Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelsene er avslørt
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Det er mulig at gjenferd og paranormale hendelser/aktiviteter bare er eit resultat av livlig fantasi, gjerne satt igang av våre vare følelser på plasser der vi kan fornemme at det er kald trekk eller sterke magnetfelt.
Det vert med dette som med religion, dei som trur seg blinde vil aldri kunne sjå kva vi er ein del av. Vi kan i dag bevise at vi er ein del av naturen på jorda, men sjølvsagt er det ikkje nok for livlig fantasi og fanatiske håp om noko enda betre, som religioner og mange paranormale opplyste forkynner om, etter døden.
Det einaste religioner og paranormale opplyste greie å gjere, er å auke egoismen blant menneska.
Det vert med dette som med religion, dei som trur seg blinde vil aldri kunne sjå kva vi er ein del av. Vi kan i dag bevise at vi er ein del av naturen på jorda, men sjølvsagt er det ikkje nok for livlig fantasi og fanatiske håp om noko enda betre, som religioner og mange paranormale opplyste forkynner om, etter døden.
Det einaste religioner og paranormale opplyste greie å gjere, er å auke egoismen blant menneska.
Antall ord: 117
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Des 2003 12:18
- 20
- Blitt takket: 6 ganger
Du liker tydeligvis å menge deg med egoister da du til stadighet er inne på paranormal.no, og dermed bruker så mye tid på det. Merkelig...madjava skrev:Det er mulig at gjenferd og paranormale hendelser/aktiviteter bare er eit resultat av livlig fantasi, gjerne satt igang av våre vare følelser på plasser der vi kan fornemme at det er kald trekk eller sterke magnetfelt.
Du snakker om "dei som trur seg blinde vil aldri kunne sjå kva vi er ein del av", noe som jeg mener faktisk kan myntes på de såkalte skeptikerne. De ser seg blinde på rasjonelle forklaringer, og vil dermed være svært så ensporede og lukkede i sitt virkelighetsbilde. Så det er nok motsatt av det du skriver..
Antall ord: 204
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
[/quote]
Du snakker om "dei som trur seg blinde vil aldri kunne sjå kva vi er ein del av", noe som jeg mener faktisk kan myntes på de såkalte skeptikerne. De ser seg blinde på rasjonelle forklaringer, og vil dermed være svært så ensporede og lukkede i sitt virkelighetsbilde. Så det er nok motsatt av det du skriver..[/quote]
Denne forklaringen passer godt på en del av de som tror på det paranormale også :mozilla_wink:
Du snakker om "dei som trur seg blinde vil aldri kunne sjå kva vi er ein del av", noe som jeg mener faktisk kan myntes på de såkalte skeptikerne. De ser seg blinde på rasjonelle forklaringer, og vil dermed være svært så ensporede og lukkede i sitt virkelighetsbilde. Så det er nok motsatt av det du skriver..[/quote]
Denne forklaringen passer godt på en del av de som tror på det paranormale også :mozilla_wink:
Antall ord: 79
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Håper da virkelig ikkje at alle her inne er slike egoister eg refererte til, skjønt litt egoister er vi jo alle. Det merkelige er vel korleis du trekke konklusjonane dine her, eit godt bilde på blind fantasi utan rot i virkeligheta.84507 skrev:Du liker tydeligvis å menge deg med egoister da du til stadighet er inne på paranormal.no, og dermed bruker så mye tid på det. Merkelig...madjava skrev:Det er mulig at gjenferd og paranormale hendelser/aktiviteter bare er eit resultat av livlig fantasi, gjerne satt igang av våre vare følelser på plasser der vi kan fornemme at det er kald trekk eller sterke magnetfelt.
Du snakker om "dei som trur seg blinde vil aldri kunne sjå kva vi er ein del av", noe som jeg mener faktisk kan myntes på de såkalte skeptikerne. De ser seg blinde på rasjonelle forklaringer, og vil dermed være svært så ensporede og lukkede i sitt virkelighetsbilde. Så det er nok motsatt av det du skriver..
Vel, viss du ser deg blind på at gjenferd eksisterer og ikkje kan godta at det muligens ligg ei rasjonell og naturlig forklaring bak, så vil jo dine utsagn værte svært så ensporede og lukkede i sitt navlebeskuande univers. Klart du kan vri på dette til å handle om skeptikere, men da gjere du ein aldri så liten bommert. Det er ikkje mulig å sjå seg blind på rasjonelle forklaringer. Viss du tenker etter vil du skjønne kva eg meiner.
Skeptikere leiter ikkje etter ei allereie forutbestemt forklaring, men søker ei forklaring som gjerne kan ende opp med å bevise at gjenferd eksisterer, dog er gjerne skeptikere såpass ærlige overfor seg sjølv at dei ikkje lar fantasien bestemme at det må være eit gjenferd fordi ei rasjonell forklaring ikkje er å finne inna 5 sekund etter ei hending.
Antall ord: 390
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
Dette er igjen tullprat, 84507.84507 skrev:Er det mulig å gjøre en slik sammenligning? Må bare riste på hodet over slik argumentasjon...Denne undersøkelsen er en kvasiforklaring fra psykologer som ikke forklarer noe som helst i forhold til fenomenet gjenferd. Gjenferds-begrepet har så mange aspekter ved seg at denne artikkelen er svada.
Denne undersøkelsen er en fornuftig og god forklaring ut fra dette slottets "spøkelser". Å avvise denne undersøkelsen fordi en tror på alle spøkelseshistorier viser hvor blindt en faktisk tror.
Det var ingen sammenligning, men en metafor, og du får vise hvor metaforen halter da, siden du synes den er så håpløs.
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Hvorfor sier du at jeg tror på alle spøkelseshistorier? At du skriver slikt forteller meg hvor seriøs du er...BA skrev:Dette er igjen tullprat, 84507.84507 skrev:Er det mulig å gjøre en slik sammenligning? Må bare riste på hodet over slik argumentasjon...Denne undersøkelsen er en kvasiforklaring fra psykologer som ikke forklarer noe som helst i forhold til fenomenet gjenferd. Gjenferds-begrepet har så mange aspekter ved seg at denne artikkelen er svada.
Denne undersøkelsen er en fornuftig og god forklaring ut fra dette slottets "spøkelser". Å avvise denne undersøkelsen fordi en tror på alle spøkelseshistorier viser hvor blindt en faktisk tror.
Det var ingen sammenligning, men en metafor, og du får vise hvor metaforen halter da, siden du synes den er så håpløs.
Tror ikke jeg trenger å kommentere nærmere din geniale metafor, den får stå for seg selv.
At du sier dette er en god undersøkelse beviser hvor blindt du tror på forskere som taler det paranormale imot.
Antall ord: 173
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Forresten er det vel strengt tatt en sammenligning, og ikke en metafor, da metafor er er et ord eller uttrykk som blir brukt som språklige bilder. Ordet eller uttrykket blir brukt i en annen sammenheng enn det som er vanlig.. Eksempelvis tavla er en svart sjø, du er en engel, han har en rev bak øret osv. Å dytte et reinsdyr utenfor et stup er ikke i denne kategorien.BA skrev:Dette er igjen tullprat, 84507.84507 skrev:Er det mulig å gjøre en slik sammenligning? Må bare riste på hodet over slik argumentasjon...Denne undersøkelsen er en kvasiforklaring fra psykologer som ikke forklarer noe som helst i forhold til fenomenet gjenferd. Gjenferds-begrepet har så mange aspekter ved seg at denne artikkelen er svada.
Antall ord: 183
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg sier ikke at du tror på alle spøkelseshistorier, men utelukker heller ikke at du gjør det. Det er det du hittil har skrevet her som gir inntrykk av at du er heller ukritsk til disse historiene. Det at du skriver om og om igjen om blind tro på vitenskapen viser at du heller ikke har forstått noe av hva vitenskap er. Vitenskap er nemlig ikke mulig å kombinere med blind tro.84507 skrev:Hvorfor sier du at jeg tror på alle spøkelseshistorier? At du skriver slikt forteller meg hvor seriøs du er...BA skrev:Dette er igjen tullprat, 84507.84507 skrev:Er det mulig å gjøre en slik sammenligning? Må bare riste på hodet over slik argumentasjon...Denne undersøkelsen er en kvasiforklaring fra psykologer som ikke forklarer noe som helst i forhold til fenomenet gjenferd. Gjenferds-begrepet har så mange aspekter ved seg at denne artikkelen er svada.
Tror ikke jeg trenger å kommentere nærmere din geniale metafor, den får stå for seg selv.
At du sier dette er en god undersøkelse beviser hvor blindt du tror på forskere som taler det paranormale imot.
Siden du ikke har kommentar til den geniale metaforen, anser jeg den for fortsatt å være fullt ut brukbar i denne forbindelse.
Antall ord: 271
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Det var en sammenligning og ikke en metafor. Grunnen til at den er helt på jordet er fordi du sammenligner noe som overhodet ingen tror på og som er totalt urelaistisk med noe som mange tror på, eller har et åpent forhold til. Derfor blir sammenligningen helt uten mening.BA skrev:Jeg sier ikke at du tror på alle spøkelseshistorier, men utelukker heller ikke at du gjør det. Det er det du hittil har skrevet her som gir inntrykk av at du er heller ukritsk til disse historiene. Det at du skriver om og om igjen om blind tro på vitenskapen viser at du heller ikke har forstått noe av hva vitenskap er. Vitenskap er nemlig ikke mulig å kombinere med blind tro.84507 skrev:Hvorfor sier du at jeg tror på alle spøkelseshistorier? At du skriver slikt forteller meg hvor seriøs du er...BA skrev:Dette er igjen tullprat, 84507.84507 skrev:Er det mulig å gjøre en slik sammenligning? Må bare riste på hodet over slik argumentasjon...Denne undersøkelsen er en kvasiforklaring fra psykologer som ikke forklarer noe som helst i forhold til fenomenet gjenferd. Gjenferds-begrepet har så mange aspekter ved seg at denne artikkelen er svada.
Siden du ikke har kommentar til den geniale metaforen, anser jeg den for fortsatt å være fullt ut brukbar i denne forbindelse.
Antall ord: 322
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Okt 2005 18:41
- 19
- Lokalisering: oslo
jeg vet ikke hva som skremmer meg mest det litt uskjente heller dissa hmm forskerne atagligvis det siste!jeg har opplevd en del og mine erfaringer er att åndene heller spøkelser som det blir kalt her er virklige ja!de er like virklig for meg som paranomalen fins!jeg er open for ting men det er ikke mye jeg skjenner meg i gjenn i der nei.åndene energiene heller spøkelsene er jeg mer heller mindre begynt og bli vant til det er en del av livet mitt.nå skal det sies det er ikke alt som er spøkelser for de du oplever noe.det som skremmer meg mer er att udanete mensker kan komme til en så gal konklusjon, er det mulig!!bruker så mye tid og energi på noe som unskyld ikke er vert mer en det blekke er trykt på!riktig nok er det ett vansklig felt men noen som har hatt en skiklig oplevelse ser det ikke stemmer.prøve og ovebevise folk gidder jeg ikke bare kikka litt på detta!en anen ting folk er så opptatt med og opsøke steder ok større skjangs og opleve noe, men åndeverden energiene er runt åss hele tiden.så man trenger ikke og leite langt.veldig synd att det er noen mensker som går runt og tror dem bare blir for til meite marken.er man bare litt open for ting så kan man få seg noen overaskelser i possitift forstand.så folk må tro det dem vil men det fins det mye svada der ute så man bør vere litt forsiktig og svelge alt.men att der er mere mellom himmel og jord det skal vere vist!
Antall ord: 286
lev live nyt live og ver glad
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Mai 2006 08:04
- 18
BA skrev:Hva er tynt? Denne undersøkelsen viser bare at i dette tilfellet var det heller ikke spøkelser. Dette er ikke alene grunnlaget for å si at det ikke finnes noen i det hele tatt.
For å ta en metafor jeg hørte for en stund siden. En mann var sikker på at reinsdyrene kunne fly, så han sendte en utfor stupet. Det falt ned, og viste ikke noe flygeegenskaper. Hva beviste det, ingenting annet enn at dette dyret ikke kunne fly akkurat nå.
Da sendte han ut et dyr til, som også falt rett ned. Fortsatt er det ikke bevist at ikke reinsdyr kan fly, men vi har bevist at to reiinsdyr ikke kunne fly på disse to tidspunktene.
Hvor mange reinsdyr skal han sende ut før man aksepterer at ikke reinsdyr kan fly?
Hvor mange spøkelsesslott skal man undersøke før man aksepterer at det ikke finnes spøkelser?
Ikke besøk hjemsøkte plasser. Tenk på reinsdyrene!
Antall ord: 163
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
En definisjonskrangel gidder jeg ikke nå, så du får kalle det hva du vil, det har ingen betydning for poenget uansett.84507 skrev:Det var en sammenligning og ikke en metafor. Grunnen til at den er helt på jordet er fordi du sammenligner noe som overhodet ingen tror på og som er totalt urelaistisk med noe som mange tror på, eller har et åpent forhold til. Derfor blir sammenligningen helt uten mening.
Det som ingen tror på, som du sier, er det at julenissen har flygende reinsdyr eller er det spøkelser? For de fleste voksne (Ikke her på forumet da) er nok begge deler like urealistisk. Med tanke på antall barn som tror på julenissen er det kanskje flest som tror på flygende reinsdyr, men det er egentlig irrelevant.
For mannen i metaforen var det realistisk å tro at reinsdyr kunne fly, akkurat som at for noen er det realistisk å tro at det kan finnes spøkelser.
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nåja, hvis du finner noen hjemsøkte plasser da. Kanskje undersøke litt selv før en kaller plassen hjemsøkt, så slipper vi å sende ut reinsdyrene.Treo skrev:Ikke besøk hjemsøkte plasser. Tenk på reinsdyrene!
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Med all respekt er du helt på jordet her BA. Nok en gang må jeg da si at denne sammenligningen er absurd. Og selvsagt er det mange voksne, ikke bare her inne som holder mulighetene åpne for at det finnes gjenferd. Hvordan du kan snakke på vegne av befolkningen skjønner ikke jeg! Heldigvis er det svært få som deler dine ekstreme synspunkter, og dine barnslige sammenligninger...BA skrev:En definisjonskrangel gidder jeg ikke nå, så du får kalle det hva du vil, det har ingen betydning for poenget uansett.84507 skrev:Det var en sammenligning og ikke en metafor. Grunnen til at den er helt på jordet er fordi du sammenligner noe som overhodet ingen tror på og som er totalt urelaistisk med noe som mange tror på, eller har et åpent forhold til. Derfor blir sammenligningen helt uten mening.
Det som ingen tror på, som du sier, er det at julenissen har flygende reinsdyr eller er det spøkelser? For de fleste voksne (Ikke her på forumet da) er nok begge deler like urealistisk. Med tanke på antall barn som tror på julenissen er det kanskje flest som tror på flygende reinsdyr, men det er egentlig irrelevant.
For mannen i metaforen var det realistisk å tro at reinsdyr kunne fly, akkurat som at for noen er det realistisk å tro at det kan finnes spøkelser.
Det finnes utallige rapporter om folk som har opplevd paranormale fenomener som f.eks gjenferd. Det finnes ikke akkurat like mange som har opplevd flygende reinsdyr - du får satse på å bli den første...
Antall ord: 263
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Den respekten du starter innlegget med er totalt fraværende. Både i påstanden om at jeg er på jordet, og i forvrengningen av det jeg skriver. Slik påtatt respekt er overbevisende falsk, og avslører dessverre mye om deg.84507 skrev:Med all respekt er du helt på jordet her BA. Nok en gang må jeg da si at denne sammenligningen er absurd. Og selvsagt er det mange voksne, ikke bare her inne som holder mulighetene åpne for at det finnes gjenferd. Hvordan du kan snakke på vegne av befolkningen skjønner ikke jeg! Heldigvis er det svært få som deler dine ekstreme synspunkter, og dine barnslige sammenligninger...
Det finnes utallige rapporter om folk som har opplevd paranormale fenomener som f.eks gjenferd. Det finnes ikke akkurat like mange som har opplevd flygende reinsdyr - du får satse på å bli den første...
At det er mange som tror er opplest og vedtatt, akkurat som det er opplest og vedtatt at det er mange som ikke tror. Hvor stor andel i verden som tror på spøkelser vet jeg ikke, og det kan være vanskelig å finne ut av, fordi man først må definere hva en mener med spøkelse.
Her kan du kanskje få en indikasjon på antallet. http://www.forskning.no/Artikler/2003/o ... 5702257.58 Vurder selv.
Antall ord: 225
Hide post links |