Hjemsøkt, Gjenferd & Åndernoen åndeutdriver der ute?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
petterostholm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jun 2013 00:52
11
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hønefoss

noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av petterostholm »

Hjelp!! Kan noen hjelpe meg!? Prøver og få tak i en åndeutdriver. Jeg bor i hønefoss, er det noen i nærheten?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tell-us
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Sep 2013 05:37
11

- noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av Tell-us »

petterostholm skrev:Hjelp!! Kan noen hjelpe meg!? Prøver og få tak i en åndeutdriver. Jeg bor i hønefoss, er det noen i nærheten?
Det finnes visstnok flere typer ånder , slik som jeg har forstått frem til nå hvertfall. Jeg er av den typen som har valgt å gå i mine forfedres fotspor. Vi følger skriftene i bibelen og tror på dette om at gud er den som skapte verden og testamentene/skriftene er bruksanvisningene. Som når man f.eks kjøper en trampoline, da leser man bruksanvisningen for å få informasjon om hvordan den må settes opp Hva den ikke tåler og den opplyser om evt farer som kan oppstå, hvis man ikke tar de nødvendige forhåndsreglene som er anbefalt. For de som lagde trampolinen, vet best. Derfor kan vi legge tilside diskusjoner og personlige meninger og synsinger og unngå konflikter og uenigheter mellom folk som mener alle at de vet best.

Det samme gjelder bibelen og skriftene som står der. Vi velger og stole på skaperen, Gud, og prøver så godt vi klarer hvertfall og gjøre det som han mener vi bør gjøre, når vi står foran noe uvanlige greier som vi ikke klarer å forstå oss helt på.

Det står skrevet at man ikke skal tilbe engler og ikke snakke med de døde. Men etter at Jesus stod opp fra de døde, så oppstod det nok en slags forvirring. Et sted står det at en av de første gangene han åpenbarte seg for disiplenene etter hans død og oppstandelse, så kom han inn i et rom, enda dørene var lukket, så kom han inn og stlte seg mellom to disipler og sa -fred være med dere.
Altså han gikk inn, enda dørene ikke var åpne. Men var han da en ånd? Men han var jo ikke død.Han hadde forlatt graven og stått opp igjen fra de døde. Et sted står det også at når han kom gående på vannet, så trodde disiplene først at han var et spøkelse.Noen ganger kan man tro man møter på et spøkelse, men noen ganger kan det og være en ånd av den gode sorten. Hvis man møter på en avdød slektning, så kan det vise seg og være en av satans engler. Englene har mye innsikt og kan nok vite nok om en person, til faktisk å kunne utgi seg for å være han. Og lure oss trill rundt. Men det skal visstnok være utsendt en engel til hvert menneske som skal passe på oss, De kan ved visse annledninger vise seg, komme med et budskap eller utføre en handling som f.eks de kan ta imot deg, hvis du ramler ned en trapp eller noe,hvis gud gir dem en oppgave for å gjøre det, og deretter kan de bare fordufte igjen. De kan vise seg i drømmer f.eks.og de er ikke av den typen som trør ned husene dine og får deg til å bli paranoid og vettskremt. For her er det viktig å skille mellom satans engler som er demoner og bare er ute etter å forville folk bort fra å tro på gud. Satan fikk med seg en tredjedel av engleskaren og ble kastet ned på jorden.ikke under jorden, ikke i helvete enda, men blandt oss på jorden og her vil de alltid benekte at Jesus er guds sønn. Jeg mener også å ha opplevd at de benekter episoder i bibelen, hvor Gud har reddet mennesker som ved et mirakel. De tror selv på gud, men de vet de havner i helvete, derfor vil de forføre menneskene og forvirre oss, slik at vi ikke skal se sannheten og de håper på at de kan få dratt oss med i fallet.

Det står at du skal prøve hver ånd, ved å spørre ham om Jesus er Guds sønn. Nekter han på dette, så skal du si høyt-
I Jesus kristus navn så lyser jeg fred over dette huset,
eller
i Jesus kristus navn,la de onde ånder fare ut .Amen (la det skje)

For mennesker som ønsker å bli tilgitt for sine synder og prøve å leve på et bedre vis, De ser kanskje at de har endt opp med å rote det litt til for seg selv, eller om de er syke og vil legge inn en ydmyk bønn om helbredelse, så skal man visstnok si-

I Jesus Kristus navn og med hans blod, så renses du nå fra all synd, Amen(La det skje)
og I jesus kristus navn så befaler du sykdommene til å forsvinne ut av personen.

Da skal Gud raskt vende sitt blikk mot dem og tilgi dem og redde dem ut fra de prøvelsene og den ulykken som har rammet dem. Dt er hvertfall det jeg har lest.

Bare si det høyt og helt rolig, så er din del av jobben gjort. Med dette så baner du vei for kraften fra Faderen, sønnen og den hellige ånd, som kommer inn i bildet etterpå og jager dem på flukt. Jeg tror ikke vi sitter med den makten og kraften ene og alene, men guds kraft vil virke gjennom det du sier, enten du er overbevist om at han finnes eller ikke. For Gud er større enn som så og han har all makt, på himmel og på jord.

Få gjerne med deg en annen person også som kan være med å si det, for det står skrevet- arbeiderne er få, og innhøstingen er stor, se jeg sender dere ut to og to.
Sist redigert av Tell-us på 08 Sep 2013 19:06, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 959

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Bruksanvisning til trampoliner er en ting, religiøse skrifter som bruksanvisning ved husrens noe helt annet. Utfra egne erfaringer trenger man ikke å bruke religion under husrens i det hele tatt, er det ånder der får man dem til å dra frivillig evt. med et lite tupp bak :) Eneste jeg er enig i er at kraften/ energien man bruker under husrens kommer utenfra en selv.
Antall ord: 64
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Det kommer jo veldig an på hva de i huset også tror på man kan ikke bruke en kraft som ikke blir trodd på av de som bor der og ikke minst hva den som skal drive husrensen tror på. tror man ikke på gud og Jesus vil det også i følge skriften ikke bli virkebart å bruke dem.
Min erfaring er at det kan gjøre ting mye verre enn når man startet.

Jeg vil nok heller si at man må hente ned den kraften man føler kommer til en når man kommer til det huset man skal rense.
Antall ord: 103
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Innlegg av xyrea »

Øh, er det bare for husrens det er en oppskrift, eller sånn generelt? Og hvis det siste tror jeg det kan bli dårlig med folk her etterhvert hvis alle som driver med tarot skal steines. Jeg driver jo selvsagt ikke med sånt sjøl, så føler meg ganske trygg.

3 Mosebok 20:6 Når nogen vender sig til dødningemanere og sannsigere og driver avgudsdyrkelse med dem, da vil jeg sette mitt åsyn mot den mann og utrydde ham av hans folk.

3 Mosebok 20:27 Når det i en mann eller kvinne er en dødningemaner-ånd eller en sannsiger-ånd, da skal de late livet; de skal stenes, deres blod være over dem!
Antall ord: 122
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tell-us
Nybegynner
Nybegynner
11

- - noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av Tell-us »

xyrea skrev:Øh, er det bare for husrens det er en oppskrift, eller sånn generelt? Og hvis det siste tror jeg det kan bli dårlig med folk her etterhvert hvis alle som driver med tarot skal steines. Jeg driver jo selvsagt ikke med sånt sjøl, så føler meg ganske trygg.

3 Mosebok 20:6 Når nogen vender sig til dødningemanere og sannsigere og driver avgudsdyrkelse med dem, da vil jeg sette mitt åsyn mot den mann og utrydde ham av hans folk.

3 Mosebok 20:27 Når det i en mann eller kvinne er en dødningemaner-ånd eller en sannsiger-ånd, da skal de late livet; de skal stenes, deres blod være over dem!
La den som er uten synd, kaste den første stein, sier Jesus. Da handler det om en kvinne som har vært utro og en hel mengde mennesker står klar for å dømme og steine henne. Men de spør jesus hva han mener, som sannsynligvis ikke kan si at det kvinnen har gjort er helt greit, han kan heller ikke tillate dem å drepe henne, for man skal ikke dømme og man skal ikke drepe. den som sier han er uten synd, han lyver, står det også skrevet. det ender opp med at alle menneskene drar hjem og ingen blir igjen for å kaste den første stein.

Når det gjelder tarot kort , spiritsme, så er det farlig for oss å rote oss bort i. Det disse menneskene kan få istand i værste fall, eller den kraft de evt skulle sitte inne med, er ingenting i forhold til den kraften vi har med oss når vi henvender oss mot gud. De har på en måte et mørke, som så og si kan ha en slags makt, når vi ikke kan slå på et lys. men med gud har vi lysets kraft, og inget mørke kan bli værende i et rom, når man bare tenner en liten fyrstikk, så må mørket vike for lyset. Da har det ingen sjans i det hele tatt og ingen makt. Men i mørket kan man snuble, men man kan alltid reise oss igjen.)

Og jeg er absolutt ikke uenig med deg i noe av det du skrev:)
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Uff da skal jeg vel brennes på bål og litt til jeg da. Med andre ord jeg er veldig dø.

Ikke for å være frekk men hvordan tørr du som en god kristen og bevege deg inn på dette forumet, jeg sitter ikke å påstår at din tro er noe værre en andres tro.
men her må man være veldig forsiktig med og dømme andre da menneske ikke er feilfri.
Gud har jo skapt menneske til å ikke være feilfri etter at han kastet dem ut av Edens hage.
så hvilken metode trådstarter ønsker og bruke er vel opp til den å avgjøre.
Antall ord: 110
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Når det gjelder tarot kort , spiritsme, så er det farlig for oss å rote oss bort i. Det disse menneskene kan få istand i værste fall, eller den kraft de evt skulle sitte inne med, er ingenting i forhold til den kraften vi har med oss når vi henvender oss mot gud. De har på en måte et mørke, som så og si kan ha en slags makt, når vi ikke kan slå på et lys. men med gud har vi lysets kraft, og inget mørke kan bli værende i et rom, når man bare tenner en liten fyrstikk, så må mørket vike for lyset. Da har det ingen sjans i det hele tatt og ingen makt. Men i mørket kan man snuble, men man kan alltid reise oss igjen.) - See more at: posting.php?mode=reply&f=1&t=25245#sthash.aTOIacgN.dpuf

Joda i Bibelen står det at man ikke skal spå eller snakke med døde, Det står også at hekser skal brennes, men du må huske at for noen av oss her inne så eksisterer ikke din Gud (JHWE) og derfor vil det heller ikke være farligere for oss å spå eller snakke med døde. Dessuten ser vi på det å brenne levende mennesker på bålet som ren ondskap. I din tro er Gud allmektig, han har skapt himmel og jord og alt som er mellom. Det betyr at Gud er både god og ond fordi han har skapt alt. I Bibelen blir Helvete omtalt hele 22 ganger. I og med at Gud er allmektig og skaper av alt må det bety at han også er skaper av helvete slik det er beskrevet i Bibelen. Til slutt er jeg enig i at mørket skal man ikke frykte ..mørke er bare skjult lys.... AGAPE 999
Antall ord: 314

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av xyrea »

Tell-us skrev: Når det gjelder tarot kort , spiritsme, så er det farlig for oss å rote oss bort i. Det disse menneskene kan få istand i værste fall, eller den kraft de evt skulle sitte inne med, er ingenting i forhold til den kraften vi har med oss når vi henvender oss mot gud. De har på en måte et mørke, som så og si kan ha en slags makt, når vi ikke kan slå på et lys. men med gud har vi lysets kraft, og inget mørke kan bli værende i et rom, når man bare tenner en liten fyrstikk, så må mørket vike for lyset. Da har det ingen sjans i det hele tatt og ingen makt. Men i mørket kan man snuble, men man kan alltid reise oss igjen.)
Men hva gjør man når den 'lille fyrstikken' ens brenner opp, og den neste, og den neste? Går det som med piken med svovelstikkene? Det er jo en kunstig lyskilde som varer noen få sekunder du snakker om her, mot helt ekte naturlig mørke som ikke trenger noens hjelp til å være der... selv om man brenner ned hele huset er det bare midlertidig.

Å, glemte at jeg mente å spørre om dette: Er tarot-kort farlige i seg selv, sånn at de kortene jeg har liggende i bokhylla men ikke bruker er skumle, eller er det måten man bruker dem på som er problemet? Dvs hvis man spiller kort med dem eller ser på dem som kunst, er de da greie så lenge man ikke faktisk spår med dem?

Og det samme med spiritisme, er det at man snakker med noen som døde som er problemet? Og hvis ja, hva med sånt som ikke har levd som menneske?
Antall ord: 310
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det finnes EN Gud !
EN Gud som vi har rundt oss alle tider, og alle steder.

Mange mannesker har forskjellig grunnlag for å tro, og har mange teorier om hvordan det hele henger sammen.
De kristne har Jesus som sitt forbilde, - Islam har Muhammed,
andre religioner har sine "frontfigurer".

Hvis vi ser på Åsatrua , har vi Tor og Odin, - samt diverse andre som har "sine oppdrag". Vi har og volvene som "spinner livets tråd".

Uansett hvilken religion man har, så er det den samme GUD som står bak det hele.

Det er ikke feil for en kristen å tro på Jesus, - eller andre religioner å tro på sine "ledere".

Men det vi skal huske er at det er EN GUD bakom alt, I alt, og som ER alt.

Alle religioner har denne røde tråden, - fordi mange mennsker opp igjennom tidene har forstått at det ER en Gudommelighet.

Jeg tror på at vi er her for å lære, - ikke for å frelses fra synd, eller dømmes til et helvete.
Helvetet har vi her på jord, det er bare å se rundt seg ;
Vi har stadige kriger, noen basert på nettopp religion - DU skal tro på det JEG trur på, og gjør du ikke det, må du dø...
( eller brennes, eller sendes til helvete, osv. )
Videre har vi tørste, sult, nød, fattigdom, narkotika, menneskehandel, og lista kan bare fortsette og fortsette.

Men GUD er ikke slik.
Vi er her for å lære, vi er som brikker i et spill. Vår SJEL / ÅND er spilleren.
Både gode og vonde lærdommer skal vi hente.
For å lære begge sider av en sak, må man ha flere liv, noe som medfører reinkarnasjon.
Dvs ; Kroppen forgår og blir til jord, ( av jord er du kommet...osv )
Men ånd og sjel lever videre, - og henter erfaringer.

Så til spørsmålet ; "åndeutdriver" - det vil jeg kalle et religiøst konsept.

Jeg driver litt med "husrens", eller som jeg foretrekker å kalle det "hjelpe og rense" ,
nemlig, å hjelpe ånder som ikke har kommet seg videre, og deretter fjerne restenergier ( følelsesavtrykk).

Jeg liker ikke de som skal "stappe religion ned i halsen på folk" , - forsøker du det, vil du ende med at folk blir kvalt istedet.... og da kommer motviljen.
Folk skal og må få velge selv.
Og om du deler religion med en annen , da kan dere praktisere deres religion i fred, men la utenforstående være i fred.
Hadde man sett slikt på det, - så hadde det ikke vært religionskriger.

Det er heller ikke i menneskets lodd å dømme hvor "troende" et menneske er. DET er GUD's oppgave.
Ingen mennekser er guddommelige, slik sett, og har derfor ikke rett til å dømme andre når det gjelder tro.
Landets lover derimot, blir en annen sak.

Så jeg ber dere - repsekter hverandre, - de som tror på GUD har samme GUD på toppen. De andre detaljene får hver religion stå for. Men husk budet ; Du skal IKKE drepe....

A
Antall ord: 504

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Er tarot-kort farlige i seg selv, sånn at de kortene jeg har liggende i bokhylla men ikke bruker er skumle, eller er det måten man bruker dem på som er problemet? Dvs hvis man spiller kort med dem eller ser på dem som kunst, er de da greie så lenge man ikke faktisk spår med dem?
Kortene er IKKE farlige i seg selv, det er BRUKEN som kan være det.

Dersom noen spår deg om at den og den dagen, skal du bli alvorlig syk, miste jobben, og gå konkurs, - KAN det bli en "selvoppfyllende profeti".
Dvs at dersom du tror på en slik spådom, - kan du f.ex drikke deg dritings, for "det skal jo gå til helvete likevel",
du gir F i innsats på jobben, fordi "du skal jo miste den", - og arbeidsgiveren legger nå merke til at du gir f... og sier deg opp av den grunn. ( Hadde du jobbet som normalt, kunne du kansje blitt forfremmet litt lengre fremme. )
Og selfølgelig, uten inntekt, vil du da gå konkurs.
Og sykdommen ? tja, - dette vil mye mulig medføre alvorlig psykisk sykdom.

Og SLIK SETT - er Tarot og andre spådomsting FARLIGE !
Husk dette :
Fortiden er hugget i stein, og kan ikke endres.
Nåtiden skrives det ned for hvert skritt du tar.
Fremtiden har masser av mulige veier, dine valg er med å bestemme din fremtid.
Slik sett vil en spådom bare være en mulig fremtid, men det er du og dine valg som bestemmer hva som skal skje, på tross av spådommene...

Og det samme med spiritisme, er det at man snakker med noen som døde som er problemet? Og hvis ja, hva med sånt som ikke har levd som menneske?
Så lenge du ikke vet HVEM du snakker med, - kan du få kontakt med en notorisk løgner, eller folk(ånder/sjeler) som var syke i sinnet så lenge de var her.
De kan komme med allslags rare utsagn.
Ingen av disse åndene som du kan komme i kontakt med via åndemaning, eller ouija brett har kommet inn i lyset, og blitt det vi kan kalle Hjelpere - de som ser den store sammenheng.
Så du KAN komme i kontakt med en snill bestemor, ELLER en notorisk massemorder og psykopat.
DET vet du ikke , før etter at du selv har reist videre.
Derfor er jeg ikke interresert i ouija, eller å påkalle hvilke som helst ånder. For du vet ikke hva du tilkaller...
Ville du gått inn i en mørk bakgate, og invitere de du traff der med deg hjem ? Tenk litt på det.

A
Antall ord: 444

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Veldig godt skrevet Asbjørn. Imidlertid ser jeg at du refererer alle religioner til å være monolistiske. Tar man for eksempel Wicca så er dette en dualistisk religion. Åsatru har derimot ca. 48 daglige guder med forskjellige gjøremål og oppgaver. Gresk mytologi har også en rekke guder. Så det er antagelig ikke helt korrekt å si at alle religioner har en gud, men derimot har alle religioner en skapende kraft på hebraisk tenkt som JHWE..i Islam som Allah. Dette er den røde tråden som går igjennom alle religioner bortsett Buddhismen hvor det guddommelige er utelatt til fordel for en filosofi om at mennesket kan gjennom karma komme til en høyere eksistens.

Det du skriver om å "tre kristendommen nedover halsen" er utrolig riktig skrevet...ja mange blir kvalt av dette. Tar man metoder enkelte trossamfunn bruker for å "forkynne" ser man ofte at det ender med at man heller tar avstand fra budskapet fremfor å lytte (Kritisk lytting) for mulig finne guddommelige aspekter som kan få en til å tenke på om det kan ligge en høyere makt bak.

Jeg driver nå og da med Theta-healing. Det betyr at hver gang jeg arbeider med et mennesker er jeg 200 % avhengig av at den skapende kraften tar meg med på en reise i den jeg behandler. Jeg kaller ikke denne kraften for Gud, men Skaperen. Denne kraften kan for kristne betegnes som Gud, men for oss som ikke er kristne har vi andre navn på denne kraften.

Det som gjør meg litt trist er den intoleranse de store religioner viser ovenfor mindre religioner. Det gjør meg trist når kristne dømmer ikke-kristne. Peter sier "Hvorfor ser du flisen i din brors øye når du ikke ser bjelken i ditt eget?" Samme mann sier også "Døm aldri noen uten å dømme deg selv først". Så til deg kristne menneske før du blir sint for det jeg skriver her så husk at Peter også skrev: "La aldri solen gå ned over din vrede!" :vels
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg ser jeg var litt ensrettet, med "en Gud", - men samtidig tok jeg jo og med åsatrua, med flere....

Jeg bruker begrepet "GUD" - fordi jeg nå engang har det navnet på den skapende kraft, - en kraft som jeg mener ligger undenfor alle teorier om materie.
Dvs at denne kraften ligger under både stringteori, og andre slike bestanddeler av elektroner og protoner, etc.

At disse elementene rett og slett holdes igang av den skapende kraft, noe som og medfører et utall av dimensjoner og andre muligheter.

NAVNET er jo litt spesielt, Gud sier "JEG ER" - altså er i alt over alt, osv..
( ikke jeg var eller jeg blir, men JEG ER....
Og da kjan vi sette inn nesten hvasomhelst,
JEG ER utenfor tid og rom
JEG ER materie
JEG ER . . .osv, man kan sette inn omtrent alt som er...

Men nå, NÅ skal jeg se åndenes makt :P

A
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Er ikke helt enig i at Tarot-kort og andre spådomsting er FARLIGE. Derimot er utøveren den som kan være farlig. Jada jeg har sett farlige utøvere av tarot. For mange år siden var jeg en av flere tilhørende "Magic Circle". Vi holdt til på gamle Østerheim Kro som nå er revet og borte. Her kunne hvem som helst droppe innom og bli spådd på mange forskjellige måter. Selv sto jeg og tappet øl til de mange tørste...fikk ikke lov å spå for jeg laget dårlig butikk for de andre heksene der...det vil si at jeg aldri tok betalt..det man får for fri, gir man for fri er min filosofi. En søndag ettermiddag var det en dame som ble spådd og den som spådde henne fortalte at hun ville få Altzheimer. Moren til denne damen hadde dette så naturligvis ble denne damen svært redd og helt knust i sorg over dette budskapet. Om damen idag lider av nevnte sykdom vet jeg ikke, men det jeg vet er at dersom man skal beherske kunsten i bruk av kortene så skal man ikke under noen omstendighet legge frem negative ting for den som blir spådd. Dette kan skade og ødelegge mennesker og er helt imot alle hensikter med det å spå. Når man påtar seg en slik oppgave har man et ansvar og det gjelder å være seg dette ansvaret bevisst. Dessuten er fremtiden kun en tanke som man kan forandre når som helst, men dersom man studerer fortiden kan man få en forutanelse om hva som venter i fremtiden :vels
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tell-us
Nybegynner
Nybegynner
11

- - - - noen åndeutdriver der ute?

Innlegg av Tell-us »

Men hva gjør man når den 'lille fyrstikken' ens brenner opp, og den neste, og den neste? Går det som med piken med svovelstikkene? Det er jo en kunstig lyskilde som varer noen få sekunder du snakker om her, mot helt ekte naturlig mørke som ikke trenger noens hjelp til å være der... selv om man brenner ned hele huset er det bare midlertidig.

Å, glemte at jeg mente å spørre om dette: Er tarot-kort farlige i seg selv, sånn at de kortene jeg har liggende i bokhylla men ikke bruker er skumle, eller er det måten man bruker dem på som er problemet? Dvs hvis man spiller kort med dem eller ser på dem som kunst, er de da greie så lenge man ikke faktisk spår med dem?

Og det samme med spiritisme, er det at man snakker med noen som døde som er problemet? Og hvis ja, hva med sånt som ikke har levd som menneske?[/quote]

Det med å snakke om en fyrstikk, var jo bare et eks.kanskje et dårlig et, hvis man skal henge seg opp i selve fyrstikken. Det jeg mente er at et mørke, som natten, viker når solen kommer opp. Eller f.eks en historie, eller et utsagn eller lignende som bare er en løgn, hvis noen lyver til deg, så kan man i teorien tro på dette som en sannhet, frem til beviser for det motsatte , blir lagt frem "på bordet". Da har ikke løgnen makt lengre heller.

Sannheter og lys har mer makt enn mørke og løgn,det var bare det jeg ville frem til. Men det er og bare en sammenligning. som omhandler den makt gud har og den makt satan har, for selv satan skjelver i bena, bare han hører guds navn.

Jeg skal ikke sitte her og påstå jeg har alle svarene på ting, men jeg har selv hatt tarotkort en gang og leste litt om hvordan man skulle kunne få til å spå med dem. jeg var nyskjerrig, skal innrømme det. Men jeg fikk raskt en uggen følelse angående det hele, og valgte derfor å legge prosjektet på hylla. Jeg husker det stod i boken som følgte med at vi skulle ta for oss et og et kort, lese om det og så legge det under hodeputa om natta. Da skulle til slutt man til slutt få noe innsikt i det, tror jeg.

Når man ber til Gud, så begynner ting å skje i den usynlige verdenen og man påkaller Gud. men man kan og påkalle han andre typen.
I bibelen står det om eksempler der Jesus møter på sannsigerske og spåkoner. Dette greiene her er langt fra noe nytt. Dette har de holdt på med gjennom hele historien. Men da jesus møtte disse, så drev han onde ånder ut av dem, slik at de ikke lengre kunne spå. Da ble de sinte, fordi de ville jo ikke miste denne "evnen".

Det å ha kortene stående i ei bokhylle, betyr kanskje ikke så mye. Men det står at det skal komme en tid da Gud ikke kommer til å tåle noe som helst som er urent. Dette kan ha noe med den timen han skal hjemsøke oss, fordi jeg tror det skal komme en slik tid eller time. Jeg holder på å sette meg inn i mer om dette selv for øyeblikket. For jeg har ikke forstått meg påalt enda, det tar tid. Og Gud har også en finger med i spillet om når man er rede til å forstå skriften helt. Men den skal åpenbare seg for oss litt etter litt. Ordene skal åpne seg og gi den uerfarne innsikt,står det.
Antall ord: 636

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links