Jeg tror det er viktig å være åpen for at det finnes andre forklaringer på en hendelse, enn den man selv er overbevist om. Både for "skeptikere" og "troende". Hvis f.eks vitenskapen utelukker teorier/opplevelser/virkelighetsoppfatninger, vil vi stagnere. Det finnes en rekke eksempler fra tidligere hvor vitenskapen har måttet forkaste teorier til fordel for nye. Jeg synes det inledningsvis i denne tråden blir feil, når noen skal dokumentere at andre tar feil. Istedenfor å søke sannhet/virkelighet, enten svaret du finner, er det du forventer, eller ikke.
Noe annet jeg synes er interessant er at skeptikere ofte sier at de ikke tviler på folks opplevelser, men avfeier fenomenet de opplever som virkelig (er bare en drøm etc...) Hvordan har det seg at personer uavhengig av hverandre "drømmer " det samme på samme sted, men på forskjellige tidspunkt. Mange kjente steder, som er mye omtalt, kan selvfølgelig avfeies som at det bløffes, men mindre kjente steder hvor vanlige personer uavhengig av hverandre opplever det samme. Er det ikke interessant, også blant skeptikere hvorfor disse fenomenene finner sted, og hva som forårsaker dem, eller velger de for lett å mistro folk, på samme måte som enkelte alt for lett forklarer noe de ikke umiddelbart forstår som noe paranormalt.
Alle bør etter min mening ha respekt for hva andre mener er virkelig. Alle skal og må få mene å tenke hva de vil, uten at man hasselerer med dem, både skeptikere og troende. Respekterer vi hverandre får vimye bedre debatter, mener nå jeg