Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHallusinogener - Kraftplanter/plantehjelpere...

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

CandyMilla skrev:
Jeg sier som Ludo, kall en spade en spade. Kan man ta skade av det, er det poengløst å prøve å få folk til å bruke det.
Poenget er at man tar ikke skade av det så lenge man vet hvordan man skal bruke dem som den var ment til å brukes. Naturen har mektige allierte og forbud skal ikke gå utover dem som kan takle slike planter. Vi har mye å lære av dem. Myndigheter har egentlig ikke rett å si at det skal være forbud for dem som driver med det i "riktig" setting - sjamanistisk eller religiøs setting. Det er det samme som å forby noe fra Naturen - ang hva den har å by på som noen kan takle - la dem få drive på med det uten at noen kaster illegal lys over det. Dessverre så må flere i Europa drive på med det i smug - fordi myndigheter vil forby det for alle - men de kan lage lover som i Nederland f.eks som tillater det under religiøse seremonier(Ayahuasca blant annet).

Spade for spade....de som bruker disse plantene riktig kaller dem for plantehjelpere - kraftplanter. Myndigheter og vitenskapsmenn som ikke har erfaringer med dem kaller dem for hallusinogener - og det betyr at det er noe som er fantasifullt og som er distansering fra vår hverdagslige virkelighet. Det er nonsense. Mine erfaringer med disse plantene(som også mange andre kan si noe om verden over) så er det overhodet ikke med distansering - men at vi kommer nærmere ang hvem vi er og hva vi er. Nærmere Naturen - krefter der og det åndelige. Vårt potensialet blir mer vekket i livet på en måte. Og en åpner dører til det åndelige som gjør at man kan integrere det i det hverdagslige.
Antall ord: 298
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

PlantSpirit skrev:CandyMilla skrev:
Jeg sier som Ludo, kall en spade en spade. Kan man ta skade av det, er det poengløst å prøve å få folk til å bruke det.
Poenget er at man tar ikke skade av det så lenge man vet hvordan man skal bruke dem som den var ment til å brukes. .
skal du liksom lære folk da eller?
Antall ord: 62
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg forstår at dene debatten setter energiene i kok på flere
områder og det er bra med diskusjon.

Det jeg savner belyst her er hva er det egentlig en får kontakt med
gjennom disse plantene og hvor relevant er det egentlig?

Jeg setter ikke de gamle ritualene i tvil, de visste helt sikkert hva de drev
med ut fra der de var, men verden går fremover, gjør den ikke?
Med det mener jeg ikke at en ikke kan lære av hva f.eks indianerne drev
med, men som med alt annet se det i lyset av hvor de var, og ikke minst hvor
vi er.

Nå er min vei en helt annen, men jeg er allikevel åpen for alle
andre veier og at det er viktig og ha med seg så mange biter som mulig
i puslespillet da dette er ett mye større område enn både noen av oss
eller shamanene evner å forstå.

Dit jeg vil i mine betraktninger er tilbake til, hva er det de får kontakt med?
I all åndsvitenskap med A.A Baieley og Tibeaneren som de fremste så forklares
dette med planteritualer ved at en åpner opp for det åndelige, men ikke særlig
høye åndelige ting. Det en er i kontakt med er det astrale, der ligger alt vi har
tenkt, følt og gjort gjenom tidene lagret og kan fritt kontaktes.
Problemet ligger vel i at de fleste ikke er kommet dit at de kan skille mellom hva som da er sitt eget og hva som er kollektivt og komme inn i ting de ikke er klare for.

Og vi lever nå i en tid hvor energinivået er ett helt annet enn når dette ble brukt
aktivt av mange. Dette innebærer at vi har mye mer følelser og tyngde liggende
klart til å gjøres noe med, og da vil sånne "plantetripper" kunne få frem ting vi
ikke er klare for på en helt annen måte enn det som var vanlig tidligere.

Jeg har full tiltro til mange shamaner, har sett de i jobb og vet hva de står inne med av kunnskap. Jeg tror bare ikke dette er stedet å reklamere for ting som er såpass
komplekst og ikke noe noen uten en lang erfaring skal drive med.

Og hva skal en med alle disse "fantastiske" opplevelsene isenesatt av hallisigogener?
De kommer helt naturlig når en er klar for det uten noen utenforstående stimuli.
Antall ord: 420
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
pastiglie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 13 Feb 2007 00:51
17

Innlegg av pastiglie »

Plant spirit ar noen god påeng her da.

Stå på du
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

PlantSpirit skrev: Jepp, det stemmer at planter kan brukes og misbrukes. Problemet er at i Vesten så er det endel misbruk av planter og medisiner fordi det er en sånn distansering fra vårt sanne jeg - sanne natur - til Naturen - til det hellige - åndelige - gudommelige eller hva man vil kalle det for. Jeg kan ta et grotesk eksempel. Coca blader er vitamin- og minerralrikt og har stoffer i seg som kan minne om ginsegn og koffein. Veldig bra medisinplante. Når den går igjennom spesielle syntetiske kjemiske prosesser kan den plutselig forvandles til kokain(om man har den rette maskinen til det) - som alle vet som en kan bli avhengig av og har mye uheldige sider ved. Jeg tar dette eksempelt med pga kraftplanter vs narkotika. Så kan Coca Blader sees på som kraftplante, men om den misbrukes så er den narkotika. Det er slike forskjeller som noen ikke klarer å se ang dette med forskjeller ang de kraftplanter jeg har nevnt og narkotika. Det er disse skillene en ikke klarer å se som jeg mener er veldig viktig å se på og jeg tar ofte Coca blader vs kokain som eksempel. Et ufarlig plantemedisin vs narkotika....
Jeg ser godt forskjellen på det du snakker om. Kokablader kommer rett fra planten, kokain derimot er i alkaloidene som man trekker ut fra - nettopp - kokabladene.
Effekten er noenlunde den samme, mens kokain er mer en slags konsentrert form av kokablader. Samt at man tygger på bladene, om jeg har skjønt det riktig, mens man for det meste sniffer kokainen. Rusen er oppstemthet, eufori og et skyhøyt selvbilde.
Hvordan det da kan bidra til at "egoet dør" som du beskriver i innlegget ditt er jeg derfor uforstående til. Om du da ikke mente hallusinogenene, som blir noe annet igjen...

Tingen er at jeg ser dette skillet, det er helt klart at plantene har sine fascinerende effekter, men er det dermed riktig å bruke dem?
Du sier i seremoni med sjamaner, flott, men jeg ser dem bare ikke her.

Jeg skjønner fint poenget ditt, men når du snakker om at vi lever i Vesten og at vi har en sykdom til dette med å ikke klare å forholde oss til naturen slik vi skal, og akseptere bevissthetsendringer - så er jeg faktisk til dels enig med deg!
Vårt syn er galt, men vi har også et system som ikke kan endevendes og omrokkeres på en dag, for å si det sånn. Vi må tilnærme oss gradvis en bevissthetsendring. Noe blir bedre, noe blir verre, hele tiden. Synd å si det, men den praksis du her snakker så fint om (noe den på sett og vis er) fungerer bare ikke her i Vesten enda. Vi er ikke klar for en introduksjon engang. Jeg ser mange av poengene dine, og jeg kan ikke si at jeg grunnleggende er verken enig eller uenig. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at innleggene dine fort kan oppleves som glorifiserende om hallusinogener.
Jeg velger å kalle det hallusinogener. Det du kaller for at plantene har en ånd, det vil jeg si er feil. Det er hallusinasjoner, det er kjemien i hjernen som pusles litt med. Flott, en kan selvfølgelig finne nye sider ved seg selv, det er ikke det jeg sier, men det blir å ta i litt og tro at planten har overtaket på deg og har en egen ånd fordi den får deg til å oppdage ting du ellers aldri hadde vært i stand til. Det er jo nettopp derfor det kalles bevisshetsendring, og det ser du jo ut til å være enig i selv.
Så da kaller vi en spade for en spade?

Ånd... jo, planter de lever de også, og jeg kan ikke benekte noe.
Men det er og forblir litt søkt for meg at plantene har en ånd i den forstand du omtaler det.

Du har helt klart fine ønsker med å videreføre indianerenes tradisjoner.
Tror du det av den grunn lar seg gjøre å tilsynelatende rekruttere andre til å gjøre det samme? Beklager hvis jeg har misforstått deg, men det virker ut som om ditt engasjement skal ha en agenda utenfor det akseptable. Dersom det bare er til vår informasjon, så er det jo fint at du deler ditt syn, men du vil nok møte minst like mye motgang som medgang. Og jeg er ikke en av dem som vil gi deg for mye credit med dette her.
Jeg vet fint forskjeller på diverse narkotikum og planter og deres virkninger, men jeg står fremdeles ved det jeg sa om å kalle en spade for en spade.
Fordi om de sier København i Danmark, tror jeg du skal stresse lenge for å få den engelsktalende delen av verden til å også gjøre det fremfor Copenhagen, hvis du skjønner poenget mitt.
Antall ord: 804
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

sorry plantspirit, men dette er ikke mere informativt enn å lese åge åleskjærs verdensbilde, og du er så fanget i din egen fanatisme, at det virker mot sin hensik, og du evner da ikke på noe sted i noen tråd å se verden fra en annen synsvinkel enn den du ser gjennom din åndelige forløsning via disse kraftplantene som du hele tiden omtaler som den eneste veien for mennesker som deg, som har forstått vestens feilinfomasjoner angående dette.
Du er så blokkert at dette minner rett og slett om religiøs fanatisme av verste sort, og du overgår kristne fanatikere som bare ser Jesus som den som har sonet våre synder.

Hvor blir det av objektiviteten, og hva er meningen med dette? Hvor vil du?

Skal verden om 20 år si, at det var jaggu bra at denne plantspiritfiguren klarte å gi oss alle en forløsning via kraftplanter, og nå er vi så glade for å få krabbe rundt i kuåkrene og plukke fleinsopp å endelig se lyset, Takk o store plantspirit.

Så begynner du å trekke frem Coca blader, o`hellige.

Jeg gidder ikke forsøke å sette meg inn i din tankegang, da du burde vite like godt som oss vranglærde at Cocain, av Cocablader, som gir crack, som gir bevisthetsutvidelse, og sprer seg over hele kloden, og ikke er forbeholdt en liten gruppe indianere som knasker dette mot høydesyke, og dør av infeksjoner og tap av tenner og imunforsvar da halve ansiktet "koker" bort etter noen års tygging, og dette, min gode plantspirit, dette har du ikke sett på din guttetur til søramerika.

Greit nok, så kan man benytte coca som smertestillende, og det er bra nok, for de som har smerter, og dette alene eller denne kraftfanatismen din kan ikke forsvare Colombias indre strukturelle problemer, samt andre land i området hvor cocaen er handlesvare nr 1.

Opium er også kult, og bevisthetsutvidende, og man evner å gå inn i seg selv, og får en kontakt som knapt kan beskrives, og heroin er bare et biprodukt av dette, samt morfin som da benyttes innen legemiddelindustrien, hvilket ikke rettferdiggjør militante regimers kamp mot alle for egen vinning av penger i illegal handel på samme måte som coca i sydamerika.

Nå mistenker jeg ikke deg for å klare å bli noen ny Pablo Escobar, til det er du for svak, men du har jo en del trekk her som utmerker seg i retningen av denne uvilje til å se menneskers behov i en verden som allerede er skakkjørt, men så skal du vel snakke om personlige angrep i dette.

Så til slutt, så skal vi ta med rastafariene, og en joint i ny og ne er jo bare for å hylle Jahve, og ikke så smart å si høyt i norge, men er det ikke der vi lever, tross alt.

Og videre ønsker jeg deg lykke til med dine kraftplanter, men før jeg forlater deg her, ja så vil jeg gjerne vite om du er kjøttspiser, av en meget spesiell grunn, så svar du gjerne.
Antall ord: 514
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dj_devil:
Sitat:
for meg virker det som at du røyker noe rart så for å legilisere det ovenfor deg selv har du funnet eit samfunn som brukte det innen det paranormale.
indianer røykte også noe rart når di skulle kontakte ånder. betyr det at det er så rett å gjøre det i dag? dont think so.
(beklager om eg missforsto at du røyker kraft planter (hasj?))

Du må se i en annen tråd - jeg nevner overhodet ikke hasj som en kraftplante- i et samfunn hvor det er enorm misbruk av alkohol(blant unge og egentlig i alle aldre) og legemiddelindustrien tjener rått på endel avhengigsskapende medikamenter - og det er leger som tjener penger på å bruke deres midler...det er er mye kynisme her - Naturen har ikke gtt oss dise kraftplantene for å leke med dem - men bruke dem med respekt - det er en av minea agenda her - men problemet er at myndighetenes vranglære ang at disse kraftplantene er rusmidler gjør at unge spesielt ønsker å bruke det for moro skyld - som et rusmiddel - på fest eller hva det skal være. Det er totalt mangel på respekt for disse plantene.

Jeg er en kstrem motstander av alkohol og narkotika generelt. Og er veldig opptatt av sjamanisme og kraftplantene er sjamanlærere -i min bevissthet og om man har problemer med å forstå det i sin bevissthet så får det nå så være, men jeg liker å utfordre folk ang bevissthet og tanke utifra mine erfaringer.

Bevissthetsendrede tilstander - hvordan oppnå det - vanlig ang åndelige eraringer?
Via meditasjon,yoga,psykoaktive planter/kraftplanter,sjamantromming,chanting,dans og andre trance-teknikker. Hvorfor er det en sånn motstand mot dette med bevissthetsendrede tilstander i vår kultur? Har det noe med kirkens makt i vår bevissthet i over tusen år? Jepp, ingen tvil om det. I den samiske sjamanistiske historien så er det vanlig at trommer ble brent i kirkens navn - og kraftplanter har vært sett ned på også av kirken fordi den fremmer dette med å endre bevisstheten - Kirken kunne ikke styre sine undersåtter - kontrollere dem om man kunne endre bevisstheten og være "fri" som menneske. Det henger igjen i vår kultur dette med Kirkens makt og det er også i bevisstheten generelt. Og derfor er også kraftplanter sett ned på fordi den skaper endringer i vår bevissthet og vi kan komme nærmere i dialog med det gudommelige - det er noe kirken aldri har ønsket i fortiden at vi skulle - men heller via deres forkynnelser.

Se på det jeg skrev her angående litt forklaring rundt Moder Jord som en levende organisme som har agenter - allierte og kraftplantene er en av dem i Naturen.
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=11087

Hvorfor er det så vanskelig å være åpen for at Moder Jord har agenter/allierte i Naturen som kan være med å åpne opp for det gudommelige i oss - åndelige - healingkrefter - ekstase(naturlig ekstase som igjen åpner for kunnskap og visdom) - dører i oss som vi trodde var dødt? Har det noe med den mentale bevisstheten her i Vesten det er noe fundamentalt galt med generelt sett?

Om man er åpen for at det åndelige eksisterer - åndeverdenen eksisterer at vi kan komme i kontakt med det gudommelige i vår selv via flere tranceteknikker - sjamaner,naturfolk som har fulgt urgamle spirituelle tradisjoner har bevart urgamle metoder i titusener av år - og plantene har eksistert siden tidenes morgen - det er mye forfedrekunnskap og urkraft bevart i disse plantene - hvorfor er vi så redde for hva forfedrene visste om det spirituelle og kontakten med Naturen?Og ikke minst om man er åpen og erfarer ånder i åndeverdenen - hvorfor ikke være åpen for naturånder eksisterer? Hvorfor ikke være åpen for at disse naturåndene - f.eks planteånd kan ha vært med å skape miksingen i Ayahuasca via visjoner til sjamaner i fortiden? Det er ikke tilfeldig at sjamaner o.l. har brukt disse verktøyene. I Vesten er det jo sett på som et leketøy av flere og det er jo ikke det forfedrene visste om disse plantene og flere i dag fra Vesten har erfaringer med disse kraftplantene og forstår mer forfedrenes kunnskap om disse plantene. Å bevare urgamle metoder er noe som er min bevissthet.

ET samfunn som brukte? Jeg har vært i Peru hvor de bruker Ayahuasca i deres seremonier i Amazonas og jeg skal reise til flere andre steder hvor kraftplantene er en del av sjamantradisjoner der - den lever enda i aller høyeste grad og det er flere og flere i Europa som har erfaringer med dette. Så det handler om å ha oversikt ang informasjon og kunnskap om disse plantene - jeg vet endel pr i dag om hvor de blir brukt endel i sjamantradisjoner og skal besøke flere land i fremtiden. Jeg kjenner også til hvor i Europa det er vanlig med slike seremonier. Jeg har oversikt - det virker ikke som du og andre har det.

Rett å gjøre det i dag? Urkraft dør aldri ut - den vil for alltid eksistere - det samme angående kraftplantene - de har endel å lære oss - de er i aller høyeste grad sjamanlærere - sjamanhealere - og ved å erfare dem som kan en lære mye av dem og få healing. Det er en veldig direkte og ærlig kommunikasjon og det tar tid å få til en god kontakt med dem. Og skape en slags pakt med dem. Og klarer man det så går man en sjamanvei. Lærer om urgamle sjamanistiske teknikker som har eksistert siden mennesker har eksistert på planeten. Forfedrekunnskap og forfedrekraft er viktig å bevare spesielt i vårt samfunn som har endel forfall på alle plan.
Antall ord: 961
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dj_Devil skrev:
PlantSpirit skrev:CandyMilla skrev:
Jeg sier som Ludo, kall en spade en spade. Kan man ta skade av det, er det poengløst å prøve å få folk til å bruke det.
Poenget er at man tar ikke skade av det så lenge man vet hvordan man skal bruke dem som den var ment til å brukes. .
skal du liksom lære folk da eller?
Min agenda i min bevissthet er å utfordre folk ang tanker og erfaringer rundt dette emnet som heter kraftplanter - som blir kalt for hallusinogener her i Vesten. Når noen sier at en skal kalle noe spade for spade - så er hallusinogener ensidig brukt i Vesten - mens andre ord er blitt brukt i det Amerikanske kontinentet hvor kraftplantene er veldig vanlig i sjamantradisjoner. Hvem har rett ang ordbruken av dem og hva de egentlig innebærer? En sjaman som har fulgt urgamle tradisjoner i titusener av år eller en vitenskapsmann i Vesten som har fulgt forskning i bare noen få tiår.....ang disse plantene..en må se det i perspektiv. Det ligger mye i vår mentale bevissthet ang manglende informasjon og kunnskap ang disse plantene - en bør se det i perspektiv.
Antall ord: 198
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

PlantSpirit skrev:Dj_devil:
Sitat:
for meg virker det som at du røyker noe rart så for å legilisere det ovenfor deg selv har du funnet eit samfunn som brukte det innen det paranormale.
indianer røykte også noe rart når di skulle kontakte ånder. betyr det at det er så rett å gjøre det i dag? dont think so.
(beklager om eg missforsto at du røyker kraft planter (hasj?))
Jeg er en ekstrem motstander av alkohol og narkotika generelt.
den der har eg utruligt vanskligt for å svelge.... for eg trur ikke eit gram på deg
Antall ord: 98
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Kaja43:
Jeg forstår at dene debatten setter energiene i kok på flere
områder og det er bra med diskusjon.
Ja, det er naturlig,fordi jeg har jo kjent på den generelle mentale bevissthet ang kunnskap,forståelse og erfaringsmaterialet her i Vesten. Og når en går en sjamanvei og lærer det av sjamaner i Sør-Amerika f.eks og får en helt annen perspektiv på disse kraftplantene så er det endel krasj i den mentale bevisstheten i kulturen. I Vesten har Kirken sett ned på i århundrer - dette med å endre bevisstheten - trommer har blitt brent - hekser har blitt brent(heksene brukte jo blant annetfly agaric/flygesalve - fra sopp som er bevissthetsendrede),mystikere o.l. som var opptatt av det åndelige - hellige - gudommelige hvor man erfarte bevissthetsendringer. Kirken kunne ikke kontrollere massene om de jobbet med å endre bevisstheten - og det henger igjen i dagens samfunn som overhodet ikke anerkjenner bevissthetsendrede metoder og planter, som er veldig vanlig i urgamle sjamankulturer/tradisjoner spesielt på det Amerikanske kontinentet og som har blitt bevart - og det skal en være kjempeglad for - fordi det ligger enormt mye forfedrekunnskap og visdom i disse plantene - mye urkraft bevart.
Det jeg savner belyst her er hva er det egentlig en får kontakt med
gjennom disse plantene og hvor relevant er det egentlig?
Det er visse likheter og ulikheter. Jeg kan forklare kort at Ayahuasca, som man drikker i en seremoni så renser man kropp,sinn og ånd på en unik måte. Jeg har tosifret antall erfaringer med Ayahuasca og den jobber veldig individuelt med folk - hva vi er modne for og hva vi trenger av healing og hva vi kan jobbe med videre. Den gjør ikke arbeidet alene - vi må gjøre arbeidet - men den er en slags sjamanhealer - sjamanlærer i ett og gir oss hint og verktøy til å virkelig hengi oss transformasjoner i oss som har med fortiden å gjøre blant annet - gjenfødsel - egodød...og en mer levende dialog med oss selv og vår indre natur og til Naturen. Det er å åpne seg mer opp for det åndelige(det er jo åndelig nød her i Vesten generelt sett). Nå kan en åpne seg opp på forskjellige måter - men via krattplantene får en veldig direkte og ærlig måte å åpne dører til vår transpersonlige potensialet som vi generelt ikke blir stimulert til å jobbe videre med på våre skoler. Vi må finne det ut selv - på egen hånd.

Ayahuasca er kalt for regnskogens renser. Og en jobber med den i ca 6 timer - en kan kaste opp(kan være noe mentalt,følelsesmessig slagg som en har som vil ut) og få diare - men det er utrolig unik måte å rense kropp,sinn og ånd på.

Iboga jobber enormt mye med jording - de lavere chakraer og om man har sterke intensjoner om å bryte opp negative mønstre osv så vil man definitivt gjøre det om man virkelig vil gå inn for det.

Generelt for disse kraftplantene er at den åpner opp for vårt potensiale - hvem vi egentlig er - hva vi mennesker egentlig er og Naturen har en rolle å spille der - disse kraftplantene har en agenda i vår tid. Og om man bruker dem som det er ment til å brukes så vil man åpne dører til Naturen og åndeverdenen som gjør at man virkelig er mer i kontakt med alt som er - vårt potensialet. For å endre bevisstheten så må man ofre endel tunge ting fra fortiden og det snakker jeg av egen erfaring også. Å anerkjenne endring av bevisstheten så vil man forstå at vi er transpersonlige vesener. Det er lange prosesser og ting skjer ikke på en to tre - møysommelige prosesser. Om man har en god kontakt med åndeverdenen allerede så kan man likevel ha nytte av disse kraftplantene fordi de healer og renser på spesielle måter. Det er tøft å endre bevisstheten - det krever endel jobbing med seg selv å tørre gi slipp på gamle mønstre og disse kraftplantene er store sjamanlærere fordi de åpner opp vårt potensiale som menneske og åpner opp for krefter i Naturen og åndeverdenen som ønsker å komme i kontakt med oss.

Jeg setter ikke de gamle ritualene i tvil, de visste helt sikkert hva de drev
med ut fra der de var, men verden går fremover, gjør den ikke?
Med det mener jeg ikke at en ikke kan lære av hva f.eks indianerne drev
med, men som med alt annet se det i lyset av hvor de var, og ikke minst hvor
vi er.
Verden går fremover når vi tenker på teknologisk fremskritt - om man baserer seg ensidig på det - men jeg mener det er absurd å tro at urgamle metoder og tradisjoner er avlegs - urkraften avlegs og foreldet?Det er jo krefter i Naturen - i åndeverdenen som har eksistert siden tidenes morgen - urkraften vil for alltid være der - Moder Jord er en levende organisme og det vil hun for alltid være - de gamle sjamantradisjonene hyllet kraftplantene og de hyllet dette med å få en kontakt med det åndelige via disse plantene - og Naturen ikke minst. De hyllet Naturen. Å være en del av Naturen - gjennom oss også ved å spise eller drikke spesielle planter som skaper bevissthetsendrede tilstander er en veldig naturlig og konstruktiv måte å forholde seg til det åndelige. Man kan også gjøre det via andre metoder - poenget er at det å anerkjenne urgamle metoder betyr ikke å anerkjenne noe som har gått ut på datoen - vi snakker om urkraft som aldri dør ut - som alltid vil være der og eksistere og Naturen har endel allierte der sånn. Teknologisk går Vesten fremover - men vi distanserer oss mer og mer fra Naturen generelt - da snakker jeg om å være i levende dialog med Naturen - den er en levende organisme - disse krattplantene læres oss endel - blant annet at vi er en del av Naturen - og den skriker etter å få mer levende kontakt med oss generelt sett. Det er blitt sett ned på - det er et sykdomstegn i et samfunn. Det handler også mye om kontroll.
Nå er min vei en helt annen, men jeg er allikevel åpen for alle
andre veier og at det er viktig og ha med seg så mange biter som mulig
i puslespillet da dette er ett mye større område enn både noen av oss
eller shamanene evner å forstå.
Ja, det er mange puslebiter ang å hente tilbake det potensialet vi har i oss - sjamaner i årtusener har alltid hatt mektige allierte i åndeverdenen og Naturen. Så det handler om å gjenoppdage dem via forskjellige metoder og verktøy. Kraftplanter er defintivt en av dem.

Her kommer jeg med en fin beskrivelse av hva disse enteogener(kontakt med det gudommelige i oss)/kraftplantene er for noe og hva de gjør generelt osv:

Forskjellige plantehjelpere debatteres heftig på Debattsonen. En god debatt kan føre til at man blir klokere og trenger ikke bare å fremstå som en fekteøvelse for å forsvare egne posisjoner. Sjamansonen er åpen for denne debatten, som ikke bare er behagelig. Grunnlaget for debatten er at plantehjelpere har skapt egne sjamantradisjoner.
Men tenk om plantehjelperne er bedre i stand til å fortelle oss hva som skal til for å redde jorda, der de har sine røtter, enn vår så lovpriste egenforstand? Ville ikke det gi en god grunn til å lytte? For den vanlige forstanden har i alle fall kommet til kort.

Grunnen til det er at entheogener hører med i sjamanenes verdensarv, som så ofte er påpekt, nå sist av Lasse i artikkelen om UDV. Om man skal undersøke sjamanenes verdensarv, kommer man ikke utenom. Jeg er klar over at det "illegale" lyset som skinner over feltet kan gjøre debatten ubehagelig for noen, samtidig som dette forholdet gjør at andre fylles av misjonsiver, harme og indignasjon.

For en nesten automatiske hjernekoblingen mellom plantehjelpere og drugs kan utløses når dette temaet kommer på tale.

Det kan bli en heftig debatt ut av slikt. Mulighetene er mange for misforståelser, feilslutninger og avsporinger.

Jeg er klar over at sjamanisme som sådan og særlig denne siden ved sjamanarven er både underkommunisert og underdokumentert. Derfor har vi en rolle å spille i denne sammenhengen.

Hva er det vi vil debattere? Og hvor går grensene grensene?

Det vi har fokus på er de plantehjelperne som nærmest har skapt sine egne sjamantradisjoner.

Grunnen til at ajahuasca og andre enthogener er blitt benyttet som sakramenter er at de virker som forstørrelsesglass eller teleskop. Dette fungerer altså ikke bare gjennom troens mysterium, slik det understrekes i forbindelse med kristne sakramenter.

Å SE

Gjennom forstørrelsesglasset eller teleskopet kan man klarere se det som man bærer på i det indre, eller se de store sammenhenger man står i.

For nybegynnere kan dette være som gjennombrudd til innsikt som gis en like dagklart sanset som den ytre verden.

Det er klart at en slik erfaring kan skape en misjonsiver, som kan være like brennende og påtrengede som hos andre nyfrelste, de som har sett lyset i kristendommen, meditasjonsbevegelser, sekter eller i andre sammenhenger.

Sjamansonens vil gjerne at denne delen av sjamanarven skal presenteres på en balansert måte, gjerne basert på kilder av tradisjonell kunnskap og også på novisers egne erfaringer, for de fleste av oss i vår del av verden er noviser i denne sammenengen. Vi er ninjos, babyer, totalt ubeskrevne b alder, nei ikke ubeskrevne, men værre. Det er skrevet mange feil og fordommer og advarsler og skrekkhistorier på de bladene.

De som bor der i jungelen er ekspertene, ikke vi, og slett ikke moralistene. Det er en del som har skråsikre og forutinnfattede meninger om dette, selv uten å ha svelget den bitre drikken.

PEPPER

Vi vet at politi og lovtolkere følger debatten. Det er som det skal være. For de har sin rolle å spille i vårt samfunn. Som andre personer er også de mottagelige for nye informasjoner, og for forandring, selv om de i sin rolle representerer et konservativt element i samfunnet. Det konservative har også sin fungsjon, selv om sjamansjelen egentlig er en frisone.

Andre grupper gir oss også pepper for at vi diskuterer temaet. Selv fra egne rekker kommer det pepper. Det er også som det skal være.

Like fullt er Sjamansonen åpne for beskrivelser og rapporter og egne erfaringer med enthogener, både positive og negative erfaringer. Men det som interesserer oss mest er hvorfor entheogener virker som de virker? Og hva er bivirkningene? Og hva kan begrepet bivirkninger bety? Avhengighet betyr det viss. Skadelige bevirkninger er også et begrep.

Når det gjelder enthogener kan man vel heller snakke om gavnlige bivirkninger, om man da skal bruke ordet bivirkninger i det hele tatt.

GRUNNLAGET

Virkningene av entheogener baserer seg på kjemiske stoffer som finnes i naturen, og ofte også i kroppen. Slik er kroppen allerede kjent med substansene og den kjemiske rekasjonen som settes i gang.

Sjamantradisjonene har mye kunnskap om dette, om healingkraften i disse planene og den mytologiverden dette kan åpne for. Det er denne praksisen og disse erfaringene som vi støtter oss på. Om ikke seremoniene med entheogener hadde hatt en slik posiitiv virkning på deltagerne i det lange løp, ville de ikke ha fortsatt opp gjennom generasjonene, frem til i dag.

Mye er utforsket og sikkert like mye er ukjent om dette for vestlig vitenskap.

BILLEDSTRØMMEN

Noe som ofte blir understreket i omtalen av entheogener, er billedstrømmen man kan komme inn i, det psykedeliske preget. Særlig for oss som bor i den vestlige verden, og er oppdratt med bokstavdetaljer og talleksakthet, kan det å bli åpnet for billedstrømmen og drømmen virke overveldene. Vi er blitt nærmest som jomfruer med hensyn til det å tappe inn i denne delen av hjernen, så jomfrunalske er vi at mange frykter mer for psykosen enn de kan støtte seg på tiltroen til sunnheten og healingkraften.

Det er som om vi har stilt oss slik at TV har overtatt en billedproduksjon som drøm og tegn tidligere hadde.


Entheogener er kjent for den billedstrømmen de skaper. Det kan kjennes som om billedstrømmen overtar. Den kan ikke styres. De fleste hengir seg med glede til den. Men ikke alle sekvensene av billedstrømmen er pur glede. Deler kan lugge. De kan føre med seg kulde og tidvis også skrekk. Kjent er det at man kan få fysiske reaksjoner, som oppkast og diare. Det ir oss anledning til å studere og erfare vår doblke natur, lyset i det høye, stillheten ut over forstanden og dyngen i magen, for ikke å si i underbuksa.

Her har settingen en stor betydning. Og forståelsen for prosessen som et hele.

RENSELSEN

For mange er det lett å tro at innholdet i denne facinerende billedstrømmen er det viktigste planehjelperne har å gi.

Etter å ha vært i Peru kom jeg hjem med et litt annet syn på betydningen av billedstrømmen.

Det var egentlig ikke innholdet i den som var det vesentlige. Den lokal sjamanen lyttet ganske nøytral til europeernes visjoner om jomfru Maria og andre lysvesener og guddommer. Det var som det skulle. Men det viktigste med entheogenerfaringen var renselsen. Renselsen besto i at billedstrømen kom fritt og uavbrutt frem, samt at man kunne spy godt og grundig.

Det er at alt man ser, alt som kommer til syne, er noe som altså slipper ut av den delen av bevisstheten som vanligvis er utenom rekkevidde for hverdagsssinnet.

Og forståelsen er heldigvis voksende om det forholdet at det man ikke ser og kjenner til i eget sinn, kan romme både muligheter for frihet som aktive begrensende krefter. Når begrensninger og det vi kaller vanskeligheter settes fri, øker friheten.


DEN KRITISKE FAKTOR

Disse begrensende kreftene og provinsene i eget indre er beskyttet av avvisende egenskaper, som gjør at forsøkene på å trenge inn dit blir forhindret.

En del av disse avvisende kreftene kan samle seg i den indre kritiske faktor, det som rommer den indre dommeren og kritikeren.

Vi bærer alle på denne kritisk faktor i det indre. Ganske mange er endog så identifisert og forbundet med denne kritiske faktoren at det leder en til å tro at denne instansen er selve grunnmuren i egen personlighet.

Etter hvert har jeg lært at den kritiske faktor er tillært. Den er god å ha, men samtidig kan den være høyrøstet plagsom og begrensende, særlig i de situasjonene man setter seg i når man ønsker å utvide det indre landskapet.

Den kritiske faktor er en instans som lynrakst sammenligner nye mennesker og situasjoner med tidligere erfaringer og bilder som er lagret i det indre. Om det nye møtet eller den nye situasjonen ligner en gammel positiv situasjon, aksepteres de nye erfaringene.

Om det motsatte skjer, avvises erfaringene, og også muligheten for ny læring. Grenseoverskridende muligheter blokkeres.

Den begrensende siden ved den kritiske faktoren er undervurdert.

VOKTEREN VED UTGANGSPORTEN

Den kritiske faktor kan gjøre at veien videre fremstår som akkurat det stedet vi står på og ikke bør forflytter oss fra.

Ubehaget ved å forandre seg kan altså være sterkere enn ubehaget ved å stagnere.

Den kritiske faktor er skapt av oppdragelsen, overlevelsesarven, kulturen og andre erfaringer. Javisst er den en god beskytter av ens integritet og har sin rolle i nettopp dette.

Men nå man vil videre i eksistensiell sammenheng, kan den indre kritikeren og dommeren stå ved utgangsporten og by på motstand, om man vi passere. Den kritiske faktor er konservativ. Den kan gjøre at vi egentlig ikke vokse og fornyer oss, men bare bekrefter eksisterende holdninger og oppfatninger.

Den instans som forvalter grunnverdiene i vår personlighet kan altså innta en begrensende funksjon.

Enthogenenes billedstrøm kan skubbe unna frosne både minner og uproduktive drømmer, ofte skapt av verdivalgenes dualisme. Slik kan også den kritiske faktors begrensende grep og fungsjon også skylles ut av systemet i samme strømmen.

Selv om de begrensende og konservative sidene ved den kritiske faktor skubbes ut av bevisstheten, fører det ikke til en oppløsning av personligheten. Snarere til en ny utfoldelse. Snarer befris man. Det kalles å bli den man er. Det kan gi tilbake den kunnskapen og innsikten som man egentlig ikke hadde glemt.

For den som sverger til den oppskrytte kontrollen i selvutviklingssammenhengen forblir som oftest innenfor den kritiske faktors herredømme.

HENGIVELSE

For at en sesjon med planterhjelpere skal fungerer best mulig må man hengi seg til den med hele sitt jeg, med sin frykt og med sin kjærlighet, hengi seg med sin totalitet, det som kreves i møtet med en slikt sakramente.

Det kan styrke tryggheten å ha kunnskp om at sjamanarven ikke betrakter det underbevisste, eller den nedre verden som en skraphaug eller en søppelplass, dit man skyver alt søppel man ikke trenger i dagliglivet.

For en stor skatt er gjemt i den nedre verden, som i den øvre.

I mange tradisjoner kan det se ut som om plantehjelperne er både døråpnerene og vidsomsgiverne.

Siden de har røttene i jorden er de kanskje også bedre skikket enn vår forstand til å fortelle oss om hva som skal til for å redde denne planeten. For enthogenene har en stor plan de også, en plan som inkluderer og er større enn at enkeltindividert skal nå bakenom sin kritiske faktor og finne denne skatten.

Sjamansonen er som nevnt en dokumentasjons-og treningssone for sjamanspirer. Debattsonen er også en treningsssone i debatt, ved siden av å være en treningssone i å uttrykke hele det fasseterte spektrum av sjamanerfaringer som vi kan ha.

Debatt kan føre til at vi bli klokere, og trenger ikke å utvikle seg til en forsvarskamp om egne posisjoner og meninger.

Usakelighetene begynner gjerne når man oppdager at man beveger seg på tynn is. Man er aldri så usakelig som når man vet man tar feil...

Dit jeg vil i mine betraktninger er tilbake til, hva er det de får kontakt med?
Åpner dører til krefter i Naturen og åndeverdenen - dører til vårt fulle potensialet - hvem vi er og de lærer oss endel ting - de er store sjamanlærere og sjamanhealere i ett - endel forfedrekunnskap og visdom er i disse kraftplantenes bevissthet. Vi har så mye å lære av våres forfedre - det er ikke avlegs - urkraften dør aldri ut - den vil for alltid eksistere.Vi kan komme i kontakt med mektige allianser og agenter for det hellige i Naturen.
I all åndsvitenskap med A.A Baieley og Tibeaneren som de fremste så forklares
dette med planteritualer ved at en åpner opp for det åndelige, men ikke særlig
høye åndelige ting. Det en er i kontakt med er det astrale, der ligger alt vi har
tenkt, følt og gjort gjenom tidene lagret og kan fritt kontaktes.
Problemet ligger vel i at de fleste ikke er kommet dit at de kan skille mellom hva som da er sitt eget og hva som er kollektivt og komme inn i ting de ikke er klare for.
Det blir veldig individuelt hva en åpner seg opp til - å lese om hva andre sier betyr ikke noen verdens ting egentlig - det er egne erfaringer med metoder og verktøy som betyr noe. Kraftplantene åpner opp for vårt enorme potensialet vi innehar - og det blir individuelt hvordan man takler disse transformasjonene,bevissthetsendringene og hva man gjør med denne læringen videre i livet. En kan ikke si at sånn og sånn er det uten at man har erfaringer med det selv eller det beror også hva den personen har fått ut i livet her og nå osv. Det er mye som spiller inn. Kraftplantene åpner opp for de enorme kreftene som er i allianse med Moder Jord - naturlige krefter - om man tar disse kraftplantene i steder i Naturen som f.eks jeg gjorde i pre-inkaruiner i Cuzco ,Andesfjellene så kommer man i kontakt med forfedrekraft og det var veldig spesiellt å erfare. Naturen er så mye mer levende og fargerik enn det vi kan ane....det handler om å tørre å endre bevisstheten - transformere - hengi seg til slike forandringer. Det er tøffe prosesser - men om man takler det så har man mektige lærere som en kan få kontakt med kontinuerlig i sitt liv.
Og vi lever nå i en tid hvor energinivået er ett helt annet enn når dette ble brukt
aktivt av mange. Dette innebærer at vi har mye mer følelser og tyngde liggende
klart til å gjøres noe med, og da vil sånne "plantetripper" kunne få frem ting vi
ikke er klare for på en helt annen måte enn det som var vanlig tidligere.
Det stemmer, men det handler om å være "klar" og "bevisst" og ha intensjoner som er av det åndelige - ikke rart flere sliter med slike kraftplanter fordi man ikke vet helt hva man går til - ikke er bevisst - eller er vant med bevissthetsendringer - transformasjoner - jobbe med seg selv osv osv....Og det er mange som takler det fint og det er mange som ikke gjør det - forbudet rammer dem som takler det fint - men flere og flere myndigheter tillater slike kraftplanter i religiøse seremonier - og det vil det nok bli mer og mer av. La dem som har kjennskap og vet hvordan de skal brukes få lov til det i seremonier og sånt.
Jeg har full tiltro til mange shamaner, har sett de i jobb og vet hva de står inne med av kunnskap. Jeg tror bare ikke dette er stedet å reklamere for ting som er såpass
komplekst og ikke noe noen uten en lang erfaring skal drive med.
Og hva skal en med alle disse "fantastiske" opplevelsene isenesatt av hallisigogener?
De kommer helt naturlig når en er klar for det uten noen utenforstående stimuli.
Godt spørsmål - det blir igjen veldig individuelt - om man er bevisst på sin egen utvikling - vet hva man vil og hva disse skal brukes til så kan disse plantene være sjamanlærere som hjelper en litt etter litt - møysommelig - en må gjøre hele arbeidet - men kan få hint om det ene og det andre - kan utfordre oss - transformere - utvide bevisstheten.

Men også kreative mennesker kan ha nytte av det: Musikere o.l. har nytte av kraftplanter. Åpner også opp for mer kreativitet.

Det er også mye healing og renselse ang slike seremonier - og om man klarer å integrere det i livet sitt på en konstruktiv måte så kan det inspirere en videre i livet på forskjelige måter - og ikke minst være mer levende som menneske - føle seg mer hel. En velger selv hvilke metoder og verktøy en vil bruke - men kraftplantene er spesielle sjamanlærere som jeg erfarer det som jeg vil erfare i mange år til. Og lære mer om KRAFT - HEALING - EKSTASE - ALLIANSER I NATUREN - ÅNDEVERDENEN - man lærer mye av disse plantene.
Antall ord: 3876
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dj_Devil skrev:
PlantSpirit skrev:Dj_devil:
Sitat:
for meg virker det som at du røyker noe rart så for å legilisere det ovenfor deg selv har du funnet eit samfunn som brukte det innen det paranormale.
indianer røykte også noe rart når di skulle kontakte ånder. betyr det at det er så rett å gjøre det i dag? dont think so.
(beklager om eg missforsto at du røyker kraft planter (hasj?))
Jeg er en ekstrem motstander av alkohol og narkotika generelt.
den der har eg utruligt vanskligt for å svelge.... for eg trur ikke eit gram på deg
De som kjenner meg vet at det stemmer. Men du kjenner meg ikke så du kan unnskyldes. Jeg liker å utfordre andre i debatter og så får en tolke og mene hva en vil.

Jeg elsker Naturen - og kraftplanter er en av de sterkeste allierte de har i å oppnå HEALING (heale sin egen fortiden -heale andre muligens senere)- URKRAFT(forfedre kunnskap og visdom) - EKSTASE(Naturlig ekstase lærer man enormt mye av - åpner dører i vår transpersonlige bevissthet - multidimensjonelle vesen) - VISDOM og KUNNSKAP om livet - det å være mennesket - syklus og prosesser i Naturen - ÅNDEKONTAKT....

Jeg liker best å hylle Naturen og det fortjener Moder Jord i aller høyeste grad.
Antall ord: 213
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

PlantSpirit skrev:
Dj_Devil skrev:
PlantSpirit skrev:Dj_devil:
Sitat:
for meg virker det som at du røyker noe rart så for å legilisere det ovenfor deg selv har du funnet eit samfunn som brukte det innen det paranormale.
indianer røykte også noe rart når di skulle kontakte ånder. betyr det at det er så rett å gjøre det i dag? dont think so.
(beklager om eg missforsto at du røyker kraft planter (hasj?))
Jeg er en ekstrem motstander av alkohol og narkotika generelt.
den der har eg utruligt vanskligt for å svelge.... for eg trur ikke eit gram på deg
De som kjenner meg vet at det stemmer. Men du kjenner meg ikke så du kan unnskyldes. Jeg liker å utfordre andre i debatter og så får en tolke og mene hva en vil.

Jeg elsker Naturen - og kraftplanter er en av de sterkeste allierte de har i å oppnå HEALING (heale sin egen fortiden -heale andre muligens senere)- URKRAFT(forfedre kunnskap og visdom) - EKSTASE(Naturlig ekstase lærer man enormt mye av - åpner dører i vår transpersonlige bevissthet - multidimensjonelle vesen) - VISDOM og KUNNSKAP om livet - det å være mennesket - syklus og prosesser i Naturen - ÅNDEKONTAKT....

Jeg liker best å hylle Naturen og det fortjener Moder Jord i aller høyeste grad.
alt som gir halusinasjoner er narkotiske stoffer..
det er stoffer som fremkaller reaksjoner i kroppen..
om du så har det ene stoffet i kroppen fra før. så betyr ikke det at man skal få mer av det stoffet så gjør at man får frem en reaksjon. det er en grunn til at kroppen selv holder det stoffet på eit laft nivå.
Antall ord: 279
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Ludob:
Jeg ser godt forskjellen på det du snakker om. Kokablader kommer rett fra planten, kokain derimot er i alkaloidene som man trekker ut fra - nettopp - kokabladene.
Effekten er noenlunde den samme, mens kokain er mer en slags konsentrert form av kokablader. Samt at man tygger på bladene, om jeg har skjønt det riktig, mens man for det meste sniffer kokainen. Rusen er oppstemthet, eufori og et skyhøyt selvbilde.
Effekten er radikalt forskjellig - det er det jeg vil fram til. Den ene er avhengigsskapende - og destruktiv - den andre er både mat og medisin i ett.
Hvordan det da kan bidra til at "egoet dør" som du beskriver i innlegget ditt er jeg derfor uforstående til. Om du da ikke mente hallusinogenene, som blir noe annet igjen...
Det er enteogenene/kraftplantene jeg mente ja.
Tingen er at jeg ser dette skillet, det er helt klart at plantene har sine fascinerende effekter, men er det dermed riktig å bruke dem?
Du sier i seremoni med sjamaner, flott, men jeg ser dem bare ikke her.
Det er vanskelig å snakke om - om man ikke forstår essensen av dem i utgangspunktet - jeg har nevnt endel av dem i andre postinger her så jeg trenger ikke å ta dem opp her igjen. Jeg nevnte i en tråd like før her flere punkter med STORE bokstaver fra HEALING - KRAFT - EKSTASE - mm...
Jeg skjønner fint poenget ditt, men når du snakker om at vi lever i Vesten og at vi har en sykdom til dette med å ikke klare å forholde oss til naturen slik vi skal, og akseptere bevissthetsendringer - så er jeg faktisk til dels enig med deg!
Da er du inne på et spor jeg liker - fordi da forstår du til en viss grad som jeg ser det :mozilla_cool: Det er for meg absurd at vi skal forholde oss til vitenskapsmenn som støtter distansering av Naturen, endel destruktive legemidler(og den bransjen er pill råtten) og ikke anerkjenner bevissthetsendringer - disse vitenskapsmennene har satt merkelappen på disse kraftplantene som hallusinogener. Og du og andre stoler på disse? Er ikke det komisk egentlig?Du innrømmer jo selv at du støtter noe som går totalt mot det de har i sitt perspektiv på livet i sin vitenskap og det er de samme folkene som har laget merkelappen hallusinogener..........Det er noe som ikke stemmer her da :mozilla_sealed:
Vårt syn er galt, men vi har også et system som ikke kan endevendes og omrokkeres på en dag, for å si det sånn. Vi må tilnærme oss gradvis en bevissthetsendring. Noe blir bedre, noe blir verre, hele tiden. Synd å si det, men den praksis du her snakker så fint om (noe den på sett og vis er) fungerer bare ikke her i Vesten enda. Vi er ikke klar for en introduksjon engang.
Det skjer gradvis ja - og ved å la dem som kan bruke slike kraftplanter i spesielle sjaman- eller religiøse seremonier få drive på med disse verktøyene burde være greit og det støtter også menneskerettighetsloven til FN om dette med religionsfrihet og utøvelse av det - og kraftplanter er sakramenter - som altervin er for de kristne blant annet.
Jeg velger å kalle det hallusinogener. Det du kaller for at plantene har en ånd, det vil jeg si er feil. Det er hallusinasjoner, det er kjemien i hjernen som pusles litt med. Flott, en kan selvfølgelig finne nye sider ved seg selv, det er ikke det jeg sier, men det blir å ta i litt og tro at planten har overtaket på deg og har en egen ånd fordi den får deg til å oppdage ting du ellers aldri hadde vært i stand til. Det er jo nettopp derfor det kalles bevisshetsendring, og det ser du jo ut til å være enig i selv.
Så da kaller vi en spade for en spade?
Du går rundt grøten her - men tampen brenner utifra min bevissthet :mozilla_cool: Du er på en måte inne på det - men du tolker det ikke som jeg gjør det - fordi bevissthetsendrede planter har samme effekt i hjernen som når vi drømmer - DMT stimulerer pinealkjertelen f.eks i Ayahuasca-planten - de samme kjemiske prosesser skjer når vi drømmer eller har mystiske erfaringer - åndelige erfaringer - det samme gjelder for de andre kraftplantene på hver sin måte. De SAMME kjemiske prosesser i hjernen skjer om man tar disse plantene - som når man drømmer - det er det SAMME. Men vi er mer VÅKNE når man tar disse kraftplantene - vi drømmer og er våken samtidig...det gjør dem så spesielle....men hva sier du til at de kjemiske prosessene er de samme som ved drømmer,mystiske/åndelige erfaringer og det som kraftplanter skaper? Når de kjemiske prosessene er de samme så er det svært like erfaringer som skjer og det har med endrede bevissthetstilstander. Det er det flere ikke helt klarer å fordøye eller forstå som jeg ser det.

Og en åpner seg opp for ånden i den planten lettere når man bruker den regelmessig og går på dietter(unngår sukker salt rødt kjøtt) - det er vanlig i Amazonas blant sjamaner der å gå på plantedietter - ikke bare disse kraftplantene - men også andre planter.
Ånd... jo, planter de lever de også, og jeg kan ikke benekte noe.
Men det er og forblir litt søkt for meg at plantene har en ånd i den forstand du omtaler det.
En må erfare og bli kjent med disse plantene for å forstå det mer som jeg erfarer og mener.
Du har helt klart fine ønsker med å videreføre indianerenes tradisjoner.
Tror du det av den grunn lar seg gjøre å tilsynelatende rekruttere andre til å gjøre det samme? Beklager hvis jeg har misforstått deg, men det virker ut som om ditt engasjement skal ha en agenda utenfor det akseptable. Dersom det bare er til vår informasjon, så er det jo fint at du deler ditt syn, men du vil nok møte minst like mye motgang som medgang
.

Det er for å utfordre og dele informasjon om mine erfaringer og tanker ja. Og jeg er såpass trygg på mine erfaringer og det jeg står for at jeg vet hvordan jeg skal takle motsttanderene av det jeg kommer av til en viss grad. Og jeg har erfaringer og egen forskning på dette området som grunnmur.
Og jeg er ikke en av dem som vil gi deg for mye credit med dette her.
Jeg vet fint forskjeller på diverse narkotikum og planter og deres virkninger, men jeg står fremdeles ved det jeg sa om å kalle en spade for en spade.
Fordi om de sier København i Danmark, tror jeg du skal stresse lenge for å få den engelsktalende delen av verden til å også gjøre det fremfor Copenhagen, hvis du skjønner poenget mitt.
Hva med å se på hvem som i utgangspunktet kaller disse plantene for hallusinogener(det er vitenskapsmenn som ikke anerkjenner det åndelige - bevissthetsendringer - og som anerkjenner distansering av Naturen.......hvorfor stole på dem som bare har noen tiårs kunnskap om disse plantene når man har sjamantradisjoner i Sør-Amerika f.eks hvor sjamaner nevner disse plantene for noe annet - kraftplanter - plantehjelpere - sjamanlærer/plantelærer o.l. og de har i sin grunnmur kunnskap og erfaringsmaterialet som har eksistert i titusener av år. Er det ikke et paradoks at du stoler på disse som bare har et par tiår(og litt til) forskningsmateriale - mens jeg støtter ordbruken til dem som er i sjamantradisjoner som har eksistert i ekstremt mange tusener av år? :mozilla_cool: Jeg kaller faktisk plantene for det de utgangspunktet er - så det handler om å se bakenfor ordets betydning -hvem kom med dem - hvorfor blir de kalt for det de er - en må gå litt bak og studere,erfare og se litt på det. Så vil en bli overrasket...kanskje :D
Antall ord: 1338
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

PlantSpirit skrev: Jeg er en kstrem motstander av alkohol og narkotika generelt. Og er veldig opptatt av sjamanisme og kraftplantene er sjamanlærere -i min bevissthet og om man har problemer med å forstå det i sin bevissthet så får det nå så være, men jeg liker å utfordre folk ang bevissthet og tanke utifra mine erfaringer.
ordet skal altså være ekstrem!
Tviler ikke, og du er ekstrem i denne fanatismen din, som ikke er noe diskusjon men en hjernevask, se annen tråd, og du gnåler om at andre har problemer fordi de ikke forstår deg, det sier litt om din holdning, altså, ekstrem.
Antall ord: 108
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Dj Devil:
alt som gir halusinasjoner er narkotiske stoffer..
det er stoffer som fremkaller reaksjoner i kroppen..
om du så har det ene stoffet i kroppen fra før. så betyr ikke det at man skal få mer av det stoffet så gjør at man får frem en reaksjon. det er en grunn til at kroppen selv holder det stoffet på eit laft nivå.
Så om dette stemmer så bør en forby at folk drømmer - har mystiske/åndelige erfaringer osv....fordi de samme kjemiske prosessene i hjernen,som skjer når man drømmer - har mystiske/åndelige erfaringer - skjer også når man erfarer disse kraftplantene for å si det enkelt. Når man går inn i en transcetilstand så skjer det kjemiske prosesser i hjernen - når man endrer bevisstheten - det er de samme prosessene som skjer når man erfarer disse kraftplantene.

For en vitenskapsmann som ikke anerkjenner bevissthetsendrede tilstander og åndelige dimensjoner av mennesket og Naturen vil jo lett kalle disse plantene for hallusinogener - er ikke det logisk og naturlig?
Sist redigert av David Skywalker på 16 Feb 2007 12:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 177
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !