Wiz2 skrev:Nå er det forskjell på tro og viten da. Ingen henger ut noe fordi de ikke tror på reinkarnasjon, men når man mener man har bevis for det og ikke klarer å forklare seg så synes jeg egentlig ikke det er så interessant....
Tro uten forklaring betyr ingenting!
Nei, det har du rett i. Jeg har vel ikke egentlig oppfattet det som noe han hevder å vite, i og med at han sier han er utvalgt - noe jeg også har vanskelig for å tro .)
Men - jeg tenker at om han har sagt han vet, så har jeg vel oppfattet det som en måte å si det på. For jeg har ikke lagt merke til det,
Uansett er jeg interessert i å høre hva som ligger til grunn for det han sier. Enten det er hevdet viten eller tro.
Det var jo også det som var innholdet i denne tråden - egentlig.
Når jeg leser igjennom nå så finner jeg ikke der han sa at han var utvalgt - så kanskje jeg leste noe som ikke egentlig sto der? Da beklager jeg dragonheart. Jeg var sikker på at du hadde skrevet du var en av disse 5 utvalgte.
Ellers - har jeg kjempelyst at du skal skrive mer. Må innrømme at jeg nok ikke sier det bare fordi jeg tror alt du sier - heller tverdt imot. Men jeg syns det er spennende. Og har lyst å vite hva du tror og tenker fordi du fremlegger det på en grei måte. Så om du har gidda og lyst så kom med det. Så skal i hvertfall jeg prøve å holde meg i tømmene - med mindre du sier at du har en blomst som vokser i hjernen eller noe slikt,
Atmi