ord: 188
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av 30cm »

Kjærlighet ved første stikk er best
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av DamageDone »

30cm skrev:Kjærlighet ved første stikk er best
Ja det fungerer ofte sånn.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av Hecate »

yup, men det er ikke nødvendigvis det enkleste forholdet jeg har vært i :lol:
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av zind »

Hecate skrev:yup, men det er ikke nødvendigvis det enkleste forholdet jeg har vært i :lol:
hahahaha :lol: Er det ikke typisk? ;)

RaggSokken skrev:jeg tror folk har en tilhørlighet til visse mennesker, f.eks man bare FØLER noe. Og at det er meningen man skal kobles med disse menneskene, kjærlighet? tja kan vel kalles det
ikke sant? :notworthy:

har sagt det tusen ganger før, men sier det igjen; tror vi forelsker oss i de vi har noe å lære av.
Antall ord: 84
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av Astarte »

Ja, Zind og Hecate....ord til ettertanke. Og så veldig, veldig sant! :roll: :lol:
Antall ord: 12
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av Moonstone »

zind skrev:
RaggSokken skrev:jeg tror folk har en tilhørlighet til visse mennesker, f.eks man bare FØLER noe. Og at det er meningen man skal kobles med disse menneskene, kjærlighet? tja kan vel kalles det
ikke sant? :notworthy:
har sagt det tusen ganger før, men sier det igjen; tror vi forelsker oss i de vi har noe å lære av.
Sagt med andre ord: Karma..
Antall ord: 69
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av zind »

Ja, sant moonstone ;)

Interessant med øyne da. Jeg har faktisk sett øynene til en person nær meg skifte totalt etter at vedkommende hadde vært gjennom litt ordentlig sjelegranskning, det var en spesiell opplevelse. Tror så absolutt at øynene er sjelens speil, så sånn sett kan det være en sterk opplevelse når begge "ser" hverandre.
Antall ord: 59
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av Purka »

har opplevd det. Vi forsvant i forskjellige retninger, men jeg har aldri klart å elske en ny igjen.
Ikke fordi det var så vondt å miste ham. Men det bare er slik.
Uforglemmelig følese, men også uforklarlig. la meg nå si det slik at aldri før og aldri siden har jeg kjent den intense ilingen gjennom kroppen bare ved tanken på ham. vanvittig!
de hele endte med en sønn. Men vi ble aldri et par. Vi var elskere. men en nydelig tid var det. Angrer ikke. Bare vet at jeg lever fantastisk fremdeles på fantasien ;)
Jeg blir fremdeles like k*t av å tenke på ham.
Minusen er vel at jeg ikke føler det samme for noen andre. det gjør det nermest umulig å tenke seg å finne en partner.
han er og blir min store " kjærlighet med første blikk", og gjør mine stolte soldatføtter om til små Laban seimenn. irriterende feeling men en søt smak :D
Antall ord: 161
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av ludoburgero »

Det høres både fint og litt trist ut, Purka :)
Slik det jo ofte er med kjærlighet. Som du sier så var det jo ikke så vondt å miste ham,
og det tror jeg er kanskje fordi dere var elskere og at dere aldri var et par...

Dere holdt kanskje enkelte følelser litt på avstand, og lyktes med det?

Nå høres jeg sikkert fæl ut, men jeg tror at såkalt kjærlighet og interesse kan oppstå mellom omtrent hvem som helst, men jeg tror også at mange kommer dit famlende i blinde. Blir nok feil å si at årsaken er "desperasjon" i ethvert tilfelle, men ofte tror jeg at folk er så kontaktsøkende at de nærmest kunne tenke seg hvem som helst... og så gjør de hva som helst for å holde ut med denne hvem som helst. Slik en type kjærlighet er trist, og jeg vet dessverre selv hvordan det er å ende opp med noen bare fordi man vil ha noen. Og at det nesten kunne vært hvem som helst.
Heldigvis lærer man med tiden. Vonde erfaringer, bitterhet - og for den saks skyld det bittersøte - og svik, manglende interesse, stadig synkende lidenskap eller kanskje ingen i det hele tatt, og jeg tror kanskje ikke det er så uvanlig heller. At folk opplever dette også i forhold som startet som om det skulle være verdens mest perfekte match.

"Vi er ment for hverandre" har mistet sin mening flere ganger, og da er det vanskelig å reise seg igjen. Jeg tror vonde erfaringer kan sette en stor demper for at vedkommende kommer til å oppleve det dere her kaller for "kjærlighet ved første blikk". Og faktisk: selv om de har opplevd det, tror jeg at de vonde erfaringene kan bidra til at slike minner fortrenges... fornektes... og de negative erfaringene skygger over for disse små øyeblikkene hvor vi alle har følt en slags tiltrekning bare ved å se noen andre inn i øynene.

Jeg sier ikke at det hver gang har vært slik at det har vært kjærlighet ved første blikk, men det kan godt hende at det finnes noen der ute som er sjelevenner. Noen som bare ved blikkontakt føler en intens kjemi og samhørighet i øyeblikket, og knapt klarer å ta øynene vekk fra hverandre.

Hva er deres tanker om hvor vidt flørting via blikkontakt kan forveksles med det vi nå snakker om? Selv synes jeg at tema er langt ifra akkurat det, fordi at forskjellen i mine øyne (pun intended) ligger i at flørting er mer noe som skjer pga. en eller begge parters initiativ, mens det vi snakker om i tema er noe som tilsynelatende skjer utenfor vår kontroll.

Eller?
Antall ord: 462
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Re: Kjærlighet ved første blikk

Innlegg av magnolia - sluttet »

Er det noen som har erfart at man ikke kan snakke med den man er så glad i og føler slik stor kjærlighet for? Er det noen som har vært i et forhold der følelsene er veldig intense og sterke, men du opplever at den du ønsker å dele ditt liv med, kan du ikke prate med! Jeg snakker ikke om sånt prat som dagligdagse ting og om vær og vind.

Hva om du ikke tørr å slippe den du er glad i, innpå deg? Hva skjer da mellom de to som elsker hverandre? Hvordan er det mulig å dele livet sammen med den du har slik kjærlighet for når man ikke oppnår mental kontakt?

Hvordan oppnår man den store kjærligheten? Og hvordan definerer dere ordet? Hva er ekte kjærlighet?

Det er mulig å være veldig, veldig glad i den andre og likevel føle seg så utrolig ensom, så utrolig alene!
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links