Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMisbruk av barn - hvorfor?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Re: ...

Innlegg av kraBat »

snuppedilla skrev:*fliiirer* ja jeg er en skytte.. på enkelte områder veldig skytte.. men jeg er veldig ryddig av meg ;)
hehe, jeg skriver mye rart til tider, men jeg merker det du sier selv en sterk kontakt med alt rundt meg. Bare ikke med veps da på den måten, jeg er alergisk. Visste du at uten veps hadde menneskene dødd ut innen 5 år? keep it cleen! :mozilla_smile:

mulig jeg har lært tidligere ved å både være et offer og en drittsekk og setter det i praksis den forståelsen?

Utviklinga må jo framover, kul teori..
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

ragerod skrev:Du blander kortene feil. Overgrep av seksuell karakter vs ubehagligheter av fysisk og psykisk karakter er feil å blande sammen slik eg ser det...di kan ikke sammenlignes en gang...alikevel blandes di sammen til fordel for di pedofile...skjønner du nå?
Vi spiller ikke kort, og du har slik jeg ser det, et utrolig innsnevret og ensidig syn i denne diskusjonen, så vi kommer ikke noe videre sammen. Har enda ikke sett en som har ønsket å gi fordeler til pedofile, verken i rettsvesenet (nei, ikke engang Staff) eller her i tråden.
Det er ikke nødvendigvis bare to sider av en sak.
Antall ord: 106
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ida.M
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2007 15:10
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Ida.M »

storms skrev:Man finner de underligste grunner om man leter lenge nok. De blir til meg, og jeg blir til dem. Min handling blir til forståelse.

Men hva er der å forstå ved pedofili?

Ser vi lenge nok i botanikken, fysikken, psykologien eller viljen så finner vi grunner,

men la meg si dere det med en gang...

DU KAN IKKE VOLDTA DEG SELV!
DU KAN IKKE SKYLDE PÅ DIN FAR!
DU KAN IKKE SKYLDE PÅ MINDREVERDIGHETSKOMPLEKS!
DU KAN IKKE SKYLDE PÅ EN ENESTE TING!

Det finnes ikke en blomst, ånd eller annen forståelse....

Pedofili handler om ren ondskap. Det handler om egoisme. Det handler om å ta.

Og si meg så...

Når noen kan TA fra andre uten at disse kan beskytte seg selv. Hvorfor skal ikke vi da på dennes vegne TA fra den pedofile?

Hvorfor skal ikke et øyeblikks syk nytelse koste?

Fordi vi skal forstå? Fordi det handler om å voldta seg selv?

Pedofili bør straffes som drap. For noen ganger "tar" de pedofile livet fra sine ofre.

Og skulle du lure på det...

så tror jeg på tilgivelse for den som har sonet sin straff, så lenge straffen er like forbrytelsen.

Og jeg har mindre sansen for at "en som leker som barnet" skal fortelle begynne å rettlede de som sliter med temaet. Kanskje bør "Plantesjefen" starte med å heale seg selv, for alle skuffene er ikke lukket i det skapet.

Jeg tror på Diffusa sin tolkning av at historie er historie. Let it be.... Men det kan umulig være like enkelt.

Så mitt beste råd er å erkjenne. Erkjenn at slik er det, og slik har det vært. For kan du erkjenne kan du finne de løsninger som skal til for deg.

Og for alle oss andre som ikke bærer den byrde, så kan vi sende våre varme tanker. For det finnes de av oss som virkelig bryr oss om dere. Og alle finner vi samme utgangsdør til slutt.

StormS;(

Hvor lenge hadde du klart å skruav din heterofile legning ?
Bare for å minne på hvor komplekst det er å skulle skru av noens sexuelle legning
Antall ord: 354

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

ludoburgero skrev:
ragerod skrev:Du blander kortene feil. Overgrep av seksuell karakter vs ubehagligheter av fysisk og psykisk karakter er feil å blande sammen slik eg ser det...di kan ikke sammenlignes en gang...alikevel blandes di sammen til fordel for di pedofile...skjønner du nå?
Vi spiller ikke kort, og du har slik jeg ser det, et utrolig innsnevret og ensidig syn i denne diskusjonen, så vi kommer ikke noe videre sammen. Har enda ikke sett en som har ønsket å gi fordeler til pedofile, verken i rettsvesenet (nei, ikke engang Staff) eller her i tråden.
Det er ikke nødvendigvis bare to sider av en sak.
Nååhdah...du ror deg vekk fra ubehaglighetene nå...

Jada...ensidig syn på di som står bak seksuelle overgrep mot barn og mindreårige har eg...fordi det strir mot mitt intellekt...mitt syn på mennesker som likeverdige...mitt syn på respekt for mennesker...men at dette er et innsnevret syn kan du bare ete i deg...
Antall ord: 166
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av ragerod »

Ida.M skrev:
storms skrev:Man finner de underligste grunner om man leter lenge nok. De blir til meg, og jeg blir til dem. Min handling blir til forståelse.

Men hva er der å forstå ved pedofili?

Ser vi lenge nok i botanikken, fysikken, psykologien eller viljen så finner vi grunner,

men la meg si dere det med en gang...

DU KAN IKKE VOLDTA DEG SELV!
DU KAN IKKE SKYLDE PÅ DIN FAR!
DU KAN IKKE SKYLDE PÅ MINDREVERDIGHETSKOMPLEKS!
DU KAN IKKE SKYLDE PÅ EN ENESTE TING!

Det finnes ikke en blomst, ånd eller annen forståelse....

Pedofili handler om ren ondskap. Det handler om egoisme. Det handler om å ta.

Og si meg så...

Når noen kan TA fra andre uten at disse kan beskytte seg selv. Hvorfor skal ikke vi da på dennes vegne TA fra den pedofile?

Hvorfor skal ikke et øyeblikks syk nytelse koste?

Fordi vi skal forstå? Fordi det handler om å voldta seg selv?

Pedofili bør straffes som drap. For noen ganger "tar" de pedofile livet fra sine ofre.

Og skulle du lure på det...

så tror jeg på tilgivelse for den som har sonet sin straff, så lenge straffen er like forbrytelsen.

Og jeg har mindre sansen for at "en som leker som barnet" skal fortelle begynne å rettlede de som sliter med temaet. Kanskje bør "Plantesjefen" starte med å heale seg selv, for alle skuffene er ikke lukket i det skapet.

Jeg tror på Diffusa sin tolkning av at historie er historie. Let it be.... Men det kan umulig være like enkelt.

Så mitt beste råd er å erkjenne. Erkjenn at slik er det, og slik har det vært. For kan du erkjenne kan du finne de løsninger som skal til for deg.

Og for alle oss andre som ikke bærer den byrde, så kan vi sende våre varme tanker. For det finnes de av oss som virkelig bryr oss om dere. Og alle finner vi samme utgangsdør til slutt.

StormS;(

Hvor lenge hadde du klart å skruav din heterofile legning ?
Bare for å minne på hvor komplekst det er å skulle skru av noens sexuelle legning
Dette blir feil...pedofili er ikke nødvendigvis en legning...faktisk er ikke forskere enig om så mye når det kommer til pedofili, hebefili eller overgrep mot mindreårige generellt. Det di er enig om er at pedofili og hebefili er parafili som er en betegnelse på en form for seksuell adferd eller seksuelle følelser som anses for utenom det normale.

Noen mener at:
Pedofili er medfødt
Pedofili kjem av mangel på kjærlighet som barn
Pedofili kjem av arv og miljø
Pedofili kjem av vansker med å omgåes voksne relasjoner
Pedofili er en seksualisert aggresjon
Antall ord: 456
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Noen mener at:
Pedofili er medfødt
Det er sikkert blanding av disse elementene. At det meste stammer fra barndommen er jeg veldig overbevist om. Endel frø som skapes der ang fremtiden som voksen. Manglende kjærlighet som barn høres logisk ut. De skader ikke bare barn på det groveste, men også seg selv. Så det er klart at de spiller på lag med veldig destruktive krefter i seg selv og lar det spille til det fulle i livet sitt. Og at de har endel sår fra barndommen er det ingen tvil i mitt sinn. Uten at en skal unnskylde dem,fordi det er så mange som klarer seg bra i voksen alder selv om de har hatt en jævlig tøff barndom og kanskje enda tøffere barndom enn disse som blir pedofile, som mangler overhodet empati og kontakten med sine egne følelser er så lik null at de bare kjenner selvtilfredsstillelse av barn blant annet uten at de føler noe smerte hos dem eller seg selv.
Antall ord: 202
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Diffusa skrev:Jeg er en person som er blitt missbrukt på flere vis, blitt frarøvet barndom o.l.

Men det verste av alt er ikke det jeg har opplevd men det at andre skal stakkarsliggjøre "meg".

Jeg hater det rett og slett!

Jeg hater også det at andre som har opplevd det samme skal komme å påstå til meg at jeg har fått et ødelagt liv av dette.. Livet mitt er så vidt begynt det! Og jeg for min del skal gjøre mitt beste for å ha et godt et, noe som ene og alene er mitt ansvar.. Bare mitt!

Hvorfor skal en forpeste resten av sitt liv med å gå rundt å ruge på det?
Hvorfor leve i offerrollen? Fortid er fortid, ikke sant? Hva med å akseptere det at ting har skjedd og heller komme seg videre? Alt dreier seg ikke om den faktiske hendelsen/e men heller om hvilken holdning en har til det. Fortiden kan ikke endres!

Hvorfor folk missbruker barn vet jeg ikke, men uannsett hvordan vi vrir og vrenger på det så er det en mennesklig handling, noe en rett og slett ikke kan dytte under stolen. Det forekommer selv om det ikke burde, slik er det bare!
Flott innlegg, du har kommet langt du. Og alle som har egne problemer på bakgrunn av slike opplevelser, eller slike som meg, som tror de vet noe - har godt av å lese dette. Enten som en veiledning i å leve, eller som en oppvekker som påminner oss om at kun personen selv vet hva personen føler, tenker, kjenner, ønsker, takler osv.
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Diffusa skrev:
Vel, har ikke erfaring fra fengselet selv men tror det finnes fint lite av behandling her i landet i fengslene. Har også fortsått det slik at det er noe hver enkelt må be om å få og ikke noe de får tilbud eller får satt krav til å gå gjennom.

Sikkert noen andre som vet mer om det.
Det finnes vel kanskje noe vi til en viss grad kan kalle for behandling i fengsel - eller at behandling er en del av straffen. Men en sedelighetsdømt som kommer ut av fengsel er nok ikke særlig behandlet. Stort sett har vedkommende faktisk ikke en gang snakket om grunnen til at han er fengslet. Det er et vanskelig tema, og.. vel. Det er nok slik at i fengsel har sedelighetsdømte lite og hente.

Ellers vil jeg bare si at det er noen flotte innlegg du har i denne tråden. Så langt.
Jeg er så opptatt av disse tingene som gir styrke, verdi, personlighet, liv - osv. Noen ganger er det rent så man hater det man har opplevd, men likevel ikke ville vært foruten. Selv om man klart ønsker å være foruten - det er sterke saker. Og.. det fører kun drit med seg, samtidig gir det en god porsjon innsikt i meningen med livet. Så lenge man velger å leve videre.

Stå på Diffusa. Jeg kan ikke så mye om dette. Men jeg kjenner en person som har klart å formidle en del opplevelser, følelser og... reaksjoner på slike opplevelser. Og det er sterke, store, vonne saker. Å si de tingene du sier her, det gir meg håp for denne andre personen. Og det gjør deg til et stort menneske.

Og å gjøre til offer, sympatisere og stakkarliggjøre - det er kun nedbrytende. Er min tro. Og.. ja, jeg lar meg visst rive litt med her. Men det er deilig å lese innleggene dine så langt.
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Takk for tilbakemeldingen Globeline, og det gjelder også dere andre som har gitt meg lignende respons.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av ragerod »

PlantSpirit skrev:
Noen mener at:
Pedofili er medfødt
Det er sikkert blanding av disse elementene. At det meste stammer fra barndommen er jeg veldig overbevist om. Endel frø som skapes der ang fremtiden som voksen. Manglende kjærlighet som barn høres logisk ut. De skader ikke bare barn på det groveste, men også seg selv. Så det er klart at de spiller på lag med veldig destruktive krefter i seg selv og lar det spille til det fulle i livet sitt. Og at de har endel sår fra barndommen er det ingen tvil i mitt sinn. Uten at en skal unnskylde dem,fordi det er så mange som klarer seg bra i voksen alder selv om de har hatt en jævlig tøff barndom og kanskje enda tøffere barndom enn disse som blir pedofile, som mangler overhodet empati og kontakten med sine egne følelser er så lik null at de bare kjenner selvtilfredsstillelse av barn blant annet uten at de føler noe smerte hos dem eller seg selv.
Pedofile oppfattes ofte som barnekjære, har god evne til kontakt og samvær med barn, noe som skulle tilsi at di både har empati og god kontakt med egne følelser. Og di omtaler gjerne seg selv som barnas venn og utad tek di avstand fra vold og tvang. Da blir det seksuelle overgrepet så mye vanskeligere å forstå, noe som gjør at det er forskjellige synspunkt om grunnen til at seksuelle overgrep mot mindreårige skjer, noe di punktene eg satte opp viser...
Antall ord: 290
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

sorry for å ødlega i tråden, men ragerod du har sikkert fått ein pm nu:P
Antall ord: 17
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av ragerod »

PearlDrop skrev:sorry for å ødlega i tråden, men ragerod du har sikkert fått ein pm nu:P
du ødelegger ikke...ganske klarsynt du... :D
Antall ord: 24
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Synes pedofili er noe av det største faenskapet som finnes i verden, fatter ikke at folk kan bli så syke. Synes tanken om å hjelpe folk som ble mishandlet som barn er god, Plant Spirit, men jeg skjønner likevel ikke helt hvorfor du legger ut dette her.
Antall ord: 48
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

[quote="Trøndergut"]Synes pedofili er noe av det største faenskapet som finnes i verden, fatter ikke at folk kan bli så syke. Synes tanken om å hjelpe folk som ble mishandlet som barn er god, Plant Spirit, men jeg skjønner likevel ikke helt hvorfor du legger ut dette her.[/quote]

fordi pedofili er det verste gjenferdet som går igjen får å gjøre livet grusomt for de det rammer:/
Antall ord: 72
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

....Og som jeg har sagt för:For de det har rammet, hjelper det faktisk å kunne henge det på noe, feks PlantSpirits ord...Å gi en forklaring til det uforklarlige kan gjöre mye når man strever med å bli hel igjen...
Antall ord: 41
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links