Beklager, var vel litt kjapp her daKimbara skrev:Legg merke til at jeg skrev "generelt sett", altså ikke et direkte svar til ditt opprinnelige innlegg. Det innlegget hadde jeg allerede svart på, og nevnt hvorfor man ikke kan gi noen forklaringer på slike historier.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Smykkespøkelse?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Antall ord: 45
*** OOO***
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Kimbera alltså.Brenda skrev:Det er godt mulig det hender i enkelte tilfeller. Men ikke i dette. Hun fant ikke smykkene et helt annet sted, du må ta i betraktning hva som står skrevet her. De har vært borte en periode. Det er fakta.Kimbara skrev:[ Med alle de inntrykkene vi får hele tiden, er det ikke rart at man glemmer småting som f.eks. hvor man har lagt fra seg smykker o.l. I ettertid er det lett å tro at man vet det, og man blir dermed forvirret når man finner smykkene et helt annet sted. Man kan tro at noen eller "noe" har flyttet det.
Men så lenge du og andre ikke har noen god logisk forklaring, så kan det like gjerne være et smykkespøkelse som har vært på ferde.
For å sitere meg selv igjen, er ikke dette ett stjerneeksempel på att folk ser og hører, men ikke tale om.
Det skal presses ned i en liten sokk om det passer aldri så dårlig.
Er det rart att jorden måtte finne seg i og være flat så lenge ??
Det skal være hallusinasjoner, dårlig korttidshukommelse eller søvnparalyse samme hva folk sier, og samme hvor mange som sier det. Det skal ikke finnes noen vilje til og se på noen forklaringer som kansje ligger litt i forkant av hva vitenskapen klarer å bevise uansett pokker.
Og nei, jeg mener ikke att hjernevask i samfunnet kommer fra vitenskapen. Den kommer fra bakstreverske folk som tror att alle andre Nordmenn enten er løgnere eller har en hjerne abnormalitet av ett eller annet slag.
Tips til Kimbera: vurder og få justert briller, eller skaff deg om du ikke har, slik att du får med deg hva som faktisk står her forklart.
Er du på samme måte ellers i verden, kan det være lurt og kjøpe en pakke Q-tips til å renske ørene med slik att du kommer deg ut av 1930 talls tenkingen og kan få med deg litt av det nye som kommer stadig mere.
Antall ord: 353
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Her må jeg bare be deg vennligst å lese det jeg skriver en gang til. Som jeg svarte Brenda; "generelt sett...".Metodisten skrev:
Kimbera alltså.
For å sitere meg selv igjen, er ikke dette ett stjerneeksempel på att folk ser og hører, men ikke tale om.
Det skal presses ned i en liten sokk om det passer aldri så dårlig.
Er det rart att jorden måtte finne seg i og være flat så lenge ??
Det skal være hallusinasjoner, dårlig korttidshukommelse eller søvnparalyse samme hva folk sier, og samme hvor mange som sier det. Det skal ikke finnes noen vilje til og se på noen forklaringer som kansje ligger litt i forkant av hva vitenskapen klarer å bevise uansett pokker.
Og nei, jeg mener ikke att hjernevask i samfunnet kommer fra vitenskapen. Den kommer fra bakstreverske folk som tror att alle andre Nordmenn enten er løgnere eller har en hjerne abnormalitet av ett eller annet slag.
Tips til Kimbera: vurder og få justert briller, eller skaff deg om du ikke har, slik att du får med deg hva som faktisk står her forklart.
Er du på samme måte ellers i verden, kan det være lurt og kjøpe en pakke Q-tips til å renske ørene med slik att du kommer deg ut av 1930 talls tenkingen og kan få med deg litt av det nye som kommer stadig mere.
Jeg har ikke utelukket noe som helst her, men gjør oppmerksom på at det finnes ganske enkle, i dette tilfellet psykologiske, forklaringer på det meste. Mulige forklaringer altså, for som jeg også skrev i denne tråden er det ikke mulig å gi noen koklusjon ut ifra slike historier.
Men - man trenger ikke være løgner for å pynte på eller forandre litt på en historie. Alle gjør det mer eller mindre bevisst. Dette mener jeg man alltid må ta i betraktning når man skal vurdere slikt. Et eksempel: I bygget der jeg bor skjedde det et drap for ikke så lenge siden. Når politiet forhørte beboerene, kom det frem at noen hadde hørt skudd.
Vel...offeret ble slått til døde. Vitneutsagn og historier er vanligvis ganske feilaktige. Grunnen til det er at man blir nødt til å prøve å huske tilbake en relativt kort tidsperiode. Siden man ikke vet at et drap kommer til å skje, eller at noen ringer blir "borte", så biter man seg gjerne ikke merke i detaljer som kunne ført til oppklaringen av mysteriet. I ettertid kan man ofte tro at hendelsesforløpet var slik og slik, men det er i de fleste tilfeller unøyakig på flere områder, blant annet tid og tidsforløp; hvordan små hendelser og detaljer ligger i forhold til hverandre på "tidslinjen".
Hva har 1930 med dette å gjøre? Mener du at realfaglig prat, psykologi og vitenskap ikke har utviklet seg siden den gang? Isåfall burde du kanskje vurdere å komme opp av bunkeren du tydeligvis befinner deg i.
Antall ord: 504
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |