Fakta, teori & skepsis ⇒ Kilder utelatt fra Bibelen
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Kilder utelatt fra Bibelen
Denne dokumentaren belyser det som skjedde akkurat da Kristendommen ble en religion.
http://uk.youtube.com/watch?v=2EPOsTVjWlE
http://uk.youtube.com/watch?v=2EPOsTVjWlE
Antall ord: 19
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.
Hvis ikke dette bringer fram ny kunnskap, så har eg ikke lyst til å bruke mye tid på å se disse klippene.
Hvis ikke dette bringer fram ny kunnskap, så har eg ikke lyst til å bruke mye tid på å se disse klippene.
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Få deg en jobb BA.BA. skrev:Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.
Få noe fornuftig å gjøre på om dagene. :mozilla_smile:
Antall ord: 59
Hide post links |
Han har tydeligvis en jobb eller noe å gjøre da han eller hun ikke har tid til å se alle 12 episodene
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Enig. Det florerer med slike grælle spam-tråder av typen "se disse YouTube-videoene her og bli overbevist om et eller annet!" her på Paranormal.BA. skrev:Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.
Metodisten, jeg antar at spørsmålet ditt er blitt besvart allerede her på forumet - opp til flere ganger - blant annet her: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... p?p=204774
Antall ord: 83
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg har ikke stillt ett eneste spørsmål løk.MikkelRev skrev:Enig. Det florerer med slike grælle spam-tråder av typen "se disse YouTube-videoene her og bli overbevist om et eller annet!" her på Paranormal.BA. skrev:Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.
Metodisten, jeg antar at spørsmålet ditt er blitt besvart allerede her på forumet - opp til flere ganger - blant annet her: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... p?p=204774
Det er lagt ut for de som måtte ha spesiell intetesse for ulike teorier innen teologiske teser.
På samme måte som man kan diskutere teorien om Mikkel rev og BA er samme person.
Antall ord: 131
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er nok flere som synes slikt er interessant, men som har et liv utenfor paranormal.no også. Å sitte en time for å vente på å få noe ny informasjon er ikke noe jeg for min del har tenkt til å gjøre.Metodisten skrev:Jeg har ikke stillt ett eneste spørsmål løk.MikkelRev skrev:Enig. Det florerer med slike grælle spam-tråder av typen "se disse YouTube-videoene her og bli overbevist om et eller annet!" her på Paranormal.BA. skrev:Dette er en serie på tolv episoder. Kan du være snill å gien kort resyme av det viktigste, i tillegg til linken.
Det er lagt ut for de som måtte ha spesiell intetesse for ulike teorier innen teologiske teser.
På samme måte som man kan diskutere teorien om Mikkel rev og BA er samme person.
Er det så at filmen er så uinteressant at du ikke gidder å gi noe resyme?
Antall ord: 188
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Antar han ikke har sett den selv.BA. skrev:Er det så at filmen er så uinteressant at du ikke gidder å gi noe resyme?
Antall ord: 24
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
tja gidder du ikke seMikkelRev skrev:Antar han ikke har sett den selv.BA. skrev:Er det så at filmen er så uinteressant at du ikke gidder å gi noe resyme?
kan du jo google på apokryfe skrifter
for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?
men kansje jeg heller skulle skrive et resyme????
puma/f
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Det er jeg fullstendig klar over ja. De kalles deuterokanoniske skrifter. Diverse ortodokse kirker kan ha en annen kanon igjen. Men ja, skriv gjerne et resyme.puma/f skrev:for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?
Antall ord: 61
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
Hvorfor skulle jeg gidde det ?MikkelRev skrev:Det er jeg fullstendig klar over ja. De kalles deuterokanoniske skrifter. Diverse ortodokse kirker kan ha en annen kanon igjen. Men ja, skriv gjerne et resyme.puma/f skrev:for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?
Jeg har lest littom disse skriftene ( husker ikke helt i farten om dødehavsrullene også havner under samme navn, om ikke har jeg lest litt om de også.... )
MEn for og få best utbytte er det nok smart og lese sjøl og gjøre seg opp sin egen mening i stede for og gå minste motsants veg .....
Puma/f
Antall ord: 128
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Resyme :
Himmel og jord.
Bli Lys.
Adam og Eva.
Profetene
Johannes Åpenbaring
Hitler
Bush
.
whoooopssss....
Himmel og jord.
Bli Lys.
Adam og Eva.
Profetene
Johannes Åpenbaring
Hitler
Bush
.
whoooopssss....
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Asbjørn skrev:Resyme :
Himmel og jord.
Bli Lys.
Adam og Eva.
Profetene
Johannes Åpenbaring
Hitler
Bush
.
whoooopssss....
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
For å være grei og hjelpsom?puma/f skrev:Hvorfor skulle jeg gidde det ?MikkelRev skrev:Det er jeg fullstendig klar over ja. De kalles deuterokanoniske skrifter. Diverse ortodokse kirker kan ha en annen kanon igjen. Men ja, skriv gjerne et resyme.puma/f skrev:for dere belærte er vell klar over at for eksempel den romersk katolkse kirke har flere skriter i sin liturgi enn den protestantiske ?
Det gjør de ikke. Dødehavsrullene er en samling bøker som ble funnet etter annn verdenskrig, og inneholder deler fra samtlige bøker (unntatt Esters bok) i GT og over 800 andre tekster.Jeg har lest littom disse skriftene ( husker ikke helt i farten om dødehavsrullene også havner under samme navn, om ikke har jeg lest litt om de også.... )
Mye av dette er forskellige religiøse skrifter og beskrivelse av forskjellige sekters oppfatninger.
Tja, hvis man kun er ute etter å vite hva denne videoen inneholder, så bør man vel forholde seg til videoen eller diverse resymeer fra denne?MEn for og få best utbytte er det nok smart og lese sjøl og gjøre seg opp sin egen mening i stede for og gå minste motsants veg .....
Antall ord: 210
Hide post links |