Leser man bibelen, så vil man lese at disse stedene hvor folk driver med slikt ofte eller (alltid?) blir nedrevet eller borte.Loke Lavosonn skrev:Er ikke helt enig i at Tarot-kort og andre spådomsting er FARLIGE. Derimot er utøveren den som kan være farlig. Jada jeg har sett farlige utøvere av tarot. For mange år siden var jeg en av flere tilhørende "Magic Circle". Vi holdt til på gamle Østerheim Kro som nå er revet og borte.
Noen steder skal visst ha blitt helt ødelagt og alt som er igjen av dem skal være et sted for hyener og ørkenrotter. En Ørken? Jeg har lurt litt på dette med sahara og ørkenen der, og alle pyramidene. hvorfor var så mange gjemt langt under sanden? Hvorfor var det ingen som visste noenting om hva de holdt på med der før? jeg vet jo at det er kommet flere opplysninger frem opp gjennom tidene, men enda er ikke gåten helt løst. I følge mytologien i egypt, så holdt de på med dødeboken og litt hokus pokus greier, slik jeg forstår dt. På skolen lærte vi at pyramidene var graver, men var de egentlig det? Nyere forskning viser til at de kan ha vært en slags strømaggregater. at ut av kun en pyramide kom det strøm nok til å forsyne hele Egypt. Pyramideveggene er bygget med tre lag, identiske med de tre lagene som beskytter et batteri, slik at batterisyren ligger trygt der.
Uansett, hvis det var så fantastisk det de holdt på med der nede, hvis den kunnskapen de hadde var så bra, hvorfor har ikke menneskene tatt vare på pyramidene opp gjennom årene, og kostet vekk sanden etterhvert, og ikke latt alt bare forsvinne helt? Eller kan det ha vært slik at en stor katasrofe plutselig har rammet hele stedet, slik at det ikke var noen igjen til å kunne fortelle noe videre?
Det står hvertfall om steder(vet ikke om det er egypt) som skal bli lagt øde, slik at verden i ettertid skal se at det de gjorde der var galt.
Jeg er ikke ute etter å dømme noen her inne eller noen andre for den sags skyld, bare så det er sagt. jeg er bare nyskjerrig og Jeg søker enda etter svar, jeg er langt fra utlært, og hvis det høres ut som at jeg dømmer , så gjør jeg ikke det. Jeg forteller kun om det som står i bibelen. Jeg er ikke kommet her for å dømme og det er det ingen av oss her som bør gjøre. Men alikevel, så finnes det en dommer, står det skrevet.
Men som bob dylan synger, -dont speak too soon, because the wheels are still inn spinn"
(Times are a-changing.)
Den siste skal bli den første og den første kan raskt bli den siste.