Hjemsøkt, Gjenferd & Åndernoen åndeutdriver der ute?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Tell-us
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Sep 2013 05:37
11

- - noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av Tell-us »

Loke Lavosonn skrev:Er ikke helt enig i at Tarot-kort og andre spådomsting er FARLIGE. Derimot er utøveren den som kan være farlig. Jada jeg har sett farlige utøvere av tarot. For mange år siden var jeg en av flere tilhørende "Magic Circle". Vi holdt til på gamle Østerheim Kro som nå er revet og borte.
Leser man bibelen, så vil man lese at disse stedene hvor folk driver med slikt ofte eller (alltid?) blir nedrevet eller borte.
Noen steder skal visst ha blitt helt ødelagt og alt som er igjen av dem skal være et sted for hyener og ørkenrotter. En Ørken? Jeg har lurt litt på dette med sahara og ørkenen der, og alle pyramidene. hvorfor var så mange gjemt langt under sanden? Hvorfor var det ingen som visste noenting om hva de holdt på med der før? jeg vet jo at det er kommet flere opplysninger frem opp gjennom tidene, men enda er ikke gåten helt løst. I følge mytologien i egypt, så holdt de på med dødeboken og litt hokus pokus greier, slik jeg forstår dt. På skolen lærte vi at pyramidene var graver, men var de egentlig det? Nyere forskning viser til at de kan ha vært en slags strømaggregater. at ut av kun en pyramide kom det strøm nok til å forsyne hele Egypt. Pyramideveggene er bygget med tre lag, identiske med de tre lagene som beskytter et batteri, slik at batterisyren ligger trygt der.

Uansett, hvis det var så fantastisk det de holdt på med der nede, hvis den kunnskapen de hadde var så bra, hvorfor har ikke menneskene tatt vare på pyramidene opp gjennom årene, og kostet vekk sanden etterhvert, og ikke latt alt bare forsvinne helt? Eller kan det ha vært slik at en stor katasrofe plutselig har rammet hele stedet, slik at det ikke var noen igjen til å kunne fortelle noe videre?

Det står hvertfall om steder(vet ikke om det er egypt) som skal bli lagt øde, slik at verden i ettertid skal se at det de gjorde der var galt.

Jeg er ikke ute etter å dømme noen her inne eller noen andre for den sags skyld, bare så det er sagt. jeg er bare nyskjerrig og Jeg søker enda etter svar, jeg er langt fra utlært, og hvis det høres ut som at jeg dømmer , så gjør jeg ikke det. Jeg forteller kun om det som står i bibelen. Jeg er ikke kommet her for å dømme og det er det ingen av oss her som bør gjøre. Men alikevel, så finnes det en dommer, står det skrevet.

Men som bob dylan synger, -dont speak too soon, because the wheels are still inn spinn"
(Times are a-changing.)
Den siste skal bli den første og den første kan raskt bli den siste.
Antall ord: 494

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tell-us
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Sep 2013 05:37
11

- - noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av Tell-us »

Heksepusen skrev:Uff da skal jeg vel brennes på bål og litt til jeg da. Med andre ord jeg er veldig dø.

Ikke for å være frekk men hvordan tørr du som en god kristen og bevege deg inn på dette forumet, jeg sitter ikke å påstår at din tro er noe værre en andres tro.
men her må man være veldig forsiktig med og dømme andre da menneske ikke er feilfri.
Gud har jo skapt menneske til å ikke være feilfri etter at han kastet dem ut av Edens hage.
så hvilken metode trådstarter ønsker og bruke er vel opp til den å avgjøre.

Når dømte jeg noen?? Når dømte jeg deg? Jeg sa at jeg holdt meg til skriftene og at det er min tro at man bør holde seg til dem. Jeg sa ikke at du måtte gjøre det, gjorde jeg det? Det var i såfall ikke sånn ment. Jeg ville bare komme med de opplysningene jeg mener å sitte inne med som kanskje kan være til hjelp.

Og hvorfor skal ikke en kristen bevege seg inne her? Gjennom hele bibelen kan man lese om nettopp slike ting som det debatteres om her. Som kristen, er det nettopp slike ting, bl.a. vi er kalt til. å opplyse, forkynne evangeliet, men ikke å dømme.

for det står og -døm ikke , for slik skal du selv bli dømt.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av Heksepusen »

Tell-us:
du sitter jo igjennom dine skrifter og sier det 90 % av oss her inne og det vi driver med er Ondt å farlig og at det er farlig og være i blant oss, ergo dømmer du oss onde.
Skal vi gå enda litt lenger ned i skriften du referer til så må jo Jesus selv være ond siden han både kunne se fremtiden og haele, Ja han haelet i gudsnavn. det er det forsatt mange som gjør også.

Så her må du tenke deg godt om før du skriver noe og før du ønsker og spre Gudsord til oss her på para. Du vet at du skal ikke la dyret friste deg men stole på din tro.

Vi kan vel si at den ene setningen spiser den andre her og at man ikke kan redde hele verden med evangelium.
Så lat oss si det slik at tro får være tro uansett hva man tro på.
Antall ord: 165
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Tell-us du skriver godt, men jeg blir usikker på i hvilken leier du har satt dine bein. En form for helgardering her føler jeg.

Joda det står om steder som har blitt utslettet. Babylon ble det og det er fortsatt ingen som bor der. Bibelen sier at det skal bare leve hyener og skorpioner der og det stemmer. Sodoma og Gomorra ble utslettet og kun Lot og hans familie ble advart. Nå klarte imidlertid ikke Lots kone å holde påbudet om å ikke snu seg. Resultatet endte med at hun ble til en saltstøtte.

Østerheim Kro derimot var så gammel og råtten at den ikke dugde til annet enn "bålmat" og det ble den også. Derimot døde ikke "Magic Circle" ut selv om huset forsvant. Thomas sier det i sitt "Apokryfe" evangelium: Du trenger ikke hus av stein og tre for å møte din Gud. Løft en stein og jeg vil være der. Kløv et tre og du vil finne meg.

Hvor mange pyramider det finnes i Sahara skal jeg ikke uttale meg om. Likevel må jeg minne om at de pyramider du sikter til ligger i Nildeltaet og ikke i Sahara. Beskrivelsen din av dem er noe i retning "New age" med en snert av Erik von Dänicken, men absolutt interessant å lese. Faktisk er det en engelskmann som har tatt patent på pyramideformen som knivsliper og den virker. Drivhus av pyramideform fungerer også bra. Noen mennesker bruker sågar pyramidetelt til meditasjon og påstår at dette er virkningsfullt. Til tross for denne fantastiske formen døde kulturen i Egypt ut og dynastiene forsvant. Døde boken som egypterene brukte i sine begravelses ritualer forsvant og er vel antagelig ikke bekreftet sannferdig den dag i dag. Islam tok over og kulturen henfalt til en form for religiøs stagnasjon.

Alt i alt Tell-us så må jeg si at det er svært interessant å diskutere med deg :wx
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av Bearchild »

Tell-us skrev:Det står skrevet at man ikke skal tilbe engler og ikke snakke med de døde.
Nei, for tenk om engler eller døde forteller at "himmelen" er noe helt annet enn hva bibelen sier! :p Fysj for djevelstreker..! [-X
Men den skjeggete snekkersønnen, han er det greit å snakke med selv om han er død? Er ikke det litt selvmotsigende? Er man død så er man død.

Leser man bibelen, så vil man lese at disse stedene hvor folk driver med slikt ofte eller (alltid?) blir nedrevet eller borte.
Noen steder skal visst ha blitt helt ødelagt og alt som er igjen av dem skal være et sted for hyener og ørkenrotter. En Ørken? Jeg har lurt litt på dette med sahara og ørkenen der, og alle pyramidene. hvorfor var så mange gjemt langt under sanden? Hvorfor var det ingen som visste noenting om hva de holdt på med der før?

Uansett, hvis det var så fantastisk det de holdt på med der nede, hvis den kunnskapen de hadde var så bra, hvorfor har ikke menneskene tatt vare på pyramidene opp gjennom årene, og kostet vekk sanden etterhvert, og ikke latt alt bare forsvinne helt? Eller kan det ha vært slik at en stor katasrofe plutselig har rammet hele stedet, slik at det ikke var noen igjen til å kunne fortelle noe videre?

Det står hvertfall om steder(vet ikke om det er egypt) som skal bli lagt øde, slik at verden i ettertid skal se at det de gjorde der var galt.
Og hvem er det som er mest kjent for å legge i grus byer for å skjule/ bli kvitt "ondskap"? Hvem er det som har bidratt til utslettelse av historie ved å kue mennesker til å tro på "det eneste riktige"? Ta for eksempel alle merkedagene og høytidsdagene våre. Det meste er satt i sammenheng med en eller annen Jesusdag. Enda de har eksistert i titusener av år før Jesus engang var påtenkt.

Jesus var sikkert en kul fyr han altså. Men jeg tror han hadde vridd seg litt i grava hvis han visste alt han får skylda for i dag.
Antall ord: 364
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Vel...Bear jeg ser hva du sier. Nå står det riktignok i Bibelen at Jesus sto opp fra de døde tredje dag. Altså er han blitt levende. Du har et meget interessant punkt: "tenk om engler eller døde forteller at "himmelen" er noe helt annet enn hva bibelen sier!". Noe som er svært ineressant er at i år 350 e.kr. eksisterte det tre forskjellige religioner i Jerusalem som alle kjempet om å være "Den rette tro". Justin representerte det som skulle bli "Den Romerskortodokse kirke". Justin "Konkurrerte" mot gnostikerene og mot Markion. Dessverre er tekstene etter Markion gått tapt, men nok om dette. Hovedpoenget her er at det var ikke en sann kristendom...det var flere og alle tydet budskapet forskjellig. Ergo kan det være at "Englene og de døde forteller oss om en annen Himmel enn den som står i Bibelen" av den grunn av vi har bare Justin sitt or på at "hans" kristendom er den rette.
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Pyramidene på Gizaplatået har blitt foreslått som kraftverk, det er riktig. Ingeniøren Christopher Dunn har noen meget interessante teorier om dette. Så hvorfor man sluttet å bruke dem? Det kan se ut som om det var en industriulykke i en av dem som førte til at den sluttet å fungere slik den skulle. Og kunnskapen om hvordan reparere/lage nye deler ser ut til å ha gått tapt etterhvert etter en verdensomspennende katastrofe av noe slag for drøyt 12.500 år siden.

Noe guddommelig inngripen var det neppe, selv om Platon hevder nettopp det i sine skrifter om Atlantis.

Dødeboken ble tilpasset hver enkelt person, den inneholder formler for å snike i køen for å komme videre i dødsriket og bli gjenfødt :) De 42 "budene" som de gamle egypterne hadde danner grunnlag for senere religioners bud. Rent personlig tror jeg noen har misforstått den gamle egyptiske filosofien, noe av kunnskapen gikk tapt og prestene gikk inn for å sko seg på andres frykt for døden :)
Antall ord: 171
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links