Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHallusinogener - Kraftplanter/plantehjelpere...

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

PlantSpirit skrev:Dj Devil:
alt som gir halusinasjoner er narkotiske stoffer..
det er stoffer som fremkaller reaksjoner i kroppen..
om du så har det ene stoffet i kroppen fra før. så betyr ikke det at man skal få mer av det stoffet så gjør at man får frem en reaksjon. det er en grunn til at kroppen selv holder det stoffet på eit laft nivå.
Så om dette stemmer så bør en forby at folk drømmer - har mystiske/åndelige erfaringer osv....fordi de samme kjemiske prosessene i hjernen,som skjer når man drømmer - har mystiske/åndelige erfaringer - skjer også når man erfarer disse kraftplantene for å si det enkelt. Når man går inn i en transcetilstand så skjer det kjemiske prosesser i hjernen - når man endrer bevisstheten - det er de samme prosessene som skjer når man erfarer disse kraftplantene.
du tar uansett eit stoff for å få frem dette..
å drøme er hva som skjer i hode normalt.
kroppen lager denne kjemiske prosessen normalt.
å tilføre eit stoff i kroppen for å få det frem er ikke normalt.

berre til hjelp.. skal du sitere med nick...
nick skrev: først.
da får du nick skrev:
Antall ord: 205
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dj_Devil skrev:
PlantSpirit skrev:Dj Devil:
alt som gir halusinasjoner er narkotiske stoffer..
det er stoffer som fremkaller reaksjoner i kroppen..
om du så har det ene stoffet i kroppen fra før. så betyr ikke det at man skal få mer av det stoffet så gjør at man får frem en reaksjon. det er en grunn til at kroppen selv holder det stoffet på eit laft nivå.
Så om dette stemmer så bør en forby at folk drømmer - har mystiske/åndelige erfaringer osv....fordi de samme kjemiske prosessene i hjernen,som skjer når man drømmer - har mystiske/åndelige erfaringer - skjer også når man erfarer disse kraftplantene for å si det enkelt. Når man går inn i en transcetilstand så skjer det kjemiske prosesser i hjernen - når man endrer bevisstheten - det er de samme prosessene som skjer når man erfarer disse kraftplantene.
du tar uansett eit stoff for å få frem dette..
å drøme er hva som skjer i hode normalt.
kroppen lager denne kjemiske prosessen normalt.
å tilføre eit stoff i kroppen for å få det frem er ikke normalt.
Da er det heller ikke normalt å høre på musikk som også kan skape disse kjemiske prosessene ang trancetilstander - mystiske tilstander. F.eks sjamantromming kan påvirke kjemiske prosesser i hjernen. Det er også farlig - narkotika....det samme med chantinger og dansing....fysjom...det er jo ikke normalt. Ser du ikke det komiske i det du sier egentlig? Om man påvirker hjernen via kraftplanter,tromming,synging/chanting,dansing,kundalini yoga(og andre yogatyper for den saks skyld) - så er det noe utenfra som er med å påvirker og det mener du ikke er normalt. Jeg mener det er normalt og naturlig - mange fine verktøy her for å stimulere dette. Og om man er bevisst,har intensjoner og dette med å gjøre det i riktig setting så er kraftplanter solide verktøy.

Det er et fett hvordan man stimulerer kjemiske prosesser i hjernen ang å oppnå trancetilstander og hente healing,kraft,visdom,kunnskap og ekstase. Så lenge man er vant med å endre bevisstheten - er bevisst på å jobbe med seg selv og sånt så er kraftplanter solide verktøy. Det er like naturlig som å drive med andre metoder og verktøy. Men det beror også på ens holdning til det i ens bevissthet som jeg ser det.

Hvorfor er det sånn frykt overfor å innta noe som er naturlig - fra Naturen - som en kan drikke eller spise - som har eksistert i tidenes morgen? Mat er medisin - vi spiser og drikker det. Det er ikke farlig - men når man snakker om planter som endrer bevisstheten - at man kommer i trancetilstander og at man åpner opp for mer vårt potensiale - hva er grunnen til denne frykten? Det ligger noe bak i vår kultur som heter Kirkens makt - kontroll - blant annet. Nå har myndighetene overtatt den kontrollen som Kirken hadde.

Det handler mye om bevissthet her. Å se litt bakenfor ting og tang.
Antall ord: 501
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

det du nevner er kjemiske reaksjoner som kommer normalt i kroppen etter hva du liker.
eg får kriblinger av å høre trance. andre får det samme av rock. man tilfører uansett ikke eit extra stoff i kroppen for å få frem det.... det er forkjellen.

det er forkjell på normale reaksjoner som du får frem som alerede eksisterer i kroppen som man berre trenger å få frem med musik eller dans.
det er kobla opp med lykke. å da blir det en hormon reaksjon som starter den kjemiske reaksjonen.. da bruker kroppen hormoner som alerede eksisterer i kroppen fra før..

du sier å ta kraft planer for å få frem dette.. da tar du eit stoff som berører andre stoffer i kroppen som fremkaller andre kjemiske reaksjoner...
da tar du å tilfører kroppen din eit egentlig fremmed legme for å oppnå hva du vil.

du mente eit stoff som alerede eksisterer i kroppen.. vet du vil bruke det som eit argument senere.. det er en grunn for at kroppen kontrolerer nivået av dette stoffet.. selv om det eksisterer i en plante.. betyr ikke det at det er greit å tilføre ekstra mye av dette inn i kroppen. akkuratt som at for mye fett er skadligt. for mye vitaminer også.
vitaminer er bra for deg. men for mye får folk forkjelige reaksjoner.. tar eg for mye vitaminer blør eg i nasen uten grunn. så produserer ikke kroppen noe serlig vitaminer selv. kroppen er lagd for å ta det opp fra mat o.s.v.
Antall ord: 255
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

En annen ting er at sex og ekstase er noe samfunnet også ser ned på - når man snakke rom ekstase så blir det fort debatt om rusmidler og rusavhengighet. Hva er ekstase? Det handler mye om livsglede - nær dialog med Naturens krefter - ligger mye visdom i dette med å føle seg l e v e n d e og mer i ett med Naturen og åndeverdenen. Nå har unge mennesker i Vesten enormt behov og trang for å feste - ruse seg på alkohol og dop(ikke alle) - det er ikke så overraskende - fordi trangen til noe transcendentalt som innebærer livsglede - men det er jo mye kunstig livsglede i alkoholen som mange har erfart. En som går på en sjamanistisk vei vil erfare endel naturlig ekstase når han/hun endrer bevisstheten.

Kraftplanter er med å skaper "klarere" åpninger ang våre chakraer - renser og healer chakraene også. Og en kan komme i kontakt med trancetilstander hvor det er en himmels ekstase og det kan også være av seksuell natur. I møte med kaktusen San Pedro så åpnet den opp for enorme seksuell ekstase i meg - enorm kraft - og vi er jo seksuelle vesener - naturlig kraft som har blitt sett ned på i århundrer her i Vesten. Det er mange forskjellige typer ekstase som en kan erfare med kraftplantene som igjen åpner opp for kunnskap og visdom. Det ligger i menneskets natur å erfare ekstase - problemet er at han/hun erfarer ofte metoder og ting og tang som distanserer henne/han fra virkeligheten - fra den naturlige livsveien - det gjør overhodet ikke kraftplantene - de gjør at vi kommer nærmere oss selv - hvem vi egentlig er - og ikke minst Naturen. Moder Jord er en kjempestor levende organisme og det å erfare Moder Jords ekstatiske dimensjoner er utrolig spesielt og naturlig.En av kraftplantenes lære det. :mozilla_cool: Og det er møysommelige prosesser og kontakt med dem som er viktig å ta hensyn til - ting tar tid - prosesser tar tid. Å endre bevissthet tar tid - en må renske opp i mye tunge ting fra fortiden (inkl tidligere liv). En annen viktig ting med kraftplantene er at de ønsker å vise oss hvem vi er - vår sanne natur - vårt enorme potensiale vi egentlig innehar - men da må vi gå igjennom visse transformasjoner(død - gjenfødsel) i oss selv - gi slipp på ting fra fortiden osv osv...de leser oss som en åpen bok og vet hvor de vil jobbe med oss om man er bevisst og har intensjoner om det.
Sist redigert av David Skywalker på 16 Feb 2007 13:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 422
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dj_Devil skrev:det du nevner er kjemiske reaksjoner som kommer normalt i kroppen etter hva du liker.
eg får kriblinger av å høre trance. andre får det samme av rock. man tilfører uansett ikke eit extra stoff i kroppen for å få frem det.... det er forkjellen.

det er forkjell på normale reaksjoner som du får frem som alerede eksisterer i kroppen som man berre trenger å få frem med musik eller dans.
det er kobla opp med lykke. å da blir det en hormon reaksjon som starter den kjemiske reaksjonen.. da bruker kroppen hormoner som alerede eksisterer i kroppen fra før..

du sier å ta kraft planer for å få frem dette.. da tar du eit stoff som berører andre stoffer i kroppen som fremkaller andre kjemiske reaksjoner...
da tar du å tilfører kroppen din eit egentlig fremmed legme for å oppnå hva du vil.

du mente eit stoff som alerede eksisterer i kroppen.. vet du vil bruke det som eit argument senere.. det er en grunn for at kroppen kontrolerer nivået av dette stoffet.. selv om det eksisterer i en plante.. betyr ikke det at det er greit å tilføre ekstra mye av dette inn i kroppen. akkuratt som at for mye fett er skadligt. for mye vitaminer også.
vitaminer er bra for deg. men for mye får folk forkjelige reaksjoner.. tar eg for mye vitaminer blør eg i nasen uten grunn. så produserer ikke kroppen noe serlig vitaminer selv. kroppen er lagd for å ta det opp fra mat o.s.v.
Takk for svar - du liker å gå i dybden og det er fint. Jeg vil igjen spør deg - om man ser på kraftplanter som noe medisinsk - og mat er medisin - kraftplanter er også plantemedisin - og de stoffene de innehar som er med å påvirker DMT i hjernen blant annet er ikke farlig så lenge disse ikke har blitt laget syntetisk fordi da kan det være uheldige bivirkninger ute og går. Mennesker som ønsker å ta kraftplanter og som går på anti-depressiva må kutte ut anti-depressiva fordi det er lignende ting som skjer ang kjemiske prosesser - den er grei. Nå blir også Ayahuasca kalt for naturlig lykkemedisin - så det er ikke rart.....fordi den kan åpne opp og andre kraftplanter også - for enorme ekstatiske erfaringer.

Men igjen det er en slags massepsykose i samfunnet ang syn på disse kraftplantene - og det ligger nok bak der sånn som har gjort at det er slik. Men at noen finner det ut på egen hånd er ikke overraskende.

Naturen har ikke gitt oss kraftplanter for ingenting og det vet sjamaner o.l. gjennom historien hvorfor de ble plassert her på Jorden. En annen ting er at man ikke må se på ensidig dettte med kjemiske prosesser - man må se disse plantene i en helhet - ikke bare som et objekt - men også åndelig - en åpner opp for åndekontakt med disse plantene over tid og kan lære mye av dem om man går på spesielle dietter(uten sukker,salt og rødt kjøtt) som gjør at kroppen er mer mottakelig for dem. Det blir for mye snakk om kjemiske prosesser - og det gjør en ikke når man snakker om drømmer og åndelige erfaringer - da snakker man mer om erfaringene.....helheten i dette bildet - i ens bevissthet som teller og ikke ensidig kjemiske prosesser.
Antall ord: 568
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dj Devil:
du mente eit stoff som alerede eksisterer i kroppen.. vet du vil bruke det som eit argument senere.. det er en grunn for at kroppen kontrolerer nivået av dette stoffet.. selv om det eksisterer i en plante.. betyr ikke det at det er greit å tilføre ekstra mye av dette inn i kroppen. akkuratt som at for mye fett er skadligt. for mye vitaminer også.
Så lenge man ikke mikser kraftplanter med narkotika eller alkohol eller anti-depressiva så er det ufarlig det som kommer inn.
Så lenge man har en slags dialog med planteånden til en viss grad til den kraftplanten eller hjelpere og guider rundt en så er det ikke noe problem å tilføre disse stoffene kraftplantene besitter av med unntak av det jeg nevner i første setning. Den er et verktøy - hjelpemiddel - og det er mini-innvielser i sjamanens rike for å si det på den måten i hver seremoni med disse plantene - en får smakebiter av hva det vil si å være en sjaman. Og så kan man la seg inspirere videre på ens vei på hva en vil gjøre i livet videre med disse erfaringene.
Antall ord: 198
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

PlantSpirit:

Det er ikke sagt noe om hvem jeg "støtter", og med hva skulle jeg ikke vite.
Jeg bruker betegnelser hallusinogener fordi det er en alminnelig titulering på de plantene det gjelder. Det på grunnlag av deres virkestoffer og måten virkestoffene fungerer på hjernen. Også delvis pga. opplevelsene som er registrert under forsøk.

Albert Hoffman har selv skrevet My Problem Child, denne boken er veldig omfattende fra en førstehåndsberetning av personen som selv lyktes i å oppdage LSD (ved et uhell sølte han det på huden, og det resulterte i at han fikk rusen).

I medisinenes verden er det et undervurdert stoff, spesielt i psykiatrien, som etter mitt syn det burde blitt forsket mer på. Når det kommer til psilocybinholdige sopper (og andre hallusinogener) du har nevnt tidligere, så er det klart at dette er et naturlig produkt, og det er ikke LSD ettersom det er syntetisert (i forhold til blant annet LSA).

Vi er ikke uenige, vi er heller ikke enige, du og jeg.
Vi ser tingene forskjellig, du har en hensikt og et ønske,
jeg bare ser fordelene og ulempene som de er (i mine øyne, vel og merke).
Det er nok der vi er forskjellige, for plantene forblir de samme,
og selv om vi kaller dem for forskjellige ting, så er de og forblir slik de er.

Egentlig har jeg ikke stort mer å si.
Du har et erfaringsgrunnlag å gå ut ifra på en helt annen måte enn det jeg har.
Det kan jeg ikke benekte. Mener likevel du har fått litt ensidig fokus utav det erfaringsgrunnlaget du nettopp har, for man må også kunne tenke slik den nærmeste omverdenen vår gjør for å skjønne den, og ikke forkaste dens eksistens sålenge man jo faktisk er en del av den. Det du sier om menneskerettigheter burde jo sånn sett ikke ha noen essensiell betydning for deg, ettersom din kompromissløse holdning til Vesten i utgangspunktet viser seg så gjeldende. Så jeg mener du trekker inn poeng der det gagner deg, til tross for at det kan virke noe ureflektert.

Det er helt klart at du har din mening om de positive sidene,
men de negative finnes også, ikke bare i Vesten.
Vi er alle mennesker og vi har alle vår måte å forsøke å leve på med våre felles mål og interesser. På lik linje som du sier at Vesten distanserer seg fra naturen, så distanserer du deg fra Vesten istedenfor å inngå kompromisser, møtes på midtveien, altså det å se ting litt mer nyansert og fra flere perspektiv.
No offense, men det er bare slik jeg ser det.
Antall ord: 446
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

PlantSpirit skrev:Dj Devil:
du mente eit stoff som alerede eksisterer i kroppen.. vet du vil bruke det som eit argument senere.. det er en grunn for at kroppen kontrolerer nivået av dette stoffet.. selv om det eksisterer i en plante.. betyr ikke det at det er greit å tilføre ekstra mye av dette inn i kroppen. akkuratt som at for mye fett er skadligt. for mye vitaminer også.
Så lenge man ikke mikser kraftplanter med narkotika eller alkohol eller anti-depressiva så er det ufarlig det som kommer inn.
Så lenge man har en slags dialog med planteånden til en viss grad til den kraftplanten eller hjelpere og guider rundt en så er det ikke noe problem å tilføre disse stoffene kraftplantene besitter av med unntak av det jeg nevner i første setning. Den er et verktøy - hjelpemiddel - og det er mini-innvielser i sjamanens rike for å si det på den måten i hver seremoni med disse plantene - en får smakebiter av hva det vil si å være en sjaman. Og så kan man la seg inspirere videre på ens vei på hva en vil gjøre i livet videre med disse erfaringene.
sorry. men for meg virker dette som at du legaliserer bruk av narkotiske stoffer..
en plante som fremhever en reaksjon i kroppen er et narkotisk stoff.

du skal heller ikke bruke narkotiske stoffer for å åpne dine chakra.. du får en urein chakra da. selv om det gjør hele jobben enklere. betyr ikke det at det er rett.
Antall ord: 259
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Jeg blir helt sikkert sett på som blåøyd og ukritisk ved å hevde følgende men min samvittighet sier det er riktig.

Samfunnet blir stadig mer fokusert på å kontrollere sine innbyggere med nye lover og regler, tendensen går mot et totalitært samfunn. Påskuddet for dette er å beskytte oss mot oss selv og hverandre slik at ingen skal komme til skade eller bli drept.
Ordtaket som sier: det er farlig å leve, man kan dø av det. Er rimelig treffende.
Det første man bør forby dersom man har så omsorg for folks ve og vel er risikosport, bilkjøring, våpen osv.

Politiikkerne synes å handle etter et føre var prinsipp der man gir inntrykk av å handle til alles beste. Motivet etter min mening er alt for ofte å spare penger på sosial bedsjettet, politisk ideologi, religiøs overbevisning, maktsyke, byråkrati (lage jobber til dem som skal kontrollere) og rett og slett uvitenhet. Mange forbud og lover er tuftet på svært sviktende grunnlag. Forskerne som myndighetene støtter seg på er ikke alltid nøytrale.
Det tegnes et bilde av at opplevelsene ikke er ekte, at det er som en fantasi og totalt unyttig. Man kan ikke ta mer feil, dette er myter og skremselspropaganda.

Så godt som alle forskere er enig i at stoffer som opiater, cocain, amfetamin, smertestillende piller, visse muskelavslappende, GHB, Ecstasy, barbiturater / benzodiazepiner, cannabis stoffer, alkohol, tobakk m.flere er farlig i varierende grad pga.at de enten er giftige (stor fare for overdosering), mer eller mindre vanedannende, og / eller skadelige for kropp og psyke ved langvarig bruk / missbruk. Her er jeg enig med dere som sier at sunn fornuft tilsier forbud og restriksjoner.

Når det gjelder såkallte hallusinogener og spesielt de som ikke er syntetiske, skiller de seg markant fra de foran nevnte. De er svært lite giftige, overhodet ikke vanedannede og har ikke påvist fysiologiske skader ved gjentatt bruk.
Det som er myndighetenes påskudd for å forby disse plantestoffene er: De kan utløse sinnsykdom, angst, panikkanfall og flashbacks. Dette er på pastander som svært mange forskere er svært uenige i. Så godt som alle uavhengige studier har vist at hallusinogener ikke utløser sinnsykdom, psykoser eller flashback's i friske mennesker. Det finnes tilfeller der det har utløst disse uheldige virkningene hos mennesker som er borderline og har latent anlegg for schizofreni.

Spørsmålet er om man skal total forby en substans når faren for skade er veldig liten og fordelene ved kontrollert bruk er relativt store?.

Fordelene er veldig mange:

I terapeutisk sammenheng kan jeg nevne noen:
Stor positiv effekt ved behandling av alkohol avhengighet, heroin og andre destruktive avhengigheter.
Lindrer sterke smerter hos de med kreft og andre sykdommer der annen smertebehandling ikke virker.
Kan hjelpe folk med schizofreni og andre psykiske sykdommer.

Men møtet med en dyp ådelig og mystisk religiøs opplevelse som åpner dører til en ny vikelighet og innsikt i livet, er det som er mest spennende for de som forsker på det paranormale.

Det finnes såpass mange eksempler på at folk som har jaget materielle verdier har skiftet instilling og blitt mindre egoistiske, mer empatiske, ser flere sammenhenger og følger av menneskets dårlige innflytelse på helheten i naturen.
Får interesse for åndelige og estetiske verdier der man ikke har hatt det tidligere.
Visker ut skillet mellom selvet og omgivelsene og får oss til å innse at vi ikke er separate øyer men del av alt rundt oss. Man ser enda klarere at sjelen lever videre etter døden og at den eksisterte lenge før vi ble gestatet fysisk her på jorda. Man opplever en altoverskyggende følelse av fred og fjerner vår redsel for døden.
Hva man enn velger å kalle det, vet man at man har støtt på grunnfjellet og kilden til vår eksistens. Opplevelsen beskrives treffende som " cosmic consciousness". Man kan møte hjelpere, engler og andre åndsvesener på veien inn i ett stort klart lys. Øynene åpnes nå totalt for første gang og man kan se alt i et "nytt lys". Det kan tjene til at man resten av livet fokuserer på utfylle, komplettere og jobbe mot innsikten man mottok.

Vi vet at mange ekperimenterer med Mescalin, Psilocybin, Ayahuaska m.m. uten riktig "set og setting" noe som Plantspirit helt riktig sier er feil. Han stresser at dette ikke er for alle og at de som velger å prøve må gjøre det i kontrollerte former.

Poenget er at det er et overgrep fra myndighetene i mange land å nekte mennesker som ønsker det, å oppleve denne opphøyde tilstand.
Antall ord: 779
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

For det første. I dagens samfunn tar man vare på alle. Dette fører til at de som uten denne instutisjone ville ha dødd, fortsatt er i lys levende live. De ville ikke fra naturens side fått lov til å vokse opp. Ettersom tiden går vil man få et overtall av mennesker som alene ikke er i stand til å ta var på seg selv. Det er derfor rett og rimelig at det fortsettes å ta vare på disse ved å tilpasse strukturen.

For det andre sier du ikke noe om hvor mange som er borderlinere og latent schizofrene.

Videre er det direkte tåpelig å disse risikosporter. Ingenting. Og jeg mener INGENTING stiller større krav til menneskets psyke, intelligens og sansemotorikk. Det skjerper sansene, øker evnen til å tolke omgivelsene, trener kroppen og gjør deg kort fortalt mer klartenkt. Når man utsettes for risiko vil man også se hverdagens tjas og mas i et annet perspektiv. Hvis risikoen er et møte med døden vil man i enda større grad se verden i et annet perspektiv. Det er derfor også godt for den "åndelige"-utviklingen.
Ærlig talt, hva er det du driver med? Forby risikosport for å sikre innbyggerne du liksom. Uansett ville det jo være umulig å gjennomføre. Så takk gud for både det, og at du ikke er diktator.
Risikosportere er de beste menneskene vi har i dag. De ser verden som den er, uten tankespinn og tulling i verken den paranormale eller den materalistiske retningen.
Sist redigert av Dr. Doktor på 16 Feb 2007 16:02, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

nesco skrev:
I terapeutisk sammenheng kan jeg nevne noen:
Stor positiv effekt ved behandling av alkohol avhengighet, heroin og andre destruktive avhengigheter.
Lindrer sterke smerter hos de med kreft og andre sykdommer der annen smertebehandling ikke virker.
.
Kilde til dette, takk?

Hasj finnes ikke avhengighetsskapende annet enn at man blir podet dette fra dette skremmende samfunnet, og etter noen år på en tier om dagen, fem år i statens tjeneste, på grunn av litt kompishjelp, ja så vet jeg hvor enkelt det er å slutte, og det finnes ikke farlig, brukt på rett måte.

Alkohol er farlig, men kjekt om man har vanskelig for å ta kontakt med det annet kjønn, og trenger påskudd for å unskylde seg i hvor dum man blir.

Opium er smertestillende, takk for det.

Cocain er gøy, og siden vi snakker om ekstase litt høyere opp så kan jeg love at et "spark" med cola innenbords er helt vildt rått, og om man smårer litt på redskapen, ja så har man mere enn nok ekstase til et helt håndballag.

Cocablader med ei kule opium i er også, faktisk tro meg eller ei, meget heftig og bevithetsutvidende.

LSD er helt villt rått, og mescalin og psilocybin er helt vildt om man ønsker en farveopplevelse, og litt ekstatisk sex, og dype innsikter i sitt eget sinn, eller andres.

Fleinsopp er ikke så gøy, og krever meget i forhold til om man får tak på franske munkesopper, hvor man kan få i seg en kvart en og ha det kjempegøty med den.

En gang fyrte jeg en chillum på en gjeng med alkofreakere i Frognerpoarken, og blandet inn litt munkesopp i denne, og gutta satt å krangla om hvem som skulle fyre den opp, uvitende om at jeg hadde puttet i soppen, og etter at "lumen" hadde gått rundt satt gutta og mimret over hvor flotte farger det var på blomstene rundt seg, og jeg fikk de med til å klate opp på "eggskallet" som desverre er fjernet nå, og der "la de byen under seg", så jeg vet nok en del om disse sakene, men syntes det er usmakelig å ha på et forum med den gjennomsnittelige kvaliteten som er på dette forumet, av unger og folk som kanskje ikke kan karakteriseres som annet enn psykososiale vrak, og skulle jeg fortsatt å gnåle om dette, så ville jeg respektert deltagerne her, og funnet et mere egnet forum for den slags.

Kanskje plantspirit nå begynner å bable om at jeg ikke har tatt med den spirituelle delen, av dette, men det kunne jeg ha gjort om jeg begynte å berette om mine rejser i verden, men altså, min fanatisme i dag går ikke på å lempe på grensene for noe misbruk av noen ting som ikek går på ens egen innsikt i eget liv uten noe kunstig hjelpemiddel, og om du så svarer at det handler om kraftplanter, og det er naturlig, ja så kan jeg si at i dag har jeg truffet en som har kommet til sin innsikt gjennom en alvorlig fysisk skade, og da blir det jo liksom naturlig å skade andre for at de skal få innsikt, eller?
Antall ord: 529
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Gir utrykk for at dere vet noe om dette her, men argumentasjonen oser av aggresjon og sarkasme noe som avslører at dere ikke prøver å gå inn i dette med et åpent sinn.

Bidra til et lukket og fordømmende samfunn basert på enkle løsninger dere!, syns det er trist, men er jo deres fulle rett i et demokrati!!!

Med en slik innstilling er det ikke rart verden står på stedet hvil.!! :mozilla_wink:
Antall ord: 77
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Synes du virkelig det er så rart at folk ikke uten videre godtar argumentasjon uten begrunnelse, argumentasjon bygd opp av begrunnelser på tvers av deres erfaringer, eller argumentasjon med logiske brister?

Hvis innstillingen er at de som har andre erfaringer og følgelig andre meninger er trangsynte(hvilken ironi), og du nekter å komme med begrunnet og logisk argumentasjon, så bidrar du med ingenting nyttig i et diskusjonsforum. Da kan du liksågodt peke nesen din ut herfra og aldri komme tilbake. Ingen her vil gå glipp av noe eller bli dummere av den grunn.
Så oppfør deg litt voksent, og vær vennlig å svare på argumentene og ikke komme med tåpelige, unyttige kontrollteknikker.

Hvordan jeg og Lunatic er som personer er ikke relevant i den forstand at det umulig kan svekke den logiske oppbygningen i argumentasjonen.
Sist redigert av Dr. Doktor på 16 Feb 2007 19:57, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Jeg håper vi ikke ender opp med et George Orwell 1984 samfunn.
Vi er på god vei dit her i vesten.
Antall ord: 22
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

nesco skrev:Jeg håper vi ikke ender opp med et George Orwell 1984 samfunn.
Vi er på god vei dit her i vesten.
Ja, siden vi er uenige i plantspirit og nescos ideer, ja så går det mot total underkastelse, og så viljeløse som dr.doctor og undertegnede ser ut til å være, så skal jeg jammen si at jeg er imponert over noen som har så ryggrad at de kan legge hele sitt livsengasjement i å beskrive i forumer hvor herlig man har det i livet når man kan reise til Peru å motta litt halusinogener som er så bevisthetsutvidende og faktisk den eneste veien til åndelig oppvåkning.
Vi reiser ikke lenger enn til Rimi-butikken å handler grandiosa, hver dag, hver eneste dag, for vi tør ikke annet.
Vi er tvangsskremt til lydighet, og åndelig bakgrunn har vi fra 9 stjerner i søndagsskoleboka, litt bibelhistorie, og den fantastiske tv-serien "Åndenes makt" som er parapornoen som trigger det eneste vi har i oss av fri vilje.

Hipp hurra for STATEN, og plant spirit og nesco, da som våger å tale der andre burde fatte at de tier fordi de er skremt av Staten, selvfølgelig.

Takk å pris er det snart Cæsar stasjon, og der er det jo mye hverdagsopplevelser som vi kan få med oss, slik som det er i det virkelige liv...
Antall ord: 230
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links