Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
inkognito78 skrev:Jeg har selv observert at slik kontakt med åndelige vesener fungerer. La oss si det slik. Jeg er overbevist. De som ikke er det, kan være ikke overbevist. Jeg gidder ikke diskutere. Jeg bare poengterer min forståelse av virkeligheten. Jeg har sett søkevinkler snurre som helikoptre i hendene på folk. Jeg har hørt fotskritt på loft når ingen går der, jeg har blitt fysisk skadet av demoner(sår som ikke leger kunne forklare) Poenget er at det er mye mystisk der ute. Jeg vil på generelt grunnlag fraråde kontakt med ånder, da dette er som tidligere nevnt vesenere på et lavere nivå. Man vet ikke om det er gode eller onde krefter. Man vet ikke om de svarer ekte eller sant. Man vet ikke om de lyver eller snakker sant om hvem de er. Så lenge man ikke vet, vil dette være regnet for å være en usikker kilde.
For egen del søkte jeg selv etter å oppleve ånder for å få en bekreftelse på det paranormale. Når denne bekreftelsen for min del var i boks, kunne jeg fokusere på de høyere energier og de høyere krefter som engler, Gud osv.
En anbefaling fra meg er å ha fokus på å få kontakt med gode energier.
Merkelig hvordan de som ser onde ånder overalt, så mye at de fraråder alle andre å ha kontakt med ånder, også er de som blir angrepet av dem? Kan det være noe du selv gjør, eller den holdninga di med at dette antagelig er noe farlig og skummelt? Eller hadde du bestemt det på forhånd for å dele inn verden i ond/god, med alt du ikke forstod eller som virka mystisk og kanskje skremmende, trygt plassert i båsen for 'ond'?
Har du hørt om selvoppfyllende profetier, forresten?
En anbefaling fra meg er å ikke høre på folk som er redde, eller har bestemt seg for at 'Sånn er det! og det diskuterer man ikke!'
Antall ord: 337
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
inkognito78 skrev:Jeg vil på generelt grunnlag fraråde kontakt med ånder, da dette er som tidligere nevnt vesenere på et lavere nivå.
Jeg er litt nysgjerrig på disse nivåene. Hvor mange er det? Eller snakker man bare om "høyt og lavt"? For å gjøre det litt enklere (for meg), la oss si det er to åndenivåer. Et for de snille og et for de slemme. Hvilke måter kommer man i kontakt med de slemme? Oujiabord er jo nevnt. Pendler? Krystallkuler? Tarot..? Er alle disse vanlige remediene redskaper for kun å komme i kontakt med de slemme?
.. og motsatt, hvordan komme i kontakt med de snille?
Og hvis man klassifiserer ånder i høyt og lavt som i engler og demoner. Hva da med alle de andre? Oldemoren min f.eks tror jeg ikke er hverken engel eller demon, men jeg tror hun "er der ute" en plass fordiom. Hvilket nivå er hun på og hvordan kontakter man henne?
Ikke at jeg har konkrete planer i så måte men jeg er interessert i å få høre fra noen som vet hvordan dette fungerer hvordan denne åndeverdenen er bygd opp. Opplys meg?
Antall ord: 195
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
inkognito78 skrev:Du får bare undre deg over dine spørsmål. Det er jo det som er spenningen i livet.
De var mest ment som retoriske spørsmål, så jeg undrer meg ikke så veldig, nei.
Hvorfor vil du leke eksorsist, egentlig? Så det spennende ut på film?
Jeg tror ikke du hadde takla noe sånt i det hele tatt, bare det at du ikke tåler litt kritiske spørsmål i et forum sier ganske mye. Å svare på dette burde vært en selvfølge hvis du hadde vært i nærheten av å være sterk nok, eller ha nok selvinnsikt til noe som helst i denne retningen, når du gjentar at du ikke er her for å diskutere virker du bare arrogant og umoden.
Vi hadde en tråd om ego her for en stund siden, kanskje du burde lese den, og så se litt nøye på dine egne motiver for å ville leke helt.
Antall ord: 163
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...
Jeg vil ikke bastant påstå at det trenger være slik som jeg beskriver her, men dette kan være et utgangspunkt. Utgangspunktet er at det er 7 eksistensnivåer.
Det første eksistensnivået omfatter alle ikke organiske stoffer på jorden. Eksempelvis mineraler, krystaller osv.
Det andre eksistensnivået består av organisk materiale, platner, trær, naturkrefter
Det tredje eksistensnivået holder dyr og mennesker til.
Det fjerde eksistensnivået er åndens rike, der mennesker eksisterer etter døden.
Det femte eksistensnivået har flere grader.
Her finnes blant annet engler, spesielle ånder som hjelper med healingoperasjoner
Det sjette eksistensnivået er lovene som styrer universet vårt.
Det sjuende eksistensnivået er skapelsens rene energi. Dette er det høyeste nivået. Her mener jeg personlig at Gud er. Andre kan mene at det er en annen form for overordnet vesen.
Dette er kort oppsummert fra boka Thetahealing skrevet av Vianna Stibal
Jeg vil tro at både gode og onde krefter befinner seg på nivå 4 og 5 og nettopp derfor mener jeg det er viktig å søke seg opp til nivå 7 slik at man helt sikkert forholder seg til en god energi. Dette er og spesielt om man skal drive healing.
Jeg tror man kan bruke pendler, søkevinkler,spåkort osv for å komme i kontakt med både snille og slemme ånder. Men jeg tror at det er svært vanskelig å klare å skille mellom disse to. Man vet på en måte aldri om den slemme lyver, later som den slemme er en god ånd.
DENNE Vianna Stibal? Som påstår at hun kan kurerer AIDS, kreft og så videre? Hun er en kjent svindler... men bra du kommer med kildene dine, så folk kan lese om dem selv.
Antall ord: 40
Om hun er en svindler eller ikke betyr jo ikke at det ikke er 7 ulike eksistensnivåer eller at verden ikke er delt opp slik. Poenget mitt igjen var å gi et bilde av hvordan jeg mener verden henger sammen. Hva andre mener får bli opp til de selv å finne ut av. De kan jo lese boka Thetahealing eller lese om de syv eksistensnivåene og selv vurdere hva de tenker om det. Eventuelt kan de og lese annen litteratur omkring ulike eksistensnivåer.
inkognito78 skrev:Jeg vil tro at både gode og onde krefter befinner seg på nivå 4 og 5 og nettopp derfor mener jeg det er viktig å søke seg opp til nivå 7 slik at man helt sikkert forholder seg til en god energi. Dette er og spesielt om man skal drive healing.
Jeg tror man kan bruke pendler, søkevinkler,spåkort osv for å komme i kontakt med både snille og slemme ånder. Men jeg tror at det er svært vanskelig å klare å skille mellom disse to. Man vet på en måte aldri om den slemme lyver, later som den slemme er en god ånd.
Så hvis man ikke driver med healing og oppsøker det 7. nivået burde man avstå fra å drive med pendler, spåkort osv med andre ord. Det er bare de "spesielle" som kan si med sikkerhet om det er gode eller onde ånder de har med å gjøre? Altså de med solid erfaring oppnådd gjennom lesing av god litteratur og seriøse kilder.
Antall ord: 174
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
inkognito78 skrev:Om hun er en svindler eller ikke betyr jo ikke at det ikke er 7 ulike eksistensnivåer eller at verden ikke er delt opp slik. Poenget mitt igjen var å gi et bilde av hvordan jeg mener verden henger sammen. Hva andre mener får bli opp til de selv å finne ut av. De kan jo lese boka Thetahealing eller lese om de syv eksistensnivåene og selv vurdere hva de tenker om det. Eventuelt kan de og lese annen litteratur omkring ulike eksistensnivåer.
Det at damen faktisk er svindler og/eller sektleder gjør jo at hennes påstander om 7 eksistensnivåer ikke akkurat forsterkes...
Utfra egne syn på saker og ting vil jeg si at det ikke er så lett å dele opp det åndelige vs det fysiske i slike kategorier. Det guddommelige/livskraften/skaperkraften/energi sitter ikke på toppen og "ser" ned på resten av eksistensen, den gjennomsyrer alt, hele mulitiverset, siden det er det som _er_ multiverset.
Antall ord: 164
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Jeg tror at det med spåkort, pendler og søkevinkler kan gjøre at man kan få kontakt med "ånder", "åndeverden" "hjelpere m.m. Det som jeg synes er vanskelig her, er at man aldri med sikkerhet kan vite om det er gode eller onde ånder man får kontakt med. Sånn jeg ser det er dette en gambling. Om man har intuisjon til å "føle" om det er en god kontakt så kan man jo ha kontakt. Dette er nok veldig individuelt. Man trenger ingen forkunnskaper for å få kontakt med ånder. Man kan enkelt og greit plassere søkevinkler hos noen som er svært skeptiske og søkevinklene kan bevege seg som bare det. Jeg testet dette i mine tidligere dager med ei venninne som ikke trodde på dette. Hun ble visst så redd at hun måtte følges til bilen da pinnene snudde seg 180 grader og pekte på henne. Så det kan være skumle saker. En annen kamerat som også var nysgjerrig og i tvil på dette, holdt så hardt han kunne i søkevinklene. Jeg kunne høre at de vridde seg i hendene hans selv om han holdt hardt i de. I tillegg så sa han at han kjente kalde gufs som fløy gjennom kroppen hans. Jeg tror at man lett kan tiltrekke seg ting som man er opptatt av. Og det er jo usikkert hva man får kontakt med. Disse to episodene her skal sies er en liten del av min erfaring med søkevinkler.
Jeg har reflektert over dette med søkevinkler og jeg tenker at om jeg ikke vet om jeg har kontakt med gode eller onde ånder, så er det ikke vits. De man har kontakt med kan lyve. Og siden det da ikke er 100% riktig, vil jeg si det er å kaste bort tiden.
Om jeg skulle ha et mål for de her inne uansett hva de tror på, er at de søker erfaring slik de føler er riktig. På den måten vil de hele tiden være i utvikling. Jeg har alltid vært skeptisk og er skeptisk inntil jeg får bekreftelser. Jeg har også vært opptatt av å få bekreftelser uavhengig av hverandre. Det vil si at om jeg drar til en klarsynt og får et svar, vil jeg dobbeltsjekke med en annen klarsynt. Ved å dobbeltsjekke luker man ut svindlere for de er det mange av. Det er mye penger å tjene på det alternative området og folk betaler mye for noe de tror på.
inkognito78 skrev:Om hun er en svindler eller ikke betyr jo ikke at det ikke er 7 ulike eksistensnivåer eller at verden ikke er delt opp slik. Poenget mitt igjen var å gi et bilde av hvordan jeg mener verden henger sammen. Hva andre mener får bli opp til de selv å finne ut av. De kan jo lese boka Thetahealing eller lese om de syv eksistensnivåene og selv vurdere hva de tenker om det. Eventuelt kan de og lese annen litteratur omkring ulike eksistensnivåer.
Det at damen faktisk er svindler og/eller sektleder gjør jo at hennes påstander om 7 eksistensnivåer ikke akkurat forsterkes...
Utfra egne syn på saker og ting vil jeg si at det ikke er så lett å dele opp det åndelige vs det fysiske i slike kategorier. Det guddommelige/livskraften/skaperkraften/energi sitter ikke på toppen og "ser" ned på resten av eksistensen, den gjennomsyrer alt, hele mulitiverset, siden det er det som _er_ multiverset.
Når jeg healer så er det slik at jeg henter energi fra et overordnet sted. Jeg aner selv ikke helt hvordan det fungerer, men de som jeg har prøvd det på har blitt bedre, smerte har forsvunnet, kroppslig smerte som har lagt latent i kropp har blitt forløst på et vis. Jeg har egentlig ikke hatt helt troen på mine egne evner, men venner har sagt at det fungerer. Hvordan mener du at multiverset er bygget opp?
Er det ett astralplan og et materielt plan? Det er i alle fall en overgang fra materieplan til et åndelig plan mener jeg da.
Når jeg healer så er det slik at jeg henter energi fra et overordnet sted. Jeg aner selv ikke helt hvordan det fungerer, men de som jeg har prøvd det på har blitt bedre, smerte har forsvunnet, kroppslig smerte som har lagt latent i kropp har blitt forløst på et vis. Jeg har egentlig ikke hatt helt troen på mine egne evner, men venner har sagt at det fungerer. Hvordan mener du at multiverset er bygget opp?
Er det ett astralplan og et materielt plan? Det er i alle fall en overgang fra materieplan til et åndelig plan mener jeg da.
Aner ikke hvordan multiverset er bygd opp,fysikken snakker om noe sånt som 11-14 dimensjoner
Det at du føler du henter healingenergi utenfra/overordnet sted skal jeg ikke bestride, der er jeg helt enig med deg. Der har jeg tilsvarende opplevelser ifm. husrens
Det er helt klart et materielt plan og et åndelig plan, men det sistnevnte er like uendelig som det fysiske virker det som. Jeg har vært på astralplanet opptil flere ganger under meditasjon uten at jeg nødvendigvis har møtt på alt av venner/familie osv. som har gått bort, men om astralplanet og "dødsriket" bare er i hver sin ende av det åndelige plan vet jeg ikke.
Har ikke nok erfaring med astralreiser til å komme med noen hypoteser heller, dog har jeg hørt om at folk har kommet i kontakt med avdøde familiemedlemmer på astralreiser, så det kan være at astralplanet fungerer som møteplass mellom de som fortsatt er i det fysiske og de som har gått over. Evt. at astralplanet er så uendelig og mangslungent at dette faktisk omfatter det som husrensere, medium mfl. omtaler som "den andre siden"
Antall ord: 468
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Det er ikke godt å si hvordan astralplanet er i forhold til det materielle plan. I alle fall opplever ei venninne av meg å kunne se seg selv ovenfra og hun går ut av kroppen. Da ser hun både på en måte det som er på det materielle plan samtidig som hun kanskje er på et annet plan.
Uansett vil jeg jo si at det bare er å samle erfaring, danne hypoteser, teste dette ut og se hvor man ender opp.
Jeg tror at både gode og onde ånder har sin egen "energi", eller "atmosfære" som de gir ut, og hvis folk støter på det ene eller det andre, så burde de være i stand til å "føle det på seg" om det er en god eller ond ånd. Hvertfall hvis de er åpne nok til å kunne merke disse energiene eller atmosfærene.
Antall ord: 66
Don't believe everything you think. The voices in my head may not be real, but they have some good ideas! Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
inkognito78 skrev:Man trenger ingen forkunnskaper for å få kontakt med ånder. Man kan enkelt og greit plassere søkevinkler hos noen som er svært skeptiske og søkevinklene kan bevege seg som bare det. Jeg testet dette i mine tidligere dager med ei venninne som ikke trodde på dette. Hun ble visst så redd at hun måtte følges til bilen da pinnene snudde seg 180 grader og pekte på henne. Så det kan være skumle saker. En annen kamerat som også var nysgjerrig og i tvil på dette, holdt så hardt han kunne i søkevinklene. Jeg kunne høre at de vridde seg i hendene hans selv om han holdt hardt i de. I tillegg så sa han at han kjente kalde gufs som fløy gjennom kroppen hans. Jeg tror at man lett kan tiltrekke seg ting som man er opptatt av. Og det er jo usikkert hva man får kontakt med. Disse to episodene her skal sies er en liten del av min erfaring med søkevinkler.
Jeg har reflektert over dette med søkevinkler og jeg tenker at om jeg ikke vet om jeg har kontakt med gode eller onde ånder, så er det ikke vits. De man har kontakt med kan lyve. Og siden det da ikke er 100% riktig, vil jeg si det er å kaste bort tiden.
Du trenger virkelig ikke hjelp av ånder for å få søkevinkler til å bevege seg, altså
Joda, søkevinkler kan brukes som et redskap, på lik linje med en pendel eller et ouijabrett, men disse tingene har ingen magiske egenskaper. Og de skaper ihvertfall ingen åpen sluse som onde ånder kan strømme ut av.
Du kan sammenligne det med en mobiltelefon. Det hjelper deg lite å ha telefonen, hvis du verken vet hvordan du slår den på eller ringer med den. Kanskje kan noen prøve å ringe deg, men så lenge du ikke vet hvordan du skal svare, så blir det ikke rare kontakten å skryte av!
Et meget klokt menneske sa til meg en gang at frykten du føler er bare en følelse, skapt i deg selv. Din redsel kan ikke brukes for å måle hvorvidt noe er ondt eller farlig.
Hadde det vært så enkelt å komme i kontakt med onde entiteter som enkelte skal ha det til, ville nok flertallet av oss ha vært i seriøst trøbbel! Det går nok helst bra, ihvertfall så lenge man velger å holde beina plantet på bakken i stedet for å skremme livskiten utav seg selv.