Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Smykkespøkelse?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Smykkespøkelse?
Det mases fælt om at det alltid finnes en logisk forklaring på det som skjer. Da vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på dette:
En dame er alene på en hytte. Låser alle vnduer, dører og legger seg for natta. Hun tar av seg smykkene og legger dem på nattbordet og sovner.
Neste morgen ligger to ringer på nattbordet, men øredobbene er borte. Hun leter i senga, bak og under senga, på gulvet, oppi skuffen, og alle tenkelige steder. Men finner dem altså ikke.
Hun syns det var meget snodig, men tenker ikke mer over det, før hun igjen skal legge seg om kvelden. På nattbordet ligger øredobbene, pent og pyntelig ved siden av hverandre.
Hun er ikke psykostisk, har friskt syn, og ikke sett syner.
PS. Må legge til at da hun tok av seg øredobbene, puttet hun bakdelen inn på stanga da hun la dem fra seg. Når de lå der neste kveld, lå bakdelene ved siden av.
En dame er alene på en hytte. Låser alle vnduer, dører og legger seg for natta. Hun tar av seg smykkene og legger dem på nattbordet og sovner.
Neste morgen ligger to ringer på nattbordet, men øredobbene er borte. Hun leter i senga, bak og under senga, på gulvet, oppi skuffen, og alle tenkelige steder. Men finner dem altså ikke.
Hun syns det var meget snodig, men tenker ikke mer over det, før hun igjen skal legge seg om kvelden. På nattbordet ligger øredobbene, pent og pyntelig ved siden av hverandre.
PS. Må legge til at da hun tok av seg øredobbene, puttet hun bakdelen inn på stanga da hun la dem fra seg. Når de lå der neste kveld, lå bakdelene ved siden av.
Antall ord: 166
*** OOO***
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Humm...Litt merkeligt...Nope finner ingen forklaring
Antall ord: 7
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2008 19:23
- 16
Re: Smykkespøkelse?
den som gjorde det, var ihvertfall snill og leverte det tilbakeBrenda skrev:Det mases fælt om at det alltid finnes en logisk forklaring på det som skjer. Da vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på dette:
Antall ord: 179
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2008 00:05
- 16
Det var ikke meg !
Antall ord: 4
I live life to the fullest..
Hide post links |
Ikke meg heller, jeg hadde ikke levert de tilbake...
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Kleptomane lystløgner!Sol@ngelica skrev:Ikke meg heller, jeg hadde ikke levert de tilbake...
Nei dette hørtes snodig ut...
Nesten som på Åndenes Makt - Herøya, den ringen som plutselig lå oppå
klæra til han gubben!
Antall ord: 39
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Det var vel mest sannsynlig lånere på ferde.
Kan jo være hun gikk i drømme også
Antall ord: 19
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Lånere : Var ikke det barne tv engang da? Småfolk som levde under gulvplankene?Eaglespirit skrev:Det var vel mest sannsynlig lånere på ferde.
Antall ord: 36
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Sikkert en 10 årsida SIST det gikk i barne tv...Sol@ngelica skrev:Åååhh jeg synes jeg husker noe sånt.
Antall ord: 21
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
Ja, det var noe sånne småfolk, ja det er nok godt over 10 år siden jeg så det.
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Men for å stick to the caseSol@ngelica skrev:Ja, det var noe sånne småfolk, ja det er nok godt over 10 år siden jeg så det.
Småfolket, er det det som også kalles skyggefolket? Eller om vi sier små husnisser?
Antall ord: 44
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Da jerg var liten, sånn 12/ 13 hadde jeg ett av mine første møter med tilsynelatende umulige ting i denne verden.Brenda skrev:Det mases fælt om at det alltid finnes en logisk forklaring på det som skjer. Da vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på dette:
Kompisen min hadde en eldre søster. Hun hadde masse smykker og slikt. Hun var og er en kunstner og gikk ofte med noen ganske store ringer rudt håndleddene. De var ikke så tykke, men ganske vide. Tre fire på hver arm som jeg husker.
En gang hentet han meg hjemme. Jeg merket att det var skjedd noe ekstra. Han kunne ikke helt forklare det med en gang, men spurde om jeg ikke hadde en tryllebok...
Nå hadde jeg ikke en tryllebok...men han ville allikevel jeg skulle bli med over til dem og se noe.
Jeg glemmer ikke ansiktet på søsteren.Hun hadde permanent hakeslipp lenge.
Hun kunne ikke fatte det sa hun. Hun hadde lagt fra seg armringene på en bokhylle kvelden før. Og se hva som er hendt, sa hun.
Hun tok opp en av ringene. Det hang da en av de andre ringene inne i denne...
Akkurat som de på sirkus som tres inni hverandre vet du.
Bare att dette ikke var sirkusringer. Det var ekte vare smykketing og det fantes ikke sprekker eller åpninger i dem.
De var helstøpte som bare det. Alle fikk holde dem under lampen.
Alle bare ristet på hodet. Hun fikk andre til og se på dem så vidt jeg hørte, en gullsmed inkludert, men det fantes ikke forklaring. Det gjør det ikke den dag i dag.
Hvor de er blitt av nå vet jeg ikke. Kansje jeg burde spørre om jeg treffer henne kom jeg på nå...
Antall ord: 446
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Slikt hender vel de fleste med jevne mellomrom. Det er uansett en historie det er umulig å gi forklaring på, siden det er en tredjepersons gjenfortelling. For det første kjenner man ikke denne personen, for det andre vet man ikke hvordan nattbordet eller hytta ser ut, for det tredje vet man ikke hvor eller faktisk OM smykkene ble lagt der (mennesker er fæle til å glemme, og kan legge ting et sted, plukke dem opp, og legge dem et annet sted, f.eks.). Det er umulig å huske hver minste detalj og alt man foretar seg iløpet av et døgn, og enda flere detaljer forsvinner (eller legges til) når noen gjenforteller historien.Brenda skrev:Det mases fælt om at det alltid finnes en logisk forklaring på det som skjer. Da vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på dette:
Så jeg regner med svaret du var ute etter er; nei, jeg har ikke noen forklaring
Og til Metodisten:
Du skrev at hun var kunsnter. Kan det være at de spilte deg et puss ved å faktisk lage disse ringene sånn? Du var jo bare et barn.
Antall ord: 330
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Ein logisk forklaring er at dette er ei vandrehistorie...Brenda skrev:Det mases fælt om at det alltid finnes en logisk forklaring på det som skjer. Da vil jeg gjerne ha en logisk forklaring på dette:
Dernest kan det tenkes at denne dama ikkje var aleine på hytta, hadde seg kanskje ein hyggekveld med ei anna likesinna dame(som da gjerne ville fortelle på ein litt forsiktig måte at hu gjerne ville treffe dama med øredobbene så snart som mulig igjen(dette ved å la bakdelene til øredobbene ligge igjen på nattbordet for liksom fortelle at "øredobbene får du når vi møtes igjen") da hu stakk på morningskvisten). Overfor mannen sin (eller barna), måtte da dama med øredobbene legge opp til noko mystisk i mangel av mot til å fortelle kva som egentlig skjedde den kvelden på hytta...
Det for mange faktorer som er utelatt her til at det er mulig å legge fram ei logisk forklaring som du vil godta. Det betyr ikkje at ei logisk forklaring ikkje kan forklare kva som egentlig har skjedd her.
Antall ord: 320
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |