Fakta, teori & skepsisKilder utelatt fra Bibelen

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Kilder utelatt fra Bibelen

Innlegg av Metodisten »

Denne dokumentaren belyser det som skjedde akkurat da Kristendommen ble en religion.

http://uk.youtube.com/watch?v=2EPOsTVjWlE
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.

Hvis ikke dette bringer fram ny kunnskap, så har eg ikke lyst til å bruke mye tid på å se disse klippene.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.

Hvis ikke dette bringer fram ny kunnskap, så har eg ikke lyst til å bruke mye tid på å se disse klippene.
Få deg en jobb BA.

Få noe fornuftig å gjøre på om dagene. :mozilla_smile:
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Han har tydeligvis en jobb eller noe å gjøre da han eller hun ikke har tid til å se alle 12 episodene :p
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA. skrev:Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.
Enig. Det florerer med slike grælle spam-tråder av typen "se disse YouTube-videoene her og bli overbevist om et eller annet!" her på Paranormal.

Metodisten, jeg antar at spørsmålet ditt er blitt besvart allerede her på forumet - opp til flere ganger - blant annet her: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... p?p=204774
Antall ord: 83
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

MikkelRev skrev:
Enig. Det florerer med slike grælle spam-tråder av typen "se disse YouTube-videoene her og bli overbevist om et eller annet!" her på Paranormal.

Metodisten, jeg antar at spørsmålet ditt er blitt besvart allerede her på forumet - opp til flere ganger - blant annet her: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... p?p=204774
Jeg har ikke stillt ett eneste spørsmål løk.

Det er lagt ut for de som måtte ha spesiell intetesse for ulike teorier innen teologiske teser.
På samme måte som man kan diskutere teorien om Mikkel rev og BA er samme person.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:
MikkelRev skrev:

Jeg har ikke stillt ett eneste spørsmål løk.

Det er lagt ut for de som måtte ha spesiell intetesse for ulike teorier innen teologiske teser.
På samme måte som man kan diskutere teorien om Mikkel rev og BA er samme person.
Det er nok flere som synes slikt er interessant, men som har et liv utenfor paranormal.no også. Å sitte en time for å vente på å få noe ny informasjon er ikke noe jeg for min del har tenkt til å gjøre. :)

Er det så at filmen er så uinteressant at du ikke gidder å gi noe resyme?
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

BA. skrev:Er det så at filmen er så uinteressant at du ikke gidder å gi noe resyme?
Antar han ikke har sett den selv.
Antall ord: 24
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

MikkelRev skrev:
BA. skrev:Er det så at filmen er så uinteressant at du ikke gidder å gi noe resyme?
Antar han ikke har sett den selv.
tja gidder du ikke se
kan du jo google på apokryfe skrifter

for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?

men kansje jeg heller skulle skrive et resyme????

puma/f
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

puma/f skrev:for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?

Det er jeg fullstendig klar over ja. De kalles deuterokanoniske skrifter. Diverse ortodokse kirker kan ha en annen kanon igjen. Men ja, skriv gjerne et resyme.
Antall ord: 61
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

MikkelRev skrev:
puma/f skrev:for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?

Det er jeg fullstendig klar over ja. De kalles deuterokanoniske skrifter. Diverse ortodokse kirker kan ha en annen kanon igjen. Men ja, skriv gjerne et resyme.
Hvorfor skulle jeg gidde det ?

Jeg har lest littom disse skriftene ( husker ikke helt i farten om dødehavsrullene også havner under samme navn, om ikke har jeg lest litt om de også.... )

MEn for og få best utbytte er det nok smart og lese sjøl og gjøre seg opp sin egen mening i stede for og gå minste motsants veg .....

Puma/f
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Resyme :

Himmel og jord.
Bli Lys.
Adam og Eva.
Profetene
Johannes Åpenbaring
Hitler
Bush
.
whoooopssss....
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av MikkelRev »

Antall ord: 4
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Asbjørn skrev:Resyme :

Himmel og jord.
Bli Lys.
Adam og Eva.
Profetene
Johannes Åpenbaring
Hitler
Bush
.
whoooopssss....
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

puma/f skrev:
MikkelRev skrev:

Hvorfor skulle jeg gidde det ?
For å være grei og hjelpsom?
Jeg har lest littom disse skriftene ( husker ikke helt i farten om dødehavsrullene også havner under samme navn, om ikke har jeg lest litt om de også.... )
Det gjør de ikke. Dødehavsrullene er en samling bøker som ble funnet etter annn verdenskrig, og inneholder deler fra samtlige bøker (unntatt Esters bok) i GT og over 800 andre tekster.

Mye av dette er forskellige religiøse skrifter og beskrivelse av forskjellige sekters oppfatninger.
MEn for og få best utbytte er det nok smart og lese sjøl og gjøre seg opp sin egen mening i stede for og gå minste motsants veg .....
Tja, hvis man kun er ute etter å vite hva denne videoen inneholder, så bør man vel forholde seg til videoen eller diverse resymeer fra denne?
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links