Atlas<3 skrev:Har lenge hatt lyst til å ta en regresjon for å finne ut hva som skjedde i mitt forrige liv. Jeg håper liksom på at det kan forklare noen av de rare redslene jeg har.. Vet ikke hvorfor, men jeg føler at jeg bare MÅ få vite noe om mitt forrige liv!
Men her om dagen begynte jeg å tenke da, og kom fram til at dette med reinkarnasjon egentlig virker ganske usannsynlig. Hvor har dere levd i deres forrige liv?
I alle tilfeller jeg har hørt om, har folk som nå bor i Norge, bodd i Europa i sitt tidligere liv. Hvorfor er det sånn? Hvorfor har man ikke vært indianer eller maori i sitt tidligere liv? Hvorfor er vi "låst" fast i Europa? Kanskje regresjonen ikke viser annet enn livet til en ånd som enda ikke har kommet over på den andre siden?
Som sagt, har jeg veldig lyst til å komme tilbake til et tidligere liv for å se om det kan forklare noe. Men samtidig er jeg litt skeptisk til dette, og redd for at jeg skal bli så "opphengt" i det forrige livet at jeg glemmer å leve dette.
Hva er deres erfaringe og tanker?
Jeg driver litt med regresjonsterapi og har også lurt på hvorfor det er sånn at de fleste
kommer til liv i Europa eller nord Asia og har tenkt litt rundt dette.
Når en går inn i en regresjonsterapi så er målet å finne årsaken til ulike reaksjonsmønstre
en ikke klarer finne opphavet til i dette livet. Da er det sett fra sjelens side ikke så nøye hvor livet er levd bare en får se, eller føle noe som forklarer det en søker.
Så blir en vist ett liv i omgivelser en kan kjenne seg litt hjemme, da blir noen faktorer for
stress eller angst tatt bort og en kan lettere gå rundt for å oppleve det en er klar for å
forstå. Dette er bare noen tanker og ikke en sannhet.
Alle liv, alle hendelser, ja alt som har skjedd ligger lagret i det astrale laget rundt oss og
kan øses av. Derfor behøver det ikke være ett liv du har levd før, det er det uansett ikke.
DU har ikke levd før, det er sjelen din som har erfart mange liv. Akkurat du, med din personlighet og kropp er helt unik for akkurat deg i dette livet.
Men spiller det noen rolle hvem sjel som har levd livet om du får den innsikten du behøver
for å gi slipp på noe som plager deg?
Det er ikke bare å gå inn i tidligere liv for alle og heller ikke i hvilket liv vi vil. Jeg opplever at det ligger en sperre som gjør at en ikke får se annet enn det en er klar for.
Det finnes måter å omgå disse sperrene, men det anbefaler jeg ikke.
Er du f.eks ikke klar for å kjenne på kroppen hvordan det er å bli brent på bål så
bør du respektere det.
Ut fra den opplevelsen jeg har med sperrer så tror jeg heller ikke du vil klare å komme
inn i noe tidligere liv om du så å si vil bli der etterpå.
Velg en terapeut som har integritet og tar hensyn til hva som er lagt av føringer fra sjelen
så er dette ganske trygt.