Fakta, teori & skepsisSkeptisk til reinkarnasjon

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Atlas<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 21:52
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestby

Skeptisk til reinkarnasjon

Innlegg av Atlas<3 »

Har lenge hatt lyst til å ta en regresjon for å finne ut hva som skjedde i mitt forrige liv. Jeg håper liksom på at det kan forklare noen av de rare redslene jeg har.. Vet ikke hvorfor, men jeg føler at jeg bare MÅ få vite noe om mitt forrige liv! :mozilla_undecided:

Men her om dagen begynte jeg å tenke da, og kom fram til at dette med reinkarnasjon egentlig virker ganske usannsynlig. Hvor har dere levd i deres forrige liv?
I alle tilfeller jeg har hørt om, har folk som nå bor i Norge, bodd i Europa i sitt tidligere liv. Hvorfor er det sånn? Hvorfor har man ikke vært indianer eller maori i sitt tidligere liv? Hvorfor er vi "låst" fast i Europa? Kanskje regresjonen ikke viser annet enn livet til en ånd som enda ikke har kommet over på den andre siden?

Som sagt, har jeg veldig lyst til å komme tilbake til et tidligere liv for å se om det kan forklare noe. Men samtidig er jeg litt skeptisk til dette, og redd for at jeg skal bli så "opphengt" i det forrige livet at jeg glemmer å leve dette.
Hva er deres erfaringe og tanker?
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Skeptisk til reinkarnasjon

Innlegg av kaja43 »

Atlas<3 skrev:Har lenge hatt lyst til å ta en regresjon for å finne ut hva som skjedde i mitt forrige liv. Jeg håper liksom på at det kan forklare noen av de rare redslene jeg har.. Vet ikke hvorfor, men jeg føler at jeg bare MÅ få vite noe om mitt forrige liv! :mozilla_undecided:

Men her om dagen begynte jeg å tenke da, og kom fram til at dette med reinkarnasjon egentlig virker ganske usannsynlig. Hvor har dere levd i deres forrige liv?
I alle tilfeller jeg har hørt om, har folk som nå bor i Norge, bodd i Europa i sitt tidligere liv. Hvorfor er det sånn? Hvorfor har man ikke vært indianer eller maori i sitt tidligere liv? Hvorfor er vi "låst" fast i Europa? Kanskje regresjonen ikke viser annet enn livet til en ånd som enda ikke har kommet over på den andre siden?

Som sagt, har jeg veldig lyst til å komme tilbake til et tidligere liv for å se om det kan forklare noe. Men samtidig er jeg litt skeptisk til dette, og redd for at jeg skal bli så "opphengt" i det forrige livet at jeg glemmer å leve dette.
Hva er deres erfaringe og tanker?
Jeg driver litt med regresjonsterapi og har også lurt på hvorfor det er sånn at de fleste
kommer til liv i Europa eller nord Asia og har tenkt litt rundt dette.
Når en går inn i en regresjonsterapi så er målet å finne årsaken til ulike reaksjonsmønstre
en ikke klarer finne opphavet til i dette livet. Da er det sett fra sjelens side ikke så nøye hvor livet er levd bare en får se, eller føle noe som forklarer det en søker.
Så blir en vist ett liv i omgivelser en kan kjenne seg litt hjemme, da blir noen faktorer for
stress eller angst tatt bort og en kan lettere gå rundt for å oppleve det en er klar for å
forstå. Dette er bare noen tanker og ikke en sannhet.

Alle liv, alle hendelser, ja alt som har skjedd ligger lagret i det astrale laget rundt oss og
kan øses av. Derfor behøver det ikke være ett liv du har levd før, det er det uansett ikke.
DU har ikke levd før, det er sjelen din som har erfart mange liv. Akkurat du, med din personlighet og kropp er helt unik for akkurat deg i dette livet.
Men spiller det noen rolle hvem sjel som har levd livet om du får den innsikten du behøver
for å gi slipp på noe som plager deg?

Det er ikke bare å gå inn i tidligere liv for alle og heller ikke i hvilket liv vi vil. Jeg opplever at det ligger en sperre som gjør at en ikke får se annet enn det en er klar for.
Det finnes måter å omgå disse sperrene, men det anbefaler jeg ikke.
Er du f.eks ikke klar for å kjenne på kroppen hvordan det er å bli brent på bål så
bør du respektere det.
Ut fra den opplevelsen jeg har med sperrer så tror jeg heller ikke du vil klare å komme
inn i noe tidligere liv om du så å si vil bli der etterpå.

Velg en terapeut som har integritet og tar hensyn til hva som er lagt av føringer fra sjelen
så er dette ganske trygt.
Antall ord: 571
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hm.....jeg har prøvd regresjon en gang... hvorfor opplevde jeg bare dødsøyeblikkene som var (med ett unntak) fryktelige psykisk, opprivende når det gjelder hendelsene før som førte til at jeg ble drept? (ja drept! Hver gang!)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av kaja43 »

suss24 skrev:Hm.....jeg har prøvd regresjon en gang... hvorfor opplevde jeg bare dødsøyeblikkene som var (med ett unntak) fryktelige psykisk, opprivende når det gjelder hendelsene før som førte til at jeg ble drept? (ja drept! Hver gang!)
Hmmm, ja hvorfor? Fikk du ikke noe svar på det i regresjonen?

Jeg mener at regresjon ikke har noe for seg om en ikke avslutter med å
se årsaken, hva en skulle lære. Om du fikk oppleve flere typer dødsfall
vil jeg tro at du sliter med dødsangst, bevisst eller ubebisst og fikk se grunnen.
Men det har ikke så mye verdi å bli fortalt så dype ting. En må kjenne det og
se det i seg selv.

Om klienten ikke selv får ett ahaa! under regresjonen pleier jeg avslutte med
å ta de til like etter livet, der de selv vil se eller merke årsaken til det de har opplevd.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Vel var ikke dødsscenene som var de skumle. Var på en måte bare en del av det. Det som var slitsomt var de psykiske hendelsene før "jeg" døde. Var helt fra meg når jeg "våknet". Tok mange uker å riste det av seg. En ting jeg husker spesielt godt var en scene med ett barn, mitt barn. Noen som rev han ut av henda mine og slang han hardt i ett fjell, slik at barnet raste ned en steinrøys før mannen tok meg. Jeg har ikke barn i dette livet, men det var det mest opprivende jeg har følt på kroppen noen sinne. Men merket aldri noen til smerten før jeg døde. Bare de psykiske belastningene. Så jeg tror ikke dødsangst kan være årsaken. Er mange år siden jeg infant meg med at jeg kom til å dø. Litt sært er det uansett.....har prøvd å finne årsaken til det lenge, uten resultat.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

utrolig spennende tema dette. Jeg har veldig lyst å prøve, noen som kjenner til flinke terapauter i mossedisriktet?
Antall ord: 18
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

murmel skrev:utrolig spennende tema dette. Jeg har veldig lyst å prøve, noen som kjenner til flinke terapauter i mossedisriktet?
Søk på internettkatalogen så finner du nok noen i ditt område.
Andre Kirsebom bor i Moss, hva med og kontakte han?

Jeg har prøvd regresjon på et selvutviklingskurs og det var kjempespennende.
Det som kom til meg var at jeg levde som uteligger i Paris, jeg var veldig ensom, og jeg hadde bare en tom og trist følelse under hele regresjonen. Jeg døde i rennesteinene, frøs i hjel..., ikke noen koselig opplevelse akkurat, men veldig fasinerende å få oppleve.

Jeg har også blitt fortalt om et tidligere liv jeg skulle ha hatt, da levde jeg i Hellas, jeg var en fattig syerske, ugiftog barnløs, men tok meg av yngre søsken. I barndommen i dette livet hadde jeg vissnok falt utenfor en klippe og ned i sjøen, jeg overlevde, men ble krøpling.... Kanskje dette er grunnen til at jeg har fobi for vann..?

Det er et spennende tema, dette, og jeg anbefaler dere å lese "Gamle sjeler " av Tom Shroder ,en bok om dette fenomenet, den er temmelig interessant for de som er opptatt av regresjon.

Amfelia
Antall ord: 204
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

den boka tror jeg at jeg faktisk har lest. er ikke det den om barn som husker sine tidligere liv? mange utrolige historier der.........
Antall ord: 24
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Regresjon er ett spennende emne. Men jeg er en av dem som tviler på at opplevelser "du" hadde der farger deg som menneske nå. For alt det vi vet så er det bare fantasien og innlevelsesevnen som din som skaper livet du ser der å da. Jeg tror også at det ikke er noe særlig å ta regresjon flere ganger. Da farger tidligere opplevelser med det deg for mye, og det er lettere for fantasien og fantasere videre med trådene fra sist.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av kaja43 »

suss24 skrev:Regresjon er ett spennende emne. Men jeg er en av dem som tviler på at opplevelser "du" hadde der farger deg som menneske nå. For alt det vi vet så er det bare fantasien og innlevelsesevnen som din som skaper livet du ser der å da. Jeg tror også at det ikke er noe særlig å ta regresjon flere ganger. Da farger tidligere opplevelser med det deg for mye, og det er lettere for fantasien og fantasere videre med trådene fra sist.
Spiller det egentlig noen rolle om det er ett tidligere liv, om det er din sjel eller
andres som har levd det du kommer inn i om du får hjelp til å slippe en frykt f.eks
ved å gå gjennom dette?

Er enig i at det å shoppe regresjoner for opplevelsenes skyld har lite for seg,
men om en gjør noe med de temaene som kommer så er det ikke noe i veien
for å gjøre det flere ganger.

Siden jeg har utdannet meg innen området har jeg gjort det selv mange ganger
og jeg kan si at det er ikke noen opplevelsestur.
Oftest er det hard jobbing og sterke ting en kommer inn i, så de færreste gjør
dette for morro.
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Det er ikke noe mere utrolig å leve to ganger som det og leve en gang...
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hadde man bare lært av sine feil, så hadde det vært lettere.... :mozilla_tongue:

Blir spennende å se om dette livet ender som de andre....blærgh....
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Håper dette livet varer lengre enn det forrige, men det har det allerede gjort:)Fikk faktisk litt dödsangst etter min förste regresjon.Hvis noen vil höre om den, så si i fra!
Antall ord: 36
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Fortell, fortell! Har blitt drept i alle mine liv jeg(de jeg vet om) så jeg må si jeg setter pris på å høre fra andre som bryter ut av mønsteret. da er det håp for meg å :mozilla_tongue:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Dette skjedde:
Vi var tilbake på 60-tallet i nord-norge.Regresjonen dreide seg ikke så mye om hvordan jeg döde, men venninnen min og meg da vi var fem-seks år gamle.Vi gjorde mye vi ikke fikk lov til og en del av det var direkte farlig...menmen.Plutselig går det et lys opp for meg.Min venninne er helt lik på mammaen min, sånn ho så ut da ho var liten, og stedet vi er på er klin likt på det stedet hvor jeg har hvert ferie siden jeg lärte å gå, bortsett fra at det er mange flere hus der nå.
Så da min mamma var liten, var jeg hennes venninne i mitt forrige liv....Alt dette föles ganske sykt for meg...
Jeg döde i en bilulykke för jeg var tyve år.

For fem år siden overlevde jeg en bilulykke som i beste fall skulle ha kvestet meg stygt, med minimale skader...
Som jeg sa, dette föles ganske sykt for meg...

Noen kommentarer?Kaja?
Antall ord: 175
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links